quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
wie zal hij voor de tijdrit aanwijzen denk je?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:07 schreef TheArt het volgende:
Blaak is erg teleurgesteld. Dat snap ik heel goed, net zo goed als ik de olympische selectie van Lammerts begrijp. Van Dijk als knecht is toch een stuk waardevoller nog dan Blaak en Van Vleuten kan nou eenmaal beter bergop.
Van der Breggen en Van Dijk. Ondanks dat het tijdritparcours niet bepaald in het voordeel is van Van Dijk, denk ik dat ze het wel gewoon gaat proberen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:09 schreef franklop het volgende:
[..]
wie zal hij voor de tijdrit aanwijzen denk je?
ow we krijgen nog een plek via ranglijst? Dacht dat we maar 1 mochten afvaardigenquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van der Breggen en Van Dijk. Ondanks dat het tijdritparcours niet bepaald in het voordeel is van Van Dijk, denk ik dat ze het wel gewoon gaat proberen.
Nope, we hebben 2 plekken. 1 via het WK behaald en 1 via de ranglijst.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:17 schreef franklop het volgende:
[..]
ow we krijgen nog een plek via ranglijst? Dacht dat we maar 1 mochten afvaardigen
http://fvciclismo.blogspo(...)smo-de-ruta-san.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Rujano sighting. 10e op de Pan-Amerikaanse kampioenschappen tijdrijden.
[ afbeelding ]
ASO organiseert de olympische wedstrijd?quote:
Ze zullen ongetwijfeld hun aandeel hebben gehad in de organisatie. De ASO is overal.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
ASO organiseert de olympische wedstrijd?
ziet er netjes uitquote:
twitter:mundociclistico twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 15:53:37Selección Colombia a Juegos Olķmpicos: Nairo Quintana, Rigoberto Urįn, Sergio Henao, Esteban Chįves y Miguel A. López. reageer retweet
zet Molkema maar op de plek van Kruijswijk en dan nog keuze uit onder meer Gesink en Keldergodquote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:42 schreef Evertjan het volgende:
Tom Dumoulin
Wout Poels
Steven Kruijswijk
wie moet de 4e man worden??
Kruijswijk heeft niets te zoeken in een eendagskoers.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:42 schreef Evertjan het volgende:
Tom Dumoulin
Wout Poels
Steven Kruijswijk
wie moet de 4e man worden??
Hoogstens om te werken voor de anderen maar daar is de rest dan eigenlijk ook weer niet goed genoeg voor, dan zou ik nog eerder Kelderman/Gesink sturen omdat die aardig kunnen tijdrijden en ook nog eens meer halve kansjes hebben in de wegrace.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kruijswijk heeft niets te zoeken in een eendagskoers.
quote:Op zondag 22 mei 2016 12:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kruijswijk heeft niets te zoeken in een eendagskoers.
Hij wil wel in ieder gevalquote:Kruijswijk wil naar Rio
Zo werd het ook een dag om af en toe een beetje weg te dromen. Naar de Olympische Spelen bijvoorbeeld. Kruijswijk zit bij de voorselectie van bondscoach Johan Lammerts, waarin ook onder anderen Tom Dumoulin en Wout Poels zijn opgenomen. Die twee hebben geregeld laten weten dat Rio een hoofddoel is dit jaar.
Hoe zit dat voor Kruijswijk? "Ik zou graag naar de Spelen gaan. Ik heb hier laten zien dat ik op een zwaar parcours jongens als Nibali en Valverde aankan. Als het aan mij ligt, ben ik er zeker bij."
Tja, ik zou ook geen nee zeggen als ik als profrenner geselecteerd zou worden voor de Spelenquote:
Vos gaat daar geen aanspraak op maken denk je?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van der Breggen en Van Dijk. Ondanks dat het tijdritparcours niet bepaald in het voordeel is van Van Dijk, denk ik dat ze het wel gewoon gaat proberen.
Neuh. Vos richt zich ook niet bepaald op het tijdrijden tegenwoordig. Het is nogal wat jaartjes geleden dat ze zich daarop richtte. Ze mag ook na die break al blij zat zijn dat ze überhaupt al weer op dit niveau zit.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vos gaat daar geen aanspraak op maken denk je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |