Mee eens. Het ietwat droge muzikale arrangement zou acceptabel zijn als er een leuke melodie onder zat met een groot refrein (Eyo) maar die dingen mis ik hier. Teleurstelling. Ik kan me niet voorstellen dat dit erg gaat aanslaan, maar misschien projecteer ik dan mijn mening op de massa.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:22 schreef Maartel het volgende:
Geef mij maar lekker wel trompetjes op een zomersingle, als dit t alternatief is.
Ik denk het ook lolquote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:40 schreef Cynicio het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit erg gaat aanslaan, maar misschien projecteer ik dan mijn mening op de massa.
Dat inderdaad. Hier is de website van de club. Maar het is een vreemde naam en dat komt omdat de club weer is vernoemd naar de stad Ushuaia (zonder trema), dat is de meest zuidelijke stad op aarde in Vuurland (Argentinië). Het is geen Spaans maar Yagán en het schijnt oorspronkelijk iets te betekenen als 'baai met uitzicht op de zonsondergang' (Sunset Bay) en inderdaad ligt de stad Ushuaia aan zo'n baai. Maar Miguel & Co. bedoelen ongetwijfeld de Ushuaïa club op Ibiza. Alleen had er dan wel een trema op de i moeten staan.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:30 schreef Toeps het volgende:
Ik dacht even, WTF, ayahuasca?!Maar Ushuaïa dus. Da's is gewoon een hippe club op Ibiza
De videoclip komt vrijdag uit (10 juni). Zou wel grappig zijn als de video daar is opgenomen, denk het niet, wordt vast een studio in Studio 100 headquarters.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:28 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Hier is de website van de club. Maar het is een vreemde naam en dat komt omdat de club weer is vernoemd naar de stad Ushuaia (zonder trema), dat is de meest zuidelijke stad op aarde in Vuurland (Argentinië). Het is geen Spaans maar Yagán en het schijnt oorspronkelijk iets te betekenen als 'baai met uitzicht op de zonsondergang' (Sunset Bay) en inderdaad ligt de stad Ushuaia aan zo'n baai. Maar Miguel & Co. bedoelen ongetwijfeld de Ushuaïa club op Ibiza. Alleen had er dan wel een trema op de i moeten staan.
Tja had dan gekozen voor de betere zangeressen met de 'kut persoonlijkheid' (of de talloze meiden dei niet in t plaatje pasten' Demi <3'quote:Op zondag 5 juni 2016 00:43 schreef female81 het volgende:
En mogelijk heeft het Studio 100-team zich teveel aangetrokken van opmerkingen als 'Klaasje zingt vals'. Maar dan heb ik nog liever een valse noot hier en daar dan een anonieme autotune-stem.
Ik hoop niet dat K3 deze trend voort gaat zetten. Ik snap dat er ontwikkelingen zijn in de muziekwereld, maar Miguel moet niet buiten zijn mogelijkheden gaan opereren. Qua productie en arrangementen viel 10.000 Luchtballonnen al zwaar tegen vergeleken met de laatste paar KKJ albums. Erg droog, erg "gemaakt" en eentonig. Geen opbouw qua instrumenten (ik vraag me af of er wel 1 instrument is dat niet uit een synth kwam). Een nummer als Woef (ja, Woef) grijpt nog een beetje terug naar die oude stijl met de leuke harmonieën en de doo-wop sound die Miguel meerdere malen heeft gebruikt.quote:Op zondag 5 juni 2016 00:43 schreef female81 het volgende:
Misschien ook wel teveel druk om het als iets uit 2016 te laten klinken. Totaal kapotgeproduceerd.
K3 moet het ook van de (tv) marketing hebben single's als MaMaSe! en 10k balloons zijn alleen op nr 1 gekomen door de talentenjacht en omdat iedereen erover heeft gepraat. Alles wat pre MaMaSe! kon op nr 1 of hoge posities komen doordat er nog geen itunes was en K3 nog gewoon in de top 40 mocht komen, nu mogen ze dat niet meer. Jammer dat Ushuaia niet gehyped is, volgende week komt overigens de video uit, dus hoop dat ie dan in inmiddels in de itunes top 10 mag staan.quote:Op zondag 5 juni 2016 00:43 schreef female81 het volgende:
Edit: afgaande op de iTunes-lijst lijk ik niet de enige die er maar weinig in hoort. --> https://www.hotmusiccharts.com/nl/itunes/100
Achja productie van muziek gaat misschien lijken op de lopende band bezetting van de groep lolquote:
Zoals K3 altijd zei: alles begint met een goed liedje. Toen ik tijdens K2 zoekt K3 de eerste keer MaMaSé hoorde, vond ik het direct een topnummer en na al die jaren staat het voor mij nog steeds als een huis. En het nummer is voor mij (en talloze anderen) voor altijd verbonden aan de komst van Josje. Met 10k luchtballonnen had ik geen wow gevoel, en nu met Ushuaia ook niet, en dat heeft verder niets met hitnoteringen te maken.quote:Op zondag 5 juni 2016 12:02 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
K3 moet het ook van de (tv) marketing hebben single's als MaMaSe! en 10k balloons zijn alleen op nr 1 gekomen door de talentenjacht en omdat iedereen erover heeft gepraat. Alles wat pre MaMaSe! kon op nr 1 of hoge posities komen doordat er nog geen itunes was en K3 nog gewoon in de top 40 mocht komen, nu mogen ze dat niet meer. Jammer dat Ushuaia niet gehyped is, volgende week komt overigens de video uit, dus hoop dat ie dan in inmiddels in de itunes top 10 mag staan.
In dit interview afgenomen tijdens K3 zoekt K3 kreeg Miguel de volgende vraag voorgelegd:quote:Op zondag 5 juni 2016 11:16 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Tja had dan gekozen voor de betere zangeressen met de 'k*t persoonlijkheid' (of de talloze meiden die niet in 't plaatje pasten' Demi <3'
Bewijsstuk 1quote:Op zondag 5 juni 2016 17:47 schreef Riparius het volgende:
[..]
In dit interview afgenomen tijdens K3 zoekt K3 kreeg Miguel de volgende vraag voorgelegd:
Met wie werk jij 't liefst samen straks: supertalenten met een licht arrogant trekje, of iets minder begiftigde meisjes die wel makkelijker kneedbaar zijn?
En zijn antwoord:
Daar hoef ik niet lang over na te denken: supertalenten!
Lijkt me duidelijk dat Miguel dus niet zo blij is met HKM. Hij doet trouwens wel meer opmerkelijke uitspraken in ditzelfde interview. Zo zegt hij dat hij al tijdens de audities van K2 zoekt K3 bij Josje direct wist dat zij het moest worden en dat Kristel, Karen en Josje er alle drie spijt van zullen hebben als zij stoppen met K3.
Mee eens over MaMaSé. Sterk nummer met veel meer power dan 10.000 Luchtballonnen.quote:Op zondag 5 juni 2016 17:21 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zoals K3 altijd zei: alles begint met een goed liedje. Toen ik tijdens K2 zoekt K3 de eerste keer MaMaSé hoorde, vond ik het direct een topnummer en na al die jaren staat het voor mij nog steeds als een huis. En het nummer is voor mij (en talloze anderen) voor altijd verbonden aan de komst van Josje. Met 10k luchtballonnen had ik geen wow gevoel, en nu met Ushuaia ook niet, en dat heeft verder niets met hitnoteringen te maken.
Het is overigens niet zo dat HKM niet meer in de Top 40 zou kunnen komen. Sinds 2014 tellen downloads niet meer mee maar streaming wel. Dat moet ook wel, want als je geen fysieke CD singles meer uitbrengt en downloads ook al niet meer meetelt dan blijft er niets anders over als je überhaupt nog een Top 40 wil samenstellen. Maar ja, zolang Miguel zich blijft verzetten tegen het beschikbaar maken van K3 / HKM nummers via streaming zal er dus inderdaad geen Top 40 notering meer kunnen komen.
Dat hevig ingestudeerde K3-showtje verliest toch een beetje haar glans bij concerten als deze. Er is totaal geen ruimte voor variatie of interactie met het publiek omdat het dansje strak gevolgd moet worden.quote:
Dan was dit toch leukerquote:Op zondag 5 juni 2016 22:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat hevig ingestudeerde K3-showtje verliest toch een beetje haar glans bij concerten als deze. Er is totaal geen ruimte voor variatie of interactie met het publiek omdat het dansje strak gevolgd moet worden.
Dat is wel leuker, maar bij de eerste optredens van KKJ, zal het ook wel nog niet allemaal vrij en blij geïmproviseerd en los geweest zijn. Ik weet niet of ze al zo ver zijn dat ze zich dan echt een houding weten te geven, zonder de dansjes erbij...quote:
Zeker waar, de nummers voelen erg plat, zonder sound. Het valt me altijd erg op als je het verschil hoort tussen 'Jij bent de bom' in de liveshows en op het album:quote:Op zondag 5 juni 2016 11:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat K3 deze trend voort gaat zetten. Ik snap dat er ontwikkelingen zijn in de muziekwereld, maar Miguel moet niet buiten zijn mogelijkheden gaan opereren. Qua productie en arrangementen viel 10.000 Luchtballonnen al zwaar tegen vergeleken met de laatste paar KKJ albums. Erg droog, erg "gemaakt" en eentonig. Geen opbouw qua instrumenten (ik vraag me af of er wel 1 instrument is dat niet uit een synth kwam). Een nummer als Woef (ja, Woef) grijpt nog een beetje terug naar die oude stijl met de leuke harmonieën en de doo-wop sound die Miguel meerdere malen heeft gebruikt.
Zonde, want er staan best leuke nummers op die CD. Kusjessoldaten heeft een erg goed refrein, maar er zit totaal geen variatie in het nummer. Drums + bas + fluit + trompet voor de coupletten en het refrein. Dan een standaard K3 bridge. Dan een toontje omhoog voor het laatste refrein. Beetje van de lopende band.
Het zal nog een aantal jaar duren voordat HKM dit kunnen doen. Op zich wel begrijpelijk, maar het steekt toch een beetje om van drie ervaren vrouwen naar drie nog redelijk onzekere te gaan.quote:
True!quote:Op zondag 5 juni 2016 22:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zeker waar, de nummers voelen erg plat, zonder sound. Het valt me altijd erg op als je het verschil hoort tussen 'Jij bent de bom' in de liveshows en op het album:
Wég vette gitaren, weg flow.
De band brengt een bepaalde warmte en onvoorspelbaarheid. Een echt drumstel zal altijd een warmer geluid hebben dan de drums die Miguel in Pro Tools bij elkaar raapt en het geluid wordt inderdaad mooi opgevuld door de gitaren. Hierom blijf ik een voorstander van K3 mét band. De "specifiekere" synth melodietjes kunnen van een tape komen, maar de drums, gitaren en blazers mogen van mij live zijn.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zeker waar, de nummers voelen erg plat, zonder sound. Het valt me altijd erg op als je het verschil hoort tussen 'Jij bent de bom' in de liveshows en op het album:
Wég vette gitaren, weg flow.
Zou ik ook zijn als ze dan een synth-achtige backing nemen. Ik kan de MaMaSe! intro met trompetten echt niet aan.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:55 schreef Cynicio het volgende:
Hierom blijf ik een voorstander van K3 mét band.
Op zich is er niets mis met de sythesizer, als hij maar gebruikt wordt om 'elektrisch' geluid te maken. Bij bijvoorbeeld Mama Sé doet de synth geen instrumenten na, bij 'Jij bent de bom' wel, en dan klinkt het vaak al snel goedkoop. Bij Ushuaïa vind ik de synth ook niet echt storend, maar verder voelt het nummer wel een beetje kaal.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:13 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Zou ik ook zijn als ze dan een synth-achtige backing nemen. Ik kan de MaMaSe! intro met trompetten echt niet aan.
Inmiddels is bekend dat de clip wel buiten is opgenomen (vanwege brandende fakkels met gekleurde rook) maar dan in Boom, op een paar kilometer van Schelle.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 23:41 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
De videoclip komt vrijdag uit (10 juni). Zou wel grappig zijn als de video daar is opgenomen, denk het niet, wordt vast een studio in Studio 100 headquarters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |