abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162252173
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162254174
Ik heb het topic vermoord...
  maandag 16 mei 2016 @ 21:05:10 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162254293
:W *)
pi_162254309
Welnee we zijn er allemaal nog stil van dat je N's tandjes voor de laatste voeding poetst en haar in slaap voedt. Dat mag heul niet van het CB! Foei! >:)

(Geintje hoor ;) )
pi_162254376
We waren allemaal klikken bij het CB :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 16 mei 2016 @ 21:08:47 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162254406
Razz dat filmpje!! :X Sorry Tas maar ik moest toch lachen :@ :') vooral om de veranderende toon van je moeder

Oh en de features in Oei ik groei zijn natuurlijk belachelijk. Bij 12 weken optrekken tot staan of zit :')! Maargoed, dat kan ik altijd wel loslaten. Ik bekijk het globaal en zie er altijd wel wat van terug.
pi_162254432
Valt volgens mij wel mee hoor Saskia, denk dat iedereen druk is met koters in bed stoppen. Hier is het vriend z'n beurt om naar boven te lopen. Ik snap eigenlijk niet waarom we haar nog om half 9 op bed leggen, ze slaapt toch nooit voor 21:15u :').

Ah het ligt dus niet aan mij dat ik niks met dat gele boek kan. Fijn, herkenning :+.

Annie :D :X ik moest wel heel hard lachen om die camera die wegdraaide, maar arme Tas.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:15:56 #8
409579 LuDann
All the way
pi_162254614
@Hupje: 2 of 3 dagen, wow. Das lang. :o Ik hoop dat het toch aan iets anders ligt, hoewel ze nog steeds wel moeilijk is (kruipt nog steeds rond hier :') )

@Mariposas: ik heb geen grote bezwaren tegen flesvoeding, maar ik zie wel een aantal beren op de weg. Voor sommige kindjes is Pepti niet afdoende, je hebt ook nog Nutramigen en Neocate. Ik zou dan niet zo goed weten welke we moeten nemen, dat is uitproberen denk ik, en dat vind ik wel eng. Daarnaast zou ze dan een paar dagen kv moeten krijgen en een paar dagen fulltime kolven zie ik niet zitten.

We weten niet of ze allergisch is voor melk overigens, we hebben het nu geschrapt voor de zekerheid (net als soja, ik ben wel vrij zeker van ei en pinda). Morgen naar de kinderarts, misschien dat die een provocatie test wil doen. Ben wel benieuwd naar hoe dat gaat morgen. Vooral of ze gegroeid is!

Filmpje van Annie gekeken. :D _O- :X
pi_162254760
Het gele boek hebben wij niet. Al die keren dat we een onrustig kind hadden, heb ik gewoon hier geklaagd :7

Een kapotte in-slaap-val-feature is wel irritant op z'n zachtst gezegd.. Hopelijk vinden jullie iets waardoor het snel beter gaat Mariposas! Ik neem aan dat jullie al vanalles hebben geprobeerd.. (kamertje donker, vast avondritueel, etc.)

Las nog iets over tandenpoetsen. Hier is M. nog steeds tandenloos, dus we zijn maar gewoon begonnen met poetsen (zonder tandpasta) zodat ze vast kan wennen. Tot nu toe vindt ze het erg fascinerend.

Hier hadden we verder een gezellige middag. We gingen sinds lange tijd met zijn drietjes de stad in. We zijn lekker wezen lunchen, hebben wat gewandeld en koffie/thee gedronken. M. vond alles prachtig (en werd alleen enorm kwaad toen ik zo'n knijpfruitding weghaalde voordat 'ie leeg was :') Krijgt ze normaal eigenlijk niet, maar blijkbaar zijn ze erg lekker! Echt zo'n instant boos gezicht :( ook haha.)

En ze is gewoon alweer 10 maanden vandaag! :o
pi_162254832
In-slaap-val-functie? Hoezo? Slapen baby's?

- M, 10 maanden, vanuit de box, om 21.20 uur
  maandag 16 mei 2016 @ 21:24:11 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162254871
_O-
pi_162254941
Poetsen doen wij ook voor het in slaap voeden. Nog geen vragen van het CB over gehad, en ik ga geen slapende honden wakker maken.

Hier is niet zozeer de inslaapval- als wel de overleg-functie stuk. Ik voed hem liggend in ons bed in slaap, en leg hem dan over in de cosleeper, maar dat overleggen is nu standaard huilen. De laatste drie dagen krijg ik hem gelukkig ook weer snel stil, daarvoor was er een weekje dat hij zich in slaap huilde :'(
pi_162255180
Wij zijn weer terug van Twix' eerste buitenlandse avontuur. We reisden 2400 km in 4 dagen per auto en ons jongetje heeft het fantastisch gedaan. We verdeelden de reis in blokken van 2/2,5 uur en hij keek zijn ogen uit en heeft gewoon niet gehuild! Het ene blok sliep hij, het andere blok speelde hij. We stopten steeds een uur, inclusief picknickkleed zodat hij kon kruipen/staan/hupsen/vrij bewegen.
We hadden een bruiloft en gingen alle dagen uit eten en Twix smikkelde van een stuk brood, las zijn flapjesboek voor de zevenendertigste keer onderste boven, speelde met zijn handen of zijn lepel en had pret voor 10. Zo trots op hem O+.

Ik las over jarige kinderen, tandenpoetsen, slapen, broertjes en zusjes en nog veel meer.

Tanden poetsen is hier niet aan de orde, ons jongetje is nog steeds tandloos.

Ik probeer weer aan te haken.
pi_162255635
Wat goed, Malteser! Dat klinkt echt fijn, leuk om te lezen!

T slaapt sinds kort meestal op z'n buik. Ook in de co-sleeper. Alleen betekent dat dat hij niet meer in de co-sleeper slaapt, maar meestal mijn kant opgekropen komt in z'n slaap. Uiteindelijk krijg hij het dan zover dat hij in het holletje van m'n oksel slaapt, of overdwars op mijn kant van het bed terwijl de duutser en ik de duutsers kant van het bed delen. Heel schattig natuurlijk, maar het slaapt niet zo lekker...
pi_162255804
Oh Malteser wat goed van Twix! Klinkt als een heerlijke ervaring O+.

E lag net nog steeds te klieren en kwijlen en konijnknuffel af te lebberen in bed (babyfoon met camera). Konijnknuffel maar weer afgepakt, nu ligt ze stil. Volgens mij is het nu klaar.

Hebben jullie kindjes al een favoriete knuffel eigenlijk? Vanaf wanneer kwam dat bij jullie zo'n beetje? Ik geef E eigenlijk nooit knuffels, die heeft sowieso liever doekjes om in d'r mond te stoppen :').

Oh en ik ben heel benieuwd of ze vannacht nog komt, we hebben nu al 2 nachten niet meer de 5e fles gegeven en het is tot nu toe 2x goed gegaan, ze slaapt dan gewoon de hele nacht door. Ik snap nog steeds niet hoe ze het ineens op 200ml per dag minder voeding kan doen maar blijkbaar kan het, i r notz complainin'.
pi_162255903
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
In-slaap-val-functie? Hoezo? Slapen baby's?

- M, 10 maanden, vanuit de box, om 21.20 uur
:D Haha! Ja. Die M. Baby's slapen ook helemaal niet joh, ben je gek :+ .
pi_162256044
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh Malteser wat goed van Twix! Klinkt als een heerlijke ervaring O+.

E lag net nog steeds te klieren en kwijlen en konijnknuffel af te lebberen in bed (babyfoon met camera). Konijnknuffel maar weer afgepakt, nu ligt ze stil. Volgens mij is het nu klaar.

Hebben jullie kindjes al een favoriete knuffel eigenlijk? Vanaf wanneer kwam dat bij jullie zo'n beetje? Ik geef E eigenlijk nooit knuffels, die heeft sowieso liever doekjes om in d'r mond te stoppen :').

Oh en ik ben heel benieuwd of ze vannacht nog komt, we hebben nu al 2 nachten niet meer de 5e fles gegeven en het is tot nu toe 2x goed gegaan, ze slaapt dan gewoon de hele nacht door. Ik snap nog steeds niet hoe ze het ineens op 200ml per dag minder voeding kan doen maar blijkbaar kan het, i r notz complainin'.
Twix heeft sinds Oud & Nieuw een knuffel in bed (Twix was toen 3,5 maand). Na zijn ziekenhuisopnamen zijn ze onafscheidelijk. Zonder knuffel slaapt Twix niet meer. Dan blijft hij zoeken en gaat hij huilen. Hier ook een babyfoon met camera en Twix knuffelt en speelt er ook echt mee. Hij graaft zijn snoet er helemaal in. Knuffel isook onderdeel van het bedritueel. Twix in bed, deken instoppen, knuffel erbij, kus voor Twix, kus voor knuffel, speen in Twix' mond en dan ga ik.
pi_162256056
Ohja en arme Tas heeft dus mooi wel een bult op z'n hoofd :@ . Ik voelde me even zo'n faalmoeder dat ik heus dacht dat ze 'm lief dat blokje ging laten zien. Wist ik veel }:| .

Wat klinkt dat fijn Malteser O+ !

Zusjevan - Annie heeft speen aan een doekje en zonder dat ding kan ze niet slapen. Maar hij blijft wel in bed anders wordt het zo'n vies snotlappie met die eeuwige verkoudheid.. Tas heeft nog niks maar ik leg wel altijd z'n Pieter Konijn naast z'n hoofd. Want leuk.
pi_162256222
Wat super die reis Malteser!

Hier net de vakantie naar Portugal geboekt, N. gaat daar haar eerste verjaardag vieren :)
pi_162256268
Oh Twix was dus al vrij jong. En hoe oud was Annie, Razz? Is dat altijd hetzelfde doekje of knoop je er elke keer een andere aan zegmaar?

Mja mijn schoonmoeder legt niks in bed want die is bang dat E haar snufferd in zo'n knuffel draait en dan stikt ofzo, en die angst heeft ze een beetje op mij getransferred dus nu durf ik eigenlijk niks in bed te leggen. Maar ik merk dat E graag iets vastheeft, en momenteel is dat vaak mijn hand.
pi_162256286
Ketel heeft een doekje met een leeuwtje eraan en een beer van zo'n hip macrobiotisch kindermerk. Soms knuffelt/eet hij ze en soms moet hij er niks van hebben. Hij kan vooralsnog prima zonder indien nodig, we geven ze aan hem omdat wij dat leuk vinden. :P Overigens niet in bed, hij slaapt dus zonder.

Ahh, arme Tas. Maar houdt hij vast niks aan over.

Fijn die vakantie Malteser! Klinkt heerlijk *O*
  maandag 16 mei 2016 @ 22:10:51 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162256574
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix heeft sinds Oud & Nieuw een knuffel in bed (Twix was toen 3,5 maand). Na zijn ziekenhuisopnamen zijn ze onafscheidelijk. Zonder knuffel slaapt Twix niet meer. Dan blijft hij zoeken en gaat hij huilen. Hier ook een babyfoon met camera en Twix knuffelt en speelt er ook echt mee. Hij graaft zijn snoet er helemaal in. Knuffel isook onderdeel van het bedritueel. Twix in bed, deken instoppen, knuffel erbij, kus voor Twix, kus voor knuffel, speen in Twix' mond en dan ga ik.
O+ O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 mei 2016 @ 22:13:52 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162256699
S slaapt met zn neus in mijn borst gedrukt oO<

E had er nooit belangstelling voor tot ze ongeveer 1,5 was. Maar die had ook nooit een speen of duim in dr mond.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:14:58 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162256746
Misschien goed om te vermelden dat S vanavond al een hele tijd als een roosje op mijn borst ligt te slapen O+
Grote zus is ook terug van dr logeerweekend, dus ik heb beide kinders weer tevreden onder mn dak; zo kan ik er ook wel weer tegen oO<
pi_162257727
Kazy, wij gebruiken die knijpzakjes regelmatig. Erg fijn voor zijn fruithap als we niet thuis zijn. Gewoon zo'n lepeltje erop schroeven en je kan hem makkelijk in je eentje eten geven.

Klinkt goed die korte vakantie Malteser! en een vaste knuffel O+ O vind zijn knuffels vooral leuk om mee te gooien. Hoe gaat het met Twix gezondheid?

Wij hebben ook een korte vakantie gehad, maar dan een stuk dichter bij huis :) Als voor de grote reis volgende maand zijn we een lang weekend naar een hotel op de Utrechtse Heuvelrug geweest, met O in zijn Deryan tentje. Eerst 2 uurtjes wandelen met O bij mn man in de draagzak. Daarna in het hotel uit eten, hij wond alle mensen zo om zijn vinger :D Of ze 's avonds en 's nachts hem nog zo leuk vonden betwijfel ik... Eerst wilde hij niet slapen. Uiteindelijk is hij pas om half 12 echt gaan slapen (normaal om 8 uur). En om vijf uur werd hij wakker met hard huilen en onttroostbaar, zelfs na drinken nog. Na een half uur ongeveer viel hij gelukkig bij ons in bed toch nog in slaap voor twee uurtjes, dus de rest van de nacht heb ik op een kwart matras geslapen terwijl O horizontaal in mijn bed lag :') Was lang geleden dat dat het geval was.

Dag twee zijn we naar de dierentuin in Rhenen gegaan. Wat een mooie dierentuin is dat! Echt een aanrader, zeker met grotere kinderen want ze hebben erg toffe speeltuinen en klimdingen waarbij je nat en vies kan worden! Het is een stuk kleiner dan Blijdorp, maar ze hebben toffe dieren (beren!) en goed zicht op de dieren in de verblijven, dus imo de betere dierentuin. Maar helaas te ver weg voor regelmatig bezoek. Hij heeft relaxt in de draagzak geslapen. De tijd daarna duurde alleen te lang, dus het restaurant dat we gereserveerd hadden voor die avond was even drama tot hij na het hoofdgerecht in slaap viel in de buggy en we rustig het toetje konden eten. De tweede nacht wilde hij ook weer niet slapen, maar uiteindelijk is hij om 21:15 in zijn eigen tentje rustig gaan slapen tot de volgende ochtend. Dat gaf ons goede hoop voor de vakantie :D

Kortom, we hebben besloten dat we hem de komende tijd thuis een paar keer in zijn tentje laten slapen zodat hij dat ook als zijn bedje gaat zien, ook in onze slaapkamer met de tv nog aan en dat we geen restaurants gaan reserveren op vakantie maar wel zien waar en hoe laat we gaan eten op vakantie! Een geslaagd test-weekend dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')