abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2016 @ 23:38:41 #276
365231 Fera
Fire & Blood
pi_162259486
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daarnaast zie je duidelijk het feministische wereldbeeld van George Martin er in terug, over sterkte vrouwen.
Helaas houdt dat voor veel mensen in dat vrouwen onaantastbaar moeten zijn (Brienne, Arya, Dany, Cersei, Olenna, Margery) en vooral moeten laten zien dat ze beter zijn dan mannen.
Mannen in een middeleeuwse wereld lopen ook veel meer risico's. Komen vaker in gevaarlijke situaties terecht. Vrouwen worden daar gespaard omdat ze vrouwen zijn, ook vanuit het beeld wat heerst in die wereld. Ik vind niet zozeer dat ze gezien worden als beter dan mannen. Er wordt ook een andere kracht naar voren gebracht dan alleen de kracht om te strijden. Ze hebben vooral de kracht om te inspireren. Even Arya en Brienne uitgezonderd.

Maar zeg nou zelf, in een gevecht zijn Cersei, Sansa en Margaery gewoon compleet kansloos. Dan hebben ze mannen nodig om hen te beschermen (neem een Jaime of een zombie Mountain). Dany is niets zonder haar draken, haar Unsullied en haar trouwe volgers.

Zoiets als: "Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw". Dat kun je feministisch opvatten, maar dat hoeft niet per se.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 16 mei 2016 @ 23:42:54 #277
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_162259614
Ik heb een bord laten vallen op mijn voet en het doet zo'n zeeeer :'(
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
pi_162259634
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:42 schreef supersof het volgende:
Ik heb een bord laten vallen op mijn voet en het doet zo'n zeeeer :'(
Kusje op je voet :*
  maandag 16 mei 2016 @ 23:44:58 #279
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162259675
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:27 schreef Fera het volgende:

[..]

Dé troon, dacht ik. Of ik heb dat citaat verkeerd opgevat.
Ja, bozigheid voelde ik ook. Maar valt ook onder emotie.

Ben wel benieuwd wie er op de troon komen.
Kevan waarschijnlijk.
Dany natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe had je het liever gezien dan?
Doe het of niet, of goed.
Maak het geloofwaardig. Een Dany bijvoorbeeld, krijgt al 5,5 seizoen lang alles in haar schoot geworpen. Waarom? Ze heeft werkelijk waar niks gedaan. Waardeloos karakter. Daar bovenop heeft ze bovennatuurlijke krachten, die werken als een deus ex machina.

Brienne heeft ook bovennatuurlijke krachten.
In een land zo groot dat het ongeveer een maand duurt om van de ene naar de andere kant te rijden, vindt ze in een keer iedereen die ze wil vinden.
Ze gaat van karakter naar karakter bij wijze van plot device en verslaat iedereen.
Het zou me niet eens meer verbazen als ze straks eigenhandig Ramsey, Tormund, Wun Wun, Walder Frey en de Mountain vermoord.

Arya heeft 0 spier, lengte of snelheid. Faalt in iedere taak die ze krijgt, wordt opgeleid tot super moordenaar. Waarom? Wat kan ze? Weerloze half dode mensen die op de grond liggen neersteken. En slechtgeschreven karakters zoals Meryn fucking Trant vermoorden, die plots vergeten was hoe je moet vechten.

Iedereen wil kennelijk trouwen met Margery, ondanks dat iedereen waar ze mee trouwt doodgaat. Er gaat heus een lampje branden bij de rest.
Om een onbegrijpelijke reden mag ze rond blijven hangen. En natuurlijk is zij de sterke. Niet haar superberoemde broer die van kampioen naar loser is gegaan.

Olenna die in iedere scene waar ze in zit moet laten weten dat ze mannen minacht.

Cersei, die door ieder weldenkend persoon aan de kant zou zijn geschoven na haar fouten met Joffrey. Mag blijven en iedereen volgt haar, ondanks dat ze 0 macht en invloed heeft en vervolgd wordt wegens incest. Zelfs Jaime, die liet zien een nieuw persoon te zijn, ziet Cersei en is ineens weer de eikel uit seizoen 1.

Daarentegen vind ik Yara en Melissandre wel realtische personages. Ze kunnen het kennelijk wel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_162259715
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kevan waarschijnlijk.
Dany natuurlijk.

[..]

Maak het geloofwaardig. Een Dany bijvoorbeeld, krijgt al 5,5 seizoen lang alles in haar schoot geworpen. Waarom? Ze heeft werkelijk waar niks gedaan. Waardeloos karakter. Daar bovenop heeft ze bovennatuurlijke krachten, die werken als een deus ex machina.

In een land zo groot dat het ongeveer een maand duurt om van de ene naar de andere kant te rijden, vindt ze in een keer iedereen die ze wil vinden.
Ze gaat van karakter naar karakter bij wijze van plot device en verslaat iedereen.
Het zou me niet eens meer verbazen als ze straks eigenhandig Ramsey, Tormund, Wun Wun, Walder Frey en de Mountain vermoord.

Arya heeft 0 spier, lengte of snelheid. Faalt in iedere taak die ze krijgt, wordt opgeleid tot super moordenaar. Waarom? Wat kan ze? Weerloze half dode mensen die op de grond liggen neersteken. En slechtgeschreven karakters zoals Meryn fucking Trant vermoorden, die plots vergeten was hoe je moet vechten.

Iedereen wil kennelijk trouwen met Margery, ondanks dat iedereen waar ze mee trouwt doodgaat. Er gaat heus een lampje branden bij de rest.
Om een onbegrijpelijke reden mag ze rond blijven hangen. En natuurlijk is zij de sterke. Niet haar superberoemde broer die van kampioen naar loser is gegaan.

Olenna die in iedere scene waar ze in zit moet laten weten dat ze mannen minacht.

Cersei, die door ieder weldenkend persoon aan de kant zou zijn geschoven na haar fouten met Joffrey. Mag blijven en iedereen volgt haar, ondanks dat ze 0 macht en invloed heeft en vervolgd wordt wegens incest. Zelfs Jaime, die liet zien een nieuw persoon te zijn, ziet Cersei en is ineens weer de eikel uit seizoen 1.

Daarentegen vind ik Yara en Melissandre wel realtische personages. Ze kunnen het kennelijk wel.
Smaak is smaak :)
  maandag 16 mei 2016 @ 23:49:12 #281
319979 Fok-it
All is well
pi_162259779
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kevan waarschijnlijk.
Dany natuurlijk.

[..]

Ja oke goede argumenten. Vooral Brienne is wel opvallend qua voorspoed de afgelopen seizoenen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_162259792
Van Arya maken ze gewoon een sluipmoordenaar die mensen in hun rug steekt, dat kan ze prima.
  maandag 16 mei 2016 @ 23:50:14 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162259804
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:38 schreef Fera het volgende:

[..]

Mannen in een middeleeuwse wereld lopen ook veel meer risico's. Komen vaker in gevaarlijke situaties terecht. Vrouwen worden daar gespaard omdat ze vrouwen zijn, ook vanuit het beeld wat heerst in die wereld. Ik vind niet zozeer dat ze gezien worden als beter dan mannen. Er wordt ook een andere kracht naar voren gebracht dan alleen de kracht om te strijden. Ze hebben vooral de kracht om te inspireren. Even Arya en Brienne uitgezonderd.

Maar zeg nou zelf, in een gevecht zijn Cersei, Sansa en Margaery gewoon compleet kansloos. Dan hebben ze mannen nodig om hen te beschermen (neem een Jaime of een zombie Mountain). Dany is niets zonder haar draken, haar Unsullied en haar trouwe volgers.

Zoiets als: "Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw". Dat kun je feministisch opvatten, maar dat hoeft niet per se.
Ik snap wat je bedoeld, en het kan best dat dit in de boeken wel zo is.
Maar in de serie zie je dat absoluut niet terug.

Kun je mij vertellen waarom Dany bijvoorbeeld nog niet dood is? Behalve plot convenience?

Tuurlijk lopen mannen meer risico in zo'n wereld, dat is het niet.
Om even een voorbeeld te noemen waarom ik het verdacht vind:

In vorig seizoen werd Sansa verkracht door Ramsey. Gelijk excuses aangeboden door de schrijvers.
Er gebeuren iedere aflevering de meest vreselijke dingen met mannen, maar daar hoor je niemand over.

En plots zien we Jon, Loras en Theon als slappe losers, terwijl Sansa, Margery en Yara de stoere sterke vrouwen zijn die hun aan moeten sporen.

Meh.
  maandag 16 mei 2016 @ 23:51:24 #284
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162259835
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:49 schreef Lokasenna het volgende:
Van Arya maken ze gewoon een sluipmoordenaar die mensen in hun rug steekt, dat kan ze prima.
Waarom hebben ze haar gekozen?
Omdat ze een kooi openmaakte 4 jaar geleden? Ik snap het niet ;(
  maandag 16 mei 2016 @ 23:52:37 #285
319979 Fok-it
All is well
pi_162259860
Ik let daar toch een stuk minder op als ik een film of serie kijk merk ik
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_162259874
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:52 schreef Fok-it het volgende:
Ik let daar toch een stuk minder op als ik een film of serie kijk merk ik
Het is precies de reden dat ik geen series kijk en weinig films...
pi_162259881
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Waarom hebben ze haar gekozen?
Omdat ze een kooi openmaakte 4 jaar geleden? Ik snap het niet ;(
Ik heb geen idee hoe het daar in elkaar zit, maar ze is vast niet de enige in opleiding daar toch? :$
Als je een klein meisje op eigen houtje van Westeros naar Braavos laat komen terwijl ze in de tussentijd een keer of 10 dood had kunnen gaan en ze komt toch aan, weet je in elk geval dat ze gemotiveerd is. :)
  maandag 16 mei 2016 @ 23:54:22 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_162259890
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:53 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het is precies de reden dat ik geen series kijk en weinig films...
Wel absurd dat je daar niks meer door kijkt :')
Het is echt niet in elke serie of film zo hoor
  maandag 16 mei 2016 @ 23:54:25 #289
456319 Nouri
Exceptioneel talent
pi_162259892
Hoi gappies
Sometimes you make me cry, but my love for you will never die.
pi_162259913
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wel absurd dat je daar niks meer door kijkt :')
Het is echt niet in elke serie of film zo hoor
Bij heel veel wel. Sowieso ben ik al kritisch in de voorselectie.
  maandag 16 mei 2016 @ 23:55:51 #291
319979 Fok-it
All is well
pi_162259928
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:55 schreef Faxie het volgende:

[..]

Bij heel veel wel. Sowieso ben ik al kritisch in de voorselectie.
Wat komt er wel doorheen?
pi_162259940
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:55 schreef Fok-it het volgende:
Transformers. ;(
  maandag 16 mei 2016 @ 23:56:53 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162259947
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe het daar in elkaar zit, maar ze is vast niet de enige in opleiding daar toch? :$
Als je een klein meisje op eigen houtje van Westeros naar Braavos laat komen terwijl ze in de tussentijd een keer of 10 dood had kunnen gaan en ze komt toch aan, weet je in elk geval dat ze gemotiveerd is. :)
Maar laten ze haar komen?
Ik weet het niet. We hebben maar 3 mensen in die hele kerk gezien van ze.

En wisten ze van te voren al dat ze motivatie had?
  maandag 16 mei 2016 @ 23:57:08 #294
365231 Fera
Fire & Blood
pi_162259953
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, en het kan best dat dit in de boeken wel zo is.
Maar in de serie zie je dat absoluut niet terug.

Kun je mij vertellen waarom Dany bijvoorbeeld nog niet dood is? Behalve plot convenience?

Tuurlijk lopen mannen meer risico in zo'n wereld, dat is het niet.
Om even een voorbeeld te noemen waarom ik het verdacht vind:

In vorig seizoen werd Sansa verkracht door Ramsey. Gelijk excuses aangeboden door de schrijvers.
Er gebeuren iedere aflevering de meest vreselijke dingen met mannen, maar daar hoor je niemand over.

En plots zien we Jon, Loras en Theon als slappe losers, terwijl Sansa, Margery en Yara de stoere sterke vrouwen zijn die hun aan moeten sporen.

Meh.
Ja, dat is helaas door de maatschappij van tegenwoordig en niet door het bronmateriaal. ;(

Bijvoorbeeld dat stukje met de drie mannen en hun zussen wordt door de media zo sterk naar voren gehaald, terwijl ik totaal die gevoelens niet had bij de scene. Ik bekeek iedere situatie apart. Ja, Jon had een duwtje in de rug nodig. Maar ik vond dat hij dat duwtje meer kreeg van Ramsey zijn onsmakelijke brief dan van Sansa. Margaery en Loras zijn als broer en zus heel erg close. Ook omdat zij natuurlijk zijn geaardheid accepteerde en daar discreet over bleef. Hij is dan wel een kampioen in toernooien, maar geen strijder. Dus dat hij breekt vind ik niet zo gek (en wie weet wat ze allemaal met hem gedaan hebben?) Ik vond dat an sich wel een mooi moment. Niet zozeer omdat ik haar als sterke vrouw zag, maar omdat ze zo'n mooie band hebben.

Yara en Theon vond ik ook begrijpelijk. Theon is kapot gemaakt, maar Yara benadert hem nog steeds op de manier van de Iron Islands. Dat is gewoon een stukje cultuur vanuit daar. En Theon is het altijd al het zwarte schaap van de familie geweest. Hij is er mentaal en fysiek niet op vooruit gegaan, dus wat had er dan moeten gebeuren? Ik had alleen wel iets meer empathie van Yara verwacht. Maar wellicht door de mentaliteit die heerst onder de Ironborn is dat moeilijk voor haar. Dat vind ik meer een cultuurdingetje dan een feministisch dingetje.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 16 mei 2016 @ 23:57:47 #295
302328 VoornaamAchternaam
Adorable Fuck Up
pi_162259971
hey schatjes :)
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_162259986
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Series trekken me sowieso niet. Kan verder serieus niet op namen komen nu :') Laten we het er maar op houden dat ik geen Transformers of Fast and the Furious fan ben :')
  maandag 16 mei 2016 @ 23:58:41 #297
365231 Fera
Fire & Blood
pi_162259991
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jaqdinges zag iets in haar. Gedrevenheid, lef, whatever. Daarom kreeg ze dat muntje.
pi_162259994
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Transformers. ;(
Dat vind ik echt zo'n gigantische schijtfilm :')
  maandag 16 mei 2016 @ 23:59:08 #299
302328 VoornaamAchternaam
Adorable Fuck Up
pi_162260001
Nog steeds niks gezien van laatste seizoen GoT
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_162260006
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ze gaven haar een muntje en ze moest het verder zelf maar uitzoeken. Ze mocht komen, maar hoefde niet.
Nee dat wisten ze natuurlijk niet, maar als ze het niet had was ze daar niet geweest. Een klein meisje dat je leven heeft gered een soort van onbetaald baantje als lijkenwasser aanbieden en als ze iets kan eventueel meer laten doen lijkt me niet eens zo onredelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')