motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 08:23 |
![]() Komende zondag is het zover: Max Verstappen zal zijn veelbesproken debuut maken voor het topteam van Red Bull. Sneller dan verwacht werd de tiener kort na de Russische Grand Prix overgeheveld van juniorteam Toro Rosso naar het A-team van de energiedrankengigant. Daarmee lijkt Verstappen automatisch een paar plekken naar voren te schuiven op de grid en zelfs podia zijn niet langer uit te sluiten. De eerste poging daartoe zal plaatsvinden op het Circuit de Barcelona-Catalunya, zoals de thuisbaan van de Grand Prix van Spanje sinds 2013 officieel heet. De race in Spanje geldt als één van de oudsten op de hedendaagse kalender. Jarenlang rouleerde de race tussen circuits als Jarama, Jerez en Montjuich, maar sinds het huidige circuit in Catalonië begin jaren ’90 in gebruik werd genomen, kreeg de race eindelijk een vaste plek. De baan telt lange rechte stukken, maar ook een grote variëteit aan bochten. Mede daardoor is het een van de populairste en meest gebruikte testcircuits. De eerste GP werd verreden in 1991 en gewonnen door de Brit Nigel Mansell. Het Circuit de Barcelona-Catalunya telt zestien bochten, is 4.655 kilometer lang en zal 66 keer genomen moeten worden. Grote favoriet voor de eindzege is ongetwijfeld Nico Rosberg. De Duitser zal zijn indrukwekkende zegereeks van de laatste tijd verder uit willen breiden. Statistisch gezien zal dat echter niet meevallen omdat hij vorig jaar al won. Sinds 2007 zegevierde in Barcelona immers jaarlijks een andere coureur. Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Jenson Button, Mark Webber, Sebastian Vettel, Pastor Maldonado, Fernando Alonso, Lewis Hamilton en Rosberg zelf, pakten de afgelopen jaren ieder slechts een enkele zege. Rosberg zal dus niet alleen af moeten rekenen met concurrenten als Hamilton of Vettel, maar ook met hardnekkige statistieken. De veelbesproken carswap tussen Verstappen en Daniil Kvyat maakte vorige week een hoop tongen los. Zo begreep Jenson Button er helemaal niets van, maar noemde oud-coureur Martin Brundle het juist een meesterzet. De commentator van Sky Sports bleek ervan overtuigd dat de swap de enige manier was voor Red Bull om Verstappen tevreden te houden en geïnteresseerde teams als Ferrari en Mercedes op afstand te houden. Red Bull zou in toptalent Verstappen de nieuwe Vettel zien. Hoe het ook zij: de bal ligt nu bij de Nederlander. De relatieve vrijblijvendheid van Toro Rosso is voorbij, Red Bull moet zo snel mogelijk terug naar de top. Wanneer prestaties uitblijven zal de druk zonder twijfel op worden gevoerd. Het is aan Verstappen om komend weekend in Barcelona een vliegende start te maken. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Spanje informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer in Barcelona Live timing | |
Dven | maandag 16 mei 2016 @ 08:25 |
Je kan er hooghartig om doen, of je kan het als een mooie opening voor de sport ziet zodat deze meer publiek trekt en meer aandacht krijgt in Nederland. Schijnbaar ben jij van het eerste soort volk. Die pech kan je hebben. | |
JimmyManna | maandag 16 mei 2016 @ 08:28 |
Het mooie is dat ik herkende wat Mol zei: 'al die jaren hoop je dat het zou gaan gebeuren'. Zo was het ook. Sinds mn 13e (30 jr terug) kijk ik F1 en we hadden als NL nooit een schijn van kans, en dat dit dan gebeurt... Ik schoot echt vol met het volkslied en alles. Brok in mijn keel van dat ventje. Mol zei iets over mooie sportprestatis en dat dit voor hem de mooiste ooit was. Dat was het voor mij ook echt. Nog nooit was ik zo euforisch (en ook zo gespannen tijdens de laatste 15 ronden). Leuk dat de F1 populair wordt in NL. Slaat nergens op dat reguliere fans (zoals ik ook ben) daar geïrriteerd over doen. Laat iedereen lekker massaal kijken zeg. Dat ventje brengt heel wat teweeg. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 08:29 |
en dat. Ik ben ook vorig seizoen pas weer begonnen met volgen. Vroeger gedaan en toen afgezakt, maar met weer een kansrijke NL rijder weer de gok genomen. Was een goede gok! | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 08:31 |
Ook: hoe meer kijkers, hoe meer geld hopelijk voor de verslaggeving. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 08:32 |
ik kijk ook al heel wat jaartjes (sinds de tijd van Jacky Ickx en Jacky Stewart) maar helemaal met je eens hoor, dit is gewoon uniek voor de NL F1 liefhebber, wanneer die dan instappen is niet relevant | |
Bluurgh | maandag 16 mei 2016 @ 08:32 |
Ik kijk sinds 1993 en dit is het mooiste wat ik in al die tijd gezien heb ![]() ![]() | |
Toekito | maandag 16 mei 2016 @ 08:33 |
Ik kijk sinds halverwege 96. Maar heb in de Schumi-jaren wat afstand genomen als in niet mn hele leven om de F1 bouwen. Bevalt me ansich prima. En toen kwam eerst Button in 2009 waardoor ik weer niks wilde missen. Toen in de jaren erna zeg 75% van alles gezien en nu met Max erbij probeer ik alles te zien. Helaas kan dat door werk/voetbal/sociaal leven niet altijd. Ik geniet er wel van dat niemand nu meer zeikt dat het geen sport is enzovoorts. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 08:34 |
is ook alleen maar voordelig, je krijgt meer exposure, betere tv om de races heen omdat er meer budget is. | |
Toekito | maandag 16 mei 2016 @ 08:34 |
precies. Met alle respect voor Mol en Plooij, Sky en BBC zijn veel beter. Komt mede door budgetten e.d. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 08:39 |
Grappig dat de Hamilton/Rosberg discussie op internationale fora helemaal ontploft is en hier natuurlijk slechts een bijzaak. Naar mijn mening doken ze beide tegelijk naar die rechts. En was het volkomen duidelijk en toegestaan dat Rosberg deze beweging ging maken. Hamilton had hem naar rechts moeten lokken en links moeten inhalen. Voor zover de regels. In feite is Rosberg weer eens een schlemiel door die motor niet in de juiste setting te doen. En dacht Hamilton, dat zacht ei laat hem niet staan. Maar deze keer deed Rosberg dus wel wat een echte topper hoort te doen, verdedigen. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 08:41 |
uiteindelijk is het ook in zijn voordeel geweest | |
Bluurgh | maandag 16 mei 2016 @ 08:42 |
En gewoon de autosport daar. Kijk alleen al naar wie ze bij Sky hebben: Johnny Herbert, Martin Brundle, Damon Hill, Davidson, Di Resta, McNish. Die hebben bij elkaar iets van 500 gp's ervaring ofzo? En de enige persoon die hier nog wel okay is voor de TV is Tom Coronel ofzo, die ooit een dagje een F1 auto getest heeft geloof ik. En Doornbos gaat misschien ook nog wel. | |
Toekito | maandag 16 mei 2016 @ 08:43 |
Denk wel als het een Toro Rosso of Renault was die op Rosberg klapte dat de Stewardsdan hadden in gegrepen. Maargoed dat is koffiedik kijken. | |
Bluurgh | maandag 16 mei 2016 @ 08:46 |
Dit heeft toch ook helemaal geen straf nodig. Het is duidelijk dat ze beiden niet de intentie hadden elkaar van het circuit te beuken en ze hebben hier niemand mee, alleen zichzelf en het team. Geen enkele concurrent heeft hier last van gehad, integendeel zelfs. | |
Toekito | maandag 16 mei 2016 @ 08:46 |
Eens. Hopelijk kunnen wij door het succes van MV nu als autosportland gaan groeien en hebben we binnen een aantal jaren veel talenten in GP2/GP3 enzo rijden. En elk jaar minimaal 1 coureur op de grid in F1. En dan bedoel ik niet als bezemwagen ![]() | |
Toekito | maandag 16 mei 2016 @ 08:47 |
Dat klopt. Maar het gebeurd vaker dat als het een mindere god betreft er sancties komen maar als het Ferrari/Mercedes/McLaren is er geen sancties zijn. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 08:48 |
ik vrees van niet, maar hopen mag, beter genieten nu het kan | |
Toekito | maandag 16 mei 2016 @ 08:48 |
Dat sowieso. | |
Bluurgh | maandag 16 mei 2016 @ 08:48 |
Max kan in theorie nog 20 jaar mee en die laten ze echt niet zo gauw gaan, ik gok dat we voor minimaal de komende 10 jaar al aan je 1 coureur op de grid zitten. ![]() | |
edraket31 | maandag 16 mei 2016 @ 08:51 |
In het Max Verstappen topic werden ze gloryhunters genoemd, wat een bullshit. Grootschalige steun, support, aandacht is alleen maar mooi (in welke vorm dan ook). Niet alleen voor de sport maar nog veel meer voor de sportman. Ik heb ooit nog een F1 race op Zandvoort bezocht, maar kijk ook graag een wk finale beachvolley, waterpolo, hockey als er Nederlanders deelnemen. Is toch mooi! ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 08:54 |
Ik werd wakker en vond het nog steeds ongelofelijk. | |
Dauthi | maandag 16 mei 2016 @ 08:56 |
Het is een idee om een F1 FAQ te maken voor alle newbies die er aan zitten te komen ? Op die manier vermijd je overbodige vraagstelling. | |
vaarsuvius | maandag 16 mei 2016 @ 08:57 |
Wat doe jij hier achter het scherm? Ga onmiddelijk je nieuwe bike inrijden!! edit : ik verwacht minimaal 3 wheelie foto's bij de koffie | |
Pino112 | maandag 16 mei 2016 @ 08:58 |
Je wil dat het hier een elitegroepje wordt? | |
Inbox4me | maandag 16 mei 2016 @ 09:01 |
Wat een race gister ![]() Ook heel tof hoe Vettel reageert, die lijkt oprecht blij voor Max ![]() Wat ik nog wel opvallend vond in het post-interview met Lazenby was het moment op 2:14: "Did you have any indication that you might have got this step up as early as this?" - Max: "To be honest not, it was not the plan to do it this season in the first instance, but if you get the opportunity you take it." Hij zit daarbij aan zijn neus, een natuurlijke neiging van mensen als je niet de waarheid spreekt (denk maar terug aan de Clinton affaire). Ben benieuwd of er tóch mogelijk al wat afspraken waren over een overstap dit seizoen. Disclaimer: hij zit 1x eerder aan z'n neus in het interview. Verder ook niet heel relevant; blijft staan dat hij een geweldig weekend heeft gereden en het is gewoon een genot om foto's, comments en video's terug te kijken ![]() | |
Re | maandag 16 mei 2016 @ 09:04 |
nou dat was best genieten, leuk dat de strategie de goede kant op viel maar daar moest hij wel zijn banden compleet (32 ronden of zo?) bijna aan flarden rijden), telkens die laatste bocht 3-4 tienden pakken op Kimi zodat hij geen kans had ... mooi | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 09:07 |
Hij zit constant aan ze neus of ze wenkbrouwen beetje een tic van hem denk :p | |
Dauthi | maandag 16 mei 2016 @ 09:12 |
Nee, het tegenovergestelde. Makkelijk instroom omdat informatie voor handen. Maar gelijktijdig wordt niet iedere race het topic vol gegooid met basale vragen. Stroomlijning. | |
Red_85 | maandag 16 mei 2016 @ 09:14 |
Die kansen waren er al sinds 1991 toen RTL5 begon met live uitzendingen met Olav Mol en Allard Kalf op locatie. Een legendarisch tijdperk volgde met alles er op en er aan.. Maar toch was je nerd als je keek. Toch had je altijd rond het miljoen mede nerds in NL. Nu 25 jaar later dit en opeens is het mainstream? | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:15 |
Je kijkt net F1? | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:16 |
"Boaaaawwwh....*onverstaanbaargeneuzel* ![]() na een overwinning ![]() | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 09:17 |
En altijd met zo'n gezicht: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Swetsenegger | maandag 16 mei 2016 @ 09:19 |
| |
Swetsenegger | maandag 16 mei 2016 @ 09:20 |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 09:21 |
| |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:22 |
Over NL'se verslaggeving tegenover Sky of BBC/Channel4: dat is totaal niet te vergelijken. Ik vind Nederlandse verslaggeving met alles eigenlijk altijd knullig. Omdat we ene klein land zijn is er voor alles buiten voetbal en misschien schaatsen eigenlijk niet zoveel geld. Maar zelfs als er veel geld zou zijn, zouden ze nooit het soort verslaggeving kunnen doen als de Britten, vanwege de Nederlandse taal C4 en Sky trekken de beste (ex)coureurs aan omdat ze in het Engels goed uit de voeten kunnen (vaak ex Britse rijders, zie en Hill en DC bijvoorbeeld) en een prima (internationaal) imago hebben. En gewoon leuk zijn, óók met de huidige rijders. Door een DC daar op het startgrid neer te zetten krijg je leuke TV. Coureurs, áls ze al op zo'n moment met iemand willen praten praten eerder met een DC dan met een Doornbos. Die dynamiek is vrij 'uniek' denk ik, dus of je echt 'kwaliteit' gaat krijgen ook als er meer geld heen gaat.... Mwah.. Dat doet verder niets af aan het enthousiasme en de inzet van Mol overigens hoor, maar het is gewoon niet te vergelijken. Wel zou het tof zijn als het duoverslaglegging wordt en er iets meer eigen beelden kunnen komen van buiten de race en dus langere uitzendingen. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:23 |
Trolololol ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:24 |
Dit vind ik best wel heel tof ![]() | |
danos | maandag 16 mei 2016 @ 09:25 |
Heeft er iemand een linkje naar de post race pers conferentie? Die heb ik namelijk nog niet gezien, op youtube vind ik voorlopig alleen maar een spaanse versie. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:26 |
Is ook alleen nog maar de Spaanse van beschikbaar geloof ik (althans, met die constante vertaling ![]() | |
Max23 | maandag 16 mei 2016 @ 09:39 |
Ruim 1 miljoen kijkers hebben het gisteren op Ziggo gezien http://nos.nl/artikel/210(...)zege-verstappen.html | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:39 |
Dat zijn de mooiere aantallen! | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:41 |
Die NBC gast is tof. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 09:41 |
Ik had voor dit weekend een abonnement genomen op de officiele f1 app, daar kun je ook de lifetiming opnieuw afspelen. Nog eens puur naar de tijden gekeken tijdens het essentiele middenstuk. Ricciardo gaat naar Soft en rijdt 2s sneller per ronde dan Max. Tegen de tijd dat Max naar de laatste stop gaat is Ricciardo al meer als 10s ingelopen. Echter op nieuwe Mediums gaat max weer sneller dan Ricciardo op soft, ondanks dat ze er pas 6 ronden zetten. Vettel pakt ondertussen een paar tienden op Ricciado per ronde en gaat dan vrij snel over op Medium, omdat dat duidelijk sneller is dan doorrijden op Soft. Nu pakken de allemaal 1s per ronde op Ricciardo, die zijn voorsprong zit slinken. Hij kan niks dan switchen naar Medium en hopen, maar zelfs op nieuwe banden is hij amper sneller dan de rest. Ofwel ze hadden gedacht dat Ricciardo op een vrije baan met Soft sneller was dan Verstappen op mediums en Raikkonen erachter. Achteraf gezien niet. Vettel deed gewoon een keurige undercut op Ricciardo. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 09:42 |
je kan het hier wel nalezen http://www.formula1.com/c(...)ference---spain.html | |
Inbox4me | maandag 16 mei 2016 @ 09:43 |
Valt het op? ![]() Sinds Verstappen in de F1 rijdt vind ik het leuk races te volgen, de laatste keer dat ik F1 'volgde' was toen ik nog een klein jongetje was en met m'n vader meekeek tijdens (ik denk) de samenvattingen op Studio Sport | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 09:44 |
Ha! ![]() Nou, wen dan maar aan Kimi ![]() The Ice Man, en niet alleen vanwege zijn liefde voor ijsjes ![]() ![]() | |
MrMiguel | maandag 16 mei 2016 @ 09:47 |
Ik denk eerlijk gezegd dat het ook mijn mooiste sportmoment ooit was en het nooit meer zo speciaal wordt.. En dat zeg ik terwijl ik niet eens een echte die-hard F1 fan ben. Als Max wereldkampioen wordt zal het om één of andere manier toch niet zo extreem speciaal zijn omdat zoiets stap voor stap gaat en dat nu toch al volledig in de lijn der verwachting ligt. En als Nederland Europees of wereldkampioen zou worden bij voetbal is dat leuk, maar ook niet zo emotioneel mooi. Met die miljonairs die tegen een bal aan trappen is de gunfactor per definitie minder. Echt fantastisch | |
exile79 | maandag 16 mei 2016 @ 09:48 |
Ik kijk ook sinds Verstappen mee doet. Jos dan hè. | |
Weltschmerz | maandag 16 mei 2016 @ 09:54 |
Inmiddels wel. Ik vind het geen sterk verhaal. Met name dit stuk: http://www.formula1.com/c(...)racing-incident.html Als je dan in het filmpje het moment probeert te vinden dat het gat er zou zijn, dan zie je op 1.02 dat hij heel eventjes een stukje voorvleugel naast het achterwiel heeft, terwijl hij een fractie van een seconde later al met een wiel op het gras zit. Als dit dan in het vervolg het gat is waar je in mag duiken, dan is de nieuwe definitie van een gat iets wat een fractie van een seconde bestaat terwijl de voorligger al zo aan het sturen is dat het verdwijnt. Als coureurs nou in het vervolg elke keer hun neusvleugel er tussen wringen wanneer de ander dat gat al aan het dichtgooien is krijgen we een heleboel SC's. "may have led him to believe he had the right to space on the right" vind ik helemaal niet sterk, het is een goede verklaring waarom Hamilton een fout heeft gemaakt, maar totaal niet waarom het geen fout zou zijn. De verantwoordelijkheid om de situatie in te schatten en een collision te avoiden is er voor Hamilton blijkbaar niet. Wie helemaal door de mand valt is Toto Wolff, als je deze situatie vergelijkt met Spa 2014, dan was er voor Rosberg veel meer ruimte om in te duiken, voor een veel langere tijd, en hij zat er ook nog eens veel verder naast. Als dat een slap on the wrist voor Rosberg rechtvaardigde, dan mag Toto nu de krawats wel te voorschijn halen. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 09:57 |
Vettel doet dat vaker merk ik, sportief juichen voor de nummer 1. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 10:04 |
Lol toen reed Koeltaar nog mee. | |
ondeugend | maandag 16 mei 2016 @ 10:04 |
Vettel over dat hij een caravan verwachtte met gele nummerplaat. ![]()
[ Bericht 69% gewijzigd door ondeugend op 16-05-2016 10:21:19 ] | |
Deckard | maandag 16 mei 2016 @ 10:14 |
Ik vind het een mooie bijkomstigheid dat Verstappen gewonnen heeft. Dat is best wel cool en maakt het in ieder geval leuker ook om te volgen in dagen dat het allemaal wat saaier is. Alleen ga ik liever voor de rivaliteit tussen coureurs en zit mijn ouwe McLaren nogal ver achter. | |
THEFXR | maandag 16 mei 2016 @ 10:27 |
nergens de presser gezien of kunnen downen, wel jammer | |
Meike26 | maandag 16 mei 2016 @ 10:32 |
Het is echt vreemd dat die persconf nergens te vinden is.. Het lijkt wel, door de verrassende en historische overwinning van Max, dat alle naprogramma's van F1 zenders teveel hun eigen plan hebben getrokken, ook in de ziggo studio en dat het daardoor nergens echt uitgezonden is / op de achtergrond meespeelde. Alleen in Spanje dus een uitzending geweest zodat die knurft er spaans gebrabbel overheen heeft gegooid.. ![]() | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 10:32 |
Altijd al autosport liefhebber geweest. Vroeger met me pa meekijken naar Jos en vaak naar Zandvoort, marlboro masters, dtm enzo. Toen een hele tijd f1 wat minder gevolgd maar af en toe nog wel een race kijken. Maar max zijn carriere heb ik wel intensief gevolgd vanaf het begin. Vanaf de eerste fragmenten van tests en de Florida winter series, ook alle f3 races gekeken. En Max nu 3 keer live gezien. Dat die de zandvoort masters won in de f3, vorig jaar de familiedagen op zandvoort en in spa geweest vorig jaar. | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 10:34 |
Dit is wel heel erg jammer inderdaad ! | |
danos | maandag 16 mei 2016 @ 10:36 |
Ik snapte echt niet waarom Ziggosport in de feeststemming (logisch natuurlijk) die hele persco heeft genegeerd. Hallo daar zat Max tussen twee wereldkampioenen terwijl Jack Plooy nog aan het vechten was met collegajournalisten. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 10:40 |
Ik zag het op een van die tv's achter de mannen van Ziggo op de bank, dacht ik ook wtf en ondertussen die gasten dom lullen natuurlijk. | |
Beach | maandag 16 mei 2016 @ 10:45 |
https://www.instagram.com/p/BFbr3GCn_YJ/ Pastor feliciteert ook | |
franklop | maandag 16 mei 2016 @ 10:55 |
Kan het nog steeds niet geloven | |
zoem | maandag 16 mei 2016 @ 10:56 |
Ik las ergens dat Ziggo geen rechten heeft voor het uitzenden van de persco? | |
davedavy | maandag 16 mei 2016 @ 11:02 |
Ik stel voor vanaf nu elke GP te kijken bij Opa Max z'n café. ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)stappen-in-montfort/ | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 11:08 |
Max Verstappen is Formula 1's new beginning, says Martin Brundle
| |
opgebaarde | maandag 16 mei 2016 @ 11:12 |
Dat zou het zeker verklaren. Wel een beetje dommig dat Jan van H... Rob Kampheus dit alleen niet wist en er ook niet meer op terugkwam Maar hulde voor ziggo sport in zijn algemeenheid | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 11:16 |
![]() | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 11:16 |
Dit wel met je eens maar in dit geval zal Rosberg er minder om malen | |
fathank | maandag 16 mei 2016 @ 11:25 |
Je kan je er maar druk over maken | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 11:28 |
Bij Mercedes hebben ze ook wel gezien dat Spa een enorme hoeveelheid gezeik in de media opgeleverd heeft. Dat hebben ze nu beter gedaan, meteen bij elkaar gaan zitten om te voorkomen dat het via de media wordt gespeeld. Nou kon dat in dit geval ook, en destijds in Spa niet, omdat beide wagens daar nog doorreden. Ik denk wel dat intern bij Mercedes wat anders gezegd is dan dat ze in publiek doen. Dit akkefietje kon nog wel eens consequenties hebben voor het WK, omdat Rosberg heeft laten zien zich niet meer opzij te gaan voor Hamilton. Destijds in Spa wilde hij een punt maken, maar maakte hij dat op het verkeerde moment, Nu maakt hij het punt op een (voor hem) goed moment. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 11:31 |
zeker ![]() | |
aapnoodmies | maandag 16 mei 2016 @ 11:47 |
Maar het gaat vooral over die 2 mercedessen. | |
sacha | maandag 16 mei 2016 @ 11:47 |
het was geen droom hè! ![]() | |
Jojoortje | maandag 16 mei 2016 @ 11:49 |
Yeah ![]() | |
Wertha | maandag 16 mei 2016 @ 11:50 |
Wauw, die blik van Martin Brundle op het moment dat Verstappen de hand schud. Hij lijkt wel vereerd dat hij dit allemaal van zo dichtbij mee mag maken. Prachtig. | |
MrMiguel | maandag 16 mei 2016 @ 11:53 |
https://www.google.de/sea(...)erstappen&aqs=chrome..69i57j69i60l2j69i59l3.2943j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Belgisch vlaggetje?? | |
TargaFlorio | maandag 16 mei 2016 @ 12:02 |
![]() | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 12:06 |
Even iets anders, als ik ticket bestel voor Belgie. Is het dan ook verstandig gelijk parkeerkaarten te bestellen of kan dat later nog, kost 44¤ voor zaterdag zondag. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 12:08 |
Ja. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:08 |
Ja. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 12:09 |
Anders is de parking ook uitverkocht begrijp ik? | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 12:09 |
Dat mag je wel verwachten | |
Max23 | maandag 16 mei 2016 @ 12:12 |
http://www.gpupdate.net/n(...)at-max-niet-goed-is/ ![]() | |
BadderAapje | maandag 16 mei 2016 @ 12:13 |
Bestellen! En probeer dan op een echt parkeer terrein te parkeren. Wij hadden op een veld geparkeerd aan het begin van het circuit. Het duurde meer als 4 uur!! Om van het terrein af te komen. De paden waren zo smal en klein en zoveel auto's ![]() Dit jaar ga ik naar hockenheim en daar ligt de parking meteen aan de snelweg ![]() | |
aapnoodmies | maandag 16 mei 2016 @ 12:14 |
http://www.motorsport.com(...)shock-f1-win-737266/ | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 12:16 |
Ok gekocht, 400¤ armer. | |
Max23 | maandag 16 mei 2016 @ 12:17 |
Overigens vond ik de verklaring van Horner over de verschillende strategieën van Max en Ricciardo ook heel helder en logisch. | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 12:21 |
Nee man, voor een tientje parkeer je in het dorp. Gewoon zover mogelijk doorrijden, iedereen denkt "100m verderop" lukt toch niet. Als iedereen dat denkt is er altijd een plekje. | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 12:21 |
proef toch een beetje afgunst. Tuurlijk, Max heeft veel geluk gehad, maar je moet er wel zijn om het met beide handen aan te pakken als zich een kans voordoet. | |
eight | maandag 16 mei 2016 @ 12:22 |
Hallo ![]() Ik moet wel zeggen dat ik vroeger veel F1 keek maar de combinatie van neutrale supporter en irritante nieuwe regels die de GP saai maakte was voor mij funest. Zonder Max zou ik gisteren ook wel genoten hebben van de GP, puur vanwege het strategische spel want plaatsvond bij de top 4. | |
aapnoodmies | maandag 16 mei 2016 @ 12:23 |
![]() | |
eight | maandag 16 mei 2016 @ 12:23 |
Geluk ![]() | |
Sokz | maandag 16 mei 2016 @ 12:25 |
Heb je misschien een linkje hiernaar? | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 12:28 |
Ik ga gewoon weer met lege handen een camping op ![]() En dit jaar de wekker iets vroeger dan vorig jaar wegens verwachte drukte ![]() | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 12:29 |
RTL nieuws heeft een "F1 voor dummies gemaakt", die kunnen we wellicht gebruiken (even schaamteloos gejat): Door het supertalent van Max Verstappen en zijn overstap naar topteam Red Bull is Formule 1 kijken nog leuker geworden. Maar wat moet je weten om vanmiddag de race goed te kunnen volgen? Vorige race zat de 18-jarige Max Verstappen nog in de bolide van trainingsteam Scuderia Toro Rosso (Italiaans voor Team Red Bull). Maar vanaf deze zondag rijdt hij voor het topteam, Red Bull. En dat geeft zomaar kans op een podiumplaats, iets dat daarvoor alleen Max' vader 2 keer lukte. Met deze handleiding erbij snap je vandaag precies waar je naar zit te kijken. 21 races, 22 coureurs, 11 teams De 'koningsklasse' van de autosport, de Formule 1, wordt verreden in een seizoen dat duurt van maart tot november. De 21 races ('Grand Prix') worden verreden in evenveel landen. Dit weekend is de race in Spanje, over twee weken is het beroemde straatcircuit van Monaco aan de beurt. Daarna vertrekt de karavaan naar Canada. De race van vandaag is de vijfde van dit seizoen. Aan de start verschijnen 22 auto's van 11 teams. Elk team heeft twee coureurs, maar die mogen vervangen worden in het geval van ziekte. Dat gebeurde dit seizoen al één keer met een coureur van McLaren, Fernando Alonso. Hij is in de Grand Prix van Bahrein vervangen door de Belgische Stoffel Vandoorne. Bekijk hier de teams uit de F1 van dit seizoen. Een weekend lang racen Een raceweekend kent een vast verloop. Op vrijdag (Monaco: donderdag) mogen de teams twee keer trainen om de baan goed te leren kennen en de auto af te stemmen op de condities. Zaterdag volgt dan nog een vrije training. Daarna is de kwalificatie in 3 rondes. Tijdens Q1, de eerste kwalificatie die 18 minuten duurt, doet iedereen mee. De laatste zes vallen af en vullen plek 17 tot en met 22. De overgebleven auto's krijgen weer 15 minuten: Q2. De langzaamste zes daarvan vullen plek 11 t/m 16. De tien overblijvers rijden vervolgens 12 minuten tijdens kwalificatie 3. De snelste rijder begint vanaf de eerste plek, de rest krijgt plek 2 t/m 10. De race zelf is altijd op zondag. Na een opwarmronde stellen de auto's zich op op de 'grid' volgens de volgorde die uit de kwalificatie is gekomen. De lengte van het circuit bepaalt het aantal rondjes: er dient 305 kilometer te worden gereden (260 in Monaco). Voor vandaag betekent dat 66 rondjes op het circuit van Barcelona, dat 4,655 kilometer lang is (en 16 bochten telt). Punten rijden op 2 sets banden Na de start (die vaak al veel zegt over het verloop van de race) proberen de coureurs natuurlijk als eerste over de eindstreep te komen. Tijdens de race mogen ze naar de pits om te wisselen van banden, dat moet minimaal één keer (behalve bij erg slecht weer). Teams kunnen kiezen uit zeven soorten banden van dezelfde leverancier (vijfvoor droog weer, twee voor nat). Per race kiezen ze drie sets, waarvan er twee moeten worden gebruikt. Tanken tijdens een pitstop mag niet meer sinds 2010. Er zijn nog wat meer regels: zo mogen ze maar 5 motoren gebruiken per seizoen. De (soms complexe) regels van de F1 zijn hier allemaal na te lezen. Soms vallen coureurs uit door ongelukken of technische problemen die niet meer te verhelpen zijn. Dat gebeurde de vorige race, in Sochi, bij vier rijders. Ook Max Verstappen viel toen uit (met motorproblemen). Hoogtepunten van vorig seizoen: De eerste tien coureurs die over de eindstreep komen, halen punten voor het kampioenschap. De nummers 1, 2 en 3 krijgen respectievelijk 25, 18 en 15 punten. De nummer 10 pakt er één. Aan het eind van het seizoen wint de coureur met de meeste punten. Tot nu toe is elke race van dit seizoen gewonnen door Nico Rosberg van Mercedes. Hij heeft nu 100 punten, 43 méér dan de nummer 2 Lewis Hamilton. Verstappen staat met 13 punten op de tiende plek. Naast de punten voor de rijders, krijgen de constructeurs/teams ook punten. Daarvoor worden de punten van de twee rijders bij elkaar opgeteld. Aan het eind van het seizoen krijgt ook het team met de meeste punten een prijs. Hoe kan ik het volgen? Op dit moment is Formule 1 alleen te zien voor klanten van Ziggo op Ziggo Sport. Heb je dat niet, dan ben je aangewezen op online streams of nabeschouwingen. Ook kun je de race (met Duits commentaar) volgen via RTL Duitsland. Die zender zit in de standaardpakketten van alle Nederlandse kabelbedrijven. | |
Nieuwschierig | maandag 16 mei 2016 @ 12:31 |
Hoe kun je Verstappen en Riccardio het makkelijkst uit elkaar houden op tv? Gisteren moet ik steeds kijken of er een ferrari achter of voor zat om het verschil te zien | |
Luctor.et.Emergo | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
Dat was toch genoeg? | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
De gele cam. | |
YourCaptor | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
De camera bovenop de auto. Gele sticker bij Verstappen, bij Ricciardo is de camera zwart. Maxgod. In tijden niet zo meegeleefd met een race. ![]() | |
Beach | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
tussen klappend en joelend tokkievolk nee dank je | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
Gele camera bovenop de auto = Max. En een rode M bovenop de helm als onboard. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
![]() Zie de gele cam bovenop ![]() Toffe foto trouwens dit, met JB. | |
Zhero | maandag 16 mei 2016 @ 12:33 |
![]() Bij Verstappen geel, bij Ricciardo zwart. | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 12:34 |
Hartstikke gezellig man. Was er vorige race! Biertje 1,50. Prima te doen. Monaco ging ik sowieso, getwijfeld om gisteren te gaan. Helaas niet gedaan. Ik ga volgende race dus wel, Geralt twijfelt geloof ik nog ![]() | |
davedavy | maandag 16 mei 2016 @ 12:34 |
Of je kijkt gewoon wie vooraan rijdt ![]() ![]() | |
eight | maandag 16 mei 2016 @ 12:34 |
Klinkt als laatste seizoen bij RB/Toro Rosso | |
Deckard | maandag 16 mei 2016 @ 12:35 |
Nou hij kan zijn baan opzeggen bij een sport die waardeloos is. Kut Fransoos. | |
Max23 | maandag 16 mei 2016 @ 12:35 |
http://www.gpupdate.net/n(...)prix-van-spanje-won/ | |
davedavy | maandag 16 mei 2016 @ 12:35 |
Nja je mag ook op je zolder blijven kijken hoor geen probleem ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 16 mei 2016 @ 12:35 |
Aha, bedankt ![]() | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 12:36 |
Fransoos ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:37 |
Filmpje net online gegooid door RBR: https://www.facebook.com/redbullracing/videos/1073970215982800/ | |
Kleffe_Dop | maandag 16 mei 2016 @ 12:37 |
![]() Die oudere-broer blik van Seb. ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 12:38 |
Kimi is Kimi | |
eight | maandag 16 mei 2016 @ 12:39 |
Helder verhaal idd. | |
Sked | maandag 16 mei 2016 @ 12:40 |
Heeft iemand hem ooit zien lachen? | |
Max23 | maandag 16 mei 2016 @ 12:41 |
Meer kan ik er ook niet van maken ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 16 mei 2016 @ 12:41 |
toen ie wk werd in 2007 | |
Kleffe_Dop | maandag 16 mei 2016 @ 12:42 |
![]() ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:42 |
![]() | |
Geralt | maandag 16 mei 2016 @ 12:46 |
Mooie plaat dit ![]() | |
Deckard | maandag 16 mei 2016 @ 12:46 |
euh canadees :s | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:46 |
Meer hier: http://www.redbullracing.com/gallery/spanish-grand-prix | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 12:47 |
Speciaal naar m toe gekomen, hij had allang thuis in de tuin kunnen liggen! ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:48 |
Thuis? Dat kan gewoon op het circuit... ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:50 |
![]() Die neem k als achtergrond ![]() | |
tralalala | maandag 16 mei 2016 @ 12:51 |
Frans Verstappen, Olav Mol, Huub Stapel ![]() ![]() | |
Swetsenegger | maandag 16 mei 2016 @ 12:51 |
![]() | |
aapnoodmies | maandag 16 mei 2016 @ 12:55 |
wat was er met die blauwe vlaggen? | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 12:56 |
ach ja, zo gaat dat, maar je hoeft niet te kijken (doe ik ook nooit bij Pauw) ![]() | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 12:57 |
hij wilde er niet door afgeremd worden want dan zou Kimi te dichtbij kunnen komen | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 12:59 |
Dat daar goed op gezeten moest worden zodat hij geen seconde gehinderd zou worden. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:00 |
Wat een drukte ![]() Maar PO ![]() Ik zit dan aan Peptalk, ook met opa Verstappen ![]() | |
Niox | maandag 16 mei 2016 @ 13:02 |
Dat vond ik echt een prachtig moment, dat Alonso even naar parc ferme kwam om te feliciteren. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 13:06 |
Ff z'n zen aan het pakken ![]() | |
Geralt | maandag 16 mei 2016 @ 13:06 |
http://www.1limburg.nl/op(...)ht?context=section-2 De opa van Max kan amper meer praten na gisteren ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:07 |
Nee, dat is Limburgs. | |
TargaFlorio | maandag 16 mei 2016 @ 13:10 |
![]() | |
Weltschmerz | maandag 16 mei 2016 @ 13:12 |
Een split strategy betekent eigenlijk altijd dat ze niet weten wat het snelste is. Als de twee teams die vooraan rijden allebei een split strategy hanteren dan weet je eigenlijk wel zeker dat ze hebben moeten gokken. Vettel gaf ook al aan dat ernaar gekeken moest worden maar dat hij het team zeker niks ging verwijten want hij had ze zelf gepusht voor de aanvallende strategie. Dat die dan achteraf de langzamere strategie bleek is gewoon de pech die besloten ligt in de gok die je moet nemen. Ricciardo is dan ook de enige die erover jankt, typical. | |
Geralt | maandag 16 mei 2016 @ 13:13 |
Hij jankt er toch niet over? Hij baalt er gewoon van. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 13:14 |
Dat. Net zoals Vettel en Kimi gewoon terecht balen van het missen van de overwinning, maar verder gewoon sportief zijn over de uitslag. Ieder voor zich, strategie pakte niet goed uit, balen, door naar de volgende en hier van leren. | |
Max23 | maandag 16 mei 2016 @ 13:14 |
Ja, maar dat ze er voor gekozen hebben om Ricciardo de 3-stop te doen, omdat die meer voorsprong op Vettel had dan Verstappen, vind ik een goede verklaring van Horner | |
Beach | maandag 16 mei 2016 @ 13:19 |
De influx van Max newbies zien overal een aanval in. En ondertussen maar zoveel mogelijk haten op Sainz en Ricky Ardo. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 13:20 |
Sowieso namen Red Bull en Ferrari een enorme gok met die banden... 32 en 31 rondjes is echt veel op dat circuit ![]() Deed me een beetje denken aan Vettel / Spa 2015... Dus Ric en Vet hadden de "veiligere" strategie. | |
edraket31 | maandag 16 mei 2016 @ 13:26 |
Effe van FB geplukt: LAATSTE KANS OM VANAVOND BIJ PEPTALK TE ZIJN! Vanavond gaat de uitzending van Peptalk natuurlijk over het historische moment van gisteren met Max Verstappen. En natuurlijk hebben we een live-verbinding vanuit Barcelona met Max Verstappen zelf! Wil jij vanavond deel uitmaken van deze legendarische uitzending? Mail dan snel naar publiek@ziggosport.nl Te gast zijn de opa en beste vriend van Max, Tom Coronel, Robert Doornbos, Joost Luiten, Erik Breukink en natuurlijk Olav Mol! Wat: bijwonen uitzending Wanneer: vanavond! Waar: Studio 5 Hilversum Aanvangstijd: 19.00 uur | |
Falco | maandag 16 mei 2016 @ 13:30 |
Erik Breukink ![]() | |
Ambrosius | maandag 16 mei 2016 @ 13:34 |
Er is ook een Giro bezig. | |
opgebaarde | maandag 16 mei 2016 @ 13:37 |
Mooi hoe het publiek bij dit concert (de toppers?) reageert op de beelden van Max tijdens 15 miljoen mensen | |
aesop | maandag 16 mei 2016 @ 13:38 |
Wat ik heel opvallend vond is dat Max hetzelfde tempo als Ricciardo kon rijden en op een gegeven moment zelfs iets sneller was. Verder las ik ergens dat een bron bij RB zou hebben gezegd dat Max iets minder bandenslijtage had en daarom op tweestops werd gezet ipv Ricciardo. Allebei voortekenen voor een mooi seizoen, want ik had toch ook mij twijfels. Dat Max nu al zo competitief is in die Red Bull had ik niet gedacht. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 13:49 |
De comments op social media zijn weer om te janken ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:51 |
Gelukkig hebben we FOK! nog. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 13:52 |
Het is, op een paar trolls/azijnzeikers na over het algemeen een fijne volwassen en down-to-earth discussie hier. Over het algemeen. | |
Strani | maandag 16 mei 2016 @ 13:55 |
Je kan ook blij zijn dat de sport in Nederland een enorme impuls krijgt door Max. Of was het ook niet de bedoeling dat Nederland massaal ging darten toen Van Barnevold begon te winnen? Je loopt liever als een F1-hipster eenzaam door het onontdekte landschap der autosport? | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 13:56 |
Welke trolls? Als die er zijn, doen wij ons werk niet goed ![]() | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 14:00 |
Uitgerekend de persoon waar jij op reageert, is pas beginnen te posten in het Formule 1 topic, na de winst van Max. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 14:01 |
Ach, kritiekloze fanboys and ongenuanceerde haters blijf je houden. Ik heb ook zo mijn voorkeuren voor coureurs en kan anderen weer niet uitstaan. Ben altijd vooral op zoek naar de combinatie talent en 'gewoon een goede sportieve gozer'. Hamilton heeft het eerste, het tweede niet, bijvoorbeeld, zelfde geldt voor Rosberg. Dat is in 2015 en nu in 16 ook echt wel nóg duidelijker geworden weer. Wat een triestigheid en niet goed voor de sport. Ik zou het de Mercs al zóveel meer gunnen, die domnantie, als ze naast gewoon goed met een goede auto óók sportieve en eerlijke gasten zouden zijn die een beetje tegenslag kunnen handlen en zich aan elkaar op kunnen trekken. De race gisteren na de exit van de Mercs had 4 potentieel podiumfinishers, voor het eerst. Elk van die 4 kon op een staan, en er zou áltijd één van die 4 dus buiten de boot vallen. Elke coureur, imho, van die 4 verdiende een plek op dat podium, in welke volgorde dan ook. Dat RIC erbuiten viel was natuurlijk jammer, ik gunde het hem, maar ik gunde het Kimi, Seb en Max ook. Vrij simpel. Geweldig gereden, geweldige strijd. Dat is waarom je naar een sport, welke sport dan ook, kijkt met plezier. Dat is wat voor mij een toffe wedstrijd maakt. Ik vind mezelf niet 'de beste F1-kijker' ofzo, maar ik denk wel dat ik er een boel meer plezier in heb dan de haters en de praisers die maar één ding kunnen doen ![]() Ik hoop oprecht dat RBR nu goud in handen heeft, voor zowel de strijd als de sportiviteit binnen het team en dat dat zo blijft. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 14:05 |
In mijn ogen hebben Red Bull en Ferrari de beste duo's van het complete veld. Om die teams te zien vechten samen was echt prachtig, ik hoop echt dat RB het gat naar Ferrari kan dichten. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 14:05 |
Volgende GP krijgen Max en Daniel sowieso weer een goeie kans ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 16 mei 2016 @ 14:06 |
Monaco wordt sowieso ook wel genieten, RBR en Ferrari zouden daar weer dichtbij Mercedes kunnen zitten ( of eigenlijk moeten) | |
Strani | maandag 16 mei 2016 @ 14:06 |
Haha ![]() Nou ja, ik zelf ook hoor, en ik ben inderdaad zo iemand die nu de F1 weer volgt dankzij Verstappen. Ik keek het in de tijd van Jos toen hij voor Benneton reed, en in de jaren ertussen keek ik het met 1 oog, zo gezegd. Maar niet met al te veel passie. Ik durf wel toe te geven dat mijn interesse voor een enorm deel bestaat uit chauvinisme, maar dat geeft me wel de kans meer over de sport te leren. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 14:10 |
Vorig jaar toen Max achter Vettel mee reed en hem gewoon bijhield ![]() | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 14:10 |
En daar is helemaal niks mis mee. Ik vind het alleen maar mooi en positief dat Formule 1 nu weer meer aandacht krijgt. Misschien levert het nog meer toekomstige talenten op. Maar degene waar ik op doel, kan niet zo goed tegen mensen die nu pas Formule 1 gaan volgen. Ik vind dat een beetje sneu. Als een Nederlander succesvol is, dan vind ik het alleen maar goed dat hij de aandacht en waardering krijgt die hij verdient. | |
Strani | maandag 16 mei 2016 @ 14:13 |
Maar waarom vind je dat dan precies sneu? Natuurlijk, het is belachelijk wanneer mensen het pas net gaan volgen en direct een grote mening hebben over van alles, misschien doel je daar op? Want op zich is het succes van een landgenoot een prima instapmoment voor nieuwe geinteresseerden. | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 14:20 |
Ik vind de persoon die het vervelend vindt dat er nieuwe geïnteresseerden komen door het succes van Max, die vind ik sneu. Ik snap niet wat zijn probleem is. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 14:29 |
ja zou je denken ja, Monaco winnen zou helemaal legendarisch zijn, dat hij daar snel is hebben we vorig jaar gezien. | |
eight | maandag 16 mei 2016 @ 14:32 |
Max zei dat het leek alsof hij de laatste 10 ronde op ijs reed. Ik vraag me af hoe verantwoordelijk deze actie eigenlijk was. Voor hetzelfde geld had hij een zware crash gehad. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 14:34 |
als je met een langzamere auto geen risico's neemt win je niks | |
Strani | maandag 16 mei 2016 @ 14:36 |
Ah sorry, verkeerd gelezen ![]() | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 14:37 |
Ja ik denk wel zeker dat ze een goede kans maken daar, ben heel erg benieuwd naar de kwalificatie ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 14:37 |
valt genoeg mee als je er rekening mee houdt als er verkeer in de buurt is. | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 14:40 |
No biggie | |
ESF1Gamer | maandag 16 mei 2016 @ 14:40 |
Olav (met olav mol enthousiasme) die zei we hebben hier een intelligente coureur | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 14:44 |
Het mooie is, Vettels 3-stopper is mislukt, waardoor hij ook op ijs reed. Alleen Ricciardo had nog verse banden, die jammergenoeg kapot gingen. Zonde eigenlijk. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 14:46 |
dat vond ik wel grappig toen Brundle in het gesprek met hem het over de kwalificatie had en Max zei "ja maar ik ken de auto nog niet zo goed" | |
JimmyManna | maandag 16 mei 2016 @ 14:47 |
Hij jankt er ook niet over, zegt alleen dat hij daarom niet kon winnen en baalt dus. Zegt feitelijk precies hetzelfde als Vettel hierover. Dat is geen janken, maar de race analyseren. | |
JimmyManna | maandag 16 mei 2016 @ 14:49 |
Dat is racen, risico nemen. Gebeurt zo vaak dat men op banen als deze de banden totaal op rijdt. Niks geks aan. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 14:51 |
Wel jammer dat bijna niemand de harde band gebruikt heeft. Maar de supersoft was het denk ik ook niet echt geworden op deze baan... Benieuwd of er records gaan breken in Monaco, ultrasoft ![]() | |
M90 | maandag 16 mei 2016 @ 14:53 |
banden ![]() | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 14:56 |
theoretisch was de 3 stop toch sneller? Het pakte alleen anders uit | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 14:57 |
Monaco Ff fappen ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 14:59 |
Wat is dat voor eng geluid ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 15:00 |
Wat dan wel weer raar is dat ze Vettel vervolgens niet dusdanig counterden dat ze de undercut voorkwamen. Je weet dat inhalen lastig is hier. | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 15:00 |
Bazengeluid ![]() | |
exile79 | maandag 16 mei 2016 @ 15:03 |
Dat geluid! Ik was het haast al weer vergeten! | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 15:04 |
![]() Halve rondjes laten zien ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:04 |
Zo veel? Ik dacht dat dit maar een kwart was. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 15:06 |
Dit blijft 1 van m'n favoriete filmpjes ooit: | |
tja77 | maandag 16 mei 2016 @ 15:07 |
Ach alleen het tunnelstukje ontbreekt | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 15:12 |
Wat ik me trouwens afvraag... nu steken de teams gigantisch veel tijd in de aero van de voorvleugel en dan wordt er een camera opgezet, ben ik de enige die dit raar vindt? | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 15:13 |
ze testen ook gewoon met een dummy van de camera | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:17 |
Teams moeten x camera's op de wagen kunnen monteren, dus er wordt rekening mee gehouden. Eventueel met dummy's als er geen camera's gemonteerd worden. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 15:17 |
Ahhh ik dacht al, beetje nutteloze ontwikkeling anders, die camera verstoort alles ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 15:19 |
![]() Mooi ![]() | |
JimmyManna | maandag 16 mei 2016 @ 15:19 |
Theoretisch misschien. Maar in Barcelona is trackposition heilig. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:20 |
Nu deze nog op wallpaper formaat ![]() | |
Deckard | maandag 16 mei 2016 @ 15:22 |
Ohja dat weet ik nog wel. Toen het zo saai werd omdat Ferrari de boel flesde. | |
m0ridin | maandag 16 mei 2016 @ 15:22 |
Het was gokken qua strategie en banden en dat heeft voor Max heel goed uitgepakt ![]() Ze dachten dat een 3-stopper sneller zou zijn, dat bleek verkeerd... Daarnaast was het echt op het randje een 2-stopper qua banden op het eind (hoewel eht dan wel typisch is dat Ricciardo zijn band kapot rijdt). Maar gezien het feit dat Vettel ook een 3-stopper aanhield geeft het aan dat dat geen gekke gedachte was. En Max staat er toch om bekend dat hij echt heel goed aan banden-management doet en ze enorm goed kan sparen? Dat maakte een 2-stopper voor hem ook een realistischere keus misschien. Anyway, alles zat mee deze race en daarnaast heeft hij het zelf gedaan door geen fout te maken en weet ik het hoeveel ronden een Kimi op max 1-1.5 seconde achter zich te houden ![]() ![]() | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 15:24 |
Omdat Vettel er dan al voorbij was denk ik, zelfs als ze het rondje erna gingen. Enige gok was doorrijden en later op verse mediums weer aanvallen, wat ook werkte want Ricciardo was sneller, maar kwam er alleen niet langs. Aan de andere kant waren die softs gewoon na een paar rondjes al op en de medium sneller. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 15:25 |
Ricciardo ging wat wilder met zijn banden om met zijn pogingen Vettel in te halen, hij werd ook nog door een achterblijver op het vuile gedeelte gedwongen | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 15:26 |
Ja die stekenblinde Guitierez. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:26 |
Zonder lekke band was dat gelukt, 100% zeker. Ricciardo stond op verse softs en Vettel op versleten Mediums. | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 15:27 |
3 stopper was ook wel het snelst. Als Ric vrijbaan had gehad was die zo naar max en kimi toegereden. Vettel had zijn pace op het eind opgeofferd voor track position, wat een slimme keuze bleek. De 3 stopper was gister gewoon het snelst alleen doordat het zo moeilijk inhalen is wonnen diegene die op een 2 stopper zaten. | |
SnowOokami | maandag 16 mei 2016 @ 15:27 |
Huh? Ric reed op Medium, pas na die puncture ging ie naar gebruikte softs. | |
Dagoduck | maandag 16 mei 2016 @ 15:28 |
Dus was een 2-stopper het snelst. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:28 |
Vettel's 3-stopper is mislukt door een veel te korte stint op de softs, waardoor hij aan het einde op bijna even oude banden reed als het duo voor hem | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:28 |
Dat ja ![]() Wel vers. | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 15:29 |
Wat die deed om voor RIC te komen na zijn pitstop. | |
ZaZoe | maandag 16 mei 2016 @ 15:30 |
![]() | |
m0ridin | maandag 16 mei 2016 @ 15:31 |
Die ene achterblijver hielp er idd niet bij! Btw, Ricciardo... Ik vind het een prachtvent en gun hem ook zeker het succes. Ik zou het bijna jammer voor hem vinden dat hij niet gewonnen heeft... Bijna ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 15:31 |
Zou best kunnen, maar daarmee gaf hij wel plek 1-2 op. | |
wimderon | maandag 16 mei 2016 @ 15:33 |
| |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 15:34 |
Hij stond op medium voor de 4e stint hoor. Maar misschien was de band al een beetje minder voordat ie klapte. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 15:37 |
Niet gaan overdrijven ![]() | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 15:37 |
Onzin, Ricciardo had mediums die 10 ronden verser waren. Er voorbij kwam hij sowieso niet. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 15:38 |
Dus eigenlijk is de conclusie: Vettel heeft de race verloren omdat hij met zijn vroege 3e stop perse voor Ricciardo wilde komen. En Ricciardo kwam niet verder omdat de tragere Vettel hem in de weg zat. | |
wimderon | maandag 16 mei 2016 @ 15:38 |
Een 3-stopper was op papier ook het snelste, alleen moet je dan niet vast komen te zitten achter anderen. Vettel had hem kunnen laten werken, maar maakte z'n derde veel en veel te vroeg. Overigens wel ironisch (en redelijk weinig belicht) de rol van Sainz gisteren. Door de Ferrari's een paar rondjes op te houden voorkwam hij dat Ferrari de undercut konden uitvoeren bij de eerste stops. | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 15:39 |
Vettel's crew dacht dat Raikkonen en Verstappen het niet zouden halen op de mediums tot het eind. Dat was het min of meer. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 15:42 |
De actie van Max op Vettel ook langs de buitenbocht. Als Vettel achter Ric terecht was gekomen, was hij wellicht er langs komen met DRS, anders wel met een undercut. | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 15:47 |
Het zal nooit de bedoeling zijn geweest om 30+ ronde's op mediums te blijven rijden door zowel Max als Kimi. Als je ziet dat Kvyat 1:26.9 kon rijden op de softs had je toch gewoon naar binnen moeten gaan in ronde 52-54 aangezien ze rondetijden van 1:30 reden op de mediums. Ik zal er wel geen reet van snappen. | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 15:48 |
Nou ja het bleef een beetje gokken natuurlijk. Voor hetzelfde geld zakte de pace van de koplopers net wat harder en kon die nog aanhaken om een poging te wagen. In theorie was de strategie van Vettel wel het slechts maar in de praktijk kon die daardoor voor RIC blijven wiens strategie op papier de allerbeste van de 4 was. Maarja op papier win je geen races dat gebeurt op de baan en daar kan het toch altijd weer even anders lopen ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 15:49 |
maar aan de andere kant, zolang niemand je echt bedreigt en je anders weer iedereen in moet halen, dan kun je gewoon door blijven rijden zolang de banden het maar uithouden | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 15:50 |
En het circuit het toelaat ![]() | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 15:52 |
Misschien had Ferrari een gok moeten wagen met Vettel op softs in de laatste stint. | |
eight | maandag 16 mei 2016 @ 15:56 |
Ìs dat zo? Een pitsstop is tijdrovend en hoewel je met nieuwe banden de verloren tijd wel weer goed kunt maken is de kans vaak groot dat je tijd kwijt raakt doordat je weer moet gaan inhalen. | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 15:57 |
Na 10 rondjes op Soft ging Kvyat ook nog maar 1:30 zelfde probleem wat Vet en Ric hadden, de soft was te snel op. | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 15:57 |
Goh, je hebt eens een keer gelijk. Het is helemaal niet moeilijk. Ricciardo kon totaal geen tempo maken op de softs. Dat heeft hem de race verloren. | |
TLC | maandag 16 mei 2016 @ 15:59 |
Hoeveel levert zo'n GP zege eigenlijk op voor een coureur ? | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 16:00 |
100 likes op facebook. | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 16:01 |
450 euro Echt fantastisch! | |
Fer | maandag 16 mei 2016 @ 16:03 |
Kreeg net een bericht van de f1 app, volgens mij wordt Max driver of the day. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:04 |
Ahhhh... ik hoopte op Hamilton ![]() | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 16:04 |
Dat zou echt geweldig zijn | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 16:05 |
![]() | |
King_Merc | maandag 16 mei 2016 @ 16:05 |
Ik op Haryanto ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 mei 2016 @ 16:05 |
Een berichtje in de krant | |
Sjemmert | maandag 16 mei 2016 @ 16:10 |
Hoeveel mensen zullen er dit jaar wel niet op de familiedagen in zandvoort verschijnen denken jullie ? Ik was er vorig jaar en toen was het al redelijk druk denk wel een mannetje of 60k. Nu de meute ook doorkrijgt dat Max een eindbaas is verwacht ik eigenlijk minimaal het dubbelen. | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 16:21 |
Daardoor ga ik niet eens. | |
Abdus18 | maandag 16 mei 2016 @ 16:22 |
Wat een dag gisteren pfoeh | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 16:22 |
Je komt er pas in nadat je drie vragen goed hebt beantwoord om de echte F1 fans van het koren te scheiden. | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 16:22 |
![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:23 |
Was vorig jaar gezellig druk ja ![]() De Italia a Zandvoort. Dit jaar heb je nog de max Verstappen fandagen, denk dat ik dat liever doe. Kunnen we ook nog de twee F4-sterren toejuichen ![]() | |
V-for-Vendetta | maandag 16 mei 2016 @ 16:24 |
Ik vond Olav Mol dus helemaal niks. Ik snap de emoties, maar dat ge'fuck' dit en ge'fuck' dat, vind ik vrij zielig en ordinair. | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 16:25 |
Hoeveel ronde's reed Max afgelopen zondag? Wie werd er vierde? Hoeveel pitstops deed Max? Zullen voor veel al te moeilijk zijn. ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 16:26 |
Is dat in- of exclusief de formationlap? ![]() | |
MT10 | maandag 16 mei 2016 @ 16:26 |
http://nos.nl/artikel/210(...)en-ga-uitzenden.html Ik wist dat het vrij ver ging wat wel en niet mag FOM mediatechnisch gezien. Maar na het lezen van dit stukje ben ik toch wel enigszins verbaasd. Het volgende voorbeeld bijvoorbeeld..
| |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:26 |
68 Max Stuk of 25 You know I'm right ![]() | |
Abdus18 | maandag 16 mei 2016 @ 16:27 |
en in- of exclusief de rondjes op 30min voor de start ![]() Maar ik wilde ook al 67 antwoorden ![]() | |
Abdus18 | maandag 16 mei 2016 @ 16:27 |
oeps, en ik vergeet de outlap ook ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 16:27 |
Da's geen volledige toch? ![]() | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:28 |
Rondes waar pitstops gemaakt worden ook niet ![]() | |
Abdus18 | maandag 16 mei 2016 @ 16:28 |
Mag dalijk niemand naar binnen ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 16:29 |
Ach, ik zal ook heel veel vragen niet kunnen beantwoorden, ook heel veel vragen wel. Ik ga gewoon sowieso niet naar dat soort fan-dagen. Kan mezelf dan ook neit echt 'fan' noemen van iets of iemand, nooit geweest. Vind artiesten of sportmensen tof en steun ze, maar 'fan', nee. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:30 |
Dat is meer dan alleen Max rondjes zien rijden hoor ![]() | |
Abdus18 | maandag 16 mei 2016 @ 16:31 |
Nu heb ik wel weer extra zin, zover dat nog kon, om m'n eerste echte race in spa te gaan zien ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 16:31 |
Oh, jawel, dat weet ik. Maar vanwege het hoge fangehalte druip ik dan ook wel af, krijg altijd plaatsvervangende schaamte van het idee alleen al. Dingen als ComiCon zijn ook niet voor mij weggelegd bijvoorbeeld, ondanks dat ik intense sci-fi fan (het genre, geen specifieke personen) ben ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 16:32 |
Ik zit 8-10 juli op Silverstone ![]() | |
Abdus18 | maandag 16 mei 2016 @ 16:33 |
Heerlijk, vast ook geen verkeerde race om te bezoeken ![]() | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 16:34 |
dat is tig keer beter dan zo'n fandag | |
nils7 | maandag 16 mei 2016 @ 16:34 |
Ik 1 weekje eerder naar de Red Bull Ring ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 16:34 |
Ik kan echt niet wachten. En we hebben het idee opgevat om elk jaar naar een (andere) F1 race te gaan en als het wat verder is er dan een vakantie omheen te plakken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 16:39 |
![]() | |
Tarado | maandag 16 mei 2016 @ 16:41 |
Leuk ja, ik ben al een tijd niet meer geweest, Singapore 2010 was de laatste keer | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:43 |
Lucky bastard | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 16:51 |
Krijg er geen genoeg van ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 16 mei 2016 @ 16:51 |
Wat ik niet snap is dat ze hem niet precies matchte. Uiteindelijk kwam Vettel er voorbij op strategie, dus hoe dan ook was de strategie van RBR bij Ricciardo toch niet goed? Ik snap twee verschillende strategieën goed zijn, maar ik vind dat RBR dat niet perfect heeft uitgevoerd. | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 16:52 |
Sky had het trouwens over een sabbatical voor Hamilton volgend jaar? Hoe realistisch is dat. En hoelang gaat Kimi nog door?Verkeerde GP gekozen maar verder wel correct.
| |
Red_85 | maandag 16 mei 2016 @ 16:52 |
Ik maak me er niet druk om. Ik geef eerder aan dat ik denk dat het niet zo storm gaat lopen. Als het mainstream materiaal was geweest voor NL, had dat het al lang geweest. | |
Geralt | maandag 16 mei 2016 @ 16:54 |
66 Ricardo 2 😎 | |
j95 | maandag 16 mei 2016 @ 16:55 |
Rijden ze een halfuur voor de start rondjes? | |
BeamofLight | maandag 16 mei 2016 @ 16:55 |
je weet t echt nie he | |
ZaZoe | maandag 16 mei 2016 @ 16:56 |
![]() | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 16:57 |
Helemaal goed maar jij bent niet welkom. | |
BeamofLight | maandag 16 mei 2016 @ 16:57 |
yooheee yoohooo yooo fucking hooo | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 16:58 |
Waar sloeg dat op? In de VS zouden ze hem hebben ontslagen met zijn 'fucking'. | |
m0ridin | maandag 16 mei 2016 @ 17:00 |
Oh noes, emotie!... Gelukkig zitten we niet in de VS. | |
V-for-Vendetta | maandag 16 mei 2016 @ 17:02 |
Dat fucking moet afgelopen zijn. Heb het hem al wel 5x horen zeggen afgelopen jaar. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 17:04 |
Gelukkig wonen we in Nederland. | |
BeamofLight | maandag 16 mei 2016 @ 17:04 |
Je hebt bergkampx15 Je hebt timmertje timmertje Ohhhhhh wat een goal wat een fantastische goal Hij staat hij staat en ik sta En dan yooheee | |
ESF1Gamer | maandag 16 mei 2016 @ 17:12 |
Ga eens zoeken op Paul Stoddart vloeken op dutch tv tijdens gp van Amerika op indianapolis. | |
Meike26 | maandag 16 mei 2016 @ 17:15 |
Ga lekker ergens anders haten ![]() Olav zegt niet wat hij denkt of ziet, maar gewoon het eerste wat hem in te boven schiet, veel passie, weinig compassie met formaliteit.. Gewoon zijn passie laten spreken. Die vent zit al +25 jaar F1 races aan elkaar te praten. Mooiste jaren denk ik meegemaakt mid 90's en de jaren dat Jos bij Arrows reed. Hij heeft als één van de eerste buiten de familie Verstappen te horen gekregen dat Jos en Sophie een kleintje kregen, begin 97, wat maanden later de geboorde van Maxxie. Nu, 18 jaar en wat dagen later ziet hij dat zelfde mannetje een GP winnen.. Mag het ? Einde discussie.. ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 16 mei 2016 @ 17:16 |
Ik vind het ook niks en ik scheld persoonlijk heel wat af in het dagelijks leven. De emotie is mooi en kan ik waarderen bij Olav, maar dat yooooheeee yooohooo yoooo-fucking-hooo ertussendoor... Het klinkt gewoon zó dom en trekt mij meteen uit zo'n wedstrijd. | |
TargaFlorio | maandag 16 mei 2016 @ 17:19 |
Dat is nog geen reden om te vloeken. Komt niet echt professioneel over. | |
Hyperdude | maandag 16 mei 2016 @ 17:19 |
Iemand nog een goede pic gevonden van die drie Max aanbiddende stewards tijdens het ererondje? Vond ik briljant moment. if Helmut Marko was Hammy's boss... ![]() Schadenfreude, beste freude. ![]() | |
Nober | maandag 16 mei 2016 @ 17:20 |
En dat allemaal na een crash van Ralf Schumacher die alleen maar in de F1 zat vanwege zijn broer. | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 17:23 |
Hoeft ook niet. Die man heeft een gigantische passie voor de F1, net zoals vele fans. De politiek correcte Ronald van Dam werd helemaal uitgespuugd door de fans, met een hele goede reden. | |
bloodymary1 | maandag 16 mei 2016 @ 17:26 |
Jee, dat er al mensen zijn die zich storen aan fucking. Is toch gewoon een krachtterm, om zijn uitspraak kracht bij te zetten. Zeker veel gereformeerden hier of zo. | |
habitue | maandag 16 mei 2016 @ 17:29 |
FUCK-ing fantastisch commentaar juist. N00bie vraag hier: Ik las dat Kvyat de snelste ronde had gereden. Hoe kan dat? Toro Rosso auto's zijn toch echt een stuk langzamer dan Ferrari/Red Bull? | |
Operc | maandag 16 mei 2016 @ 17:31 |
Dit. Vond het nogal tokkie-achtig eerlijk gezegd. ![]() | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 17:31 |
Als je vrijuit kan rijden in plaats van verdedigend of aanvallend snoep je er zo wat bij af ![]() | |
Fir3fly | maandag 16 mei 2016 @ 17:32 |
Als laatste op de baan op nieuwe zachte banden, en de tank is dan bijna leeg. | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 17:32 |
En dat. | |
aapnoodmies | maandag 16 mei 2016 @ 17:33 |
veel mensen reden niet maximaal om banden etc te sparen. de tijden vd kwalificatie waren minimaal 5 seconden sneller. kvyat reed blijkbaar wel voluit en had nieuwe banden. | |
bedachtzaam | maandag 16 mei 2016 @ 17:33 |
Aan het eind van de race veel minder benzine in de tank en nieuwe bandjes halen. | |
habitue | maandag 16 mei 2016 @ 17:34 |
Ah helder, thanks! | |
Sarabi | maandag 16 mei 2016 @ 17:35 |
+1 Juist extra tof om Olav tijdens dit moment commentaar te horen geven. | |
Marcoss | maandag 16 mei 2016 @ 17:39 |
Olav ![]() | |
aapnoodmies | maandag 16 mei 2016 @ 17:41 |
was er nou al een press co? | |
V-for-Vendetta | maandag 16 mei 2016 @ 17:44 |
Dat bepaal jij? | |
Nattekat | maandag 16 mei 2016 @ 17:44 |
![]() Dit gaat nog even duren... | |
motorbloempje | maandag 16 mei 2016 @ 17:45 |
Ghehehe ![]() |