abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162282423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik weet ook dat dat wel zo is, daarom begin ik er ook niet aan.
Vriendin van mij nam een kat, die kan niet veel langer dan 24 uur weg zijn omdat ie aandacht moet enzo. Dat vind ik toch belemmerend. Als ik een weekendje weg wil dan wil ik dat gewoon kunnen doen zonder gezeur met oppas regelen enzo.

Ik snap vanuit jouw redenering wel waarom mensen het willen en welke voordelen er aan zitten, maar aan mij is dat gewoon niet besteed. In ieder geval zeker niet nu en naar ik vermoed gewoon helemaal niet.
Naja ieder zijn eigen keus inderdaad natuurlijk :Y
Een stuk verstandiger dan mensen die aan kinderen beginnen maar er eigenlijk niet voor willen zorgen iig
pi_162282497
Ben overigens ook opgegroeid met huisdieren hoor. Vind het ook wel erg gezellig. Maar laatste keer dat logeerkat er was viel me toch tegen. Het is een hartstikke lief beest en ik pas graag op 'm, maar hij kan ook echt enorm jengelen als je terugkomt van een dagje studeren. Ben je moe na een hele dag aan de studie, komt er weer iemand aan je kop zeiken alsof ie gemarteld wordt. Nee dankje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Naja ieder zijn eigen keus inderdaad natuurlijk :Y
Een stuk verstandiger dan mensen die aan kinderen beginnen maar er eigenlijk niet voor willen zorgen iig
Dit ook inderdaad. Ik denk natuurlijk ook hoe dit voor een kind zou zijn, als ik er in de goede uitgangssituatie voor zat (stabiel inkomen, genoeg geld om kind te kunnen onderhouden, stabiele relatie etc.). Als ik er geen zin in heb dan wil ik een kind ook geen leven geven met een moeder die het kind eigenlijk niet heeft gewild. Dat lijkt me nog veel erger.
pi_162282508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar het is toch ook naïef om te denken dat dit niet zo is? Je offert gewoon een deel van je eigen geluk op voor het geluk van een ander. Hoewel ik denk dat je er ook heel veel voor terug krijgt.
Voor sommigen zal het misschien zo zijn dat je er veel voor terug krijgt. Ik denk daar heel anders over. Denk dat ik doodongelukkig zou worden als ik een kind zou krijgen. Wij doen nu gewoon wat we willen. Hoeven geen rekening te houden met vakanties als we een paar dagen weg willen. De afgelopen jaren hebben we telkens als we een paar dagen wilden kamperen gewoon de weerberichten in de gaten gehouden, werd het warm dan nam ik gewoon een paar snipperdagen, 2 of 3 weken vakantie heb ik de afgelopen 10 jaar niet genomen, in plaats daarvan meerdere keren in het voorjaar, zomer en najaar 3 dagen per week werken i.p.v. 5. Dat soort dingen kun je niet zomaar even doen als je een kind hebt.
pi_162282558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik weet ook dat dat wel zo is, daarom begin ik er ook niet aan.
Vriendin van mij nam een kat, die kan niet veel langer dan 24 uur weg zijn omdat ie aandacht moet enzo. Dat vind ik toch belemmerend. Als ik een weekendje weg wil dan wil ik dat gewoon kunnen doen zonder gezeur met oppas regelen enzo.

Ik snap vanuit jouw redenering wel waarom mensen het willen en welke voordelen er aan zitten, maar aan mij is dat gewoon niet besteed. In ieder geval zeker niet nu en naar ik vermoed gewoon helemaal niet.
Daarom heb ik meerdere katten. Zou nooit 1 kat in huis willen hebben. Die van mij hebben elkaar en zijn heel close, altijd samen spelen en slapen dus vereenzamen ze niet als ik er niet ben.
pi_162282612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:21 schreef DoubleDip het volgende:
Ben overigens ook opgegroeid met huisdieren hoor. Vind het ook wel erg gezellig. Maar laatste keer dat logeerkat er was viel me toch tegen. Het is een hartstikke lief beest en ik pas graag op 'm, maar hij kan ook echt enorm jengelen als je terugkomt van een dagje studeren. Ben je moe na een hele dag aan de studie, komt er weer iemand aan je kop zeiken alsof ie gemarteld wordt. Nee dankje.

[..]

Dit ook inderdaad. Ik denk natuurlijk ook hoe dit voor een kind zou zijn, als ik er in de goede uitgangssituatie voor zat (stabiel inkomen, genoeg geld om kind te kunnen onderhouden, stabiele relatie etc.). Als ik er geen zin in heb dan wil ik een kind ook geen leven geven met een moeder die het kind eigenlijk niet heeft gewild. Dat lijkt me nog veel erger.
1 van mijn katten springt ook meteen op schoot als ik thuis kom. Als ik 's avonds op de bank zit liggen ze soms met z'n drieën tegelijk op schoot te spinnen. Keihard mauwen e.d. doen ze niet maar dat zal ook wel komen doordat ze met hun drieën zijn.
pi_162282633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:21 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Voor sommigen zal het misschien zo zijn dat je er veel voor terug krijgt. Ik denk daar heel anders over. Denk dat ik doodongelukkig zou worden als ik een kind zou krijgen. Wij doen nu gewoon wat we willen. Hoeven geen rekening te houden met vakanties als we een paar dagen weg willen. De afgelopen jaren hebben we telkens als we een paar dagen wilden kamperen gewoon de weerberichten in de gaten gehouden, werd het warm dan nam ik gewoon een paar snipperdagen, 2 of 3 weken vakantie heb ik de afgelopen 10 jaar niet genomen, in plaats daarvan meerdere keren in het voorjaar, zomer en najaar 3 dagen per week werken i.p.v. 5. Dat soort dingen kun je niet zomaar even doen als je een kind hebt.
Ja dat lijkt mij nou heel fijn. Gewoon de vrijheid hebben om te gaan en staan waar je wilt m.b.t. vakantie of een weekendje weg. Dan kun je ook om de vakanties heen plannen. Vwb de katten heb je wel gelijk hoor. Ben nu student dus nu even niet, maar sluit niet uit dat er in de toekomst een kat door mijn huis loopt. Maar kinderen? Nee dankje.
pi_162282697
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:24 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

1 van mijn katten springt ook meteen op schoot als ik thuis kom. Als ik 's avonds op de bank zit liggen ze soms met z'n drieën tegelijk op schoot te spinnen. Keihard mauwen e.d. doen ze niet maar dat zal ook wel komen doordat ze met hun drieën zijn.
Klinkt al een stuk beter. Die kat bij mij ging dan krijsen alsof ie gemarteld was als ik thuis kwam. Om later wel op schoot te gaan zitten, dat dan weer wel.

Tante zijn lijkt me daarentegen wel leuk: wel de lusten en niet de lasten. Heb zeker geen hekel aan kinderen, maar na een dagje ofzo mogen ze van mij wel weer opkrassen.
pi_162282746
Zolang de mensen die ze hebben en/of veel met ze in aanraking komen ze maar niet upfucken is 't natuurlijk allemaal prima. Zou je zo zeggen.
Ja doei.
pi_162282762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dat lijkt mij nou heel fijn. Gewoon de vrijheid hebben om te gaan en staan waar je wilt m.b.t. vakantie of een weekendje weg. Dan kun je ook om de vakanties heen plannen. Vwb de katten heb je wel gelijk hoor. Ben nu student dus nu even niet, maar sluit niet uit dat er in de toekomst een kat door mijn huis loopt. Maar kinderen? Nee dankje.
Ik begin zeker weten ook nooit aan kinderen. Ik ben nu 31 en er zijn mensen die wel al 10 jaar tegen me lopen zeuren wanneer ik mama ga worden, maar ik wist toen ik een jaar of 11/12 was al dat ik geen moeder wil worden. Ik ben helaas sinds 3 maanden werkeloos maar werkte daarvoor fulltime en dat ga ik hopelijk ook snel weer doen. Ook dat is een reden om geen kinderen te krijgen. Mijn vader heeft een buurman gehad die een kinderdagverblijf aan huis had, sommige ouders brachten hun kinderen 5 dagen per week al om 7u in de ochtend en pas tegen 18u werden ze weer opgehaald. Waarom neem je dan kinderen vraag ik me dan af, je voedt ze dan niet eens zelf op.
pi_162282832
Hoewel sommige mensen natuurlijk helemaal geen kinderen willen en dat ook hun goed recht is vraag ik me wel iets af. Krijg je als je eenmaal kinderen hebt niet plezier in andere dingen? Bedoel een vakantie naar een kindvriendelijke camping waar je elke dag iets met de koters doet lijkt me momenteel een stuk minder leuk dan wat ik nu doe, maar krijg je daar later juist niet meer plezier in? Meer een vraag voor de mensen die nu al kinderen hebben.
pi_162282956
Ik heb niks tegen kinderen. kan er vaak prima mee overweg. Waar ik wel een hekel aan heb zijn ouders die ALLEEN MAAR OVER HUN KIND KUNNEN PRATEN!!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_162282977
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:34 schreef habitue het volgende:
Ik heb niks tegen kinderen. kan er vaak prima mee overweg. Waar ik wel een hekel aan heb zijn ouders die ALLEEN MAAR OVER HUN KIND KUNNEN PRATEN!!!
Onze Lotte zit al op leesniveau 3...
pi_162283071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:34 schreef habitue het volgende:
Ken iemand die helemaal trots is omdat haar dochter van bijna VIER aan het leren is om op het potje te plassen. Hele verhalen erover op facebook. Dan denk ik het kind is bijna vier, volgens mij een beetje laat met zindelijk maken.
pi_162283156
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onze Lotte zit al op leesniveau 3...
En dat dan uren lang. The horror. ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ken iemand die helemaal trots is omdat haar dochter van bijna VIER aan het leren is om op het potje te plassen. Hele verhalen erover op facebook. Dan denk ik het kind is bijna vier, volgens mij een beetje laat met zindelijk maken.
Dat zal ik sowieso nooit begrijpen dat je dat soort dingen op facebook pleurt.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:40:54 #215
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162283187
ben je zwanger of ben je op zoek naar een huisdier ts?
pi_162283188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:39 schreef habitue het volgende:

[..]

En dat dan uren lang. The horror. ;(

[..]

Dat zal ik sowieso nooit begrijpen dat je dat soort dingen op facebook pleurt.
Bij haar staat haar hele tijdlijn ermee vol inclusief foto's van dochter die op de po zit.
pi_162283196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar het is toch ook naïef om te denken dat dit niet zo is? Je offert gewoon een deel van je eigen geluk op voor het geluk van een ander. Hoewel ik denk dat je er ook heel veel voor terug krijgt.
Vieze luiers, vieze kleding, overal rommel, een ondergekwijlde afstandbediening, koekkruimels overal, overal rare dingen ( mijn dochter wou huisdieren en dacht slakken zijn wel lekker rustig, 20 slakken in een slaapkamer is niet erg leuk ) later lege koelkast, hoop wasgoed, een stinkende puber die minstens tot 2 uur in de middag in bed ligt enz enz enz ja het geeft wel veel geluk als ze eens zeggen je bent de liefde mama/papa om vervolgens je snoepjespot leeg te roven.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:41:32 #218
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162283212
quote:

[..]

"zit in de genen blijkbaar"
pi_162283213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:40 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Bij haar staat haar hele tijdlijn ermee vol inclusief foto's van dochter die op de po zit.
Ik had er ook zoeen, oud buurmeisje. Was ik snel klaar mee. :P
pi_162283287
quote:

[..]

Om even in de sfeer van de haat en nijd van ouders onderling te blijven, mijn dochter was wel anderhalf toen ze zindelijk was >:)

edit: Let maar op, dat kind gaat met de jaren steeds jonger zindelijk worden.
pi_162283437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:41 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik had er ook zoeen, oud buurmeisje. Was ik snel klaar mee. :P
Had ook voormalig buren in mijn vriendenlijst maar die heb ik ook verwijderd. Hoefde maar in te loggen op facebook en per dag stonden er wel 100 nieuwe foto's op :')
pi_162283669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:41 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Vieze luiers, vieze kleding, overal rommel, een ondergekwijlde afstandbediening, koekkruimels overal, overal rare dingen ( mijn dochter wou huisdieren en dacht slakken zijn wel lekker rustig, 20 slakken in een slaapkamer is niet erg leuk ) later lege koelkast, hoop wasgoed, een stinkende puber die minstens tot 2 uur in de middag in bed ligt enz enz enz ja het geeft wel veel geluk als ze eens zeggen je bent de liefde mama/papa om vervolgens je snoepjespot leeg te roven.
Ja daarom lijkt me de vroege kindertijd ook niks :') Maar inderdaad ik denk wel dat ik me vaak ga ergeren, alleen je moet bedenken dat jij als kind net zo was. Wellicht in mindere mate maar je zou geen normaal kind zijn geweest als het totaal niet zo was, dat hoort nu eenmaal bij het opgroeien. En de voldoening die je eruit haalt lijkt mij te komen uit de positieve ontwikkelingen in het leven van je kind en inderdaad af en toe een klein maar welgemeend compliment :P
pi_162283843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja daarom lijkt me de vroege kindertijd ook niks :') Maar inderdaad ik denk wel dat ik me vaak ga ergeren, alleen je moet bedenken dat jij als kind net zo was. Wellicht in mindere mate maar je zou geen normaal kind zijn geweest als het totaal niet zo was, dat hoort nu eenmaal bij het opgroeien. En de voldoening die je eruit haalt lijkt mij te komen uit de positieve ontwikkelingen in het leven van je kind en inderdaad af en toe een klein maar welgemeend compliment :P
Tot 2u in de middag in bed liggen? Dat heb ik als puber nooit gedaan, uitslapen was bij mij om 8u eruit (in de ochtend). Als ik uit was geweest en tegen 6/7u in de ochtend thuis kwam op mijn scootertje vanuit de stad dan ging ik niet eens naar bed, bleef gewoon wakker. Toen ik 17/18 was kwam het zelfs voor dat ik op vrijdagavond de stad in ging, tegen 6u thuis kwam en om 8u aan het werk moest want werkte toen al fulltime (deed een BBL opleiding, maandag naar school en dinsdag t/m zaterdag werken in een supermarkt). Dan kwam ik thuis, douchen, ontbijten en aan het werk.
pi_162285149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou het tot 2 uur op bed blijven liggen, ging ik niet redden, dat kan ik nog steeds niet, maar ja hoor wij konden ook lekker smeren, nagellak hoefde niet alleen op de nagels en mijn moeder vervloekte de lego ook wel eens als ze erin stond. Maar moet zeggen, wij waren veel buiten en kwamen dan vol zand weer thuis, schoenen droegen we niet tot ze versleten waren, nee die ragden we gewoon af tijdens het hutten bouwen in bomen klimmen of op de vijver met onze doe het zelf vlot
pi_162288297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik kan er nu nog geen antwoord op geven, maar het lijkt me wel heel erg :') Bedoel tuurlijk zal je op die leeftijd van je kind houden, maar ik heb echt het gevoel dat als mijn moeder (hun oma dus) op ze wil passen ik echt denk van "ah eindelijk, chill"...
Ik ken helaas ouders die er zo instaan. Geen mogelijkheid laten ze onbenut om hun kinderen elders te droppen. Ik vermoed echter dat dat niet op gaat houden wanneer ze eenmaal op de basisschool zitten.
quote:
Maar goed dat is natuurlijk maar een relatief korte periode op een mensenleven, de periode van leren (basisschool) en de pubertijd bij mijn zoon of dochter lijkt me geweldig om mee te maken en deel van uit te maken
De pubertijd lijkt e geweldig om als ouder mee te maken? Hahahaha!
Leuk joh, zo'n kind die niets van je wil weten, zich eeuwig voor je denkt te schamen, je alleen antwoord met éénwoordige antwoorden en na 2 vragen al begint te sneppen dat je op moet houden en je niet met hem/haar moet bemoeien. 24/7 puur chagrijn bij jou en als er dan iemand anders bij is daar opeens vrolijk en gezellig tegen doet. Denk jij je kans waar te nemen en zeg je ook iets dan krijg je meteen een kat of sneer naar je hoofd en/of wordt er een gezicht getrokken van "oww.. my god... ouwe".
En dan heb ik het nog niet eens over de zorgen. Het huiswerk, de school, het uitgaan, in het donker over straat. Bij meisjes ook het eerste vriendje (doet ze het wel veilig?) en bij jongens iets meer ook de zorgen om alcohol, drugs, criminaliteit, vandalisme en hanggedrag/overlast.
Veel heb je niet meer te zeggen want ze luisteren vooral niet naar hun ouders. Doe je het toch dan staat dat garant voor conflicten.

Eén voordeel; het gaat over en dan komt jouw opvoeding weer naar boven en zijn het weer heerlijke kinderen waar je trots op kan zijn.

En ik moet zeggen dat ik, als ik de verhalen van anderen hoor, heb nog geluk gehad. Veel meer dan recalcitrant gedrag en dat gechagrijn heb ik niet gehad. Nou ja.. oudste heeft dan zijn havo verkloot in die periode maar is nu hard bezig die toch nog te halen.

Pubers lijken leuk voor mensen die geen ouders zijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')