abonnement Unibet Coolblue
pi_168448187
Nou, officieel zou ik half februari klaar zijn met se kuur. Maar ik zit opeens onder de pukkels die er nog steeds onder zaten. 😑 Zucht... ik zit er echt zo ontzettend NIET meer op te wachten. Heb er geen vertrouwen in dat deze pillen mij definitief af gaan helpen van de acne.. het onderdrukt het wellicht, en t is minder heftig. Maar heb toch echt wel erg vervelende pukkels nu.. niet van die joekels, maar wel een aantal en van die enge die uitgroeien tot lelijke (jullie begrijpen vast wat ik bedoel). Afijn, volgens mijn dermatoloog moet ik naar een huidtherapeut zodat ze de pukkeltjes kan weghalen...... komop mensen, dit hoort toch niet? Ik sta straks denk ik gewoon weer bij begins af aan.
pi_168527121
Wat vervelend Rosalie, hoellang slik je de kuur al?
pi_168629093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:02 schreef RosalieDaan het volgende:
Nou, officieel zou ik half februari klaar zijn met se kuur. Maar ik zit opeens onder de pukkels die er nog steeds onder zaten. 😑 Zucht... ik zit er echt zo ontzettend NIET meer op te wachten. Heb er geen vertrouwen in dat deze pillen mij definitief af gaan helpen van de acne.. het onderdrukt het wellicht, en t is minder heftig. Maar heb toch echt wel erg vervelende pukkels nu.. niet van die joekels, maar wel een aantal en van die enge die uitgroeien tot lelijke (jullie begrijpen vast wat ik bedoel). Afijn, volgens mijn dermatoloog moet ik naar een huidtherapeut zodat ze de pukkeltjes kan weghalen...... komop mensen, dit hoort toch niet? Ik sta straks denk ik gewoon weer bij begins af aan.
Ah shit hee:(
Denkt de dermatoloog wel dat het goedkomt? Misschien is dit de laatste terugslag van de acné en als dat eenmaal voorbij is is het over, dat hoop ik echt voor je!

Ik ga nog een maand slikken en dan stop ik, mijn huid ziet er prima uit, ik ben alleen wel beetje bang om te stoppen, omdat ik denk dat het misschien wel weer terug komt. Maar voor nu is het top:)
pi_168701539
Mocht het iemand interesseren of iemand komt hier ooit via google, even een update over mijn oog-problemen:

Op een gegeven moment kreeg ik dus een erg wazig zicht. Toen ik daarbij ook nog 2 ontstoken oogleden kreeg (niet tegelijk gelukkig), ben ik toch maar even langs de derma gegaan. Hij verzekerde mij dat het wazige zicht in principe niks is om me zorgen over te maken. Is gewoon 1 van de mogelijke bijwerkingen. En de ooglid onstekingen hebben niks met het medicijn te maken, dat was gewoon toevallig. Hij heeft wel mijn dosering verlaagd van 40mg tot 20mg :( Nu ongeveer 2 weken later en het wazige zicht is gelukkig weer weg! Ik baal alleen wel van de lage dosering, mijn acne lijkt nu ook weer meer terug te zijn gekomen (er is in ieder geval nog geen verbetering).

Na hoeveel maanden begonnen jullie resultaten te zien? Ik zit inmiddels op 2,5 maand... Ik had wel sneller resultaat verwacht ;( Bij de volgende afspraak toch maar even kijken of de dosering weer omhoog kan..
.
pi_168706325
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:19 schreef xRoxylove het volgende:
Wat vervelend Rosalie, hoellang slik je de kuur al?
Over 1,5 week 7 maanden Roxy. Maar het is nu opeens weer wat weggetrokken.. er bleef telkens iets onder zitten. Ik ben toevallig zaterdag begonnen met progesteron crème, aangezien het bij mij echt hormonaal is. Als dat nu al effect heeft zou ik het wel echt vreemd vinden en erg toevallig. Blijkbaar is dat dan m'n redding, eens kijken hoe het verder gaat. Er zit nu wel nog wat onder maar heb het idee dat het begint weg te trekken.
pi_168755113
Okee dat is wel beter Rosalie. Ik merk nu meer verschil nu ik op 40 mg zit. Heb nu geen puistjes in het gezicht, wel rode vlekjes/littekentjes. Deze kunnen nog wegtrekken zei de dermatoloog en zoniet is daar een behandeling voor.

Fijn Happie dat je bijna klaar bent :). Is je huid nu verder egaal of heb je ook rode vlekjes/littekentjes?

Vincent, ik zag resultaat toen ik over ging van 30 naar 40 mg. Dit was na twee maanden, zit er nu iets meer dan 3 maanden aan.
pi_168791147
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:33 schreef xRoxylove het volgende:
Okee dat is wel beter Rosalie. Ik merk nu meer verschil nu ik op 40 mg zit. Heb nu geen puistjes in het gezicht, wel rode vlekjes/littekentjes. Deze kunnen nog wegtrekken zei de dermatoloog en zoniet is daar een behandeling voor.

Fijn Happie dat je bijna klaar bent :). Is je huid nu verder egaal of heb je ook rode vlekjes/littekentjes?

Vincent, ik zag resultaat toen ik over ging van 30 naar 40 mg. Dit was na twee maanden, zit er nu iets meer dan 3 maanden aan.
Hier officieel ook klaar half feb Roxy. Veel littekens nog, het vervaagd wel iets maar ik irriteer me er nog erg aan. Ik ga maandag naar de huidtherapeut om de pukkeltjes die eronder zitten weg te laten halen.
pi_168829720
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:33 schreef xRoxylove het volgende:
Okee dat is wel beter Rosalie. Ik merk nu meer verschil nu ik op 40 mg zit. Heb nu geen puistjes in het gezicht, wel rode vlekjes/littekentjes. Deze kunnen nog wegtrekken zei de dermatoloog en zoniet is daar een behandeling voor.

Fijn Happie dat je bijna klaar bent :). Is je huid nu verder egaal of heb je ook rode vlekjes/littekentjes?

Vincent, ik zag resultaat toen ik over ging van 30 naar 40 mg. Dit was na twee maanden, zit er nu iets meer dan 3 maanden aan.
Mijn huid is zeker niet perfect, heb wel vlekjes en littekentjes, maar ook weer niet heel extreem. Ik kan dan best prima mee leven wel! Ik draag regelmatig dagen geen make up zonder daar erg onzeker over te zijn, soms in slecht licht vind ik het wel lelijk, maar ben allang super blij dat ik van de acne af ben!
pi_168913328
Hee Allemaal!
Ik ben nieuw hier! Gisteren begonnen met Roaccutane... Ben benieuwd of het gaat werken, kijk onwijs uit naar het eind resultaat, maar hoop dat de bijwerkingen mee zullen vallen!
Ik moet nu na 1 maand slikken op controle afspraak bij de dermatoloog, weten jullie hoeveel tijd er moet zitten tussen de laatste pil en de controle afspraak? Bij mij is deze door een vervangende arts namelijk pas na drie weken gepland, is dat normaal? Of zou het ook sneller kunnen? Heb geen zin om langer dan nodig bezig te zijn!
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:17:34 #260
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_168913401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef ELID het volgende:
Hee Allemaal!
Ik ben nieuw hier! Gisteren begonnen met Roaccutane... Ben benieuwd of het gaat werken, kijk onwijs uit naar het eind resultaat, maar hoop dat de bijwerkingen mee zullen vallen!
Ik moet nu na 1 maand slikken op controle afspraak bij de dermatoloog, weten jullie hoeveel tijd er moet zitten tussen de laatste pil en de controle afspraak? Bij mij is deze door een vervangende arts namelijk pas na drie weken gepland, is dat normaal? Of zou het ook sneller kunnen? Heb geen zin om langer dan nodig bezig te zijn!
Huh? Dus je slikt 1 maand, moet dan eerst controle en dan ga je pas verder met de kuur? Das niet zo handig...
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_168922239


[ Bericht 100% gewijzigd door ELID op 15-02-2017 18:03:11 ]
pi_168922257
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Huh? Dus je slikt 1 maand, moet dan eerst controle en dan ga je pas verder met de kuur? Das niet zo handig...
Jaa naja, ik moet dus veel langer slikken (ze zeiden 8 tot 9 maanden...), maar na de 1e maand op controle afspraak en bloed laten prikken. Alleen is die dus best wel laat gepland... Maar ik dacht misschien is dat gebruikelijk en moet er bepaalde tijd tussen zitten, maar zoniet dan ga ik even bellen en vragen of ik eerder op controle kan...
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:39:58 #263
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_168924205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:04 schreef ELID het volgende:

[..]

Jaa naja, ik moet dus veel langer slikken (ze zeiden 8 tot 9 maanden...), maar na de 1e maand op controle afspraak en bloed laten prikken. Alleen is die dus best wel laat gepland... Maar ik dacht misschien is dat gebruikelijk en moet er bepaalde tijd tussen zitten, maar zoniet dan ga ik even bellen en vragen of ik eerder op controle kan...
Nope, bij voorkeur slik je onafgebroken door dus zou wel zorgen dat je IN de laatste week je check hebt :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_168931702
Alweer een tijdje geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Ik ben sinds april 2016 klaar met mijn Roa kuur en daarna is mijn huid echt maanden perfect geweest, was en ben echt zo blij dat ik die kuur heb gedaan. Nu heb ik afgelopen november een spiraaltje laten plaatsen en ben ik dus gestopt met de pil en is mijn huid langzamerhand toch een stuk onzuiverder geworden. Het is gelukkig nog niet zo erg als voordat ik met de kuur begon qua diepe, onderhuidse ontstekingen, maar het zijn toch steeds vervelende puistjes die op blijven komen, mee-eters... gewoon een erg onzuivere huid op het moment.
Ik woon sinds 1 januari in Zwitserland en ben hier een paar weken terug naar een apotheek gegaan. Hier heb ik wasgel en crème gehaald tegen de onzuivere huid (La Roche Posay, Effaclar duo + heet het) Ik weet niet of iemand ervaring heeft met deze producten, maar wat droogt mijn huid er sterk van uit! De vellen hingen aan mijn gezicht zowat, eigenlijk haast nog erger dan tijdens mijn Roa kuur.
Vandaag opnieuw naar een andere apotheek hier in de buurt gegaan. Ik had van mijn dermatoloog een recept meegekregen aan het einde van mijn kuur om op te halen bij de apotheek voor het geval ik weer meer puistjes mocht gaan krijgen. Dit is een gel met een mix van een antibioticum en tretinoine (clindamycine/tretinoine). Op goed geluk maar gewoon het verhaal uitgelegd en het Nederlandse recept gegeven. Apotheker was gelukkig mega aardig en behulpzaam dus ging alles voor me uitzoeken. De combinatie clindamycine/tretinoine kennen ze hier in Zwitserland helaas niet. Wel hebben ze hier een Roaccutane gel of een clindamycine gel. Ze adviseerde me om even met de dermatoloog te bellen wat zij zou adviseren/of ermee akkoord is en dan kan ik het ophalen in de apotheek. Dus morgen maar even bellen en dan hopen dat dat goed gaat helpen. Inmiddels heb ik nu daar ook wasgel gehaald van Effaclar H, had daar tijdens mijn Roa kuur ook creme van voor mijn gezicht. Dit is een lijn die goed is bij uitdrogende acnebehandelingen. Heb deze vanavond voor het eerst gebruikt en dat voelde al een stuk beter aan dan die andere wasgel, veel minder uitdrogend.
Ik heb een beetje zitten googelen en die Roaccutane gel, waar de apotheker het hier over had kent men volgens mij in Nederland niet. De werkzame stof ervan is ook echt Isotretinoine, dezelfde stof als in de capsules die ik toendertijd geslikt heb. Terwijl de tretinoine, die in de gel zit die voorgeschreven is door mijn dermatoloog in Nederland, een andere stof is, die overigens qua molecuulformule en werking volgens mij wel veel op isotretinoine lijkt. Beetje verwarrend dus, maar ik heb eigenlijk goede hoop dat ik kan starten met deze Roaccutane gel. Heb voor mijn Roa kuur al verschillende antibiotica en tretinoine cremes gehad, dus wie weet werkt dit dan toch wel beter. En aangezien mijn acne nu niet zo heftig is als voor ik met de Roa kuur startte heb ik goede hoop dat deze crèmes en middeltjes nu wel afdoende kunnen helpen om de acne goed onder controle te houden en dat ik dus het spiraaltje mooi kan laten zitten. Wordt vervolgd dus...
pi_168931759
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:48 schreef Vincent. het volgende:
Mocht het iemand interesseren of iemand komt hier ooit via google, even een update over mijn oog-problemen:

Op een gegeven moment kreeg ik dus een erg wazig zicht. Toen ik daarbij ook nog 2 ontstoken oogleden kreeg (niet tegelijk gelukkig), ben ik toch maar even langs de derma gegaan. Hij verzekerde mij dat het wazige zicht in principe niks is om me zorgen over te maken. Is gewoon 1 van de mogelijke bijwerkingen. En de ooglid onstekingen hebben niks met het medicijn te maken, dat was gewoon toevallig. Hij heeft wel mijn dosering verlaagd van 40mg tot 20mg :( Nu ongeveer 2 weken later en het wazige zicht is gelukkig weer weg! Ik baal alleen wel van de lage dosering, mijn acne lijkt nu ook weer meer terug te zijn gekomen (er is in ieder geval nog geen verbetering).

Na hoeveel maanden begonnen jullie resultaten te zien? Ik zit inmiddels op 2,5 maand... Ik had wel sneller resultaat verwacht ;( Bij de volgende afspraak toch maar even kijken of de dosering weer omhoog kan..
Vervelend dat je op een lagere dosering bent gezet en dat je acne daardoor meer lijkt terug te komen. Ik had zelf redelijk snel al resultaat, na 1-2 maanden, maar dit is heel verschillend per persoon. Over het algemeen is dit een middel waar je wat langer geduld mee moet hebben, helaas. Dus dat je na 2,5 maand nog geen verbetering ziet is zeker geen uitzondering, vaak wordt het in het begin juist wat erger voordat het beter wordt.
pi_168931832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:04 schreef ELID het volgende:

[..]

Jaa naja, ik moet dus veel langer slikken (ze zeiden 8 tot 9 maanden...), maar na de 1e maand op controle afspraak en bloed laten prikken. Alleen is die dus best wel laat gepland... Maar ik dacht misschien is dat gebruikelijk en moet er bepaalde tijd tussen zitten, maar zoniet dan ga ik even bellen en vragen of ik eerder op controle kan...
Wat debsterr al zei inderdaad. Ik kreeg steeds pillen mee voor een maand, aan het einde van die maand had ik dan ofwel een controle-afspraak (ongeveer elke 3 maanden) of een formulier om bloed af te laten nemen, om te testen op zwangerschap. Als de bloedwaarden en de controle dan goed waren schreef ze een nieuw recept uit en kon ik weer een maand vooruit. Ik heb geen dagen gehad dat ik geen pillen heb geslikt, omdat ik moest wachten op een controle-afspraak. Beetje apart gepland dan dus van het ziekenhuis lijkt me? Zou inderdaad even bellen om het na te vragen als ik jou was. Succes met je kuur! ;)
pi_168934353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:37 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Wat debsterr al zei inderdaad. Ik kreeg steeds pillen mee voor een maand, aan het einde van die maand had ik dan ofwel een controle-afspraak (ongeveer elke 3 maanden) of een formulier om bloed af te laten nemen, om te testen op zwangerschap. Als de bloedwaarden en de controle dan goed waren schreef ze een nieuw recept uit en kon ik weer een maand vooruit. Ik heb geen dagen gehad dat ik geen pillen heb geslikt, omdat ik moest wachten op een controle-afspraak. Beetje apart gepland dan dus van het ziekenhuis lijkt me? Zou inderdaad even bellen om het na te vragen als ik jou was. Succes met je kuur! ;)
Toch maar even gebeld, en ze zeiden inderdaad dat de afspraak te laat was ingepland, nu in de week van de laatste keer ingepland gelukkig :)
pi_168939071
Ahh shit Rianne, dat je huid weer onzuiverder is.. ik zit ook een beetje te overwegen om van de pil over te stappen naar een spiraaltje, maar als ik jouw verhaal dan hoor wordt ik ook wel een beetje ontmoedigd... Maarja, ooit zal ik toch wel moeten stoppen met de pil en dan kan ik het misschien beter meteen doen.
De enige bijwerking die ik nu echt vervelend vind is trouwens dat mijn haar echt heel dor en dood is, hoop dat dat beter wordt als ik stop... En een leven zonder lippenbalsem is ook wel weer fijn:p
pi_168958851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 14:42 schreef .Happie het volgende:
Ahh shit Rianne, dat je huid weer onzuiverder is.. ik zit ook een beetje te overwegen om van de pil over te stappen naar een spiraaltje, maar als ik jouw verhaal dan hoor wordt ik ook wel een beetje ontmoedigd... Maarja, ooit zal ik toch wel moeten stoppen met de pil en dan kan ik het misschien beter meteen doen.
De enige bijwerking die ik nu echt vervelend vind is trouwens dat mijn haar echt heel dor en dood is, hoop dat dat beter wordt als ik stop... En een leven zonder lippenbalsem is ook wel weer fijn:p
Ja ik vind het ook wel echt balen, maar laat je door mijn ervaring vooral niet ontmoedigen hoor. Als je echt wil overstappen op het spiraaltje zou ik het gewoon bespreken met je dermatoloog wat hij/zij ervan denkt. Ik heb ook vriendinnen met een spiraaltje die geen extra pukkel op hun gezicht hebben gekregen en als anticonceptiemiddel is hij gewoon heel fijn. Mijn acne nu is ook lang niet zo erg als het voorheen was, maar het is gewoon vervelend. Mijn huid is maandenlang na de kuur echt perfect geweest, echt ik was zó blij om eindelijk een fantastische huid te hebben en me nooit druk te moeten maken (oh shit dan heb ik dat feestje, ik hoop maar dat mijn huid er dan een beetje fatsoenlijk uit ziet... etc). En nu moet ik hier en daar weer vaker meer concealer enzo op mijn gezicht smeren. Maar grote, onderhuidse onstekingen heb ik nog niet gehad hoor, gewoon puistjes en mee-eters. Ik voel ook gewoon dat m'n huidoppervlak onregelmatiger is, terwijl het voorheen nog helemaal glad was. Heb daarnet de zalfjes opgehaald bij de apotheek en ook Effaclar H creme tegen de droogheid. Ik ben benieuwd, mn huid is nu net al wel weer wat beter dan een paar dagen geleden. Ik denk gewoon even deze middels proberen en geduld hebben. Hoe gaat het bij jou nu Happie? Nog steeds acnevrij? :)
pi_169032982
Ik mag eigk stoppen, Nouja.. ik ga langzaam afbouwen met nog een paar pilletjes id week. Maaaar. Ik durf niet. Vind m'n huid nog niet perfect en er blijven toch een paar pukkeltjes zitten.. misschien moet ik maar gewoon kijken wat daarmee gebeurt als ik stop. Vind t dood eng!
pi_169049432
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:13 schreef RosalieDaan het volgende:
Ik mag eigk stoppen, Nouja.. ik ga langzaam afbouwen met nog een paar pilletjes id week. Maaaar. Ik durf niet. Vind m'n huid nog niet perfect en er blijven toch een paar pukkeltjes zitten.. misschien moet ik maar gewoon kijken wat daarmee gebeurt als ik stop. Vind t dood eng!
Pff ja ik vind het ook heel eng om te stoppen! Heel gek, had verwacht dat ik er wel klaar mee zou zijn en het niet snel genoeg zou gaan, maar wil eigenlijk niet stoppen nu... Hoewel ik er wel naar kan uitkijken dat mijn lippen en ogen niet meer droog zijn, en als de lente straks begint lekker in de zon:)
pi_169060540
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:13 schreef RosalieDaan het volgende:
Ik mag eigk stoppen, Nouja.. ik ga langzaam afbouwen met nog een paar pilletjes id week. Maaaar. Ik durf niet. Vind m'n huid nog niet perfect en er blijven toch een paar pukkeltjes zitten.. misschien moet ik maar gewoon kijken wat daarmee gebeurt als ik stop. Vind t dood eng!
Ja, ik snap dat je het eng vindt, vond ik toentertijd ook! Maar de Roa werkt ook na het stoppen met slikken nog een tijdje door en mijn huid is toen na het stoppen eigenlijk alleen nog maar beter geworden dan tijdens de kuur. Goede kans dat het meevalt dus :)
pi_169084870
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 23:58 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat je het eng vindt, vond ik toentertijd ook! Maar de Roa werkt ook na het stoppen met slikken nog een tijdje door en mijn huid is toen na het stoppen eigenlijk alleen nog maar beter geworden dan tijdens de kuur. Goede kans dat het meevalt dus :)
Kan ook wel begrijpen dat t mooier wordt inderdaad... vind de structuur van m'n huid nu ook niet echt mooi, er trekken sneller rimpels jn als je lacht bijvoorbeeld.

Daar hoop ik dan maar op idd! Heb denk even gemist dat je al eerder een kuur had gedaan Rianne, na aanleiding van wat is je acne terug gekeerd? Of weetje dat niet?

Happie, we gaan binnenkort samen stoppen! Haha ik heb nog 1 strip en dan ga ik over naar een paar pillen per week. 3 x 20 Mg zijn mijn derma dacht ik.
pi_169100677
Fijn dat jullie bijna klaar zijn. Laten jullie weten hoe het gaat daarna? Ben wel benieuwd :)

Hier weer gescheurde mondhoeken, was er even vanaf maar nu begint het weer hebben jullie daar ook last van? Iemand tips hiervoor? ik gebruik nu zinkzalf.
pi_169127458
De moed zakt mij wel echt vaak in de schoenen als ik zie hoe onrustig mijn huid eigenlijk nog is. Soms heb ik wel t gevoel dat ik kan huilen... ben zo bang dat het straks in grote getalen weer terug komt... vooral omdat t onrustig is .. en wat kan ik dan nog he? Wéér direct een kuur lijkt mij ook niet goed? Ik weet iig dat ik het echt niet meer trek als dat gebeurt.
pi_169127560
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:17 schreef RosalieDaan het volgende:
De moed zakt mij wel echt vaak in de schoenen als ik zie hoe onrustig mijn huid eigenlijk nog is. Soms heb ik wel t gevoel dat ik kan huilen... ben zo bang dat het straks in grote getalen weer terug komt... vooral omdat t onrustig is .. en wat kan ik dan nog he? Wéér direct een kuur lijkt mij ook niet goed? Ik weet iig dat ik het echt niet meer trek als dat gebeurt.
Heb je al eens op acne.org gekeken? Daar staan goeie tips van lotgenoten wat helpt tegen acne. Misschien kom je wel dingen tegen waar je zelf nooit aan gedacht hebt :)
pi_169172339
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je al eens op acne.org gekeken? Daar staan goeie tips van lotgenoten wat helpt tegen acne. Misschien kom je wel dingen tegen waar je zelf nooit aan gedacht hebt :)
Ik ga eens kijken Sunshine! Thanks.
pi_169290147
Wow, echt maanden geen puist gehad en nu opeens een enorme bult op mijn schouder, is hopelijk eentje om het af te leren
pi_169370546
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest, ik zit nu iets meer dan 4 maanden aan de roaccutane. Ik moet soieso doorslikken tot 6 maand. Mijn huid is verder goed op de roodheid van de littekentjes na. Heb verder geen puistjes meer gehad sinds ik op 40 mg zit, alleen vorige week 2 kleintjes tijdens mijn menstruatie.

Vervelend Happie is ie al weg?
pi_169392381
Ja is wel redelijk weggegaan!
Ik ben nu officieel klaar, dat betekent dat het tijd is voor foto's!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169458785
Wauw wat een verschil Happie!
pi_169588230
@Happie, wauw gaaf zeg! Dat bij jouw die littekens helemaal zijn weggetrokken, je had best grote namelijk net zoals ik.. Bij mij zitten echter al die littekens er nog. Zijn ze zomaar weggetrokken gedurende de kuur? Ik ben jaloers!
pi_169598540
Hey mensen,

Ik zit nu net over de 2 maanden aan de roaccutane. In het begin was het iets erger maar niet significant meer. Toen had ik bijna een maand geen nieuwe puisten, maar sinds afgelopen week zijn er toch weer een aantal kleine gekomen. Dat is wel een beetje jammer, maar daarvoor ben ik niet hier.

Ik vroeg mij af wat jullie doen tegen de roodheid die de puisten achterlaten. Gewoon geduld hebben of nog speciale middelen, zo ja welke?
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_169714970
Is het nog slim om nu te beginnen met een kuur met de zomer op komst?
pi_169740209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:54 schreef RosalieDaan het volgende:
@Happie, wauw gaaf zeg! Dat bij jouw die littekens helemaal zijn weggetrokken, je had best grote namelijk net zoals ik.. Bij mij zitten echter al die littekens er nog. Zijn ze zomaar weggetrokken gedurende de kuur? Ik ben jaloers!
Nou, de littekens zijn niet helemaal weg hoor, dit is gewoon een goede foto denk ik. Ik vind het wel meevallen, maar in slecht licht zie je wel duidelijk putjes. Ik denk dat dat nooit meer helemaal weggaat, rode vlekjes wel! Dat wordt ook nog beter als je gestopt bent met de kuur.
pi_169740241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 02:41 schreef Nickskuh het volgende:
Is het nog slim om nu te beginnen met een kuur met de zomer op komst?
Ik ben ook aan het begin van de zomer begonnen, dat is niet echt ideaal, maar als je niet uitgebreid gaat zonnen, is het wel prima te doen is mijn ervaring! Gewoon goed opletten en veel zonnebrand smeren.
pi_169815450
Ik slik nu toch weer 20 mg per dag omdat ik merkte dat ik weer puistjes kreeg, voornamelijk als ik ongesteld moet worden... Super balen. Ik slikte het nu 3 weken nog maar 3x per week (20 mg). Ik moet donderdag naar de dermatoloog en zal dan bespreken hoe nu verder... Hopelijk heeft hij een oplossing, kan niet voor altijd aan deze pillen blijven uiteraard.
pi_169815478
En happie, ik hoop dat het nog wat wegtrekt maar heb er een hard hoofd in! Ja, het rode trekt wel weg.. maar die putten niet. Helaas pindakaas. Dan moet ik opgevenmoment toch andere behandelingen ondergaan, om het te verminderen
pi_169876666
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:18 schreef RosalieDaan het volgende:

[..]

Kan ook wel begrijpen dat t mooier wordt inderdaad... vind de structuur van m'n huid nu ook niet echt mooi, er trekken sneller rimpels jn als je lacht bijvoorbeeld.

Daar hoop ik dan maar op idd! Heb denk even gemist dat je al eerder een kuur had gedaan Rianne, na aanleiding van wat is je acne terug gekeerd? Of weetje dat niet?

Happie, we gaan binnenkort samen stoppen! Haha ik heb nog 1 strip en dan ga ik over naar een paar pillen per week. 3 x 20 Mg zijn mijn derma dacht ik.
Sorry Haha late reactie, hele tijd niet ingelogd geweest. Maar bij mij was het (denk ik) terug gekomen, omdat ik een spiraaltje had laten zetten en dus gestopt was met de pil. Maar het lijkt er nu op dat het maar een periode is geweest ofzo, dat mijn huid aan de hormoonwisseling heeft moeten wennen en het zich weer heeft gestabiliseerd. Geen idee of het kan, maar mijn huid is inmiddels eigenlijk weer prima rustig, gelukkig. Misschien iets sneller onzuiver als voorheen, maar niet om nou erg over te kunnen klagen. Wel gebruik ik momenteel alleen maar effaclar H producten en heel af en toe de roaccutane gel op mijn gezicht. En dat werkt prima :) Hoe gaat het bij jou?

En happie, wat een verandering zeg! Je huid is echt mega mooi geworden! :)
pi_169939464
hi allemaal,

Toch fijn om je ervaring te delen.
Vorig jaar rond februari een kuur van een kleine 3 maanden gehad. Alles was weg, geweldig gevoel! Helaas nu in januari ging het weer mis, iets minder dan een jaar later kwam alles weer terug. Iets minder heftig, maar alsnog. Ik heb weer een kuur gehad, 20 mg per dag en voor 3 maanden. Ik ben nu een maand ruim bezig maar op dit moment drama (droog, lippen kapot en overal door aanraken mega wondjes)... hopen dat het snel weggaat, ik ga met een maand aan het strand verblijven en met zwemmen en geen make-up ben ik er graag snel vanaf..

we zullen zien! in ieder geval fijn om support te hebben en andere ervaringen te horen
ik merk dat ik heel moe ben en niet echt vrolijk, had ik vorige keer ook.. zit het liefst hele dag in m'n kamer terwijl als mijn huid mooi is ik het liefst onder de mensen ben, het beïnvloed mijn leven daarom ook heel erg.
pi_169939542
Nog een vraagje, ik slik 20 mg. En heb wel is 40 ingenomen. Maar ik wil nu eigenlijk 20 slikken en om de dag 40 mg, omdat je dan eerder aan je hoeveelheid zit/meer inneemt dus eerder werkt?
of denken jullie dat het zo niet in zijn werk gaat? kan niet zo makkelijk mijn dermatoloog contacten verblijf in het buitenland
pi_170016666
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest. Ik mocht naar 30 mg ipv 40 omdat het goed gaat en ik wel last heb van de bijwerkingen (droge lippen,huid,neus enz) pas over 7 weken weer gesprek ivm de vakantie en ze kunnen alleen op woensdagochtend wat ook wel iritant is. Als het goed is zit ik er dan 7 maanden aan en mag ik stoppen, Eindelijk :) ben er wel een beetje zat van vooral die bijwerkingen en dat je niet in de zon mag enzo.
Hoe gaat het nu metjou Rosalie?
pi_170980231
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:25 schreef xRoxylove het volgende:
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest. Ik mocht naar 30 mg ipv 40 omdat het goed gaat en ik wel last heb van de bijwerkingen (droge lippen,huid,neus enz) pas over 7 weken weer gesprek ivm de vakantie en ze kunnen alleen op woensdagochtend wat ook wel iritant is. Als het goed is zit ik er dan 7 maanden aan en mag ik stoppen, Eindelijk :) ben er wel een beetje zat van vooral die bijwerkingen en dat je niet in de zon mag enzo.
Hoe gaat het nu metjou Rosalie?
Zo, dit is pas een late reactie, haha. Sorry. Ik zag het wel eerder maar had niet echt de tijd om te reageren. Ik heb er toch voor gekozen om te stoppen, helemaal, omdat de restanten toch ook niet verdwenen met de Roaccuante. Ik ben dus nu ongeveer een maand gestopt, en merk dat er wat kleine pukkeltjes komen op mijn wangen, ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt en of het weer weg trekt. Ik gebruik nu in de avond La Roche Posay en dan de duo+. Ik vond het heel eng om te stoppen, maar goed.. Het moest eens gebeuren he. Veel littekens en mijn huid is dus echt nog niet mooi, helaas. Vanaf wanneer mag je eigenlijk weer een beetje peelings gaan doen? Zelfgebruik dan..

Hoe gaat het met jullie?
pi_171069932
Haha geeft niks! Ik heb woensdag weer een afspraak met de dermatoloog, als het goed is mag ik dan stoppen zit er dan 7 maanden aan. Hoe is jouwn huid nu sinds je bent gestopt,Zijn de bijwerkingen al over? Zal woensdag even vragen wanneer je weer in de zon mag. Van die peelings weet ik niet. Ik heb ook littekentjes zal even informeren wat ze daar aan kunen doen en vanaf wanneer dat kan. Vind het ook spannend om te stoppen maar ben er aan de andere kant ook wel blij om. Heb vaak last van droge plekjes/schilfers op mijn huid, en ik kan merken dat mijn huid dunner is geworden word ook snel rood. Hoe gaat het met de rest? Het is aardig stil hier :P
pi_172028853
Een paar jaar geleden had ik mijn 1e Roakuur van 6 maanden. Resultaat was erg goed, maar helaas tijdelijk en kwam het toch weer iets terug. Daarna weer terug gegaan, van alles geprobeerd en nu weer begonnen aan de 2e kuur.
Dit is wel zo'n beetje mijn laatste redmiddel. Als dit niet werkt voor de 2e keer, werkt niks.
Zit gelijk op 40 mg per dag.
pi_172081563
Naast het gebruik van roaccutane, heb ik iets ontdekt dat mijn huid zeer glad, zacht en soepel heeft gemaakt. Het is namelijk een veganistisch dieet volgen waarbij ik o.a. naast veganistisch eet, tevens een koud geperste sap kuur (cold pressed juice detox/cleanse) volg met koud geperste groentesappen van AH (tevens AH huismerk).

Mijn voedingspatroon is als volgt: Ik begin de dag met een 97% groentesap met komkommer, spinazie, bleekselderij, venkel etc. erin. Daarna drink ik steeds een uur/anderhalf uur later de volgende sap. Sap 2 is dan de sap met wortel, sinaasappel en gember. Sap 3 is de groentesap met avocado, komkommer, spinazie, munt en nog iets dacht ik. Sap 4 is de groentesap met paprika, zoete aardappel, wortel, rode peper, en een beetje kurkuma. Sap 5, dat de laatste sap van de dag is, is de groentesap met rode biet, peer, appel, komkommer, en wat limoen. Je kan tussen sap 3 en 4 als lunch een fruit of groentesalade eten met evt. noten/pitten. Naast de sappen is het belangrijk om ernaast voldoende water te drinken! Geen koffie of thee, want dat is slecht voor je huid!

Na sap 5 wacht je dan nog een uur/anderhalf uur en dan ga je een veganistische avondmaaltijd eten. Het is aan te raden dat deze boordevol groenten is, maar vermijd groentes met (veel) ijzer erin want je hebt gedurende dag met de groentesappen al genoeg ijzer binnen gekregen. Daarna anderhalf uur/twee uur na je avondmaaltijd doe je nog wat eten zoals (bio) muesli (zonder toegevoegde suiker en dan eentje met noten, wat rozijnen e.d.) met havermelk (ik raad persoonlijk aan om zelf havermelk te maken of Oatly bio havermelk aan te schaffen, en dan de neutrale versie, dus zonder vanille want die bevat onnodige toevoegingen). Wat ook kan is een volkoren boterham (of twee volkoren boterhammen) of 2 of 3 stuks volkoren knäckebrood met groentespread/cashewnotenpasta/misschien hummus (weet niet zo zeker of de Maza hummus zo'n goed idee is, ik raad dan ook meer een groentespread van AH (of maak lekker eentje zelf) aan of cashewnotenpasta.

Het zal misschien een beetje gek zijn om bij AH 15 of 20 groentesappen van 250 ml in te slaan (want je drinkt 5 groentesappen per dag) en bij de kassa af te rekenen, en nee het is ook niet super goedkoop maar het is de goedkoopste koud geperste groentesap detox die je kan nemen in Nederland. Je kan natuurlijk ook zelf groentesappen maken, maar je zult dan dagelijks zelf moeten persen aangezien een HPP machine waarmee je sappen lang houdbaar kan maken zonder verhitting meer dan een ton kost. Tevens betaal je bij een lokale sapbar veel meer voor koud geperste groentesappen. Als je trouwens de sappen niet bij je AH kan vinden, kan je ze nog altijd online bestellen. De sappen zijn max 3 weken houdbaar (afhankelijk van THT datum) door een HPP (High Pressure Processing) behandeling. Hierdoor mogen ze dan ook in de supermarkt geleverd worden en zijn ze zonder verhitting en andere poespas paar weken houdbaar. Het persen en levering van de sappen wordt door Hoogesteger uitgevoerd.

Ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen om van hun acne af te komen. Want voeding speelt toch echt een belangrijke rol. Mijn huid is er ook echt zacht en mooi door geworden en hoop dat anderen dit ook zullen meemaken. Oh en het is trouwens belangrijk dat de sappen koel bewaard blijven. Dus als je ze naar school/uni/werk meeneemt dan horen ze wel in een koelkast bewaard te blijven. Maar 1 sap kan je zo wel meenemen als je die binnen een uur/anderhalf uur opdrinkt (is dan ook afhankelijk van hoe warm het buiten is en hoe koud de fles is).

Ik volg dit kuur dan 3, 4 of 5 dagen in een week tot nu toe en in het weekend eet ik dan gewoon gezond met af en toe wat lekkers. In het weekend heb ik dan dus 1 of 2 cheating days. Maar ga niet overdreven veel ongezonde dingen eten want dan anders maak je die dagen dat je zo gezond hebt geleefd in 1 dag teniet met koekjes, chips, ijs, ongezond broodbeleg, e.d.

Ik ben benieuwd naar het resultaat van diegenen die het gaan uitproberen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Coca_Cola op 01-07-2017 01:39:51 ]
pi_172321738
Ik zit nu al jaren aan de Clindamycine lotion, houdt de ergste acné weg tot nu toe.
Twee weken terug gestopt om te kijken wat het effect zou zijn, overgestapt op Tea Tree lotion en dagcrème. Gevolg; flinke uitbraak :')

Nu wil ik absoluut geen Roa gebruiken, na al die horrorverhalen van hier. Is er nog een tussenstap mogelijk? Clindamycine -> .... -> Roa?
pi_172324218
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:05 schreef Poes. het volgende:
Ik zit nu al jaren aan de Clindamycine lotion, houdt de ergste acné weg tot nu toe.
Twee weken terug gestopt om te kijken wat het effect zou zijn, overgestapt op Tea Tree lotion en dagcrème. Gevolg; flinke uitbraak :')

Nu wil ik absoluut geen Roa gebruiken, na al die horrorverhalen van hier. Is er nog een tussenstap mogelijk? Clindamycine -> .... -> Roa?
Tea tree is veel te agressief voor een acnéhuid. Je zou mandelic acid peels kunnen proberen. Werkt goed. Eén minpuntje, je moet het bestellen in het buitenland. Google het eens zou ik zeggen :)
pi_172324776
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tea tree is veel te agressief voor een acnéhuid. Je zou mandelic acid peels kunnen proberen. Werkt goed. Eén minpuntje, je moet het bestellen in het buitenland. Google het eens zou ik zeggen :)
Dan is het me al te duur :') En acid klinkt agressiever dan ''Tea tree''.

Ik heb de afgelopen 15 jaar al te veel geld vergooid aan anti-acné middeltjes, zo'n beetje alles zonder resultaat. Ben er wel klaar mee, ben verdorie 26..
pi_172324842
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:13 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dan is het me al te duur :') En acid klinkt agressiever dan ''Tea tree''.

Ik heb de afgelopen 15 jaar al te veel geld vergooid aan anti-acné middeltjes, zo'n beetje alles zonder resultaat. Ben er wel klaar mee, ben verdorie 26..
Overal zit een acid in. In shampoo, diverse crèmes, badschuim,...

Chemische peelings kunnen heel goed helpen tegen acné, maar uiteraard is een goed dieet ook een vereiste. Het moet van buiten maar ook van binnenuit komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')