Deze⤴quote:Op zondag 15 mei 2016 11:19 schreef HighVolume het volgende:
Ik vermoed dat er ergens toch nog kortsluiting onstaat.
De stoppen die je vervangen hebt zijn allemaal nieuw ?
Geen lekkage / vochtplekken in de buurt van stopcontacten ?
Als je alle twee de groepen die achter de aardlekschakelaar zitten uitgeschakeld laat; kun je dan de aardlekschakelaar wel weer inschakelen ?quote:Op zondag 15 mei 2016 11:12 schreef Lindytje het volgende:
Goedemorgen!
Vanochtend bleek dat ergens vannacht de aardlekschakelaar er uit is gevlogen.
De aardlekschakelaar beveiligt bij ons twee groepen: de woonkamer en de bovenverdieping. We hebben overal de stekkers uit de stopcontacten gehaald, de stoppen vervangen, maar de aardlekschakelaar wil niet meer omhoog. Nou ja, hij gaat wel omhoog, maar meteen weer naar beneden.
Zulke dingen gebeuren uiteraard altijd op feestdagen...
We willen wel weer kunnen internetten en hoewel kaarsjes heel gezellig zijn, heb ik 's avonds ook graag een lamp aan.
Weet iemand wat hier het euvel kan zijn?
Ik zal zo even een foto maken van de stoppenkast en aardlek.
Alvast bedankt!
Buitenverlichting, tuinverlichting, voedingen naar schuren en andere bijgebouwen worden ook nog wel eens vergetenquote:Op zondag 15 mei 2016 11:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Vaak komen aardlekproblemen voor bij "natte" apparaten. Denk dan aan je koelkast, wasmachine, droger, vaatwasser etc. Heb je van die apparaten ook de stekkers uit het stopcontact gehaald?
Als die apparaten de oorzaak niet zijn dan is het het makkelijkste om uit te zoeken welke groep het probleem veroorzaakt. Dan kan je wat gerichter gaan zoeken. Zet dus al je groepen uit met de schakelaars, dan de aardlek aan, en dan een voor een de groepen aanzetten tot de aardlek uitgaat. Dan weet je in ieder geval waar je gericht moet gaan zoeken naar het probleem.
Ah ja. Die horen inderdaad zeker bij de eerste verdachten.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Buitenverlichting, tuinverlichting, voedingen naar schuren en andere bijgebouwen worden ook nog wel eens vergeten
Evenals andere apparaten waar water of vocht bij komt kijken; wasmachines, wasdrogers, vaatwassers, quookers, waterkoker, koffiezetapparaat e.d.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:29 schreef livelink het volgende:
Waterkoker is ook een beruchte. Die al geprobeerd?
Close-in boiler wordt ook nog wel eens vergeten.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Evenals andere apparaten waar water of vocht bij komt kijken; wasmachines, wasdrogers, vaatwassers, quookers, waterkoker, koffiezetapparaat e.d.
Gelukkig ben ik in het moderne bezit van een telefoon met internetquote:Op zondag 15 mei 2016 11:24 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Deze⤴
En best knap dat je hier kunt posten terwijl je volgens eigen zeggen niet kunt internetten.
Ja, dat zijn nieuwe stoppen inderdaad.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:19 schreef HighVolume het volgende:
Ik vermoed dat er ergens toch nog kortsluiting onstaat.
De stoppen die je vervangen hebt zijn allemaal nieuw ?
Geen lekkage / vochtplekken in de buurt van stopcontacten ?
Al die apparaten zitten op de twee groepen die niet beveiligd zijn door de aardlekschakelaar.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Vaak komen aardlekproblemen voor bij "natte" apparaten. Denk dan aan je koelkast, wasmachine, droger, vaatwasser etc. Heb je van die apparaten ook de stekkers uit het stopcontact gehaald?
Als die apparaten de oorzaak niet zijn dan is het het makkelijkste om uit te zoeken welke groep het probleem veroorzaakt. Dan kan je wat gerichter gaan zoeken. Zet dus al je groepen uit met de schakelaars, dan de aardlek aan, en dan een voor een de groepen aanzetten tot de aardlek uitgaat. Dan weet je in ieder geval waar je gericht moet gaan zoeken naar het probleem.
Uiteraard al geprobeerd. Als ik allebei de groepen uit zet, wil hij nog niet omhoog blijven...quote:Op zondag 15 mei 2016 11:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je alle twee de groepen die achter de aardlekschakelaar zitten uitgeschakeld laat; kun je dan de aardlekschakelaar wel weer inschakelen ?
Schakel nu eens één van beide groepen in ? Bij welke groep knalt hij eruit ?
Die zitten op de andere twee groepenquote:Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Buitenverlichting, tuinverlichting, voedingen naar schuren en andere bijgebouwen worden ook nog wel eens vergeten
Je weet zeker dat de aardlekschakelaar alleen bij die twee groepen hoort ? Schakel anders alle groepen eens uit en kijk of de aardlekschakelaar dan in blijft. Zo niet dan is de aardlekschakelaar zelf hoogstwaarschijnlijk defect.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:54 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Uiteraard al geprobeerd. Als ik allebei de groepen uit zet, wil hij nog niet omhoog blijven...
Nope, hij blijft ook niet aan als ik de andere twee groepen uitschakel...quote:Op zondag 15 mei 2016 11:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je weet zeker dat de aardlekschakelaar alleen bij die twee groepen hoort ? Schakel anders alle groepen eens uit en kijk of de aardlekschakelaar dan in blijft. Zo niet dan is de aardlekschakelaar zelf hoogstwaarschijnlijk defect.
Aardlekschakelaar van 50 mA zijn er niet meer, tegenwoordig is alles 30 mA.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:00 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Nope, hij blijft ook niet aan als ik de andere twee groepen uitschakel...
Oh kak, dan moet dat ding dus vervangen worden?!
Iemand een idee wat dat grapje gaat kosten?
Ja, dat ik daar niet aan gedacht had, haha, ik zit zelf notabene ook mobiel.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:49 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik in het moderne bezit van een telefoon met internet
Dan wachten we nog wel een dagjequote:Op zondag 15 mei 2016 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Aardlekschakelaar van 50 mA zijn er niet meer, tegenwoordig is alles 30 mA.
Dat is de maximale toelaatbare lekstroom in installaties tegenwoordig.
Afhankelijk of je een 1 fase of 3 fase aansluiting hebt; en afhankelijk van het merk aardlekschakelaar dat je plaatst ben je voor de schakelaar zelf ergens tussen de ¤ 100,- en ¤ 180,- euro kwijt + montagekosten van een half uurtje.
Kleine ¤ 200,- zou ik zeggen.
Op een normale doordeweekse dag; dus niet op 1ste pinksterdag
2e Pinksterdag zal hetzelfde tarief hebben als 1e Pinksterdag.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:13 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Dan wachten we nog wel een dagje
En dank voor de hulp!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |