Thanks, daar had ik al mee zitten spelen, maar ik kwam erachter dat ik in mijn "row" div ook nog een minimale "col" waarde had staan.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 12:19 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Als je de broncode van het voorbeeld bekijkt dan zie je dat ze extra classes toevoegen aan de
[ code verwijderd ]
Bijvoorbeeld
[ code verwijderd ]
Met deze classes definieer je hoe breed de elementen worden voor bepaalde breakpoints, zie https://getbootstrap.com/docs/5.0/layout/columns/ voor meer info.
1 | row-cols-2 |
Als je eens tijd en interesse hebt:quote:Op dinsdag 9 maart 2021 10:20 schreef dimmak het volgende:
Een kick met een vraagje. Ik ben wat aan het hobbyen met bootstrap. Ik heb een pagina met een aantal kolommen en die wil ik mooi elkaar laten opvolgen. Dit heb ik voor elkaar gekregen met Masonry alleen mobiel is het geen porum. Het mooist zou zijn als ik mobiel alles onder elkaar zou komen te zien ipv 2 naast elkaar. Krijg ik dat met Masonry nog voor elkaar, of moet ik het dan over een andere boeg gooien?
[ code verwijderd ]
Dit is mijn opbouw. (PHP tags gebruikt want code tags zijn kapot met deze code)
Hmz, weet niet hoor maar CSS-Grid gebruiken voor een masonary layout.... Grid is echt fantastisch maar zou het zelf nooit voor masonary gebruiken en daar echt een JS oplossing voor gebruiken voor het beste resultaat.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je eens tijd en interesse hebt:
https://www.youtube.com/p(...)_-1ytlVMT0AMwADlWtc1
Deze vrouw is (of was, ik weet niet zeker of ze dat nog steeds is) een van van de ontwikkelaars van CSS en kan dit erg prettig uitleggen; a.d.h.v. deze playlist zou je wat je beschrijft aardig kunnen bereiken met puur CSS. En de video's zijn ook geen uren lang.![]()
En waarom niet dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 11:07 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Hmz, weet niet hoor maar CSS-Grid gebruiken voor een masonary layout.... Grid is echt fantastisch maar zou het zelf nooit voor masonary gebruiken en daar echt een JS oplossing voor gebruiken voor het beste resultaat.
Ben heel erg voorstander om zo veel mogelijk met CSS op te lossen in plaats van JS maar in dit geval zou ik dat niet doen
Je loopt tegen issues aan qua ordering van de items. Dit hoeft overigens geen issue te zijn, ligt maar net aan de case waarvoor je het gebruikt. Verder is de browser support van grid-template-rows: masonry zeer minimaal.quote:
Maar als je de video's bekijkt zie je dat ze bereikt wat dimmak vraagt zonder de experimentele Masonry attribuut van grid. Dus ja het is soms nodig om javascript te gebruiken bijvoorbeeld met het sortering van items op bepaalde wijze, maar je kan met native CSS wel bereiken wat er gevraagd wordt; ik denk dat het sowieso goed is om het bestaan van grid te kennen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 11:49 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Je loopt tegen issues aan qua ordering van de items. Dit hoeft overigens geen issue te zijn, ligt maar net aan de case waarvoor je het gebruikt. Verder is de browser support van grid-template-rows: masonry zeer minimaal.
Zie ook dit artikel wat er verder op ingaat en alle issues bespreekt: https://www.smashingmagaz(...)nry-layout-css-grid/
Moet bekennen dat ik je video niet had bekeken. Verder helemaal met je eens, CSS-Grid is zo fijn om mee te werken. Beter dan Flexbox wat mij betreft al hebben beide ook weer hun voors en tegen en ook weer ieder zo z'n eigen toepassingen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar als je de video's bekijkt zie je dat ze bereikt wat dimmak vraagt zonder de experimentele Masonry attribuut van grid. Dus ja het is soms nodig om javascript te gebruiken bijvoorbeeld met het sortering van items op bepaalde wijze, maar je kan met native CSS wel bereiken wat er gevraagd wordt; ik denk dat het sowieso goed is om het bestaan van grid te kennen.
Ik gebruik flexobox vaker, en ook vaak samen met grid.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:32 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik je video niet had bekeken. Verder helemaal met je eens, CSS-Grid is zo fijn om mee te werken. Beter dan Flexbox wat mij betreft al hebben beide ook weer hun voors en tegen en ook weer ieder zo z'n eigen toepassingen.
Hm misschien zitten hier wel mensen die met react werken, zelf werk ik met Angular dus veel verder dan de basis omtrent hooks kom ik niet. Maar zou het gewoon vragen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan ik in dit topic ook terecht met vragen over React en dan specifiek over useRef ?
Ga zelf nog even kijken of ik het opgelost krijg, anders stel ik komend weekend even een vraagje.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 09:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm misschien zitten hier wel mensen die met react werken, zelf werk ik met Angular dus veel verder dan de basis omtrent hooks kom ik niet. Maar zou het gewoon vragen.
Als de variabele var_y de tekst "true" bevat zal var_x gelijk zijn aan true en anders false.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:56 schreef Piles het volgende:
Ik kom in een stukje Javascript dit tegen:
[ code verwijderd ]
Wat doet dit in godsnaam?
Ahh dat had ik kunnen gokken. Thanks, kan ik verder debuggen morgenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Als de variabele var_y de tekst "true" bevat zal var_x gelijk zijn aan true en anders false.
Waar ben je dat tegengekomen...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:56 schreef Piles het volgende:
Ik kom in een stukje Javascript dit tegen:
[ code verwijderd ]
Wat doet dit in godsnaam?
In de code van een professioneel programmeur...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waar ben je dat tegengekomen...
Ga ik morgen eens rustig bekijkenquote:
Pffff wow.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:35 schreef Piles het volgende:
[..]
In de code van een professioneel programmeur...![]()
Dus debuggen kost wat moeite zeg maar
[..]
Ga ik morgen eens rustig bekijken
Hoewel de haakjes niet nodig zijn vind ik het in dit voorbeeld wel de leesbaarheid van de code ten goede komen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waar ben je dat tegengekomen...
P.s. https://developer.mozilla(...)/Operator_Precedence
Benaming van de variabelen, true in een string value, vergelijken met een string literal, het niet gebruiken van strict equal comparison, sowieso kan ik geen logische casus om dit uit te voeren op deze manier bedenken. Ziet eruit alsof dit al meerdere keren refactored had moeten worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:28 schreef ralfie het volgende:
[..]
Hoewel de haakjes niet nodig zijn vind ik het in dit voorbeeld wel de leesbaarheid van de code ten goede komen.
Tenzij je valt over == ipv ===, case sensitivity of niet-boolean tekst zie ik niet zoveel problemen met deze code?
Dat heb ik gedaan, om herkenning te voorkomenquote:
Ah oke gelukkig maar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, om herkenning te voorkomen
Maar eens met de rest. Je zou de rest van de code / applicatie eens moeten zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |