Je hebt gelijk. Te snel gelezen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:17 schreef Missfortunate het volgende:
[..]
Precies. Er was dus nog niet getekend. Dus juridisch, in dit geval, geen poot om op te staan.
Raar verhaal.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:27 schreef Missfortunate het volgende:
[..]
Precies. Huis kopen in Amsterdam is niet te doen. Mijn vriend en ik hadden ruim overboden, schriftelijk akkoord ontvangen van verkopend makelaar, afspraak gemaakt bij notaris voor tekenen koopcontract, etc. Krijgen we bericht van de makelaar dat verkopers zich niet gebonden achten aan ons 'voorstel'.blijkbaar waren er mensen die 20 procent hebben overboden. En hebben wij gewoon pech.
Ik heb nooit eerder een huis gekocht dus ben niet bekend met de normale gang van zaken maar het lijkt mij dat je eerst in onderhandeling gaat over een bod. Op een gegeven moment wordt er dan overeenstemming bereikt over een bedrag (kan mondeling maar lijkt mij dat dit doorgaans per mail gaat?). Zodra deze overeenstemming is ga je een (voorlopig) koopcontract aan en indien er geen ontbindende voorwaarden van toepassing zijn of de koper binnen 3 dagen niet van de koop af ziet, ga je de hypotheekakte passeren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Raar verhaal.
Normaal gesproken wordt eerst een voorlopig koopcontract getekend, waaraan de verkoper dan vast zit.
Een schriftelijk akkoord van de verkopende makelaar, klinkt mij raar in de oren.
En dan hierna meteen naar de notaris?
Lijkt me heel sterk dat je broer op dat inkomen een hypotheek heeft gekregen van bijna drie ton.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:30 schreef BredeBroeder het volgende:
32K is toch gewoon modaal, doen ze daar moeilijk over bij de bank? M'n broer heeft met zijn vriendin een huis van 330K gekocht, en die zitten nu volgensmij nog onder een salaris van 32K bruto per jaar.
Nu is niet alles geleend van de bank, maar wel een heel groot deel, ongeveer 90%, ligt het niet aan de bank?
Dat is wat ik heb meegekregen, misschien omdat hij nog in opleiding is en later meer gaat verdienen? Hij heeft best een goede baan al voor z'n leeftijd en aardig wat zekerheid.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me heel sterk dat je broer op dat inkomen een hypotheek heeft gekregen van bijna drie ton.
Samen of per persoon?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:30 schreef BredeBroeder het volgende:
32K is toch gewoon modaal, doen ze daar moeilijk over bij de bank? M'n broer heeft met zijn vriendin een huis van 330K gekocht, en die zitten nu volgensmij nog onder een salaris van 32K bruto per jaar.
Nu is niet alles geleend van de bank, maar wel een heel groot deel, ongeveer 90%, ligt het niet aan de bank?
Het gaat de bank erom wat je nu verdient. Wie zegt dat je later meer gaat verdienen?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:34 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat is wat ik heb meegekregen, misschien omdat hij nog in opleiding is en later meer gaat verdienen? Hij heeft best een goede baan al voor z'n leeftijd en aardig wat zekerheid.
Of die 32K klopt niet, dat kan ook.
Per persoon, maar ik weet niet hoeveel zijn vriendin verdient, die zit vooral in het beleggen.quote:
Dus je weet eigenlijk niet hoeveel ze verdienen en ook niet hoeveel hypotheek ze hebben?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:36 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Per persoon, maar ik weet niet hoeveel zijn vriendin verdient, die zit vooral in het beleggen.
Kan niet kloppen. Zelfs al leg je zelf 10% van het bedrag bij dan kun je met 32K geen huis van meer dan drie ton kopen. Volgens de berekening van de Rabo kun je met een inkomen van 59.150 rond de 300.000 lenen, daar zit hij met 32.000 erg ver vanaf.quote:
Dat hebben ze waarschijnlijk op 2 inkomens gekocht....quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef bondage het volgende:
[..]
Kan niet kloppen. Zelfs al leg je zelf 10% van het bedrag bij dan kun je met 32K geen huis van meer dan drie ton kopen. Volgens de berekening van de Rabo kun je met een inkomen van 59.150 rond de 300.000 lenen, daar zit hij met 32.000 erg ver vanaf.
Dat zou kunnen maar wat ik niet begrijp is dat ze het met 32K nog steeds kunnen betalen. Je bent volgens mij meer dan 1000 per maand kwijt voor zo'n hypotheek. Of het was het een aflossingsvrije hypotheek...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hebben ze waarschijnlijk op 2 inkomens gekocht....
Wanneer?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:30 schreef BredeBroeder het volgende:
Als ze allebei 32K hebben, dan hebben ze netto meer dan een gezin met één inkomen van 64K dus dat maakt het wel betaalbaarder, zelfs als het een volledig annuïtaire hypotheek zou zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar wat ik niet begrijp is dat ze het met 32K nog steeds kunnen betalen. Je bent volgens mij meer dan 1000 per maand kwijt voor zo'n hypotheek. Of het was het een aflossingsvrije hypotheek...
Er zal wel meer inkomen zijn dan alleen dat van zijn broer.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar wat ik niet begrijp is dat ze het met 32K nog steeds kunnen betalen. Je bent volgens mij meer dan 1000 per maand kwijt voor zo'n hypotheek. Of het was het een aflossingsvrije hypotheek...
1 jaar geleden gekocht.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wanneer?
Mogelijk samen gekocht, dus twee salarissen. En mogelijk ook nog in de tijd dat aflossingsvrij nog kan. Nu krijg je dat echt niet meer voor elkaar namelijk.
het is hun eerste huisquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze hadden geen aflossingsvrije hypotheek die ze mee konden nemen?
Dan moeten ze een volledig annuïtaire hypotheek hebben om recht te hebben op HRA, de inkomens zullen dus een stuk hoger zijn dan je denkt, of er zit meer eigen geld inquote:
Of zijn eisen bijstellen. Gaan huren of iets zoeken buiten Amsterdam zou een begin kunnen zijn. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik eerst een paar jaar gehuurd en eind vorig jaar een huis gekocht. Ik had in de tussentijd wat geld gespaard zodat ik het eigen deel van de k.k. op kon brengen en ook daadwerkelijk kon gaan klussen in huis.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |