Yasmine M., de moeder van de drie dode baby’s die in 2014 en 2015 werden gevonden in Alkmaar en Heerhugowaard, moet twee jaar de gevangenis in.![Schermafbeelding+2016-05-12+om+13.40.11]()
Daarnaast hangt haar een jaar celstraf boven het hoofd indien ze zich niet houdt aan de bijzondere voorwaarden die haar zijn opgelegd. Ze moet tien jaar lang meewerken aan bloed- en urineonderzoek om toekomstige zwangerschappen te controleren en verplicht contact hebben met de reclassering.
De rechtbank acht bewezen dat M. een van de pasgeboren baby’s om het leven heeft gebracht door haar in een badje met water te doen en haar vervolgens alleen in het badje achter te laten. “Ze heeft de baby in het badje niet ondersteund, niet vastgehouden en heeft het hoofdje niet boven wat gehouden, als gevolg waarvan haar baby is komen te verlijden”, aldus de rechtbank Alkmaar.
Volgens de rechtbank heeft M. haar baby gedood onder vrees voor ontdekking van haar bevalling. Daarom is er sprake van een bijzondere vorm van doodslag, namelijk ‘kinderdoodslag’, waar een lagere maximumstraf op staat. Van de andere twee baby’s is niet te achterhalen of ze überhaupt hebben geleefd, en dus ook niet of ze door toedoen van Yasmine M. om het leven zijn gekomen.
Ook wordt Yasmine veroordeeld voor het verbergen van de drie lichaampjes, in het Rekerhoutpark in Alkmaar en in een woning in Heerhugowaard. Ten aanzien van dat feit acht de rechtbank haar verminderd toerekeningsvatbaar. “De feiten hebben een schok veroorzaakt in de samenleving, die ontdaan heeft gereageerd op de vondst van de drie dode baby’s. Ook het leed van de vaders, die niet hebben geweten dat verdachte toentertijd zwanger was van hun kinds, is meegewogen in de strafmaat, aldus de rechtbank in het vonnis.
Volgens de advocaat Yasmine M., Gert Kaaij is het een uitspraak ‘met een paar kanttekeningen’. “Mijn cliënt heeft niet bewust de kans aanvaard dat de baby zou overlijden”, zegt hij. “Ik had gehoopt op een lagere straf, omdat ik bepleitte dat er geen opzet was op de dood van de baby, dus geen doodslag.” Met de voorwaarden die door de rechtbank zijn gesteld kan zijn cliënt goed leven, zegt Kaaij. “Therapie en monitoring van toekomstige zwangerschappen vindt ze prima.”
De baby’s, alle drie meisjes, zijn geboren tussen 2007 en 2015. Het eerste babylijkje werd in december 2014 gevonden in het Rekerhoutpark in Alkmaar. In oktober vorig jaar werden de stoffelijke overschotten van de andere twee baby’s gevonden in een huis in Heerhugowaard. M. werd aangehouden na een dna-match.
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_Yasmine_M.__.htmlWedden dat ze gewoon doorneukt ?
Is er ook een spermarechtbank ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !