abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 14:50:53 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_162119243
Yasmine M., de moeder van de drie dode baby’s die in 2014 en 2015 werden gevonden in Alkmaar en Heerhugowaard, moet twee jaar de gevangenis in.

Daarnaast hangt haar een jaar celstraf boven het hoofd indien ze zich niet houdt aan de bijzondere voorwaarden die haar zijn opgelegd. Ze moet tien jaar lang meewerken aan bloed- en urineonderzoek om toekomstige zwangerschappen te controleren en verplicht contact hebben met de reclassering.

De rechtbank acht bewezen dat M. een van de pasgeboren baby’s om het leven heeft gebracht door haar in een badje met water te doen en haar vervolgens alleen in het badje achter te laten. “Ze heeft de baby in het badje niet ondersteund, niet vastgehouden en heeft het hoofdje niet boven wat gehouden, als gevolg waarvan haar baby is komen te verlijden”, aldus de rechtbank Alkmaar.

Volgens de rechtbank heeft M. haar baby gedood onder vrees voor ontdekking van haar bevalling. Daarom is er sprake van een bijzondere vorm van doodslag, namelijk ‘kinderdoodslag’, waar een lagere maximumstraf op staat. Van de andere twee baby’s is niet te achterhalen of ze überhaupt hebben geleefd, en dus ook niet of ze door toedoen van Yasmine M. om het leven zijn gekomen.

Ook wordt Yasmine veroordeeld voor het verbergen van de drie lichaampjes, in het Rekerhoutpark in Alkmaar en in een woning in Heerhugowaard. Ten aanzien van dat feit acht de rechtbank haar verminderd toerekeningsvatbaar. “De feiten hebben een schok veroorzaakt in de samenleving, die ontdaan heeft gereageerd op de vondst van de drie dode baby’s. Ook het leed van de vaders, die niet hebben geweten dat verdachte toentertijd zwanger was van hun kinds, is meegewogen in de strafmaat, aldus de rechtbank in het vonnis.

Volgens de advocaat Yasmine M., Gert Kaaij is het een uitspraak ‘met een paar kanttekeningen’. “Mijn cliënt heeft niet bewust de kans aanvaard dat de baby zou overlijden”, zegt hij. “Ik had gehoopt op een lagere straf, omdat ik bepleitte dat er geen opzet was op de dood van de baby, dus geen doodslag.” Met de voorwaarden die door de rechtbank zijn gesteld kan zijn cliënt goed leven, zegt Kaaij. “Therapie en monitoring van toekomstige zwangerschappen vindt ze prima.”

De baby’s, alle drie meisjes, zijn geboren tussen 2007 en 2015. Het eerste babylijkje werd in december 2014 gevonden in het Rekerhoutpark in Alkmaar. In oktober vorig jaar werden de stoffelijke overschotten van de andere twee baby’s gevonden in een huis in Heerhugowaard. M. werd aangehouden na een dna-match.

http://www.telegraaf.nl/b(...)or_Yasmine_M.__.html

Wedden dat ze gewoon doorneukt ?

Is er ook een spermarechtbank ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 12 mei 2016 @ 14:55:54 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162119393
Dergelijke vrouwen moet men gewoon kunnen steriliseren. Daar zit echt heel erg een steekje aan los. Triest maar dat gaat volgens mij nooit meer over.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162119675
Ze kan dus nog gewoon zwanger worden, begrijp ik? En die mag ze ook voldragen en bevallen? Mag ze dat kind dan houden?
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:49:17 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162121527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:50 schreef tong80 het volgende:
monitoring van toekomstige zwangerschappen
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162121660
Ik had toch zeker wel TBS (met voorwaarden) verwacht.
pi_162121718
Is er een verplichte controle of ze zwanger is, of moet ze in de toekomst zelf aangeven of ze zwanger is? Het is trouwens te achterlijk voor woorden dat deze vrouw niet gesteriliseerd is. Een beetje advocaat zou de zaak weigeren zolang de cliënt geen inzet toont om dit in de toekomst te voorkomen.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 17:39:27 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_162124700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Is er een verplichte controle of ze zwanger is, of moet ze in de toekomst zelf aangeven of ze zwanger is? Het is trouwens te achterlijk voor woorden dat deze vrouw niet gesteriliseerd is. Een beetje advocaat zou de zaak weigeren zolang de cliënt geen inzet toont om dit in de toekomst te voorkomen.
Die blijft gewoon doorneuken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162124850
Verdomme wat een belachelijke lage straf zeg. :')
Ура для россии
pi_162127281
:r
Noot noot.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:34:04 #10
451005 Grems
Clown World
pi_162128014
Moet je als man proberen, drie kinderen vermoorden.
pi_162128493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:34 schreef Grems het volgende:
idd, krijg je zowat het dubbele

belachelijk
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_162143508
Waarom zou je als vrouw met zoiets op je geweten überhaupt nog de mogelijkheid willen hebben om nog zwanger te kunnen raken?! Dat zegt volgens mij ook heel veel over deze vrouw.. dat ze niet vrijwillig voor een sterilisatie kiest. Dat mens ziet waarschijnlijk niet eens de ware ernst van haar daden in. Met dus een reëele kans op herhaling lijkt mij.
pi_162148538
quote:
Er word ook met geen woord gerept over de mogelijke biologische vader(s) van de kinderen.

In Nederland zijn vaders ook wettelijk gezien zwaar minderwaardig aan moeders. Pure discriminatie als je het mij vraagt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 mei 2016 @ 13:04:24 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_162150800
quote:
Probeer ze een te baren.

pi_162156810
Als iemand met haar volle verstand abortus laat plegen is het oké en kraait er geen haan naar, en deze vrouw wordt door iedereen uitgekotst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 17:19:18 ]
  Forum Admin vrijdag 13 mei 2016 @ 20:23:51 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162161625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:13 schreef SG-sam het volgende:
Als iemand met haar volle verstand abortus laat plegen is het oké en kraait er geen haan naar, en deze vrouw wordt door iedereen uitgekotst.
...en dit heeft stemrecht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 mei 2016 @ 20:30:35 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_162161885
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

...en dit heeft stemrecht.
Ha ha ha Idd :D

pi_162182234
Het is maar net hoe je er naar kijkt :)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:18:37 #19
76108 bluuf
Powershell fan
pi_162182415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:53 schreef Physsic het volgende:
Ik had toch zeker wel TBS (met voorwaarden) verwacht.
Inderdaad, dit soort gekken hebben ook meer baat bij behandeling ipv alleen gevangenisstraf (ik betwijfel ook of zo iemand ook ooit zal genezen van haar ziekte want ziek is zij zeker weten)
pi_162182441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:')
:') indeed. Als je 3 baby's al dan niet per ongeluk hebt gekilled is het misschien tijd om aan sterilisatie te beginnen.
Conscience do cost.
pi_162182517
Veel te weinig voor een kindermoordenaar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162182802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ze wordt verplicht gecontroleerd op zwangerschap.

En een advocaat zou de zaak moeten weigeren, wat een onzin zeg :') Iedereen verdient rechtsbijstand, dit soort hopeloze gevallen juist.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ze kan dus nog gewoon zwanger worden, begrijp ik? En die mag ze ook voldragen en bevallen? Mag ze dat kind dan houden?
Ze mag niet zwanger worden, anders gaat ze opnieuw de cel in. Een kind wat daaruit geboren wordt moet ze ter adoptie afstaan (verplichte abortus is begrijpelijkerwijs niet mogelijk in Nederland).
pi_162184092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze wordt verplicht gecontroleerd op zwangerschap.

En een advocaat zou de zaak moeten weigeren, wat een onzin zeg :') Iedereen verdient rechtsbijstand, dit soort hopeloze gevallen juist.

[..]

Ze mag niet zwanger worden, anders gaat ze opnieuw de cel in. Een kind wat daaruit geboren wordt moet ze ter adoptie afstaan (verplichte abortus is begrijpelijkerwijs niet mogelijk in Nederland).
Ze gaat niet de cel in als ze zwanger wordt, dat 'mag' gewoon.
pi_162184127
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze gaat niet de cel in als ze zwanger wordt, dat 'mag' gewoon.
Als ik me niet vergis is ze veroordeeld tot drie jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk, met voorwaarde dat ze niet zwanger wordt. Als ze dat wel wordt moet ze dus een jaar de cel in.
pi_162184149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is ze veroordeeld tot drie jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk, met voorwaarde dat ze niet zwanger wordt. Als ze dat wel wordt moet ze dus een jaar de cel in.
Nee, met voorwaarden dat ze zich laat controleren door de reclassering wanneer de reclassering dat nodig vindt, voor een periode van 10jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')