Om zo meer onder de mensen te komen, zonder dat het al te veel geld kost, zoals een volledig studentenbestaan (op kamers en een vereniging)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:37 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik zie ook niet hoe deze zaken zouden moeten helpen je aantrekkelijker te maken.
Je hebt ook niets gedaan. Als je verwacht dat je door drie dingen te doen een sociaal leven en vriendin krijgt dan snap je het nog niet helemaal.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:36 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
-Pogingen tot uitgaan
-Sportcursussen volgen
-Lezingen volgen
Maar niets helpt, dus dan laat ik het erbij.
Dan weet ik het ook niet meer. Uitgaan vind ik niet leuk, ik drink niet. Ik heb diverse R&P-topics doorgelezen en daar werd geadviseerd om bij een sportclub te gaan. Om ergens mee te beginnen moet je eerst cursussen volgen, dat doe ik ook braaf. Verder weet ik het echt niet hoe je een beter sociaal leven kan krijgen, als je nooit echt sociaal bent geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je hebt ook niets gedaan. Als je verwacht dat je door drie dingen te doen een sociaal leven en vriendin krijgt dan snap je het nog niet helemaal.
Fokmeets misschien?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:44 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook niet meer. Uitgaan vind ik niet leuk, ik drink niet. Ik heb diverse R&P-topics doorgelezen en daar werd geadviseerd om bij een sportclub te gaan. Om ergens mee te beginnen moet je eerst cursussen volgen, dat doe ik ook braaf. Verder weet ik het echt niet hoe je een beter sociaal leven kan krijgen, als je nooit echt sociaal bent geweest.
Als je niet gewend bent om onder de mensen te komen ben je vooral met jezelf bezig als je een keer onder de mensen bent. Het idee van onder de mensen komen is nu juist aandacht aan anderen geven. Gewoon doorzetten kerel!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:38 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Om zo meer onder de mensen te komen, zonder dat het al te veel geld kost, zoals een volledig studentenbestaan (op kamers en een vereniging)
Als je vandaag in 024/026 bent kan je mij in het wild spottenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:44 schreef Vimbavimba het volgende:
Ik zie dit heel vaak voorbij komen. Laatst droomde ik zelfs over Deezertje, hoe hij eruit zou zien enzo
nee , ben in 013.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je vandaag in 024/026 bent kan je mij in het wild spotten
Jij probeert tenminste dingen en luistert naar de adviezen die gegeven worden, daar kan Deezertje nog wat van lerenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:36 schreef Berk-24 het volgende:
-Pogingen tot uitgaan
-Sportcursussen volgen
-Lezingen volgen
Maar heb je dan ook autisme ofzo? Je neemt net als deezer alles letterlijk over en kijk niet verder. Of wil je dat we een lijst samenstellen met alle mogelijke activeiten die er bestaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:44 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook niet meer. Uitgaan vind ik niet leuk, ik drink niet. Ik heb diverse R&P-topics doorgelezen en daar werd geadviseerd om bij een sportclub te gaan. Om ergens mee te beginnen moet je eerst cursussen volgen, dat doe ik ook braaf. Verder weet ik het echt niet hoe je een beter sociaal leven kan krijgen, als je nooit echt sociaal bent geweest.
Je moet niet verwachten dat dingen 'doen' je zomaar vrienden in de schoot werpt. Zomaar, omdat je 'iets' doet dat je daar dan dingen voor terug moet krijgen. Zo werkt het niet in de wereld.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:36 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
-Pogingen tot uitgaan
-Sportcursussen volgen
-Lezingen volgen
Maar niets helpt, dus dan laat ik het erbij.
Mensen aanspreken? Toen ik vroeg wat je had geprobeerd bedoelde ik wat je had geprobeerd om je sociale vaardigheden te verbeteren en hoe je jezelf qua innerlijk én uiterlijk had verbeterd. Vervolgens geef je aan 3 activiteiten te hebben geprobeerd, waaronder 2 cursussen. En daarna heb je het blijkbaar opgegeven. Wauw, gewoon wauw.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:44 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Aspergerquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:51 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Maar heb je dan ook autisme ofzo? Je neemt net als deezer alles letterlijk over en kijk niet verder. Of wil je dat we een lijst samenstellen met alle mogelijke activeiten die er bestaan?
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat dingen 'doen' je zomaar vrienden in de schoot werpt. Zomaar, omdat je 'iets' doet dat je daar dan dingen voor terug moet krijgen. Zo werkt het niet in de wereld.
Je moet niet alleen dingen 'doen', je moet dingen 'ervaren', en mijn god wat klinkt dit als een of andere clichélifecoach, maar ergens 'zijn' levert je niets op, geeft je geen 'recht' op een resultaat. Naar een plek gaan waar je mensen kúnt ontmoeten is geen garantie dat mensen meteen op je af komen om je beste vriend te worden.
Ik ben zelf héél erg op mezelf. Ik houd van mijn vrijheid en privacy, en mijn man is echt de énige die ik zo lang om me heen kan verdragenMaar ik heb ook heel veel bekenden, wat vrienden, waar ik veel mee doe en deel. Die zijn me niet in de schoot geworpen. Ik had naar mijn hardloopclup kunnen gaan, kunnen lopen op de trainingsavonden, beetje 'ouwehoeren' en dan weer afdruipen naar huis tot de volgende training. Maar zo werkt dat niet. De vrienden die ik heb gemaakt heb ik gemaakt omdat ik méér deed dan alleen ergens 'heen gaan', meer deed dan alleen op komen dagen. Ik raakte betrokken bij de vereniging, begon dingen te organiseren, nam versgebakken dingen mee voor evenementjes, kwam opdagen op sociale evenementen en toonde interesse in mensen. Zo heb ik mensen leren kennen waar ik overeenkomsten mee heb. Niet omdat ik 'maar bij een club gegaan ben', maar omdat ik 'déél van die club geworden ben'.
We hebben genoeg leden die genoeg hebben aan hun vrienden buiten de club. Die komen rennen en gaan daarna weer naar huis. Even goede vrienden. We hebben genoeg leden die sociaal zijn met ándere mensen van de club, die hun eigen kliekje hebben. Dat maakt onze gesprekjes tijdens het rennen niet minder gezellig, en even goede vrienden. Je kúnt niet met iedereen beste vriendjes worden. Maar áls je een sociaal leven op wilt bouwen moet je méér doen dan alleen ergens op komen dagen en verwachten dat mensen zich aan je voeten werpen en je een uitgebreid sociaal leven aanbieden.
Een sociaal leven is net als een relatie hard werken. Het is aan mensen denken, contact blijven onderhouden, interesse tonen. Gewoon even bellen of een berichtje sturen hoe het gaat/iets ging wat ze gingen doen. Voorstellen om weer eens wat te gaan doen. Niet afwachten en denken dat iedereen JOU maar uit moet nodigen, en als ze dat niet doen gaan klagen dat het 'kliekjes zijn waar je toch niet tussen komt'.
Ik ben nu ook onderdeel van een 'kliekje', een kliekje dat al bestond ruim voordat ik lid werd. Dat ging niet in één keer, niet in één maand. Maar inmiddels heb ik mijn plek in mijn kliekje, en dat is supertof, ook voor een loner als ikzelf.
tl;dr: opdagen is niet genoeg. Je moet je in een happening 'storten' en kansen niet alleen verwachten te kunnen grijpen, maar ze zélf maken.
Het volgen van cursussen of bij een sportclub gaan, levert je automatisch een sociaal leven op.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:44 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat dingen 'doen' je zomaar vrienden in de schoot werpt. Zomaar, omdat je 'iets' doet dat je daar dan dingen voor terug moet krijgen. Zo werkt het niet in de wereld.
Je moet niet alleen dingen 'doen', je moet dingen 'ervaren', en mijn god wat klinkt dit als een of andere clichélifecoach, maar ergens 'zijn' levert je niets op, geeft je geen 'recht' op een resultaat. Naar een plek gaan waar je mensen kúnt ontmoeten is geen garantie dat mensen meteen op je af komen om je beste vriend te worden.
Ik ben zelf héél erg op mezelf. Ik houd van mijn vrijheid en privacy, en mijn man is echt de énige die ik zo lang om me heen kan verdragenMaar ik heb ook heel veel bekenden, wat vrienden, waar ik veel mee doe en deel. Die zijn me niet in de schoot geworpen. Ik had naar mijn hardloopclup kunnen gaan, kunnen lopen op de trainingsavonden, beetje 'ouwehoeren' en dan weer afdruipen naar huis tot de volgende training. Maar zo werkt dat niet. De vrienden die ik heb gemaakt heb ik gemaakt omdat ik méér deed dan alleen ergens 'heen gaan', meer deed dan alleen op komen dagen. Ik raakte betrokken bij de vereniging, begon dingen te organiseren, nam versgebakken dingen mee voor evenementjes, kwam opdagen op sociale evenementen en toonde interesse in mensen. Zo heb ik mensen leren kennen waar ik overeenkomsten mee heb. Niet omdat ik 'maar bij een club gegaan ben', maar omdat ik 'déél van die club geworden ben'.
We hebben genoeg leden die genoeg hebben aan hun vrienden buiten de club. Die komen rennen en gaan daarna weer naar huis. Even goede vrienden. We hebben genoeg leden die sociaal zijn met ándere mensen van de club, die hun eigen kliekje hebben. Dat maakt onze gesprekjes tijdens het rennen niet minder gezellig, en even goede vrienden. Je kúnt niet met iedereen beste vriendjes worden. Maar áls je een sociaal leven op wilt bouwen moet je méér doen dan alleen ergens op komen dagen en verwachten dat mensen zich aan je voeten werpen en je een uitgebreid sociaal leven aanbieden.
Een sociaal leven is net als een relatie hard werken. Het is aan mensen denken, contact blijven onderhouden, interesse tonen. Gewoon even bellen of een berichtje sturen hoe het gaat/iets ging wat ze gingen doen. Voorstellen om weer eens wat te gaan doen. Niet afwachten en denken dat iedereen JOU maar uit moet nodigen, en als ze dat niet doen gaan klagen dat het 'kliekjes zijn waar je toch niet tussen komt'.
Ik ben nu ook onderdeel van een 'kliekje', een kliekje dat al bestond ruim voordat ik lid werd. Dat ging niet in één keer, niet in één maand. Maar inmiddels heb ik mijn plek in mijn kliekje, en dat is supertof, ook voor een loner als ikzelf.
tl;dr: opdagen is niet genoeg. Je moet je in een happening 'storten' en kansen niet alleen verwachten te kunnen grijpen, maar ze zélf maken.
Dan moet je zelf nagaan of je snapt hoe (vriendschappelijke) relaties in elkaar steken en of je de sociale vaardigheden bezit om die relaties aan te gaan. En als laag zelfbeeld en/of angst in de weg zit dan is psycholoog in arm nemen het minste wat je kan doen.quote:
Ook mensen met autisme willen misschien wel relaties en vriendschappen, hoe onmogelijk dat soms ook is of lijkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:02 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dan moet je zelf nagaan of je snapt hoe (vriendschappelijke) relaties in elkaar steken en of je de sociale vaardigheden bezit om die relaties aan te gaan. En als laag zelfbeeld en/of angst in de weg zit dan is psycholoog in arm nemen het minste wat je kan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |