Kuttaal.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:16 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Nederlands is makkelijker dan je denkt.
Daarom is Nederlands ook makkelijker als je denkt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Kuttaal.
1 of andere professor had laten zien dat Nederlands in schrijftaal 1 van de moeilijkste talen is ter wereld omdat we tering veel grammatica regels hebben.
Nou, zo moeilijk vind ik het onderscheid tussen 'als' en 'dan' niet hoorquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Kuttaal.
1 of andere professor had laten zien dat Nederlands in schrijftaal 1 van de moeilijkste talen is ter wereld omdat we tering veel grammatica regels hebben.
Dan ik het kanquote:
Ja, totdat je meer dan 5000 verschillende karakters uit je hoofd moet leren waarbij elk karakter meerdere betekenissen kan hebben en je uit de context zelf moet afleiden om welke betekenis het precies gaat...een context die bestaat uit weer andere karakters die vaak elk ook weer meerdere verschillende betekenissen kunnen hebbenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
Gewoon Mandarijn een wereldtaal maken. Makkelijkste taal
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Als dit Mandarijn is, kan ik het ook nog wel lerenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Dat is niet het enige. Ik heb het over grammaticaregels.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, zo moeilijk vind ik het onderscheid tussen 'als' en 'dan' niet hoor.
Als ik het kan, dan moet iedereen dit toch ook kunnen?.
Is helemaal niet moeilijk hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, totdat je meer dan 5000 verschillende karakters uit je hoofd moet leren waarbij elk karakter meerdere betekenissen kan hebben en je uit de context zelf moet afleiden om welke betekenis het precies gaat...een context die bestaat uit weer andere karakters die vaak elk ook weer meerdere verschillende betekenissen kunnen hebben.
Japans is ook wel leuk, dat heeft eigenlijk gewoon 3 alfabetten![]()
.
Niet clementine als wereldtaal willenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Lijkt godverdomme veel op Nederlands inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Als dit Mandarijn is, kan ik het ook nog wel leren
Ik heb alleen wel moeite met de eij (en soms met au/ou), maar dat komt omdat ik wellicht dyslectisch ben.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:24 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Dat is niet het enige. Ik heb het over grammaticaregels.
Oh, ik vind Japans geweldig!quote:[..]
Is helemaal niet moeilijk hoor.
Die karakters zijn gewoon identiek met elkaar. maar in het dagelijks leven gebruiken ze eigenlijk alleen simplified.
Japans kan ik.![]()
Helaas gaat vetgedrukte ook nog steeds vaak fout.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
lekker boeiend , als mensen maar begrijpen wat je bedoeld. ik ga niet zo geforceerd al die grammatica regels netjes toepassen ik ben geen nerd. ik zeg altijd 'dan mij'
quote:
Snap ik. En zo heb je altijd wel wat te doenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:32 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben maar gestopt met me verwonderen en opwinden over het taalgebruik van anderen, want dan kan ik wel aan de gang blijven.
wat een zeur ben je toch ook. drink anders lekker een bakkie koffie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
"Als" in plaats van "dan" gebruiken, dat klinkt niet eens goed [ afbeelding ]
Bijvoorbeeld een zin zoals "Dat ding is zwaarder als mij", echt niet te geloven deze shit![]()
Klacht: Zie tt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |