abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:57:06 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_162067119
LEEUWARDEN - De schrik zit er nog goed in bij Ids Tjaarda (18) uit Leeuwarden. Hij en zijn 24-jarige vriend Bram de Breed werden afgelopen Bevrijdingsdag uitgescholden en mishandeld, vanwege hun geaardheid. ,,Het is dubbelop respectloos dat het ook nog eens op 5 mei is’’, aldus Tjaarda.

De jongemannen hadden het grootste deel van de feestdag doorgebracht in Groningen. In Leeuwarden bezochten ze nog een kroegje om de dag af te sluiten. ,,We liepen daar om ongeveer twee uur ’s nachts uit. Om de hoek stond en zat een groepje van zeven of acht jongens op een brug. Een van hen zei iets van: die is homo, die is homo.’’

Tjaarda draaide zich om naar zijn vriend en ineens reed een van de belagers op een scooter rakelings langs hem, terwijl anderen roepen: ‘flikkers’ en ‘homo’s’.

Nog twee keer reed de jongen op de scooter op het tweetal af. Een keer reed hij over de voet van Tjaarda, de derde keer ontwijkt die het voertuig, maar krijgt hij een trap.

Tjaarda belandde tegen een paar fietsen en maakte zich vervolgens snel met zijn vriend uit de voeten. ,,Via allemaal omweggetjes zijn we naar huis gegaan.’’ Hij hield aan het incident een blauwe plek op zijn been en een schaaf op zijn voet over. De Breed is, hoewel de scooter ook hem raakte, niet gewond.

De ontluistering bij het tweetal is groot. ,,Je viert de hele dag vrijheid en dan eindigt het zo. Ik moet hier echt nog van bijkomen. Je hebt nu de hele dag het gevoel dat je moet opletten. In die kroeg kon ik mezelf zijn. Dan loop je naar buiten en krijg je dat naar je hoofd geslingerd.’’

Het feit dat de mishandeling gepaard ging met discriminerende opmerkingen, vindt Tjaarda het ergst. ,,Dat zit me het meest dwars.’’

Voorlopig durft hij niet meer in het donker de straat op. ,,Ik blijf lekker thuis eventjes.’’

Tjaarda heeft melding van het voorval gedaan bij het Friese anti-discriminatiebureau Tûmba. Volgens directrice Brenda Ottjes komt het ‘voor zover wij weten’ niet veel voor in Friesland dat dergelijke discriminatie gepaard gaat met geweld. ,,Maar het is zeker geen incident dat er wordt gescholden.’’ Volgens haar is de datum extra wrang. ,,Juist 4 en 5 mei gaan over het tegengaan van discriminatie.’’

Dinsdag doet Tjaarda aangifte bij de politie.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ei_mishandeld__.html

Jongens op scooters die in groepsverband homo's aanvallen. Hmm ik heb echt geen flauw idee wat voor jongens dat zouden kunnen zijn. De politie zal er een zware dobber aan hebben om de daders te vinden.
pi_162067179
Boeren uit Friesland die een dagje in de grote stad waren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162067189
Uiterlijke kenmerken van de daders wordt op last van de overheid niet vermeld?
pi_162067351
En hoe lieten ze dan merken dat ze homo waren? Door elkaar even lekker af te lebberen?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:52:57 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162068555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:05 schreef hoas het volgende:
En hoe lieten ze dan merken dat ze homo waren? Door elkaar even lekker af te lebberen?
Meestal zie je dat gewoon.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162068652
Ik wist niet dat er zoveel Marokkanen in Friesland woonden
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_162068682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:05 schreef hoas het volgende:
Het schijnt dat ze matige woordgrapjes maakten waar ze zelf heel hard om moesten lachen.
pi_162068730
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:56 schreef SR4 het volgende:
Ik wist niet dat er zoveel Marokkanen in Friesland woonden
Het hoeven er ook niet veel te zijn.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162069337
'Dubbelop respectloos omdat het op 5 mei is' :o
pi_162069430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef vanBoeschoten het volgende:
'Dubbelop respectloos omdat het op 5 mei is' :o
Sowieso respectloos om homo te zijn op 5 mei. Als al die Amerikanen en Britten homo waren spraken we nog Duits :')
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_162069511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef SR4 het volgende:

[..]

Sowieso respectloos om homo te zijn op 5 mei. Als al die Amerikanen en Britten homo waren spraken we nog Duits :')
_O-
pi_162069678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef SR4 het volgende:

[..]

Dat blijkt wel gezien het aantal verkrachtingen lol
pi_162072266
Hiervoor een melding doen bij hst anti discriminatie bureau :')
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_162081975
signalement van de daders?
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')