Waarom heb je dan uitgerekend voor journalistiek gekozen als je toch weet dat je niet zo sterk staat in communicatie door je ASS?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Deels omdat ik geen idee heb welke studie ik zou willen doen of waar ik mezelf in de toekomst zie werken. Ik heb altijd veel interesse in het leven gehad en kan dingen goed omschrijven of analyseren (doorzetter). En omdat meteen uit de middelbare school gaan werken niet heel aanlokkelijk was en je dan altijd de vraag krijgt of je niet moest doorstuderen, wat ik nu dus doe en het te laat voor is om op te geven.
En stel nu dat mejuffrouw -Strawberry- jou die vraag stelt tijdens een sollicitatiegesprek, wat zou je dan zeggen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Deels omdat ik geen idee heb welke studie ik zou willen doen of waar ik mezelf in de toekomst zie werken. Ik heb altijd veel interesse in het leven gehad en kan dingen goed omschrijven of analyseren (doorzetter). En omdat meteen uit de middelbare school gaan werken niet heel aanlokkelijk was en je dan altijd de vraag krijgt of je niet moest doorstuderen, wat ik nu dus doe en het te laat voor is om op te geven.
Omdat ik dacht dat het vooral om feiten, uitzoekwerk, ging. Maar communicatie is dus wel degelijk belangrijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Waarom heb je dan uitgerekend voor journalistiek gekozen als je toch weet dat je niet zo sterk staat in communicatie door je ASS?
28 punten is aardig wat. En gezien hoe hij twijfelt over het behalen van die opdrachten, zie ik het somber in. Voor hem dan.quote:
En hij heeft niet alleen een ander beeld van anderen, maar ook het beeld van hemzelf strookt niet met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het gaat verder dan dat. Het gaat om de kijk op de samenleving en hoe mensen zich tot elkaar verhouden. TS heeft daar een ander beeld/idee van dan de werkelijkheid. Hij is zich daarvan bewust en hoopt dat anderen zich aanpassen naar zijn beeld en niet andersom.
Dat kunnen heel veel mensen in dat vakgebied, maar dan mét sociale vaardigheden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik heel snel, heel veel kan weten over één bepaald onderwerp (soort obsessie) en een goed geheugen heb, dus snel dingen kan oprakelen.
Interesse voor de medemens, de wereld iets meer transparant maken en onrecht wat moet worden aangepakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:53 schreef Operc het volgende:
[..]
En stel nu dat mejuffrouw -Strawberry- jou die vraag stelt tijdens een sollicitatiegesprek, wat zou je dan zeggen?
Dan heb je het vak simpelweg niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:56 schreef Deezertje het volgende:
Omdat ik dacht dat het vooral om feiten, uitzoekwerk, ging. Maar communicatie is dus wel degelijk belangrijk.
Ligt eraan. Als je op een tv-redactie werkt en onderwerpen voorbereidt, kan dat prima. Ja je moet wat gasten regelen en hoor/wederhoor plegen maar je doet het voornamelijk om een programma te vullen, wat je zelf niet presenteert maar alleen de inhoud voor levert. Het doel is een goedgevuld programma.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan heb je het vak simpelweg niet goed begrepen.
Nee dat heb je niet, dat gaf je namelijk zelf toe.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Interesse voor de medemens, de wereld iets meer transparant maken en onrecht wat moet worden aangepakt.
Geen aanleg voor beta vakken?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Onderschat communicatie niet. Gasten komen niet uit de bosjes vallen. Je moet ze weten binnen te halen om het zo te zeggen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als je op een tv-redactie werkt en onderwerpen voorbereidt, kan dat prima. Ja je moet wat gasten regelen en hoor/wederhoor plegen maar je doet het voornamelijk om een programma te vullen, wat je zelf niet presenteert maar alleen de inhoud voor levert. Het doel is een goedgevuld programma.
Dat laat je niet bepaald merken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Interesse voor de medemens, de wereld iets meer transparant maken en onrecht wat moet worden aangepakt.
Uhm. Nee, ook als je achter de schermen op een televisieredactie werkt, heb je sociale en communicatieve skills nodig. Dat is echt niet alleen voorbehouden aan de presentatie. Juist niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:00 schreef Deezertje het volgende:
Ligt eraan. Als je op een tv-redactie werkt en onderwerpen voorbereidt, kan dat prima. Ja je moet wat gasten regelen en hoor/wederhoor plegen maar je doet het voornamelijk om een programma te vullen, wat je zelf niet presenteert maar alleen de inhoud voor levert.
Nop, doorstuderen behoort zeker niet tot de opties, dat is vragen om problemen. Nee, ik was heel slecht in natuur/scheikunde/biologie/wiskunde dus dat maar even gelaten voor wat het waard was.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen aanleg voor beta vakken?
Normaal zou je zeggen dat een wat meer wetenschappelijke opleiding beter past bij ASS. Lekker spelen met data, allemaal kwantificeerbaar en systematisch, in je eentje dingen onderzoeken en proefjes doen.
Het lijkt mij vrij lastig voor jou om het te maken in het journalistieke wereldje. Misschien zou je dan nog beter een master erachteraan kunnen doen om vervolgens de wetenschap in te rollen, maar aangezien afstuderen je al zo zwaar valt is dat niet echt een optie...
Hoezo is dat vragen om problemen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nop, doorstuderen behoort zeker niet tot de opties, dat is vragen om problemen. Nee, ik was heel slecht in natuur/scheikunde/biologie/wiskunde dus dat maar even gelaten voor wat het waard was.
Ja je moet netwerken en snel mensen kunnen strikken, dus een soort van gunfactor opbouwen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm. Nee, ook als je achter de schermen op een televisieredactie werkt, heb je sociale en communicatieve skills nodig. Dat is echt niet alleen voorbehouden aan de presentatie. Juist niet.
Exact. Alles draait om netwerken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja je moet netwerken en snel mensen kunnen strikken, dus een soort van gunfactor opbouwen.
De kans is heel groot dat ik een master niet afmaak, gelet op de masterscripties/thesis die ik soms voorbij zie komen. Opnieuw een (veel uitgebreidere / lastigere) scriptie schrijven en echt terug de schoolbanken in is gewoon niks voor mij. Ik ben inderdaad al blij als ik eindelijk mijn papiertje heb. Ik ben gewoon geen schooltype, overgeleverd zijn aan de grillen van iemand die het altijd beter weet, je docent. Bovendien voegt zo'n master ook niet heel veel toe aan kennis of een grotere banenkans. Die fout hebben meer mensen gemaakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo is dat vragen om problemen?
De meeste mensen vinden mij aardig, ik kan met iedereen goed door een deur. Verder niks structureels opgebouwd, maar ik heb al redelijk vaak een gunfactor, en niet uit medelijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Exact. Alles draait om netwerken.
Wat zijn je plannen om dat te kunnen bewerkstelligen, of misschien je opleiding een andere richting op te gooien die beter bij je past? Want netwerken kan je op dit moment niet. Dat ga je ook niet op korte termijn leren. Dus wat is je plan?
Het gaat wel wat verder dan een simpele gunfactor. Je moet je pappenheimers kennen, met mensen om kunnen gaan, snel verbanden kunnen leggen, kunnen overtuigen en daarnaast ook nog aardig het eea op papier verwoorden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:07 schreef Deezertje het volgende:
Ja je moet netwerken en snel mensen kunnen strikken, dus een soort van gunfactor opbouwen.
Daar red je het niet mee. Bijna iedereen is wel aardig. Ze nemen je niet aan omdat ze het je gunnen, maar omdat ze denken dat je het werk aan kan, inclusief sociale aspecten.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden mij aardig, ik kan met iedereen goed door een deur. Verder niks structureels opgebouwd, maar ik heb al redelijk vaak een gunfactor, en niet uit medelijden.
Heb je er moeite mee dat iemand anders je werk beoordeelt? Want dat blijf je houden in jouw vakgebied.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De kans is heel groot dat ik een master niet afmaak, gelet op de masterscripties/thesis die ik soms voorbij zie komen. Opnieuw een (veel uitgebreidere / lastigere) scriptie schrijven en echt terug de schoolbanken in is gewoon niks voor mij. Ik ben inderdaad al blij als ik eindelijk mijn papiertje heb. Ik ben gewoon geen schooltype, overgeleverd zijn aan de grillen van iemand die het altijd beter weet, je docent. Bovendien voegt zo'n master ook niet heel veel toe aan kennis of een grotere banenkans. Die fout hebben meer mensen gemaakt.
Ja, dit dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Exact. Alles draait om netwerken.
Wat zijn je plannen om dat te kunnen bewerkstelligen, of misschien je opleiding een andere richting op te gooien die beter bij je past? Want netwerken kan je op dit moment niet. Dat ga je ook niet op korte termijn leren. Dus wat is je plan?
Ja. Maar ook omdat zo'n scriptie eigenlijk nooit goed kan (zelfde als de opdrachen die nu overblijven, ze kunnen eigenlijk niet goed of fout) en het geeft stress en onzekerheid waar ik niet mee om kan gaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je er moeite mee dat iemand anders je werk beoordeelt? Want dat blijf je houden in jouw vakgebied.
Ook scherp opgemerkt!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je er moeite mee dat iemand anders je werk beoordeelt? Want dat blijf je houden in jouw vakgebied.
In mijn (vrije) sector wel ja. Je hebt ook echt banen waar dingen wel goed of fout kunnen gaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:22 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Als je later gaat werken, zal dit ook het geval zijn...
Er zijn toch altijd richtlijnen aan de hand waarvan je werk beoordeeld wordt? Juist bij een scriptie.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja. Maar ook omdat zo'n scriptie eigenlijk nooit goed kan (zelfde als de opdrachen die nu overblijven, ze kunnen eigenlijk niet goed of fout) en het geeft stress en onzekerheid waar ik niet mee om kan gaan.
Ja, maar die zijn soms ook vaag omschreven. Punt is: ik ga straks niet verder studeren.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn toch altijd richtlijnen aan de hand waarvan je werk beoordeeld wordt? Juist bij een scriptie.
Ik weet niet awt je hier mee wilt zeggen, maar bij elke baan kunnen dingen goed of fout gaan..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:23 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt ook echt banen waar dingen wel goed of fout kunnen gaan.
De meer verantwoordelijke banen, waar mensen direct iets merken van je fouten.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik weet niet awt je hier mee wilt zeggen, maar bij elke baan kunnen dingen goed of fout gaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |