abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162054961
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:30 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Waarop is dat gebaseerd?
Ik begrijp je vraag niet.
pi_162054963
'Leuk sociaal meedoen'

:')
pi_162055024
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet.
Noem eens die punten op waartoe hij op jou deze indruk gemaakt heeft? Ik kan me zo voorstellen als jij dit aanvoelt andere vrouwen die met hem omgaan hem ook niet aantrekkelijk vinden omdat hij narcistisch en manipulatief overkomt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dit bewust zou doen, of het is een hele goede acteur.
pi_162055043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:37 schreef syndroom het volgende:

[..]

Noem eens die punten op waartoe hij op jou deze indruk gemaakt heeft? Ik kan me zo voorstellen als jij dit aanvoelt andere vrouwen die met hem omgaan hem ook niet aantrekkelijk vinden omdat hij narcistisch en manipulatief overkomt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dit bewust zou doen, of het is een hele goede acteur.
Zoek eens op wat manipuleren en narcisme betekenen en inhouden.
pi_162055163
quote:

[..]

Ah, je doelt op het narcistische aspect. Als iemand elk topic schaamteloos weet te kapen voor aandacht en helemaal geen rekening houdt met anderen, komt dat vrij narcistisch over. Hij lijkt zichzelf redelijk belangrijk te vinden. Kans is groot dat het te maken heeft met zijn autisme en bijbehorende kenmerken als egocentrisme, gebrek aan wederkerigheid en inlevingsvermogen, maar de wereld draait niet om Deezer.

Denk zelf dat hij vaak niet bewust manipulatief is, maar gewoon compleet blind voor anderen. Hij wil dan zijn eigen zegje kwijt en kijkt daarbij nauwelijks naar waar hij op reageert en wie er verder nog reageren. Fok is zijn persoonlijke klankbord zonder dialoog, omdat hij enkel met zichzelf bezig is.

Wat betreft vrouwen is de kans groter dat hij afwijkend/raar overkomt en dat ze daarom niets van hem willen weten.
pi_162055174
quote:

[..]

Ik kan niet echt zeggen dat Deezer manipulatief is, maar narcistisch is hij zeker. Ik lees nu inmiddels toch al een aantal maanden met zijn topics mee en ik heb zelden een persoon gekend die zo op zichzelf geconcentreerd is. Totaal geen inleving naar anderen.
pi_162055189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:47 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik kan niet echt zeggen dat Deezer manipulatief is, maar narcistisch is hij zeker. Ik lees nu inmiddels toch al een aantal maanden met zijn topics mee en ik heb zelden een persoon gekend die zo op zichzelf geconcentreerd is. Totaal geen inleving naar anderen.
Zal dat onwil of onkunde zijn?
pi_162055236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Allebei. Het zit niet in hem, maar hij wil er ook niks aan veranderen want hij ziet niet in wat voor onaangenaam persoon hij is.
pi_162055240
Allebei.
pi_162055243
Narcistisch of egocentrisch, storend is het wel. Niet in de minste plaats voor hemzelf.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:56:08 #131
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162055301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beide. Onkunde is te verhelpen, onwil is onvergeeflijk.
1 + 1 = blauw
pi_162055368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:51 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Allebei. Het zit niet in hem, maar hij wil er ook niks aan veranderen want hij ziet niet in wat voor onaangenaam persoon hij is.
Mee eens.
pi_162055372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:47 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Respect voor jou. Volgens mij is het al maanden/jaren het zelfde liedje. Elk topic heeft een andere titel, maar komt op hetzelfde neer.
Hij heeft geen hulp nodig, anderen zitten fout en moeten zich aanpassen aan hem.

Hij zoekt alleen maar bevestiging van zijn denken, want alle adviezen die worden gegeven worden genegeerd.

Hij heeft een keer een echte eye-opener nodig, a kick in the nuts. Die gaat hier alleen niet vinden.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:16:59 #134
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162055655
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Respect voor jou. Volgens mij is het al maanden/jaren het zelfde liedje. Elk topic heeft een andere titel, maar komt op hetzelfde neer.
Hij heeft geen hulp nodig, anderen zitten fout en moeten zich aanpassen aan hem.

Hij zoekt alleen maar bevestiging van zijn denken, want alle adviezen die worden gegeven worden genegeerd.

Hij heeft een keer een echte eye-opener nodig, a kick in the nuts. Die gaat hier alleen niet vinden.
Kwestie van tijd. Zonder sociale vaardigheden kom je niet ver in de journalistiek. Net als de meeste sectoren.

Ik betwijfel of hij überhaupt z'n studieplanning gaat halen.
1 + 1 = blauw
pi_162055695
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Zolang hij nog veilig thuis woont gaat die eye-opener niet komen vrees ik. Ik denk dat het besef pas echt komt als hij eens voor zichzelf moet zorgen en inziet hoe het leven echt is.
pi_162055704
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:16 schreef Kamina het volgende:
Hij is toch bijna klaar?
pi_162055714
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:16 schreef Kamina het volgende:

[..]

Kwestie van tijd. Zonder sociale vaardigheden kom je niet ver in de journalistiek. Net als de meeste sectoren.

Het gaat verder dan dat. Het gaat om de kijk op de samenleving en hoe mensen zich tot elkaar verhouden. TS heeft daar een ander beeld/idee van dan de werkelijkheid. Hij is zich daarvan bewust en hoopt dat anderen zich aanpassen naar zijn beeld en niet andersom.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_162055722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:
Omdat ik het vooral moet hebben van mijn kwaliteiten, minder van mijn sociale factor.
Wat denk je dat jouw kwaliteiten zijn? Waarom zou jij over een paar maanden aangenomen worden voor een baan, en niet die andere reeks sollicitanten?
pi_162055781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:19 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Hij is toch bijna klaar?
Dat was hij een jaar geleden ook al. Maar goed, er van uit gaande dat het wel lukt met die studie zijn er genoeg andere dingen om aan te werken als het papiertje binnen is.
pi_162055824
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat was hij een jaar geleden ook al. Maar goed, er van uit gaande dat het wel lukt met die studie zijn er genoeg andere dingen om aan te werken als het papiertje binnen is.
Ik ben bijna klaar, maar wel afhankelijk van goede resultaten natuurlijk.
pi_162055832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:20 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Wat denk je dat jouw kwaliteiten zijn? Waarom zou jij over een paar maanden aangenomen worden voor een baan, en niet die andere reeks sollicitanten?
Omdat ik heel snel, heel veel kan weten over één bepaald onderwerp (soort obsessie) en een goed geheugen heb, dus snel dingen kan oprakelen.
pi_162055874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat sluit helemaal niet aan op mijn post. Alweer.
Zou Deezertje een Turing-test zijn? :@

Hoewel het hier al vaak gezegd is, lijkt een psycholoog me we de beste optie ja. Tenminste, als TS écht zou willen veranderen, maar daar heb ik mijn twijfels over.
pi_162055910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik heel snel, heel veel kan weten over één bepaald onderwerp (soort obsessie) en een goed geheugen heb, dus snel dingen kan oprakelen.
Fiepen.

Vooral feitjes en details?
pi_162055939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fiepen.

Vooral feitjes en details?
Ja. Als ik naar onze opleiding kijk wie er rondlopen zijn het vooral heeeeeel sociale mensen die het leuk vinden om te communiceren, het allemaal goed met elkaar kunnen of willen vinden, maar de feitelijkheid van onderwerpen soms missen. Maar dat kunnen ze compenseren door geïnteresseerd over te komen.
pi_162056003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja. Als ik naar onze opleiding kijk wie er rondlopen zijn het vooral heeeeeel sociale mensen die het leuk vinden om te communiceren, het allemaal goed met elkaar kunnen of willen vinden, maar de feitelijkheid van onderwerpen soms missen. Maar dat kunnen ze compenseren door geïnteresseerd over te komen.
Maar worden die kwaliteiten ook bevestigd door anderen? Want hier ben je ook heel vaak overtuigd van je eigen conclusies terwijl die vaak ook niet kloppen.
pi_162056075
quote:
maar de feitelijkheid van onderwerpen soms missen
Hoe weet je dit? Deze mensen hebben hun opleiding afgerond, dus het lijkt me dat ze wel over de juiste capaciteiten beschikken ;)
pi_162056079
Wat een kansloosheid dit zeg, ongelooflijk :')
pi_162056084
quote:

[..]

Journalistiek is ook grotendeels communicatie. Waarom ben je het gaan studeren?
pi_162056092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar worden die kwaliteiten ook bevestigd door anderen? Want hier ben je ook heel vaak overtuigd van je eigen conclusies terwijl die vaak ook niet kloppen.
Ja, en dit.
pi_162056210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Journalistiek is ook grotendeels communicatie. Waarom ben je het gaan studeren?
Deels omdat ik geen idee heb welke studie ik zou willen doen of waar ik mezelf in de toekomst zie werken. Ik heb altijd veel interesse in het leven gehad en kan dingen goed omschrijven of analyseren (doorzetter). En omdat meteen uit de middelbare school gaan werken niet heel aanlokkelijk was en je dan altijd de vraag krijgt of je niet moest doorstuderen, wat ik nu dus doe en het te laat voor is om op te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')