Vanochtend toch maar richting Nijmegen gereden.
Prima sfeertje in de stad.
Jammer genoeg starte de wedstrijd om 12:30u (terwijl de website 12:40u aangaf).
Dus toen ik op de Waalkade wegreed om in de neutralisatie te gaan kijken, kwamen de renners daar al voorbij
Ook in Huissen een hele tijd moeten wachten (tov bv Eneco tour/Amstel Gold Race) duurt het even voordat de wegen worden vrijgegeven nadat de bezemwagen is gepasseerd.
Vervolgens was de oprit op de N235 om aan de overkant van de Nederrijn te komen afgezet.
Daardoor moest ik eerst richting Arnhem (zuid), om daar te kunnen keren om alsnog de ijssel te kunnen oversteken via de N235.
Toen ik in Doesburg aankwam gereden, kwam daar het peloton ook net voorbij.
Ook in Ruurlo bleef de weg lang (Te lang) dicht waardoor ik via een omweg in Zutphen was aanbeland om daar te gaan kijken.
Door de vele wegafsluitingen (En het feit dat ik niet vaak in die hoek kom) duurde het even voor ik daarna Zutphen weer kon verlaten via de N314 (de rijksweg aan de oostkant aan de Ijssel)
De bedoeling was om in Rozendaal te gaan kijken, maar juist toen ik daar aankwam zag ik nog net de laatste ambulances in de karavaan passeren
Na afloop nog een hele tijd (tevergeeft) bij de bus van Etixx gestaan in de hoop Kittel nog te zien.
Wel erg moeten lachen om Bramati. Wat een prachtige kerel met dat Italiaanse temperament. Hij zorgde ook bij de overige ploegleiders voor een lach op het gezicht.
Mag ik overigens nog melden dat ik zelden zo'n 'dom' publiek langs het parcours heb zien staan als in Gelderland.
-Mevrouw in Huissen (formaat legertank):
Levensgevaarlijk, die mensen staan daar allemaal op de weg
. Even later passeert het peloton, en gaat mevrouw pontificaal op de weg staan om foto's te maken.
-Mevrouw in Zutphen. Ja Kittel draagt de rode trui, omdat dat de trui is voor de etappewinnaar van de dag ervoor.
-Terwijl ik naar de bussen toeloop na afloop haalt Dumoulin me in. Mensen gaan hem feliciteren
omdat hij de roze trui om de schouders had.
Zouden die mensen echt niet weten dat Kittel de nieuwe roze trui drager is.
-Verkeersregelaar/BOA in Arnhem.
Heb mijn motor netjes op de stoep geparkeerd (fijn in hoekje weggezet).
Na afloop rij ik weg, maar om op de rijbaan te komen moet ik echter metertje of 10 over het fietspad rijden (Stapvoets uiteraard).
BOA gaat voor me staan op punt waar ik de weg op wil rijden.
Ik: goedemiddag.
BOA: goedendag, waar gaat de reis heen
Ik: naar huis.
BOA: je reed over het fietspad.
Ik: Klopt, zoals je net zag had ik daar op de stoep mijn motor geparkeerd, en om op de weg te komen zal ik toch het fietspad over moeten.
Boa: Oh ja
Maargoed bijgaand mijn foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net efkes anges