quote:
Op maandag 16 mei 2016 11:40 schreef devlinmr het volgende:[..]
Ben het niet eens met je constatering. Paspoort is voor mij gewoon een documentje wat ik nodig heb om te reizen. Hangt mijn identiteit echt niet mee samen.
Als je het puur naar het persoonlijke trekt, begrijp ik je constatering. Maar ik haalde hele andere factoren aan waarom landen als Turkije en Marokko automatisch hun nationaliteit verstrekken aan het hier geboren nageslacht van die toenmalige immigranten. Dat doen ze omdat ze hiermee invloed kunnen uitoefenen. Daar moet gewoon een einde aan komen.
Als ik besluit te emigreren naar Australië dan neem ik de Australische nationaliteit aan. Daarmee verlies ik automatisch de Nederlandse nationaliteit. Het zou toch van de zotte zijn dat mijn achterkleinkind automatisch de Nederlandse nationaliteit zou krijgen aangemeten als die geboren en getogen is in Australië? Dat is mijn punt.
We zien nu generaties allochtonen die zich niet meer conformeren met het Nederlanderschap en zich aansluiten bij de nationaliteit die ze automatisch hebben verkregen door landen als Turkije en Marokko. Als gevolg daarvan zien we integratieproblematiek, een verdere verharding en polarisatie van onze samenleving. Sorry, ik kan dit niet zomaar negeren of wegwuiven. Het moet gewoon benoemd worden en bekeken hoe je deze bestaande situatie kunt oplossen.