abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2016 @ 13:21:39 #1
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162006660
Het is al dagen onrustig in de Edese wijk Veldhuizen. Enkele tientallen jongeren, vooral van Marokkaanse afkomst, steken auto’s in brand en bekogelen bewoners met stenen. En dus geldt nu een samenscholingsverbod. En nu nog handhaven…

...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:23:15 #2
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162006695
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk te zot voor woorden dat de politie daar niet in staat is veelal minderjarige Marokkaanse relschoppertjes aan te pakken. Als ze dat in Marokko hadden gedaan waren ze keihard aangepakt. Daar heb je geen Marokkaans consultadvies voor nodig.
Dat klopt. En toch hebben veel Marokkaanse ouders kritiek op Nederlanders die hen kindjes op straat aanspreken op hun slechte gedrag. :?
Als jullie het niet doen en wij mogen het niet doen...
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:23:26 #3
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_162006699
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die knulletjes het leuk vinden om de ene na de andere boete te krijgen. Maar dan moet je de politie wel toestaan om boetes te geven, ik weet niet zeker hoe het nu geregeld is maar ik vermoed dat deze criminelen in de dop met erg veel wegkomen doordat ze minderjarig zijn. Voorstel: maak het wettelijk mogelijk dat de ouders in zo'n geval een boete krijgen. Dan nemen die ouders misschien eens een keer hun verantwoordelijkheid. Dan krijgen die kindjes thuis een draai om hun horen en een straf, dat vinden ze veel erger dan dat ze eventjes met de politie mee moeten.
Sterker nog, dat vinden ze hartstikke stoer dat ze een paar uur in de cel hebben gezeten als een echte gangster.
pi_162006723
Al bijna een week en ze krijgen het niet onder controlle, grote kans dat dit overslaat naar andere steden.
En dan hebben enkele FOK!kers hetgeen wat ze al jaren willen hebben.
pi_162006745
Enkeltje Siberië...
  zondag 8 mei 2016 @ 13:27:29 #6
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162006790
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef tfors het volgende:

[..]

Sterker nog, dat vinden ze hartstikke stoer dat ze een paar uur in de cel hebben gezeten als een echte gangster.
Inderdaad, de huidige wetgeving biedt dus niet geschikte middelen om deze jongens op het rechte pad te krijgen. Beboet de ouders maar als de minderjarigheid het probleem is. Moet je eens opletten hoe snel het gedrag verbetert en hoeveel meer die ouders (ook de toekomstige ouders) hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Dat mag van mij trouwens ook worden gebruikt wanneer kindjes verkeersovertredingen begaan die gevaar veroorzaken, ook dit is de verantwoordelijkheid van de ouders. Extra voordeel: de ouders leren zelf ook nog wat terwijl ze hiermee bezig zijn en zullen zelf ook hun gedrag in het verkeer verbeteren.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:28:50 #7
369021 tfors
pi_162006818
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, de huidige wetgeving biedt dus niet geschikte middelen om deze jongens op het rechte pad te krijgen. Beboet de ouders maar als de minderjarigheid het probleem is. Moet je eens opletten hoe snel het gedrag verbetert en hoeveel meer die ouders (ook de toekomstige ouders) hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Dat mag van mij trouwens ook worden gebruikt wanneer kindjes verkeersovertredingen begaan die gevaar veroorzaken, ook dit is de verantwoordelijkheid van de ouders. Extra voordeel: de ouders leren zelf ook nog wat terwijl ze hiermee bezig zijn en zullen zelf ook hun gedrag in het verkeer verbeteren.
Dat is één optie. Andere optie haal ze van de straat en zet ze vast voor heel erg lang, heb je er ook heel erg lang geen last van en criminaliseren doen ze op straat toch wel, dus daarvoor hoef je ze niet uit de gevangenis te houden.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:28:58 #8
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162006821
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:25 schreef aloa het volgende:
Enkeltje Siberië...
Dat zou de ultieme straf voor hen zijn. _O-
Alaska mag ook. ;)

In alle ernst, ik denk dat we het met mijn voorstel onder controle zouden krijgen. Dat in aanvulling met wat ik eerder voorstelde: peuterschool verplichten, maximale zwartheidsgraad bij scholen (ook bij islamitische scholen!), de opvoeding overnemen als de ouders falen etc.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:29:27 #9
369021 tfors
pi_162006833
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou de ultieme straf voor hen zijn. _O-
Alaska mag ook. ;)

In alle ernst, ik denk dat we het met mijn voorstel onder controle zouden krijgen. Dat in aanvulling met wat ik eerder voorstelde: peuterschool verplichten, maximale zwartheidsgraad bij scholen (ook bij islamitische scholen!), de opvoeding overnemen als de ouders falen etc.
Enkeltje marokko lijkt me realistischer, maar wel extreem.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:30:18 #10
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162006850
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef tfors het volgende:

[..]

Dat is één optie. Andere optie haal ze van de straat en zet ze vast voor heel erg lang, heb je er ook heel erg lang geen last van en criminaliseren doen ze op straat toch wel, dus daarvoor hoef je ze niet uit de gevangenis te houden.
Ze komen dan de gevangenis uit als professionele criminelen en de gevangenis is een dure grap: tegenwoordig ongeveer 200 euro per dag (komende van meer dan 300 euro).
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:31:16 #11
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162006871
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:29 schreef tfors het volgende:

[..]

Enkeltje marokko lijkt me realistischer, maar wel extreem.
Ja, en het zou nogal veel internationaal gezeik opleveren. Wat ik voorstel kunnen we zonder problemen invoeren en misschien maken we dan wel betere burgers van zowel de kinderen als de ouders. *O*
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:52:31 #12
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162007248
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, en het zou nogal veel internationaal gezeik opleveren. Wat ik voorstel kunnen we zonder problemen invoeren en misschien maken we dan wel betere burgers van zowel de kinderen als de ouders. *O*
Ik denk dat het niet gaat werken. Om de ouders te kunnen benaderen moeten die ratten zich identificeren en dat doen ze, negen van de tien keer gewoon niet. En die paar uurtjes die ze er voor vastgezet worden nemen ze voor lief.

Ik ben, als ik heel eerlijk moet zijn, voor uitzetting naar Marokko. Die gasten horen hier niet,of beter gezegd, passen niet in onze samenleving. Dus bij structureel wangedrag gewoon eruit gooien.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:54:26 #13
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162007280
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:52 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik denk dat het niet gaat werken. Om de ouders te kunnen benaderen moeten die ratten zich identificeren en dat doen ze, negen van de tien keer gewoon niet.
Dan blijven ze in de cel zitten totdat hun identiteit is vastgesteld. Probleem opgelost. Next.

quote:
Als er steeds meer fietsers komen krijg je vanzelf dat auto's achter fietsers moeten rijden ipv er naast passeren en het autorijden daar nog langzamer en onaantrekkelijker wordt.
Dat ben ik met je eens maar hen uitzetten is erg lastig in verban met internationale verdragen en ik denk dat we goede burgers van hen kunnen maken met de maatregelen die ik noemde.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:54:45 #14
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162007281
Kijk eens naar die pareltjes die soms bij wegmisbruikers voorbij komen, grote mond tegen de agenten, werken de agenten op allerlei manieren tegen en de boetes die ze krijgen nemen ze voor lief. Ze hebben toch geld genoeg.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:55:09 #15
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162007290
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan blijven ze in de cel zitten totdat hun identiteit is vastgesteld. Probleem opgelost. Next.
Daar heb je een punt maar, kan dat ook ?
  zondag 8 mei 2016 @ 13:57:10 #16
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162007319
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:55 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Daar heb je een punt maar, kan dat ook ?
Dat weet ik niet: maximaal een paar dagen met de huidige wetgeving, als het kan. Daar is een mouw aan te passen maar langer dan een paar dagen voordat een recher zich uitspreekt zal niet kunnen, een rechter zou dan eventueel wel toestemming kunnen geven dat je iemand langer vasthoudt, indien dit wettelijk mogelijk wordt gemaakt.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 13:58:25 #17
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162007336
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet: maximaal een paar dagen met de huidige wetgeving, als het kan. Daar is een mouw aan te passen maar langer dan een paar dagen voordat een recher zich uitspreekt zal niet kunnen, een rechter zou dan eventueel wel toestemming kunnen geven dat je iemand langer vasthoudt, indien dit wettelijk mogelijk wordt gemaakt.
Misschien dat een aantal na een paar dagen wel meewerkt maar ik zie het somber in.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:59:09 #18
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_162007345
Uit deze column van Ebru Umar in de Metro van 22 maart 2016;
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/03/mocro-maffia-moeders

quote:
Omdat jullie je taak als opvoedkundige niet aankunnen en de boel overlaten aan Allah en zijn islamitische rovers annex plaatsvervangers op aarde.
Ik denk dat dat HET probleem is; ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Veel van die ouders plaatsen zichzelf buiten de Nederlandse samenleving - praten niet of nauwelijks Nederlands, wat weer een taalachterstand bij hun kinderen in de hand werkt - en benadelen daarmee dus feitelijk zichzelf en hun kinderen. Waarvan dan de rest van de samenleving de rekening gepresenteerd krijgt ....
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:59:27 #19
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162007355
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:58 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Misschien dat een aantal na een paar dagen wel meewerkt maar ik zie het somber in.
Je kan hen ook laten achtervolgen door een politie-agent in burger na de vrijlating. Het zal echt niet lang duren voordat ze naar papa en mama gaan. ;)
Het is maar wat je ervoor over hebt als politie.
#NoDAPL
pi_162007358
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze komen dan de gevangenis uit als professionele criminelen en de gevangenis is een dure grap: tegenwoordig ongeveer 200 euro per dag (komende van meer dan 300 euro).
Zijnoot: dat is goedkoper dan de huisvesting van asielzoekers volgens sommige gemeenten...
  zondag 8 mei 2016 @ 14:00:28 #21
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162007370
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zijnoot: dat is goedkoper dan de huisvesting van asielzoekers volgens sommige gemeenten...
Ja, en als je dan ziet wat die gemeentes leveren dan vraag ik me ernstig af hoeveel geld er aan de strijkstok blijft kleven. ;)
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 14:03:37 #22
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162007430
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan hen ook laten achtervolgen door een politie-agent in burger na de vrijlating. Het zal echt niet lang duren voordat ze naar papa en mama gaan. ;)
Het is maar wat je ervoor over hebt als politie.
Das waar. :)
  zondag 8 mei 2016 @ 14:07:22 #23
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162007501
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Das waar. :)
Meer wijkagenten lijkt me ook een aardig idee. Die kennen de mensen in de buurt. Vanzelfsprekend moet je wijkagenten niet met de auto op pad laten gaan maar te voet en met de fiets, zodat mensen daadwerkelijk zijn gezicht kennen en ze eens een praatje met hem maken. Goede wijkagenten hebben veel contacten in een wijk, mensen vertrouwen hem/haar en geven hem/haar nuttige informatie omdat ze zelf graag een leefbare wijk willen hebben. Nederland heeft die wijkagenten kapotbezuinigd en voor zo ver wij wijkagenten hebben zijn het geen wijkagenten (om de bovenstaande reden). Ik stel niet dat er meer geld naar de politie moet, je zou ook eens naar de verdeling van de middelen kunnen kijken. Die wijkagenten weten wel wie raddraaier X is, wees daar maar zeker van.

Mocht een politie-agent dit lezen: graag een reactie. ;)
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2016 @ 14:19:59 #24
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162007709
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef BaardaapAd het volgende:
Uit deze column van Ebru Umar in de Metro van 22 maart 2016;
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/03/mocro-maffia-moeders
Ooeehhh, lekker stukje hoor! *O* *O* *O*
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 8 mei 2016 @ 14:29:30 #25
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162007926
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meer wijkagenten lijkt me ook een aardig idee. Die kennen de mensen in de buurt. Vanzelfsprekend moet je wijkagenten niet met de auto op pad laten gaan maar te voet en met de fiets, zodat mensen daadwerkelijk zijn gezicht kennen en ze eens een praatje met hem maken. Goede wijkagenten hebben veel contacten in een wijk, mensen vertrouwen hem/haar en geven hem/haar nuttige informatie omdat ze zelf graag een leefbare wijk willen hebben. Nederland heeft die wijkagenten kapotbezuinigd en voor zo ver wij wijkagenten hebben zijn het geen wijkagenten (om de bovenstaande reden). Ik stel niet dat er meer geld naar de politie moet, je zou ook eens naar de verdeling van de middelen kunnen kijken. Die wijkagenten weten wel wie raddraaier X is, wees daar maar zeker van.

Mocht een politie-agent dit lezen: graag een reactie. ;)
Een Nederlandse wijkagent heeft geen invloed op die gasten, daar hebben ze totaal geen ontzag voor, want die zijn te soft. Voor een Marokkaanse wijkagent geld het zelfde, die ziet men als verrader. Het enige waar de raddraaiers ontzag voor hebben is de harde hand. Zo gaat het in Marokko ook, daar word geen handje gegeven en gepraat, dat werkt ook gewoon niet.

Een peloton ME-ers haalt, mijns inziens meer uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')