abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162005622
Hoe doen jullie dat eigenlijk en hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik merkte dat ik het lastig vond; Mijn moeder wilde persé dat we kwamen ontbijten en een ontbijt voor haar maakten. Mijn schoonmoeder stond er op dat we altijd bij haar kwamen eten; Chinees en daar hield ik niet van... Mijn eigen Moederdag bestond dan uit een snel/snel vroeg ontbijt en natuurlijk de prachtige knutsels en frutsels van mijn kinderen O+
  zondag 8 mei 2016 @ 13:29:32 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_162006835
ik heb zo'n neurotische dochter die altijd bij mij slechte croissantjes kwam afbakken om vervolgens naar de moeder van d'r vriend sjeeste met een auto vol tekeningen van die achterlijke kleinkinderen van me
pi_162008326
Gewoon alleen thuis met eigen kinderen. Klaar
  zondag 8 mei 2016 @ 15:17:50 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_162009329
Wij gingen ook altijd naar beide moeders. 's ochtends naar de zijne en 's middags naar de mijne. Mijn dochter is nog te jong om er iets van te snappen, dus zelf doen we er nog niks aan.
Ik ben ook gestopt met daar "strijd" om te voeren, als dat voor hen nou zo belangrijk is, prima, dan komen we toch even opdraven. Is maar eens per jaar tenslotte en zelf geef ik er echt niks om ;)
disclaimer
pi_162009548
Naar beide moeders gaan is geen optie. De ene woont 100 km naar het noorden, de ander 100 km naar het zuiden.. Nu is schoonvader net voor Moederdag jarig, dus vorige week zondag daar al geweest. Deze week een paar vakantiedagen met de kinderen naar mijn ouders geweest, genoten van elkaar en gisteren weer naar huis gegaan. Mijn zusje moest ook al werken vandaag, dus mijn moeder wilde het overslaan. Wel woensdag al wat chocola en bloemen meegenomen ;)
Vandaag is dus van mij. Lekker uitslapen, cadeautjes van de kinderen en lekker wezen zwemmen. Straks duikt mijn man de keuken in. Verder doen ik niet zoveel vandaag :P

Mijn schoonmoeder stuurt ook altijd nog een kaart met een envelop, en een paar euro om iets voor mezelf te kopen. Omgekeerde moederdag :D
Ik heb al zovaak gezegd dat dat niet hoeft, maar ik blijf kaartjes krijgen. Dus morgen maar iets leuks/lekkers kopen ..
pi_162011189
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:34 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk en hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik merkte dat ik het lastig vond; Mijn moeder wilde persé dat we kwamen ontbijten en een ontbijt voor haar maakten. Mijn schoonmoeder stond er op dat we altijd bij haar kwamen eten; Chinees en daar hield ik niet van... Mijn eigen Moederdag bestond dan uit een snel/snel vroeg ontbijt en natuurlijk de prachtige knutsels en frutsels van mijn kinderen O+
En jij laat je eigen leven bepalen door een ander???
pi_162012633
Ik heb al een aantal jaren geen contact meer met mijn eigen moeder. Mijn schoonmoeder verwacht ons wel op zo'n dag maar de kinderen vinden het helemaal tof daar dus is ook geen ramp :Y)

Ikzelf geef niks om moederdag, maar vind alle knutsels wel super lief en speel het spelletje gewoon mee voor de kinderen.

Wij gaan niet speciaal iets ondernemen omdat het moederdag is. Wij doen dat omdat we het leuk en gezellig vinden.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:40:56 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162018292
Het is Moederdag, ik ben moeder, dus wil graag doen wat ik leuk vind... Vandaag was dat uit eten met de schoonfamilie ;) maar als mij dat niet leuk had geleken, had ik dat net zo goed afgezegd.
Ik vind het altijd wel gezellig met familie :).
KuikenGuppy
pi_162019730
Wij deden het rustig aan. Schoonmoeder woont in Amerika natuurlijk, dus dat is makkelijk qua bloemetje sturen. Met mijn moeder zijn we gaan lunchen, waren om 14.30u weer thuis en hebben toen ons eigen plan kunnen trekken, heerlijk.
  zondag 8 mei 2016 @ 20:40:54 #10
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162020293
Ik ga niet verplicht op komen draven, dat doe ik niet met pasen, kerst of oud en nieuw en zal ik ook echt niet ineens wel doen voor moederdag.
Als het zo uitkomt ga ik langs komt het niet uit dan blijf ik thuis of doe ik andere dingen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162020523
Ik kom wel gewoon "verplicht" opdraven. Mijn bejaarde moeder vindt dat erg belangrijk, dus waarom niet. Ik doe er haar veel plezier mee. Ikzelf, moeder van drie, geef er niets om dus ach.
Mijn kinderen mogen het later rustig overslaan in ieder geval.
pi_162023244
Normaal ga ik op zo'n dag naar mijn moeder en schoonmoeder. Vroeger naar mijn oma's een was er van 13 mei en dan is het vaak moederdag. Nu was het de verjaardag van mijn dochter dus dat hebben we gevierd.

mijn moeder en schoonmoeder kregen hier een cadeautje.
pi_162024214
Mijn schoonmoeder woont aan de andere kant vh land en daar hebben we atm weinig contact mee.
Mijn eigen moeder heb ik gisteren gezien, Op moederdag wil ik graag met mijn gezin zijn.
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 mei 2016 @ 22:36:40 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162025609
zodra je kleinkinderen hebt vervalt je recht op Moederdag imho. Kom hee, beetje het halve land door crossen met 2 kleine blagen. Dan ben je een egocentrisch wicht imho als je dan verwacht dat je kinderen komen omdat JIJ vindt dat dat moet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162025701
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:36 schreef fathank het volgende:
zodra je kleinkinderen hebt vervalt je recht op Moederdag imho. Kom hee, beetje het halve land door crossen met 2 kleine blagen. Dan ben je een egocentrisch wicht imho als je dan verwacht dat je kinderen komen omdat JIJ vindt dat dat moet.
Eens! Laat je dochter dan maar lekker genieten van haar moederdag ipv al die verplichtingen waar ze waarschijnlijk helemaal geen zin in heeft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162041331
Hier gelukkig geen verplichte ''gezellige'' bezoekjes.
Geen moeder en schoonmoeder aanwezig *O*

Ben zelf wel moeder, een zelfgemaakte knutsel is meer als genoeg op zo'n dag.
pi_162042226
Een leuke knutsel gehad van mijn dochter :) Voor de rest doen we er niet aan.
pi_162042663
Mijn schoonmoeder had al aangegeven dat ze er niet was.
Moeder had wel gevraagd of we langs kwamen maar mijn beide kinderen kwamen zaterdagavond laat terug van kamp en waren zondag doodop.
Mijn moeder snapte helemaal dat we niet kwamen.

Mijn jongste had een knutsel gemaakt. Heel lief en leuk.. ligt netjes in de kast.
Mijn oudste had niks gemaakt maar heeft gister geld uit haar spaarpot gepakt en is op de fiets naar de supermarkt gegaan. Ze kwam terug met een doosje hartjes chocola en een reep Tony O+

Ik vind moederdag commercieel geneuzel. Van mij hoeft het niet zo nodig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162049460
Mijn ouders zijn al bejaard (82 en 83). Voor hen is het een enorm geluk als ze al hun kinderen en kleinkinderen zo af en toe bij elkaar zien. En hen daarvan zien genieten, is mij een 'verplicht komen opdraven'-idee meer dan waard. Ik vind het dan ook altijd leuk om mijn zussen te zien, ook allemaal moeder. Is toch speciaal om drie zussen te hebben. O+ . En omdat we dan toch bezig zijn, rijden we daarna ook nog even naar mijn schoonouders. Zijn die ook weer blij. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162049559
Dit jaar duidelijk gemaakt dat onze moeders vanaf volgend jaar oma zijn en dit dus de laatste keer was dat we naar hen toekwamen voor Moederdag.

Ook weer vanaf..
pi_162054364
Wij doen al jaren niet aan op bezoek voor moederdag. We bellen wel. Dat vindt mijn moeder leuk. Vaak zat heeft ze zelf genoeg leuke dingen te doen, die zit echt niet zielig in een hoekje te wachten tot haar kinderen komen opdraven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_162054739
wij vieren het gewoon lekker zelf thuis, met enkel zelfgemaakte knutsels en 1 bescheiden kadootje van de partner (vaderdag en moederdag doen we op dezelfde manier). zowel ik als mijn partner bellen onze eigen moeder, de rest kan in een ehm, put, zinken ;) (we hebben ook nog stiefloeders allebei)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')