Maar hoe zorg ik ervoor dat het niet meer in kleding komt?quote:
Wasmiddel gebruiken.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:37 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar hoe zorg ik ervoor dat het niet meer in kleding komt?
Een jurkje.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waar kijken we eigenlijk naar? Wat heb je gewassen?
Bijzonder patroon.quote:
Klopt, daarom vond ik hem ook leukquote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bijzonder patroon.
Zijn het vlekken die je herkent? Bijvoorbeeld saus of andere vetten?
Hmm dat is wel een idee ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:59 schreef RingBewoner het volgende:
Kijk eens naar manieren om je wasmachine te reinigen. Bijvoorbeeld met azijn.
Ik ga dit zo even doen! Mocht het daarna nog gebeuren dan zal ik topic omhoog kicken.quote:4. Doe een flinke scheut natuurazijn of halve kop soda in de lege trommel en draai een 90 C wasprogramma. Door de combinatie van schoonmaakmiddel en hoge temperatuur lossen vet, vuil en kalk supergoed op. Zo wordt je wasmachine weer helemaal schoon en zal – eindelijk – weer lekker fris ruiken!
Is goed! Ik hoop dat het werktquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ga dit zo even doen! Mocht het daarna nog gebeuren dan ga zal ik topic omhoog kicken.
Dit ja. Doe ik ook eens in de zoveel tijd, met alleen wat vaatdoekjes ofzo er in.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ga dit zo even doen! Mocht het daarna nog gebeuren dan zal ik topic omhoog kicken.
Toch niet omdat je anders spontaan vetvlekken in je spullen krijgt?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dit ja. Doe ik ook eens in de zoveel tijd, met alleen wat vaatdoekjes ofzo er in.
Gewoon om hem schoon te houden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch niet omdat je anders spontaan vetvlekken in je spullen krijgt?
Vet/olievlekken door vloeibaar wasmiddel?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:10 schreef NotToBe het volgende:
Vloeibaar wasmiddel? Dat hoopt op en laat opeens los en kan dan zulke vlekken veroorzaken.
De zwarte vegen kun je mogelijk verwijdeten met een wattestaafje met wasbenzine en daarna met wat sop en een borsteltje behandelen.
Na de volgende wasbeurt zijn ze er weer helemaal uit
Jaquote:
Ik kan het proberen, kan hem nu toch niet meer aan dus als ik hem daar mee erger verpest.. ach. Ik ben volgens wel de enige die waspoeder gebruikt en geen vloeibare wasmiddel.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:10 schreef NotToBe het volgende:
Vloeibaar wasmiddel? Dat hoopt op en laat opeens los en kan dan zulke vlekken veroorzaken.
De zwarte vegen kun je mogelijk verwijdeten met een wattestaafje met wasbenzine en daarna met wat sop en een borsteltje behandelen.
Na de volgende wasbeurt zijn ze er weer helemaal uit
Ze zijn hier wel heel erg van het zo laag mogelijk wassen enz. Ik ga dit even proberen en als het lijkt te werken dan ga ik dit af en toe even herhalen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vet/olievlekken door vloeibaar wasmiddel?
Dit ga ik zo even doenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:13 schreef hoas het volgende:
[..]
Wasmachine moet je reiningen met soda vol programma en max temperatuur.
Ja die is, zover ik weet, wel schoon. Haal er regelmatig een doekje door om haren enz te verwijderen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:21 schreef Lienekien het volgende:
Is je rubber wel schoon aan de binnenkant?
Ik denk dat je machine kapot is, trouwens.
Haha goed dat je het zegtquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:24 schreef hoas het volgende:
[..]
Schrik niet van de zooi en schuim die komt bovendrijven.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:21 schreef Lienekien het volgende:
Is je rubber wel schoon aan de binnenkant?
Ik denk dat je machine kapot is, trouwens.
Vloeibaar wasmiddel is behoorlijk vet spulquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vet/olievlekken door vloeibaar wasmiddel?
Door wasmiddel dat zich ophoopt, krijg je vetluis. Meestal merk je dat doordat je wasgoed stinkend uit de trommel komt. Dat het zulke donkere vlekken veroorzaakt, betwijfel ik.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:32 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Vloeibaar wasmiddel is behoorlijk vet spul
Vet in vloeibaar wasmiddel? Je maakt het wel heel spannend. Zijn gewoon verschillende tensiden en de dikvloeibaarheid komt door bindmiddelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:32 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Vloeibaar wasmiddel is behoorlijk vet spul
Waarschijnlijk zat die "vlek" er al voor je ging wassen maar is deze door het wassen zichtbaar geworden. Zou er ossengalzeep op doen, ( op de vlek) onverdund en hem nog eens wassen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:32 schreef Amarantha het volgende:
Heey heey. Ik hoop dat iemand hier verstand heeft van wasmachines en mij kan vertellen hoe het kan dat ik dit soort vlekken in mijn was krijg:
[ afbeelding ]
Ik krijg het er niet meer uit. En het zat er zeker weten niet in voor ik ging wassen. Andere huisgenoten hebben het ook in kleding zitten.
Dan weet je iig wat je moet doen om die vlekken te voorkomen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:50 schreef polderturk het volgende:
Ik heb vanwege deze vlekken de wasmachine vervangen. Bij de nieuwe wasmachine krijgen we de vlekken weer. Ik heb gegoogled en het blijkt dus dat chemische stoffen die in kleren komen zoals cremes of bepaalde zepen een chemische reactie kunnen veroorzaken met de wasmiddel. De kleren gaan dan op sommige plekken verkleuren waardoor je de vlekken er niet meer uitkrijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |