M`n pa zei dat er niks meer in zat, en dat ik best een poosje blijkbaar heb gereden (Vanaf Amersfoort naar Hilversum zonder olie) En sja.. Waar het is gebleven? Inderdaad, ik weet het nietquote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven.
Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen.
Dat was die Twingo ook, vandaar al het gezeik.quote:
Dan haal je een bak uit een rijdende auto... Pfff. Je weet bij een auto van 400 euro ook niet wat je koopt en, dat bewijs je nu maar weer, dat pakt ook niet altijd even goed uit.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.
Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.
Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..
Mijn Twingo was 300 euro, en blijkbaar was'ie inderdaad niet zo denderend.quote:
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:21 schreef MrBradge het volgende:
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00) En dan spaar ik wel een eurootje of 1000 en koop ik iets fatsoenlijkers.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef vannelle het volgende:
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is?
Sja.. Ik had altijd wel vertrouwen in hem, want hij heeft wel een hoop klanten die steeds bij hem terug komen en zeggen dat ie zulk goed werk levert.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen.
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:35 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?
* Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel.
** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via ..
Ja, maar dat is toch gek? Auto was nooit iets mis mee, en van de een op de andere minuut (Letterlijk) Schakelde de auto moeilijk, blokkerende versnellingen etc. Zou er iets anders achter zitten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was danquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:13 schreef VTwelve het volgende:
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop.
btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |