abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161987082
Ik stond eergisteren stil op een parkeerplaats, nog helemaal niks aan de hand de gehele rit (Was naar Wageningen gereden)
En ik wil weer wegrijden, blokkeren z`n 1 en z`n 2, moest de parkeerplaats af in z`n 3 (Hele dot gas, koppeling laten slippen, ging echt net)
Uiteindelijk kreeg ik hem via diezelfde 3e versnelling in z`n 2, en toen na een poosje ging 'ie ook weer in z`n 1.

Nou heeft mijn vader gisterochtend gemeld dat ik geen olie meer in m`n versnellingsbak had zitten. En die heeft er 1 liter in gegooid en heeft er mee gereden en zei dat 'ie weer fijn schakelt maar dat die bak wel heet is geweest omdat er toch een poosje zonder olie mee is gereden (Wat 'ie daar mee bedoeld verder, geen idee)

Ik er gistermiddag mee rijden met m`n ma, ging aardig, eerste versnelling deed weer een beetje lastig..
Ik zit op een gegeven moment in z`n 3, rij naar een rotonde toe, wil terug schakelen naar z`n 2, gaat niet.. Naar z`n 1 ging wel, dus dan maar in z`n 1 de rotonde op..

Uiteindelijk maar even naar Renault gereden en het verhaal uitgelegd en die zeiden dat er minimaal 2 a 2,5 liter in de bak moest omdat het anders niks zou uitmaken?
Dus ik heb gister 2 liter 75w80 gekocht en Woensdag word de bak olie ververst.

Maaaarrrrrr hóe kan het dat uit het niets die bak opeens hakerig begon te schakelen en het ook niet meer wou doen?

Filmpje:

Lijkt mij zeer sterk dat er opeens iets is gaan lekken toch? Mocht dit toch het geval zijn wáár moet ik het dan zoeken?

Wil het wel oplossen, want het zo zonde zijn als ik hierdoor de Twingo weg zou moeten doen omdat er een andere bak onder moet.

Iemand die mij kan helpen?

Gaat om een Renault Twingo I uit 1998
pi_161987216
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven.

Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel
pi_161987299
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven.

Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel
M`n pa zei dat er niks meer in zat, en dat ik best een poosje blijkbaar heb gereden (Vanaf Amersfoort naar Hilversum zonder olie) En sja.. Waar het is gebleven? Inderdaad, ik weet het niet :')

Daarom dat ik er niet meer mee ga rijden en Woensdag het lek laat opsporen en fixen en de olie laat vervangen, hopelijk valt het mee en kan ik er gewoon nog een paar 1000 kilometer bij schrijven, zou zonde zijn om een andere auto te moeten kopen, alweer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 15:20:12 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161987677
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161987776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen.
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.

Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.

Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 15:25:09 ]
  Moderator zaterdag 7 mei 2016 @ 15:35:25 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_161988019
Jij wil voor 600 euro een auto kopen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_161988797
Kun je niet beter wachten met de aanschaf van een auto tot je 1000 euro extra hebt om dit soort dingen te repareren.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:16:29 #8
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_161988806
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
Z'n Twingo was 300, dus ja.

...En kennelijk toch niet zo perfect als ie dacht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 16:17:27 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161988825
quote:
Dat was die Twingo ook, vandaar al het gezeik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.

Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.

Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..
Dan haal je een bak uit een rijdende auto... Pfff. Je weet bij een auto van 400 euro ook niet wat je koopt en, dat bewijs je nu maar weer, dat pakt ook niet altijd even goed uit.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161988886
quote:
Mijn Twingo was 300 euro, en blijkbaar was'ie inderdaad niet zo denderend.
Al zou dat ook kunnen komen door dat er opeens van rijstijl is veranderd.

Vorige eigenaar reed in een jaar ongeveer 10,000 kilometer. Ik rij dit in 5,5 maand. Vorige eigenaar kwam niet verder dan 100 en schakelde altijd al heel erg vroeg.
Ik ben iemand die wel doorrijd en af en toe wel een beetje doortrekt in toeren en hem vaak boven de 130 laat rijden op lange afstanden.
pi_161988892
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00 ;( ) En dan spaar ik wel een eurootje of 1000 en koop ik iets fatsoenlijkers.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 16:28:03 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161989021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:21 schreef MrBradge het volgende:
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00 ;( ) En dan spaar ik wel een eurootje of 1000 en koop ik iets fatsoenlijkers.
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.
The summer is magic!

pi_161989213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.
Daar heb je gelijk in.
Heb immers ook de riem laten doen, weet hoe 'ie rijd. Verder heeft de auto geen problemen.

Maar als ik een 2e hands bak koop (want dat is een beetje mijn hele punt) Weet ik ook niet wát ik koop. Dalijk koop ik er een voor 300, en die is met een paar weken óók aan vervanging toe, dan kan ik bezig blijven..
pi_161989534
gewoon een tweedehands bak in pleuren en hopen op het beste.

Of werk zoeken en sparen tot je een fatsoenlijke auto kan kopen.
pi_161989650
Ik ga eerst het lek op laten zoeken, dan de olie verversen en kijken of het oke blijft.
Dan ga ik niet op zoek naar een andere bak, maar ga ik sparen voor een andere auto.

Ik vind het vervangen van een bak voor een auto van 300 euro het niet waard, dan blijf je op een gegeven moment bezig.
pi_161990001
ik heb hem net ff van de parkeerplaats afgereden, had er een kartonnetje onder liggen.
Geen olie sporen, auto opgekrikt, kurkdroog bij de bak zelf (Waar je de olie aftapt zeg maar)

Ik ga net een blokje rijden, meter of 200 door de straat om toch ff te kijken hoe en wat, kreeg hem de eerste keer niet lekker in z`n 1, moest eerst naar z`n 2 weer.
Daarna geen problemen meer, ging verschrikkelijk soepel, heb een aantal keer goed geschakeld van 1 naar 2 en terug, ging zonder problemen.
Heel apart in ieder geval.

Laat hem nu lekker op z`n plek staan tot Woensdag en dan maar ff met z`n 2e ff kijken hoe en wat, kijken of er toch niet ergens wat zit, heb ook maar ff 2 liter extra olie gekocht, dus heb nu 4 liter olie liggen.

Vorige eigenaar heeft (Samen met z`n moeder dan) In 1 jaar tijd nog geen 10,000 kilometer gereden. Ik rij dat bijna in een half jaar.
Vorige eigenaar kwam niet boven de 100 op de snelweg omdat 'ie vond dat hij dan te rumoerig werd. Ik scheur hem vaak boven de 130.
Vorige eigenaar reed er hooguit 1x per week mee, en z`n moeder 2x per week naar d`r werk in de stad.
Ik rij er dagelijks mee, en zit ook 1-2x per week op de snelweg.
pi_161990188
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_161990254
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is?
pi_161990364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef vannelle het volgende:
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is?
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?

* Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel.
** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via ..
pi_161990380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen. :')
Sja.. Ik had altijd wel vertrouwen in hem, want hij heeft wel een hoop klanten die steeds bij hem terug komen en zeggen dat ie zulk goed werk levert.

Maar bij mij levert 'ie blijkbaar maar half werk.. Bij Renault waren ze er in ieder geval niet van te spreken dat hij er maar 1 liter olie in gooide terwijl er minimaal 2,5 liter in moet.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:32:58 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161991453
Een bak voor zo'n ding kost 200¤ ofzo via autodemontage.

Of je brengt deze naar de sloop en neemt een nieuwe gok voor 2 keer niks. Is trouwens exact hetzelfde met een auto van 2500¤ hoor. Auto's kopen is altijd een kwestie van mazzel hebben. Of pech, tis maar hoe je het bekijkt.

Met een andere bak kun je misschien zomaar 50k probleemloos rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161991985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:35 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?

* Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel.
** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via ..
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.
pi_161992067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.
Ja, maar dat is toch gek? Auto was nooit iets mis mee, en van de een op de andere minuut (Letterlijk) Schakelde de auto moeilijk, blokkerende versnellingen etc. Zou er iets anders achter zitten.

Woensdag maar ff afwachten.
pi_161994887
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop.

btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding? :)
pi_161995027
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:13 schreef VTwelve het volgende:
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop.

btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding? :)
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was dan :')
Een XM zou ik maar wat graag willen rijden, maar veel te duur in onderhoud..
Mijn jongensdroom wás een Citroen BX, tot ik er een had..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')