abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:21:18 #126
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_162069502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Charged het volgende:

[..]

Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.

(maar goed,ik had toen makkelijk lullen met 12km woon/werk verkeer per dag)
Ach deze TS heeft het nog makkelijker. Hij heeft de auto alleen voor de leuk, immers geen werk dus geen woon werkverkeer.
pi_162069584
Heb een ANWB Europa Standaard afgesloten, mocht er toch iets gebeuren met de auto een dezer dagen/weken/maanden. Je weet het nooit natuurlijk.
pi_162069633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef MrBradge het volgende:

[..]

kan ook iets simpels zijn natuurlijk.
Kerel,ik hoop het voor je
pi_162069674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Charged het volgende:

[..]

Kerel,ik hoop het voor je
Hoop het ook voor mezelf :D Ga het meemaken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat het iets heel ingewikkelds is, maar goed, het sporadisch blokkeren van 1 en 2 met zowel draaiende motor, als stilstaand is toch best maf.
pi_162069745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:25 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Hoop het ook voor mezelf :D Ga het meemaken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat het iets heel ingewikkelds is, maar goed, het sporadisch blokkeren van 1 en 2 met zowel draaiende motor, als stilstaand is toch best maf.
Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis?
pi_162069890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis?
Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.

* Auto is ook van 1999 tot 2009 bij de dealer onderhouden geweest en heeft een tectyl behandeling gehad een x aantal jaar geleden. Nou zegt dit niet heel veel.
Maar dit i.c.m ook de redelijk lage km stand voor een Twingo in deze prijs (Kocht hem met 161 k op de klok) Zegt toch ook wel iets over hoe er mee om is gegaan lijkt mij?

Nou heeft de auto een aantal eigenaren gehad (Ik ben de 5e) Maar door de 1e is de auto perfect onderhouden gebleven, de 2e heeft de auto ook keurig onderhouden.. De 3e deed eigenlijk niks anders dan de olie bijvullen en tanken en zo nu en dan een beurtje. De 4e eigenaar had de auto 62 dagen (Had hem van z`n moeder overgenomen, auto is daar in de familie gebleven) En heeft er niets mee gedaan behalve ritjes van +- 200 kilometer 1x per week en getankt.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 20:40:18 ]
pi_162070298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.
Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien.
In het geval dat het niet gaat lukken met de Twingo en je een nieuwe auto gaat aanschaffen,lees je in over de zwakke punten op forums,bladen enz, en neem iemand mee met basis technische kennis betreffende auto's om mee te gaan kijken.
Is never nooit een garantie maar je kunt al wat uitsluiten.
pi_162070382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:40 schreef Charged het volgende:

[..]

Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien.
In het geval dat het niet gaat lukken met de Twingo en je een nieuwe auto gaat aanschaffen,lees je in over de zwakke punten op forums,bladen enz, en neem iemand mee met basis technische kennis betreffende auto's om mee te gaan kijken.
Is never nooit een garantie maar je kunt al wat uitsluiten.
Klopt zeer zeker.
Mocht het niet gaan lukken met deze auto dan neem ik iemand mee die er wat meer verstand van heeft. (Al zal ik dan voorlopig even in een Ford Ka blijven rijden, van moeders, en sparen tot ik wat luxers en groters kan betalen* )

* Ik doel hiermee niet op een S-Klasse of E-Klasse.
Maar bijvoorbeeld een Luxe 306 met Airco en Elektrische ramen, dat zou wel fijn zijn O+
pi_162070752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:41 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Klopt zeer zeker.
Mocht het niet gaan lukken met deze auto dan neem ik iemand mee die er wat meer verstand van heeft. (Al zal ik dan voorlopig even in een Ford Ka blijven rijden, van moeders, en sparen tot ik wat luxers en groters kan betalen* )

* Ik doel hiermee niet op een S-Klasse of E-Klasse.
Maar bijvoorbeeld een Luxe 306 met Airco en Elektrische ramen, dat zou wel fijn zijn O+
Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben.
pi_162070877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:49 schreef Charged het volgende:

[..]

Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben.
Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.

Punt is dat ik niet echt weet wat ik wil.

Als de Twingo het niet haalt zijn mijn eisen:

< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
- Minimaal B-Segmenter.
- Minimaal 1998.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 20:54:27 ]
pi_162070926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.

< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
Daihatsu Charade ^O^
pi_162070979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Daihatsu Charade ^O^
Nog even editen, excuses.
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:46:11 #138
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162083976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef MrBradge het volgende:

[..]

< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
- Minimaal B-Segmenter.
- Minimaal 1998.
Kijk eens braad: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/15049235

Allemaal te vinden op Autotrack.nl ;)
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_162084073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef MrBradge het volgende:

[..]

* Auto is ook van 1999 tot 2009 bij de dealer onderhouden geweest en heeft een tectyl behandeling gehad een x aantal jaar geleden. Nou zegt dit niet heel veel.
Maar dit i.c.m ook de redelijk lage km stand voor een Twingo in deze prijs (Kocht hem met 161 k op de klok) Zegt toch ook wel iets over hoe er mee om is gegaan lijkt mij?

Nou heeft de auto een aantal eigenaren gehad (Ik ben de 5e) Maar door de 1e is de auto perfect onderhouden gebleven, de 2e heeft de auto ook keurig onderhouden.. De 3e deed eigenlijk niks anders dan de olie bijvullen en tanken en zo nu en dan een beurtje. De 4e eigenaar had de auto 62 dagen (Had hem van z`n moeder overgenomen, auto is daar in de familie gebleven) En heeft er niets mee gedaan behalve ritjes van +- 200 kilometer 1x per week en getankt.

161 K noem ik niet weinig voor een twingo
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:56:21 #140
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_162084110
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ach, voor die prijs is het een relatief lage kilometerstand.
Ik heb een 106 met nu 445500 km op de teller en die doet het ook nog. Het is gewoon hopen dat er niks stuk gaat in deze prijsklasse
pi_162087967
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

Voor een auto van dit geld relatief gezien wel
pi_162088039
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:44 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Voor een auto van dit geld relatief gezien wel
nouja die kleine hatch zijn gemaakt om goedkoop te zijn
pi_162094505
Even een copy paste van het autoweek forum:

vanochtend naar de garage geweest en die zeiden

quote:
We hebben met die auto gereden en hij schakelt en koppelt gewoon goed, dan moet je een automaat kopen of deze auto verkopen, een auto schakelt namelijk altijd normaal als je het met beleid doet, en als 'ie niet helemaal lekker in z`n 1 of 2 gaat moet je hem ff iets verder naar links houden die pook
Blijft heel vreemd:
Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen.

Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt

Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet.

Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 17:48:02 ]
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:55:35 #144
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_162094700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:47 schreef MrBradge het volgende:
Even een copy paste van het autoweek forum:

vanochtend naar de garage geweest en die zeiden

[..]

Blijft heel vreemd:
Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen.

Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt

Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet.

Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen.
kan best dat het af en toe niet wil, af en toe wel. Ligt niet per se aan jou
pi_162095482
Is de olie nou ondertussen uberhaubt wel aangevuld tot het niveau wat het zou moeten zijn of zit er nog steeds 1 liter in?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_162096166
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:30 schreef delano.888 het volgende:
Is de olie nou ondertussen uberhaubt wel aangevuld tot het niveau wat het zou moeten zijn of zit er nog steeds 1 liter in?
Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijn
pi_162096286
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijn
Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt.
pi_162096479
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt.
Bak lekt niet.
We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:27:21 #149
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162096905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:11 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Bak lekt niet.
We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden.
Dus er is niets mis met de bak?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_162096976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:11 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Bak lekt niet.
Dus die paar missende liters waren er al heel lang uit? En dat vind de garage absoluut geen reden voor zorgen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')