Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was dan
Een XM zou ik maar wat graag willen rijden, maar veel te duur in onderhoud..
Mijn jongensdroom wás een Citroen BX, tot ik er een had..
man man manquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:33 schreef VTwelve het volgende:
[..]
Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee?
Je vader hem heeft "gerepareerd"quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot ...
Ja hij had er ff 1 litertje bij gegooid.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:57 schreef daNpy het volgende:
Ja, dat hoop ik ook.En waarom vermoed jij van niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er bij elkaar 30 kilometer mee gereden die vrijdag toen 'ie opeens zo moeilijk begon te doen (Moest toch naar huis komen) Toen heeft m`n vader er 1 liter olie in gegooid en gezegd dat ik rustig en voorzichtig aan moest doen, en dat die bak heet is geworden (Nog steeds geen idee wat 'ie er mee bedoelde)
Toen ben ik 2 liter Versnellingsbak olie gaan halen en dat word morgen bijgevuld.
Hij schakelt de ene keer soepel naar z`n 1 en 2, en de andere keer gaat het of hakerig, of niet, en dan moet ik via z`n 3 schakelen.
(3 - 4 - 5 en R gaan overigens verschrikkelijk soepel)
Oh, en misschien ook wel handig om te melden, als ik naar z`n 5 schakel is er een doffe klop te horen, is er sinds een paar weken.
Auto heeft het een half jaar zonder problemen gedaan, en de vorige eigenaar heeft er ook 1 jaar zonder problemen in gereden op een luchtfilter na wat vervangen moest worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:58 schreef VTwelve het volgende:
Je hebt gewoon een ''bad egg'' uitgekozen. Volgende keer beter!
En iets meer uitgeven waarschijnlijk, testrit maken en aankoopkeuring laten doen.
Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dit bedenk ik nu pas, zn pa wou toch alles verversen tegelijk met de riem wissel. Zou hij zijn vergeten de bak olie bij te vullen na het aftappen
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel.
Hij heeft alleen de riem gewisseld.
Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder....quote:Op maandag 25 april 2016 20:44 schreef MrBradge het volgende:
en hij zou alles oliën en afstellen en dan zou het gewoon goed zijn.
Hij doelde puur op de riem en tandwielen en m`n motorolie... Nogmaals, ik heb er verder geen verstand van, maar vind het wel zorgwekkend.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[..]
Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder....
Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen;quote:
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen;
Koelen
Afdichten
Smeren
Reinigen
Geluiddempen
Als een lager geen olie heeft gehad, maar wel gebruikt is (na 30km is het spul echt bloedheet), dan vervormt het en komt er een zwak punt in, die het gaat de begeven. De vraag is niet als het gebeurd, maar wanneer. Ik kan je het vertellen, op het moment dat het echt niet uitkomt.
revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoperquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MrBradge het volgende:
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch?
Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruitquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MrBradge het volgende:
Kan ik dan opeens niet meer schakelen, of.. Wat gebeurd er dan?
Oeii....quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]
Gevalletje gebrek aan olie
[ afbeelding ]
gat in de bak, mogelijk ook gebrek aan smering
Nou, dan hoop ik niet dat dit maandag gebeurd.. Dan moet ik een kleine 400 kilometer rijden, dit kan ik niet afzeggen helaas, en in de auto van m`n moeder mag ik die afstand niet rijden..quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoper
[..]
Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |