abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161963987


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!




[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 15:56:46 ]
  Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 15:36:36 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161964031
BR120 _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161964183
En dat in Venlo ;(
pi_161964214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:41 schreef MTL het volgende:
En dat in Venlo ;(
Wat is daar mis mee!?
Bier.
pi_161964299
Nou, meer dat die daar niet zo vaak meer zullen komen :P
pi_161964358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze kunnen de software niet zo schrijven dat het alleen ingeschakeld is bij 3 stellen? :')
VIRM is zonder computer te rijden, zal wel daardoor komen
vanochtend de eerste keer VIRM gereden, heb het papiertje al anderhalf jaar :')14.gif
pi_161964376
Spoorwegen met schuldenberg van meer dan 6 miljard euro


06-05-16, 08.27u- Bron: Belga

De schuld van de spoorwegen is voor het eerst sinds de hervormingen van 2005 boven de zes miljard euro gestegen. Dat schrijft L'Echo op basis van documenten die de spoorgroep aan de vakbonden heeft overgemaakt.

Eind 2015 kende het vervoersbedrijf een schuld van 3,176 miljard euro. Infrastructuurbeheerder Infrabel was goed voor 3,158 miljard euro. Nochtans had Infrabel in 2005 amper schulden, maar de spoorwegbeheerder erfde een deel van de schuld van de NMBS en de NMBS Holding na de laatste hervormingen.

De vakbonden zijn ongerust over de schuldenberg.

http://www.demorgen.be/ec(...)ljard-euro-be46e1bb/

Klinkt dit zorgelijker dan het is?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:51:58 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161964463
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee!?
Wat niet? Achterlijk gat. Leverde trouwens wel nuttige kennis op: Wilders heeft een kleine plasser.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161964611
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat niet? Achterlijk gat. Leverde trouwens wel nuttige kennis op: Wilders heeft een kleine plasser.
Mijn fictieve grensstation Venloosendaal disagrees ;)
Bier.
pi_161964659
Wat, heeft Wilders een grote plasser? :o

Edit: zo, nog even sluitseinen aan het vorige topic toegevoegd. Die miste nog.

Edit 2:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:47 schreef Maegrim het volgende:

[..]

VIRM is zonder computer te rijden, zal wel daardoor komen
vanochtend de eerste keer VIRM gereden, heb het papiertje al anderhalf jaar :')14.gif
En, hoe bevalt het, echte treinen rijden? :+
pi_161965058
het is nog steeds voornamelijk Traxx daar :+
pi_161965779
Chaos bij Utrecht, hele intercity eruit bij Driebergen-Zeist en dat moet allemaal met sprintertje verder :N
  Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 17:02:04 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161966134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:59 schreef MTL het volgende:
Wat, heeft Wilders een grote plasser? :o

Edit: zo, nog even sluitseinen aan het vorige topic toegevoegd. Die miste nog.

Edit 2:

[..]

En, hoe bevalt het, echte treinen rijden? :+
[/quote]

Echte treinen hebben een locomotief en klinken niet als een doedelzak
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 mei 2016 @ 17:48:11 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161967180
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:47 schreef Maegrim het volgende:

[..]

VIRM is zonder computer te rijden, zal wel daardoor komen
vanochtend de eerste keer VIRM gereden, heb het papiertje al anderhalf jaar :')14.gif
Er heeft een tijdje planmatig een VIRM-14 gereden tussen Zwolle en Utrecht _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161967245
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er heeft een tijdje planmatig een VIRM-14 gereden tussen Zwolle en Utrecht _O_
[/quote]
Niet zo sexy als 15 bakken ICM iedere ochtend met vertrek om 8:30 oid uit Apeldoorn in 2001 <3
Bier.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:09:07 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161967567
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet zo sexy als 15 bakken ICM iedere ochtend met vertrek om 8:30 oid uit Apeldoorn in 2001 <3
Met gebruikte doorloopkoppen, allemaal!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:09:41 #17
256146 b2py
Beton!
pi_161967581
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:48 schreef Adrie072 het volgende:
Spoorwegen met schuldenberg van meer dan 6 miljard euro


06-05-16, 08.27u- Bron: Belga

De schuld van de spoorwegen is voor het eerst sinds de hervormingen van 2005 boven de zes miljard euro gestegen. Dat schrijft L'Echo op basis van documenten die de spoorgroep aan de vakbonden heeft overgemaakt.

Eind 2015 kende het vervoersbedrijf een schuld van 3,176 miljard euro. Infrastructuurbeheerder Infrabel was goed voor 3,158 miljard euro. Nochtans had Infrabel in 2005 amper schulden, maar de spoorwegbeheerder erfde een deel van de schuld van de NMBS en de NMBS Holding na de laatste hervormingen.

De vakbonden zijn ongerust over de schuldenberg.

http://www.demorgen.be/ec(...)ljard-euro-be46e1bb/

Klinkt dit zorgelijker dan het is?
Schulden zijn imo nooit heel wenselijk voor een staatsbedrijf maar een NS bijv. kent geen schulden, ProRail netzomin omdat zij gefinancierd worden door het rijk. ProRail kent hooguit tekorten die elders opgevangen moeten worden
pi_161967617
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met gebruikte doorloopkoppen, allemaal!
Sowieso <3
Bier.
pi_161967662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Schulden zijn imo nooit heel wenselijk voor een staatsbedrijf maar een NS bijv. kent geen schulden, ProRail netzomin omdat zij gefinancierd worden door het rijk. ProRail kent hooguit tekorten die elders opgevangen moeten worden
Economisch gezien kunnen schulden handig zijn en daarbij is het natuurlijk volstrekt irrelevant of iets wel of niet een staatsbedrijf of een verwante constructie is. En daarnaast zijn er boekhoudmethodes waarbij je als bedrijf per definitie grote schulden hebt (de componentenmethode is de bekendste hiervan), omdat je alle nieuwe investeringen moet lenen in plaats van eerst geld te sparen wat je daarbij uitgeeft. En trouwens, lees de jaarcijfers van NS nog een keer, ik kan me vrij grote kortlopende en minder grote langlopende schulden daarin herinneren.
Bier.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:16:53 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161967702
Sowieso, misschien kunnen ze daar in België eens wat gaan doen aan al die verborgen werkloosheid :') Hoewel het al wel erger geweest is hoor.

Of aan die wafelijzerpolitiek 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161967714
Financieringslasten
-33 miljoen. Dat zijn dus terugbetalingen op schulden, b2py ;)
Bier.
pi_161967732
een gratis setje stoomlocs voor de snelle actie:


[ Bericht 34% gewijzigd door derLudolf op 06-05-2016 18:19:42 ]
Bier.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:20:10 #23
256146 b2py
Beton!
pi_161967744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Financieringslasten
-33 miljoen. Dat zijn dus terugbetalingen op schulden, b2py ;)
Oke oke, je hebt een punt. Maar 33 mio is ietspietsie minder dan 6 miljard
pi_161967769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Oke oke, je hebt een punt. Maar 33 mio is ietspietsie minder dan 6 miljard
Dat is het probleem; dat weet je niet. Het kan prima aflossing van schulden met een percentage van 0,1% op jaarbasis zijn.
Bier.
  Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 18:21:47 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161967770
Mooie locs Deadlock *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')