ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 15:56:46 ]
Spoorwegen met schuldenberg van meer dan 6 miljard euro
06-05-16, 08.27u- Bron: Belga
De schuld van de spoorwegen is voor het eerst sinds de hervormingen van 2005 boven de zes miljard euro gestegen. Dat schrijft L'Echo op basis van documenten die de spoorgroep aan de vakbonden heeft overgemaakt.
Eind 2015 kende het vervoersbedrijf een schuld van 3,176 miljard euro. Infrastructuurbeheerder Infrabel was goed voor 3,158 miljard euro. Nochtans had Infrabel in 2005 amper schulden, maar de spoorwegbeheerder erfde een deel van de schuld van de NMBS en de NMBS Holding na de laatste hervormingen.
Er heeft een tijdje planmatig een VIRM-14 gereden tussen Zwolle en Utrecht [/quote] Niet zo sexy als 15 bakken ICM iedere ochtend met vertrek om 8:30 oid uit Apeldoorn in 2001 <3
De schuld van de spoorwegen is voor het eerst sinds de hervormingen van 2005 boven de zes miljard euro gestegen. Dat schrijft L'Echo op basis van documenten die de spoorgroep aan de vakbonden heeft overgemaakt.
Eind 2015 kende het vervoersbedrijf een schuld van 3,176 miljard euro. Infrastructuurbeheerder Infrabel was goed voor 3,158 miljard euro. Nochtans had Infrabel in 2005 amper schulden, maar de spoorwegbeheerder erfde een deel van de schuld van de NMBS en de NMBS Holding na de laatste hervormingen.
Schulden zijn imo nooit heel wenselijk voor een staatsbedrijf maar een NS bijv. kent geen schulden, ProRail netzomin omdat zij gefinancierd worden door het rijk. ProRail kent hooguit tekorten die elders opgevangen moeten worden
Schulden zijn imo nooit heel wenselijk voor een staatsbedrijf maar een NS bijv. kent geen schulden, ProRail netzomin omdat zij gefinancierd worden door het rijk. ProRail kent hooguit tekorten die elders opgevangen moeten worden
Economisch gezien kunnen schulden handig zijn en daarbij is het natuurlijk volstrekt irrelevant of iets wel of niet een staatsbedrijf of een verwante constructie is. En daarnaast zijn er boekhoudmethodes waarbij je als bedrijf per definitie grote schulden hebt (de componentenmethode is de bekendste hiervan), omdat je alle nieuwe investeringen moet lenen in plaats van eerst geld te sparen wat je daarbij uitgeeft. En trouwens, lees de jaarcijfers van NS nog een keer, ik kan me vrij grote kortlopende en minder grote langlopende schulden daarin herinneren.