De videobeelden geven dit topic meer inzicht in hoe de zaken er voor staan.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:12 schreef Godtje het volgende:
NWS / Samenscholingsverbod Ede na 'Marokkaanse' onlusten
Die passen ook in dat topicquote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
De videobeelden geven dit topic meer inzicht in hoe de zaken er voor staan.
Google even op 'kom in verzet'. Was een vrij breed gedeelde PVV-slogan een paar maanden geleden. Verder tot een paar anonieme moskeebedreigingen, een molotovcocktail en varkenskadavers bij AZC's was het nog niet gekomen, maar dit is natuurlijk een buitenkansje.quote:
Ik ben het met je eens. Het is een beetje een dynamiek zoals in Amerika met african american jongeren, gangsta style is stoer, fuck da police en als je in de bak komt is het racisme.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:24 schreef Szikha2 het volgende:
Ze zijn geboren in nederland. Ik denk zelf, omdat ik opgegroeid ben in een 'noord Afrikaanse' emeenschap in frankrijk en ik merkte heel erg bij vooral algerijnen dat de ouders groot aandeel hebben.
Ik weet niet hoe het in nl zit maar ken veel marokkaanse ezinnen waar de zoon gewoon alles te vertelle heeft. De ouders moeten veel strenger zijn. Vroeger kreeg je een dreun om je oren maar aan de andere kant kon vader ook zijn handjes niet thuishouden ( vrouw slaan , hoerenlopen)
Ik zeg je nogmaals: heeft niets met noord afrika te maken. Tuurlijk totaal andere cultuur maar dit is gewoon een verloren generatie. Ik zou tunisien of algerien of in dit geval marokkaanse politie laten overkomen. Dan piepen deze kwaai jongens wel anders. Harde hand.
Zoals een frans tunisien gast zei " diensplicht invoeren, deze jongeren 1000x laten opdrukken onder de franse vlag, keiharde discipline"
Denk niet dat je zo kan gedragen in Tunisie. Marokko weet ik niet.
Nl moet keihard optreden. De ouders keihard. Je krijgt echt kut kinderen hoor. Maar goed. Als je echt praat met de jongeren ga je zien dat ze echt een klein hartje hebben en ze je ook echt helpen in nood. Ze zijn lastpakken.
Mischien kan de plaatselijke imam de jongeren wat opvoeding bij brengen. Dat waa vroeger in mijn tijd ( jaren 90) wel het geval in frankrijk. Door bezig te zijn in je gemeenshap ( of dit nu marokkaans of chinees is) houdt je de jongeren van de straat.
Verder heb ik het idee dat het een trend aan het worden is. "Ik ben alles weet je kijk mij stoer zijn niemand kan mij wat maken , kijk ik ben van marokkaanse afkomst iedereen is bang van mij kijk mij dan , jaja iedereeen praat over mij kijk mij dan"
Zo ' n mentaliteit. En het erge is ze zijn zo vatbaar voor criminaliteit. Kijk in amsterdam de hele top criminaliteit wordt beheerst door nederlanders met marokkaanse roots. En ze knalle elkaar af. En de jongere generaties zien hun oudere broers en willen ook mee doen. En voila een spiraal kom je in terecht. Wordt tijd dat de ouders samen met moslimsgemeenshap ingrijpen idd. Ik zeg: haal marokkaanse politie naar nederland toe.
Ohh, ik ben geen pvv stemmer.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Google even op 'kom in verzet'. Was een vrij breed gedeelde PVV-slogan een paar maanden geleden. Verder tot een paar anonieme moskeebedreigingen, een molotovcocktail en varkenskadavers bij AZC's was het nog niet gekomen, maar dit is natuurlijk een buitenkansje.
Ik denk ook dat stevig ingrijpen beter helpt dan niets doen of een kopje thee met ze drinken.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:24 schreef Szikha2 het volgende:
Ze zijn geboren in nederland. Ik denk zelf, omdat ik opgegroeid ben in een 'noord Afrikaanse' emeenschap in frankrijk en ik merkte heel erg bij vooral algerijnen dat de ouders groot aandeel hebben.
Ik weet niet hoe het in nl zit maar ken veel marokkaanse ezinnen waar de zoon gewoon alles te vertelle heeft. De ouders moeten veel strenger zijn. Vroeger kreeg je een dreun om je oren maar aan de andere kant kon vader ook zijn handjes niet thuishouden ( vrouw slaan , hoerenlopen)
Ik zeg je nogmaals: heeft niets met noord afrika te maken. Tuurlijk totaal andere cultuur maar dit is gewoon een verloren generatie. Ik zou tunisien of algerien of in dit geval marokkaanse politie laten overkomen. Dan piepen deze kwaai jongens wel anders. Harde hand.
Zoals een frans tunisien gast zei " diensplicht invoeren, deze jongeren 1000x laten opdrukken onder de franse vlag, keiharde discipline"
Denk niet dat je zo kan gedragen in Tunisie. Marokko weet ik niet.
Nl moet keihard optreden. De ouders keihard. Je krijgt echt kut kinderen hoor. Maar goed. Als je echt praat met de jongeren ga je zien dat ze echt een klein hartje hebben en ze je ook echt helpen in nood. Ze zijn lastpakken.
Mischien kan de plaatselijke imam de jongeren wat opvoeding bij brengen. Dat waa vroeger in mijn tijd ( jaren 90) wel het geval in frankrijk. Door bezig te zijn in je gemeenshap ( of dit nu marokkaans of chinees is) houdt je de jongeren van de straat.
Verder heb ik het idee dat het een trend aan het worden is. "Ik ben alles weet je kijk mij stoer zijn niemand kan mij wat maken , kijk ik ben van marokkaanse afkomst iedereen is bang van mij kijk mij dan , jaja iedereeen praat over mij kijk mij dan"
Zo ' n mentaliteit. En het erge is ze zijn zo vatbaar voor criminaliteit. Kijk in amsterdam de hele top criminaliteit wordt beheerst door nederlanders met marokkaanse roots. En ze knalle elkaar af. En de jongere generaties zien hun oudere broers en willen ook mee doen. En voila een spiraal kom je in terecht. Wordt tijd dat de ouders samen met moslimsgemeenshap ingrijpen idd. Ik zeg: haal marokkaanse politie naar nederland toe.
Nederlanders zijn waarschijnlijk te arrogant/gevoelig om advies te vragen aan een Afrikaans land, ze sturen liever adviseurs dan ontvangen, maar dat kunnen ze wel gebruiken ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:24 schreef Szikha2 het volgende:
... Ik zeg: haal marokkaanse politie naar nederland toe.
De politie is je beste vriendquote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:29 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat stevig ingrijpen beter helpt dan niets doen of een kopje thee met ze drinken.
De ouders zijn vaak ook niet bij machte om er iets aan te doen omdat de pubers dit niet doen als de ouders in zicht zijn.
En er is dus nul procent pakkans want de politie maakt dat ze weg komen..
Hulp van de ouders uit is dus erg lastig.
Een imam kan wel wat verbeteren denk ik omdat daar nog wel enig respect voor is.
En welk land heb jij in gedachten, Mexico?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:38 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Praten helpt niet blijkt uit de afgelopen 30 jaar. Afschieten mag je ze niet.
Er is maar één oplossing. Paar verdragen opzeggen en ze met familie en al het land uitflikkeren. Willen we dat niet dan zal dit de toekomst van ons land zijn, en steeds een beetje erger.
Succes ermee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |