Deel je mening. GoT kampt daarbij met het onontkomelijke probleem dat niets nog werkelijk verrast en/of shockeert. Dat was altijd de valkuil met een serie waarbij al het denkbare voorbijkomt, natuurlijk. - Neem nu zo'n Ramsay... Die is gewoon uitgekauwd. Zit geen smaak meer aan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef VeX- het volgende:
Game of Thrones begint zo wel heel voorspelbaar te worden.
Het niveau van de eerste paar seizoenen wordt nog maar bij uitzondering gehaald.
Het verval lijkt een beetje samen te vallen met het punt waar de serie de boeken voorbij gaat.
Zonde van wat een van de beste series had kunnen zijn.
Heb lage verwachtingen, maar laat ik dit seizoen nog even afwachten.
wat heeft de TT met assen te maken?quote:
enigszins mee eens helaasquote:Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef VeX- het volgende:
Het niveau van de eerste paar seizoenen wordt nog maar bij uitzondering gehaald.
Het verval lijkt een beetje samen te vallen met het punt waar de serie de boeken voorbij gaat.
jij en 95% van de kijkers. de rest zijn azijnpissersquote:Op donderdag 5 mei 2016 13:16 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe wel tof
Fanboy gespot.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
jij en 95% van de kijkers. de rest zijn azijnpissers
Ik heb het gevoel dat GoT gewoon nog "shockers" lanceert gewoon om te shocken. De subtiliteit is weg. Als ze de nadruk nu eens minder legden op die "shocks", maar op goede scènes zoals die van Jaime/High Sparrow, of Sansa die Brienne weer ontmoette, dan zou de serie weer een stuk beter zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef VeX- het volgende:
Omdat je het leuk vindt ben je een fanboy? Hij kan het leuk vinden, dat mag toch gewoon?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Fanboy gespot.
Het is allemaal gewoon minder, dat mag toch gewoon? Vooral om de voorspelbaarheid en de opbouw.
azijnpisser gespot.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Fanboy gespot.
Het is allemaal gewoon minder, dat mag toch gewoon? Vooral om de voorspelbaarheid en de opbouw.
Dit inderdaad. Het gebeuren met Jon Snow was wel voorspelbaar, maar ach, het was wel leuk gedaan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:16 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe wel tof
Wel eens met je stukken dat de boeken niet perse heel erg vlot weglezen. Komt ook omdat hij teveel informatie in een paar zinnen wil stoppen en het aantal families dan nog veel groter is, waardoor je soms de draad kwijt raakt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik merk dat bij mij het enthousiasme vooral voortkomt uit het feit dat we, op een bepaalde manier, antwoord krijgen op vragen die al jaren spelen. Om eerlijk te zijn is dat ook de enige reden waarom ik me door TWOW zou willen ploeteren. GRRM is uitmuntend in het bedenken van een bijzonder uitgebreide fantasiewereld en bijbehorende intriges, maar zijn schrijfwijze is met enige regelmaat erbarmelijk slecht en hij heeft de neiging zichzelf te verliezen in onnodig detailwerk, zelfs voor een fantasyschrijver.
Als ik nu de laatste aflevering weer terugkijk, zie ik inderdaad genoeg wat beter had gekund, maar het verhaal an sich heeft me nog steeds bij de virtuele ballen, zeg maar.
Die scene vond ik niets. Het was alleen maar wat twee mannen die elkaar bedreigden, de High Septon ging niet eens in op de strafbaarheid van Jaimie's daden. Want ze geven alleen maar om het bestraffen van seksualiteit. Zonde. In de boeken zijn de oorlogsmisdaden van Tywin en Gregor een van de voornaamste drijfveren van de Faith Militant. Hier verbranden ze alleen homo's en ontuchtplegers.quote:
Het is misschien onnodig, maar ik vind het tegelijkertijd juist fantastisch dat ik de geschiedenis van een misschien niet zo belangrijk personage helemaal terug kan vinden. Bij elk detail wordt de wereld die hij gecreëerd heeft weer een stukje uitgebreider. Dit gaat inderdaad soms ten koste van de vlotheid, maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg. Het enige jammerlijke is dat hij er denk ik ook een stuk minder snel door gaat schrijven, want alles moet kloppen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik merk dat bij mij het enthousiasme vooral voortkomt uit het feit dat we, op een bepaalde manier, antwoord krijgen op vragen die al jaren spelen. Om eerlijk te zijn is dat ook de enige reden waarom ik me door TWOW zou willen ploeteren. GRRM is uitmuntend in het bedenken van een bijzonder uitgebreide fantasiewereld en bijbehorende intriges, maar zijn schrijfwijze is met enige regelmaat erbarmelijk slecht en hij heeft de neiging zichzelf te verliezen in onnodig detailwerk, zelfs voor een fantasyschrijver.
Als ik nu de laatste aflevering weer terugkijk, zie ik inderdaad genoeg wat beter had gekund, maar het verhaal an sich heeft me nog steeds bij de virtuele ballen, zeg maar.
quote:Another observation I wanted to share.... In the last episode, a young Lyanna Stark makes her appearance riding on a horse. I thought this was beautifully done by the writers because the books mention Lyanna's ability to ride a horse, though not directly.
When Arya escapes the Brotherhood Without Banners on a horse, Harwin chases after her and eventually catches up. At this point, he makes the following remark, "You ride like a northman milady. Your aunt was the same, Lady Lyanna." I thought this important detail was elegantly portrayed in the last episode.
Noobquote:Op donderdag 5 mei 2016 16:43 schreef Slayage het volgende:
I thought this was beautifully done by the writers because the books mention Lyanna's ability to ride a horse, though not directly.
En zo zijn er wel meer citaten. Ze zeggen het letterlijkquote:Brandon [Stark] was fostered at Barrowton with old Lord Dustin, the father of the one I'd later wed, but he spent most of his time riding the Rills. He loved to ride. His little sister [Lyanna] took after him in that. A pair of centaurs, those two.
R+L=Hodor, het achterlijke vriendje van Willis.quote:Op donderdag 5 mei 2016 03:11 schreef Harmankardon het volgende:
Hodor komt op de troon en hij vertelt het al tijden maar geen mens luistert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |