Valt me tegen van hem. Ik heb hem altijd een nette vent gevonden. Ik denk dat hij persoonlijk ook wel bepaalde bezwaren ziet. Het zal toch niet zo zijn dat hij gewoon een trekpop is?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was al even bekend maar nu ligt het er nog wat dikker op: Obama probeert nog snel TTP erdoor te drukken met machtspolitiek:
quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier gaat het over de TPP maar de TTIP is het equivalent tussen de landen die lid zijn van de EU en Noord-America. Allemaal een onderdeel van hetzelfde masterplan van Obama zoals je in het diagram kan zien.
[ afbeelding ]
In essentie zijn er twee grote doelen: de BRIC-landen buitenspel zetten en multinationals laten bloeien, het laatste ten koste van democratie, het MKB en gewone burgers.
Zo is het bijvoorbeeld niet moeilijk te voorspellen dat dadelijk een bedrijf uit de USA Nederland voor de ISDS (private rechtbank) gedaagt omdat Nederland geen groenten en vruchten uit de USA accepteert die meer dan X microgram van een bepaalde gifstof of van alle gifstoffen samen per 100 gram bevatten. Zie je dat niet snel gebeuren, denk dan aan het volgende scenario: Nederland past die wetgeving aan nadat de TTIP is ingegaan, een bedrijf uit de USA klaagt bij de ISDS dat Nederland dat doet uit protectionisme terwijl Nederland het in werkelijkheid doet om de burger te beschermen.
Dit is slechts een voorbeeldje, zo kan je er velen geven.Hoe zet het de bric landen buitenspel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
Ze zijn geen onderdeel van de drie verdragen terwijl heel de 'westerse' wereld en het relevante deel van Azië samenwerkt. Vergelijk het met een cordon sanitaire waarbij tig politieke partijen samenwerken om 1 politieke partij buiten de regering te houden, hetzelfde principe maar met heel erg veel verschillen in het hoe en wat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe zet het de bric landen buitenspel?
Ik vrees dat ook hij een trekpop is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Valt me tegen van hem. Ik heb hem altijd een nette vent gevonden. Ik denk dat hij persoonlijk ook wel bepaalde bezwaren ziet. Het zal toch niet zo zijn dat hij gewoon een trekpop is?
Nog niet gevolgd, ik zal eens kijken.quote:Ken je deze al:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1615376
Zeer serieus en met veel posters met gezond verstand en/of kennis van zaken.
Niet? Juist door dat verdrag en alle verdragen die daar aanhangen staat half GB op de planken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:07 schreef keste010 het volgende:
[..]
Hoezo dat laatste? Een vrij-verkeer verdrag heeft toch relatief weinig impact op zaken zoals de rechtsstaat of consumenten of werknemersvrijheid? Zelfs als het gaat om de structuur van de economie vind ik zo'n verdrag een minimale impact hebben vergeleken met TTIP.
Dat men er ontevreden over is betekent nog niet dat het verdrag daardoor daadwerkelijk meer impact heeft dan TTIP. Waarom zou het vrij-verkeer verdrag relatief veel impact op de rechtsstaat of consumenten of werknemersvrijheid hebben?quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet? Juist door dat verdrag en alle verdragen die daar aanhangen staat half GB op de planken.
Dat verdrag zorgde er (deels) voor dat EU burgers dezelfde rechten kregen als nationale burgers wanneer het komt op o.a. uitkeringen.
Valse concurrentie met landen waarin het prijspeil en dus ook de salarissen veel lager liggen en omdat het het sociale vangnet onder druk zet?quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat men er ontevreden over is betekent nog niet dat het verdrag daardoor daadwerkelijk meer impact heeft dan TTIP. Waarom zou het vrij-verkeer verdrag relatief veel impact op de rechtsstaat of consumenten of werknemersvrijheid hebben?
Omdat Schengen ook de basis vormt voor vrij verkeer van werknemers, diensten, kapitaal en goederen. Allemaal voor de Europese burgers en bedrijven veel concreter en van grotere invloed dan de rampen die je met TTIP probeert te bedenken.quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat men er ontevreden over is betekent nog niet dat het verdrag daardoor daadwerkelijk meer impact heeft dan TTIP. Waarom zou het vrij-verkeer verdrag relatief veel impact op de rechtsstaat of consumenten of werknemersvrijheid hebben?
Dat het concreter lijkt betekent niet dat de impact ervan groter is.quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat Schengen ook de basis vormt voor vrij verkeer van werknemers, diensten, kapitaal en goederen. Allemaal voor de Europese burgers en bedrijven veel concreter en van grotere invloed dan de rampen die je met TTIP probeert te bedenken.
Nee, dat blijkt uit de praktijk echter wel.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:00 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat het concreter lijkt betekent niet dat de impact ervan groter is.
Welke praktijk? TTIP is nog niet geratificeerd..quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt uit de praktijk echter wel.
Maar waar blijkt dan uit dat het van veel grotere invloed gaat zijn zoals je probeert te claimen?quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:05 schreef keste010 het volgende:
[..]
Welke praktijk? TTIP is nog niet geratificeerd..
Je zegt dus maar wat. Je hebt helemaal geen oordeel op basis van praktijk.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waar blijkt dan uit dat het van veel grotere invloed gaat zijn zoals je probeert te claimen?
Ik had dat filmpje al eens gezien maar het is interessant om het nog eens te bekijken. Het vertelt wat geschiedenis die niet zo snel in de boekjes terecht komt en mogelijk ook nooit in de boekjes terecht zal komen. Zeker is in ieder geval dat de bedrijven (vooral multinationals) de keizer van deze tijd zijn. Dat is een hele enge gedachte, maar helaas ook de onontkenbare waarheid.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 06:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zou ik zeker doen want dit verklaard ook alle ellende en TTIP verdragen in deze wereld.
Inderdaad. Daarnaast kan het ook rustig openbaar zijn wat het plan is, ruim voordat de parlementariërs of EU-parlementariërs er een beslissing over nemen. Op die manier krijgt het volk de kans om te reageren alvorens er een beslissing wordt genomen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben een groot voorstander van vrije handel, maar een verdrag daarover moet op een paar A4 passen.
Frankrijk wil er ook de stekker uittrekken.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:
De TTIP onderhandelingen zouden zijn mislukt, aldus Duitse vice-kanselier Sigmar Gabriel.
Duitse vicekanselier: gesprekken over TTIP mislukt.
Dan krijg je alsnog barriers dat is wat de EEG genekt heeft. Juist daarover zullen de onderhandelingen gaan.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
1. Ik heb geen enkel vertrouwen in kamerleden dat zij een goede beslissing zullen nemen hierover, ze lezen dit soort verdragen vrijwel nooit bleek met het associatieverdrag met de Oekraine oa.
2. Wat ik tot nu toe van TTIP gezien heb is dat het volledig zo geschreven is dat het niet te begrijpen is. Als je niet in staat bent een "vrijhandelsverdrag" zo te schrijven dat het begrijpelijk is wat het betekend, waar het voor staat en waar het aan refereert moet het met zeer veel wantrouwen worden bekeken, de duivel steekt in de details, cq de kleine letters en daar gaan de juristen mee naaien.
3. Ook organisaties als greenpeace hebben een eigen agenda.
Ik ben een groot voorstander van vrije handel, maar een verdrag daarover moet op een paar A4 passen. Regelgeving over producten is heel eenvoudig, de strengste regels zijn van toepassing. Als VS voorschriften zeggen dat in product X 6 PPM van Y mogen zitten en de EU regels zeggen 12, dan is het vanaf nu 6PPM.
Nee. Afspraken zoals Piet voorstelt kunnen direct ingaan. Het enige wat er verder hoeft te worden afgesproken is dat er geen invoerheffingen en exportsubsidies zullen worden geheven dan wel gegeven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan krijg je alsnog barriers dat is wat de EEG genekt heeft. Juist daarover zullen de onderhandelingen gaan.
Men gaat dan kunstmatige barriers opwerpen zodat van vrijhandel nog geen sprake is. Daar doelde ik op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Afspraken zoals Piet voorstelt kunnen direct ingaan. Het enige wat er verder hoeft te worden afgesproken is dat er geen invoerheffingen en exportsubsidies zullen worden geheven dan wel gegeven.
Zoals?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Men gaat dan kunstmatige barriers opwerpen zodat van vrijhandel nog geen sprake is. Daar doelde ik op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |