Hoe check je die remklauw, en het belangrijkste, hoe krijg ik die dan weer los?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
Remklauw? Aandrijfas? En ja, die kan piepen als de neten als ie niet lekker met smering zit.
Maar dat verklaart het verschil in warmte tussen links en rechts niet, plus dat dit gepiep afhandelijk is van de snelheidquote:
Zal vandaag even kijken, hoe klinkt zo'n kapot lager dan? Brommen zegt me niet zo veelquote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:46 schreef Sounddragon het volgende:
Auto opkrikken tot het wiel vrij is, voelen of er speling in het lager zit door te voelen boven/onder. Speling in de stuurrichtingen en niet boven/onder is stuurmechaniek. Boven/onder is lager. Als je het wiel een slinger geeft hoor je een kapot lager ook brommen.
Een aanlopende rem kan ook, maar je verhaal doet vermoeden dat het een lager is.
Owja.. Fabrikanten die zeggen dat dingen de levensduur van de auto mee gaan, lullen uit hun nek.
Door deze 2 regels zeg ik: aanlopende rem. Waarschijnlijk een randje op de remblokken of een piston in de klauw die niet meer helemaal terugtrekt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:34 schreef gogosweden het volgende:
Als ik tijdens het rijden de rem een heel klein beetje indruk stopt het geluid ook, waarna het weer begint als ik de rem loslaat.
Het linkervoorwiel die dus wel piept zijn de bouten en de naaf beiden zo warm dat je je vingers er maar een paar seconden op kan houden zonder dat het pijn doet.
Opkrikken, wiel eraf en voelen hoeveel weerstand je voelt met draaien. In principe, het kost wat kracht, maar moet je je zuiger en glijbussen met de hand kunnen indrukken(tenzij het een draaisysteem is). Als je remklauw vast zit is het afhankelijk van wat er loos is hoe je hem los krijgt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:31 schreef gogosweden het volgende:
Hoe check je die remklauw, en het belangrijkste, hoe krijg ik die dan weer los?
Zijn die (graf)bakken ook met AWD geleverd dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:34 schreef gogosweden het volgende:
Auto is een Skoda Felicia Combi 1.3liter lxi met bouwjaar 1998 en voorwielaandrijving.
Hoe maak je die klauw schoon? Brake cleaner fluid er op spuiten of is daar een speciaal techniekje voor?quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is je remklauw wat niet vrij komt waardoor je rem aanloopt.
Je kan kijken of je remklauw kan schoon maken heb dit zelf ook gehad schoon gemaakt en toen deed alles het weer. Dit is zelf een apk afkeur en zal er niet langer mee rijden.
Breng maar naar de garage..... Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:59 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Hoe maak je die klauw schoon? Brake cleaner fluid er op spuiten of is daar een speciaal techniekje voor?
ik heb het gewoon nooit eerder gedaan, zelfde geval was met schokbrekers + veren achter maar dat fixte ik ook zonder problemenquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:07 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Breng maar naar de garage..... Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
In ieder geval de remblokken eruit halen en de klauw schoon maken met een staalborstel. Invetten met kopervet en weer in elkaar zetten.
hoe controleer ik dat?quote:
kijk, ik weet hoe remmen werken, ik heb ze alleen nooit "zien" werken zonder wiel er op, in die video, werkt de rem zoals het hoort, of kan je duidelijk zien dat er iets mis is (wat?)quote:Op donderdag 5 mei 2016 01:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Wat wil je laten zien.
Ga naar een garage. Je praat over remmen!
Remschijven en blokken doe je altijd samen in 1x.quote:Op donderdag 5 mei 2016 01:30 schreef gogosweden het volgende:
Remschijven + blokjes moet ik sowieso doen binnenkort, maar ik spreid de kosten liever wat uit.
Als je weet hoe ze werken dan weet je ook hoe je er diagnose aan moet stellenquote:Op donderdag 5 mei 2016 01:30 schreef gogosweden het volgende:
[..]
kijk, ik weet hoe remmen werken, ik heb ze alleen nooit "zien" werken zonder wiel er op, in die video, werkt de rem zoals het hoort, of kan je duidelijk zien dat er iets mis is (wat?)
Garage ga ik liever niet naartoe omdat ik het meeste op die kar gewoon lekker zelf fix. Moet alleen wel weten wat er dus loos is, zodat ik straks niet die hele remklauw vervang als het genoeg is om de blokjes en die glijdingen te vervangen.
Remschijven + blokjes moet ik sowieso doen binnenkort, maar ik spreid de kosten liever wat uit.
Dankjewel voor je hulp man echt. Voel je je nou goed? Beetje tegen iemand die om hulp vraagt zeggen dat hij de pot op kan zodat jij je beter voelt?quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als je weet hoe ze werken dan weet je ook hoe je er diagnose aan moet stellen
Nee, ik wijs met de neus op de feiten.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:38 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Dankjewel voor je hulp man echt. Voel je je nou goed? Beetje tegen iemand die om hulp vraagt zeggen dat hij de pot op kan zodat jij je beter voelt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |