abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161896523
Goedenmiddag!

De laatste tijd komt er een piepend geluid bij mijn linkervoorwiel weg. Dit geluid komt pas als de auto een stukje gereden heeft en word erger desto langer je rijd (tot een bepaald punt). Het geluid word minder als ik een klein beetje links stuur, en erger als ik naar rechts stuur, hoewel dit niet altijd zo is.

Als ik tijdens het rijden de rem een heel klein beetje indruk stopt het geluid ook, waarna het weer begint als ik de rem loslaat.

Na een stukje rijden (40 km) heb ik beide voorwielen gevoeld. Bij het rechtervoorwiel die niet piept zijn de bouten die het wiel vasthouden warm, dat je net je vingers er tegen kan houden zonder dat het zeer doet. De naaf in het wiel is lauwwarm.

Het linkervoorwiel die dus wel piept zijn de bouten en de naaf beiden zo warm dat je je vingers er maar een paar seconden op kan houden zonder dat het pijn doet.

Ik dacht dus dat het de lager zou kunnen zijn maar volgens mijn hynes boek zitten er " The bearing is a sealed, pre adjusted and pre lubricated double row roller type, and is intended to last the cars entire service life without maintenance or attention."

Dus nu de vraag, is het de rem of is het het lager? En is dit eventueel zelf te fixen voor een half competente diy gozer? Hoe?

Auto is een Skoda Felicia Combi 1.3liter lxi met bouwjaar 1998 en voorwielaandrijving.
pi_161896673
Piepend geluid is volgens mij meestal de rem. Dus misschien dat je blokjes een beetje aanlopen (wat vaak zo is overigens) en dat geeft dan een piep. De huidige remmen piepen volgens mij ook sneller. Heb namelijk een nieuw setje op m'n BMW en die piepen eigenlijk altijd (wel alleen bij remmen). En heb ze netjes ingeremd.
Lagers geven volgens mij meer een bonkend geluid dan piepend.
pi_161898284
Remklauw die niet goed vrijkomt?
.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 mei 2016 @ 16:12:04 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161898512
Remklauw? Aandrijfas? En ja, die kan piepen als de neten als ie niet lekker met smering zit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161898541
ik denk draagarmrubber
Nothing to see here, carry on
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:46:27 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161900560
Auto opkrikken tot het wiel vrij is, voelen of er speling in het lager zit door te voelen boven/onder. Speling in de stuurrichtingen en niet boven/onder is stuurmechaniek. Boven/onder is lager. Als je het wiel een slinger geeft hoor je een kapot lager ook brommen.
Een aanlopende rem kan ook, maar je verhaal doet vermoeden dat het een lager is.

Owja.. Fabrikanten die zeggen dat dingen de levensduur van de auto mee gaan, lullen uit hun nek.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161919900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
Remklauw? Aandrijfas? En ja, die kan piepen als de neten als ie niet lekker met smering zit.
Hoe check je die remklauw, en het belangrijkste, hoe krijg ik die dan weer los?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:14 schreef RijstNatie het volgende:
ik denk draagarmrubber
Maar dat verklaart het verschil in warmte tussen links en rechts niet, plus dat dit gepiep afhandelijk is van de snelheid :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:46 schreef Sounddragon het volgende:
Auto opkrikken tot het wiel vrij is, voelen of er speling in het lager zit door te voelen boven/onder. Speling in de stuurrichtingen en niet boven/onder is stuurmechaniek. Boven/onder is lager. Als je het wiel een slinger geeft hoor je een kapot lager ook brommen.
Een aanlopende rem kan ook, maar je verhaal doet vermoeden dat het een lager is.

Owja.. Fabrikanten die zeggen dat dingen de levensduur van de auto mee gaan, lullen uit hun nek.
Zal vandaag even kijken, hoe klinkt zo'n kapot lager dan? Brommen zegt me niet zo veel :@
pi_161920841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:34 schreef gogosweden het volgende:

Als ik tijdens het rijden de rem een heel klein beetje indruk stopt het geluid ook, waarna het weer begint als ik de rem loslaat.

Het linkervoorwiel die dus wel piept zijn de bouten en de naaf beiden zo warm dat je je vingers er maar een paar seconden op kan houden zonder dat het pijn doet.

Door deze 2 regels zeg ik: aanlopende rem. Waarschijnlijk een randje op de remblokken of een piston in de klauw die niet meer helemaal terugtrekt.

Als dit al eventjes het geval is zal je het ook aan de blokken kunnen zien. 1 van de blokken zal waarschijnlijk verder of schuin afgesleten zijn.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  FOK!fotograaf woensdag 4 mei 2016 @ 17:07:40 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161924197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:31 schreef gogosweden het volgende:
Hoe check je die remklauw, en het belangrijkste, hoe krijg ik die dan weer los?
Opkrikken, wiel eraf en voelen hoeveel weerstand je voelt met draaien. In principe, het kost wat kracht, maar moet je je zuiger en glijbussen met de hand kunnen indrukken(tenzij het een draaisysteem is). Als je remklauw vast zit is het afhankelijk van wat er loos is hoe je hem los krijgt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:24:47 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_161924458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:34 schreef gogosweden het volgende:
Auto is een Skoda Felicia Combi 1.3liter lxi met bouwjaar 1998 en voorwielaandrijving.
Zijn die (graf)bakken ook met AWD geleverd dan?
pindazakje
pi_161925354
Ok, lager is het niet, kan het wiel geen mm verplaatsen als ik mijn handen op 6 en 12 uur heb. Op 3 en 9 uur is er een beetje speling maar dan draait het stuur ook mee, dus dat zit wel goed denk ik.

De rem daarintegen maakt wat gerommel, en als de auto uit is (zonder rembekrachtiging dus) beweegt de klauw helemaal niet. Draait de motor dan wil de klauw een beetje bewegen, maximaal een millimeter. Als ik daarna de remschijf wil draaien zit hij vast. Sla ik met een rubberhamer op de klauw kan ik de schijf weer bewegen, maar je hoort dat hij aanloopt ergens. Zover ik kon zien is het klosje aan de buitenkant van het wiel tegen de schijf aan, het andere klosje is een halve millimeter daar van af.

De vraag is, hoe los ik dit op?
pi_161925503
Nieuwe klauw of reviseren of schoonmaken
.
pi_161926103
Het is je remklauw wat niet vrij komt waardoor je rem aanloopt.
Je kan kijken of je remklauw kan schoon maken heb dit zelf ook gehad schoon gemaakt en toen deed alles het weer. Dit is zelf een apk afkeur en zal er niet langer mee rijden.
pi_161926255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is je remklauw wat niet vrij komt waardoor je rem aanloopt.
Je kan kijken of je remklauw kan schoon maken heb dit zelf ook gehad schoon gemaakt en toen deed alles het weer. Dit is zelf een apk afkeur en zal er niet langer mee rijden.
Hoe maak je die klauw schoon? Brake cleaner fluid er op spuiten of is daar een speciaal techniekje voor?
pi_161926422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:59 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Hoe maak je die klauw schoon? Brake cleaner fluid er op spuiten of is daar een speciaal techniekje voor?
Breng maar naar de garage..... Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.

In ieder geval de remblokken eruit halen en de klauw schoon maken met een staalborstel. Invetten met kopervet en weer in elkaar zetten.
pi_161926631
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:07 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Breng maar naar de garage..... Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.

In ieder geval de remblokken eruit halen en de klauw schoon maken met een staalborstel. Invetten met kopervet en weer in elkaar zetten.
ik heb het gewoon nooit eerder gedaan, zelfde geval was met schokbrekers + veren achter maar dat fixte ik ook zonder problemen :)
pi_161937652
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:25 schreef Fer het volgende:
Nieuwe klauw of reviseren of schoonmaken
Of de slang is inwendig defect
pi_161937708
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 00:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Of de slang is inwendig defect
hoe controleer ik dat?

Ik heb een video gemaakt van de remklauw terwijl iemand op de rem pompt, kan dat eventueel helpen?
pi_161937891
-tihi-

[ Bericht 98% gewijzigd door gogosweden op 05-05-2016 01:42:51 ]
pi_161938007
Wat wil je laten zien.

Ga naar een garage. Je praat over remmen!
pi_161938071
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 01:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Wat wil je laten zien.

Ga naar een garage. Je praat over remmen!
kijk, ik weet hoe remmen werken, ik heb ze alleen nooit "zien" werken zonder wiel er op, in die video, werkt de rem zoals het hoort, of kan je duidelijk zien dat er iets mis is (wat?)

Garage ga ik liever niet naartoe omdat ik het meeste op die kar gewoon lekker zelf fix. Moet alleen wel weten wat er dus loos is, zodat ik straks niet die hele remklauw vervang als het genoeg is om de blokjes en die glijdingen te vervangen.

Remschijven + blokjes moet ik sowieso doen binnenkort, maar ik spreid de kosten liever wat uit.
  FOK!fotograaf donderdag 5 mei 2016 @ 01:52:26 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161938259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 01:30 schreef gogosweden het volgende:
Remschijven + blokjes moet ik sowieso doen binnenkort, maar ik spreid de kosten liever wat uit.
Remschijven en blokken doe je altijd samen in 1x.

Zo te zien aan de roestvorming op je schijf heb je last van een vastzittende cilinder of geleidebus. Dat zit niet in de blokken of glijpennen van de blokken, dat zit echt in je klauw zelf. Kijk eens naar je zuiger. Hoe ziet die eruit? Hoe dik zijn je blokken? Ik heb zelf eens gehad dat een redelijke klauw opeens ging vastzitten. Bleken de blokjes zo ver op te zijn, dat ie niet lekker meer kon glijden op zijn geleidebussen. Die liepen vast in de rubbers. Blokjes vervangen en het ging weer.

Ik vind je filmpje nog steeds nogal nikszeggend.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161939641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 01:30 schreef gogosweden het volgende:

[..]

kijk, ik weet hoe remmen werken, ik heb ze alleen nooit "zien" werken zonder wiel er op, in die video, werkt de rem zoals het hoort, of kan je duidelijk zien dat er iets mis is (wat?)

Garage ga ik liever niet naartoe omdat ik het meeste op die kar gewoon lekker zelf fix. Moet alleen wel weten wat er dus loos is, zodat ik straks niet die hele remklauw vervang als het genoeg is om de blokjes en die glijdingen te vervangen.

Remschijven + blokjes moet ik sowieso doen binnenkort, maar ik spreid de kosten liever wat uit.
Als je weet hoe ze werken dan weet je ook hoe je er diagnose aan moet stellen
pi_161941785
quote:
12s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als je weet hoe ze werken dan weet je ook hoe je er diagnose aan moet stellen
Dankjewel voor je hulp man echt. Voel je je nou goed? Beetje tegen iemand die om hulp vraagt zeggen dat hij de pot op kan zodat jij je beter voelt?
pi_161941918
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:38 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Dankjewel voor je hulp man echt. Voel je je nou goed? Beetje tegen iemand die om hulp vraagt zeggen dat hij de pot op kan zodat jij je beter voelt?
Nee, ik wijs met de neus op de feiten.
pi_161945738
Probleem gevonden

Zonet even de klauw losgeschroefd om de blokjes te controlleren, kon dat kenkerding niet van de blokjes loskrijgen omdat er roest etc tussen zat (iemand een tip hoe ik dat fix?) maar controlleerde de glijbanen en de onderste (juist die zonder een rubbertje :') ) gleed lekker, maar de bovenste zat gewoon helemaal vast. Na wat wrikken met een hamer etc er een beetje beweging in gekregen. Nu een testritje gedaan en het piept niet meer.

Zal morgen even langs de autozaak om zo'n nieuwe glijdschroef te halen en wat kopervet. Dan werken de remmen weer met een beetje mazzel :Y
  FOK!fotograaf donderdag 5 mei 2016 @ 17:03:08 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161946601
Had ik ook niet gezegd ofzo hoor... B-)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161955902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had ik ook niet gezegd ofzo hoor... B-)
Dankjewel man, gelukkig is dit een goedkope fix. Heb jij nog een tip hoe ik die oude geleidebus er uit kan krijgen zonder de hele pin stuk te slaan met een hamer? Hoe krijg ik de remblokjes los trouwens? Die zitten zeg maar vastgekoekt in de klauw.
pi_161956122
Met een stukje schuurpapier?
.
pi_161956181
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:37 schreef Fer het volgende:
Met een stukje schuurpapier?
om die blokjes los te krijgen? Ik krijg de klauw niet eens van de schijf af omdat die blokjes mee willen zegmaar
pi_161956227
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:55 schreef gogosweden het volgende:

[..]

om die blokjes los te krijgen? Ik krijg de klauw niet eens van de schijf af omdat die blokjes mee willen zegmaar
Die blokjes zitten dan ook geborgd in de klauw, met schuifpennetjes als het een oudere auto is of doordat het blokje uitsteeksels heeft die in uitsparingen van de klauw vallen.

En in beide gevallen zou dat niet uit moeten maken als je de remzuigers naar binnen werkt, met of zonder blokken.
Het buitenste randje van je remschijf is nl. een stukje dikker dan de rest en dáár moeten de blokjes ook overheen kunnen.
Dus druk eerst alles maar eens terug nu het weer gangbaar is en probeer nog maar eens.
En ik durf het bijna niet te vragen maar als je de klauw er af wil halen, heb die die wel los gemaakt?
pi_161963408
Glijbouten vervangen maar probleem nog niet opgelost, ik denk dat ik de hele klauw moet vervangen :') is dat een beetje te doen?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:22:25 #33
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_161963754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:01 schreef gogosweden het volgende:
Glijbouten vervangen maar probleem nog niet opgelost, ik denk dat ik de hele klauw moet vervangen :') is dat een beetje te doen?
Ja, redelijk simpel.

Wel even ontluchten en remvloeistof aanvullen
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_161963890
Moet ie wel eerst z'n klauw er af kunnen krijgen (zie zijn eerdere post)

Wat je ook nog kunt proberen is, als je de klauw er af hebt, de zuigertjes iets naar buiten persen en opschuren met scotch brite.
Meestal is vuil of roest namelijk de oorzaak van het blijven hangen.
pi_161964107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:28 schreef vannelle het volgende:
Moet ie wel eerst z'n klauw er af kunnen krijgen (zie zijn eerdere post)

Wat je ook nog kunt proberen is, als je de klauw er af hebt, de zuigertjes iets naar buiten persen en opschuren met scotch brite.
Meestal is vuil of roest namelijk de oorzaak van het blijven hangen.
Klauw heb ik er af gekregen na wat brake cleaner op de achterkant van de blokjes te doen. Krijg ik die zuiger er wel weer in als ik hem naar buiten druk? Ik moet morgen 200km karren met dat ding en dat doe ik liever met een rem die een beetje aanloopt, dan een rem die niet werkt
pi_161964321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:39 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Klauw heb ik er af gekregen na wat brake cleaner op de achterkant van de blokjes te doen. Krijg ik die zuiger er wel weer in als ik hem naar buiten druk? Ik moet morgen 200km karren met dat ding en dat doe ik liever met een rem die een beetje aanloopt, dan een rem die niet werkt
Als de zuiger er uit komt wil ie er ook weer in. (Sommigen moeten draaiend terug)
Kijk alleen wel uit dat je de zuiger er niet compleet uit perst, laat voor de zekerheid 1 remblokje zitten als je gaat persen of probeer de zuiger die soepel gaat tegen te houden.
Maar eerlijk gezegd: Als je morgen 200 km moet rijden zou ik hier nog even mee wachten tot de auto wat langer stil kan staan.
Stel dát je een zuiger er per ongeluk helemaal uit perst is het allemaal aardig wat meer werk...
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:20:22 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161965123
Dit wordt lachen, popcorn in de aanslag, alles.

TS: het is een gesloten systeem; als je dat open maakt ergens (slangetje los, zuiger uit de klauw) en er komt lucht in moet je ontluchten, en dat is niet altijd even simpel.

Als je niet weet wat je doet; AFBLIJVEN.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161965127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als de zuiger er uit komt wil ie er ook weer in. (Sommigen moeten draaiend terug)
Kijk alleen wel uit dat je de zuiger er niet compleet uit perst, laat voor de zekerheid 1 remblokje zitten als je gaat persen of probeer de zuiger die soepel gaat tegen te houden.
Maar eerlijk gezegd: Als je morgen 200 km moet rijden zou ik hier nog even mee wachten tot de auto wat langer stil kan staan.
Stel dát je een zuiger er per ongeluk helemaal uit perst is het allemaal aardig wat meer werk...
Heb het nu lekker inmekaar geschroefd, er is al een verbetering want ik kan nu de klauw naar me toe trekken als hij aanloopt en dan stopt het, dat kon ik niet voordat ik die schroeven vervangde. Denk dat ik binnenkort de hele klauw + schijven + blokjes ga vervangen, rechts remde al beter volgens de apk en de schijf en blokjes links zijn echt bagger. Gelijk hele remsysteem voor dus maar vervangen op de remklauw rechts na :P
  FOK!fotograaf vrijdag 6 mei 2016 @ 19:36:21 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161969169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:39 schreef gogosweden het volgende:
Klauw heb ik er af gekregen na wat brake cleaner op de achterkant van de blokjes te doen. Krijg ik die zuiger er wel weer in als ik hem naar buiten druk? Ik moet morgen 200km karren met dat ding en dat doe ik liever met een rem die een beetje aanloopt, dan een rem die niet werkt
Als je rem aanloopt (en hij was al heet had je het over) dan zou ik hem laten staan. Remmen worden dan zo heet dat e.e.a. of gaat faden of je remmen aan de kook gaan (zeker met oudere remvloeistof). Dan heb je ook geen remkracht meer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:46 schreef vannelle het volgende:
Als de zuiger er uit komt wil ie er ook weer in. (Sommigen moeten draaiend terug)
Kijk alleen wel uit dat je de zuiger er niet compleet uit perst, laat voor de zekerheid 1 remblokje zitten als je gaat persen of probeer de zuiger die soepel gaat tegen te houden.
Maar eerlijk gezegd: Als je morgen 200 km moet rijden zou ik hier nog even mee wachten tot de auto wat langer stil kan staan.
Stel dát je een zuiger er per ongeluk helemaal uit perst is het allemaal aardig wat meer werk...
Sowieso iets erin laten zitten, dan komt de zuiger er (meestal) niet uit. Bij klauwen reviseren ook een blokje hout erin voordat je perslucht op de klauw zet, anders krijg je de zuiger om je oren.
Terugsteken is niet heel veel werk (meestal), maar wel even techniek.

Maar TS, hoe zijn je rubbers op beide klauwen? Zit er roest op de punten waar het moet bewegen of niet? Het kan lonend zijn om een revisieset te halen en de klauwen te reviseren. Houdt er rekening mee dat als je een klauw vervangt, je remslang ook los moet kunnen komen van je remleiding, de kans dat deze op exact dezelfde manier weer pas komt te zitten, is klein en een knik in je remslang wil je niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161969433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
, dan komt de zuiger er (meestal) niet uit. Bij klauwen reviseren ook een blokje hout erin voordat je perslucht op de klauw zet, a
Heb nu een stukje gereden met dat ding in verschillende snelheid, en het lijkt me dat het probleem opgelost is, het linkerwiel was nu kouder dan het rechterwiel na een ritje. Remvloeistof is 1.5 jaar geleden vernieuwd dus dat zit wel goed denk ik. Neem voor de zekerheid een paar liter water mee dat ik m kan koelen mocht het te warm worden.

Rubbers rond de zuiger van de klauw zijn nog heel, maar de binnenkant van de zuiger (die is hol aan 1 kant) is wel roestig.

Heb gehoord dat de remslang loskrijgen het moeilijkste is van het vervangen van een klauw. Heb je daar nog trucjes voor?
  FOK!fotograaf vrijdag 6 mei 2016 @ 19:51:29 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161969515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:48 schreef gogosweden het volgende:
Heb nu een stukje gereden met dat ding in verschillende snelheid, en het lijkt me dat het probleem opgelost is, het linkerwiel was nu kouder dan het rechterwiel na een ritje. Remvloeistof is 1.5 jaar geleden vernieuwd dus dat zit wel goed denk ik. Neem voor de zekerheid een paar liter water mee dat ik m kan koelen mocht het te warm worden.
Dat werkt dus niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:48 schreef gogosweden het volgende:
Heb gehoord dat de remslang loskrijgen het moeilijkste is van het vervangen van een klauw. Heb je daar nog trucjes voor?
Vanaf welke kant? Remklauw krijg je wel los. Andere kant is problematischer.

Tip:
- Geen steeksleutel gebruiken, maar een slangensleutel (die is aan 5 kanten gesloten en kant 6 is deels open, waardoor je hem op de slang krijgt. Als het zooitje dol is, kan je namelijk zagen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161969599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet.

[..]

Vanaf welke kant? Remklauw krijg je wel los. Andere kant is problematischer.

Tip:
- Geen steeksleutel gebruiken, maar een slangensleutel (die is aan 5 kanten gesloten en kant 6 is deels open, waardoor je hem op de slang krijgt. Als het zooitje dol is, kan je namelijk zagen.
Remklauw kant, denk dat ik de slang aan de andere kant lekker laat zitten, zodat ik die slang kan hergebruiken, of is dat een no-go?
  FOK!fotograaf vrijdag 6 mei 2016 @ 19:57:10 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161969646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:54 schreef gogosweden het volgende:
Remklauw kant, denk dat ik de slang aan de andere kant lekker laat zitten, zodat ik die slang kan hergebruiken, of is dat een no-go?
Heb je gelezen wat ik in mijn vorige post schreef. De kans dat die los moet, is erg groot, want de kans dat je nieuwe klauw identiek getapt is, en dus de slang kan blijven zitten, is niet groot. En met een geknikte/getwiste slang wil je niet rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161970531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat ik in mijn vorige post schreef. De kans dat die los moet, is erg groot, want de kans dat je nieuwe klauw identiek getapt is, en dus de slang kan blijven zitten, is niet groot. En met een geknikte/getwiste slang wil je niet rijden.
oh zo bedoelde je dat, daar moet ik overheen gelezen hebben. Dan kan ik dus net zo goed een nieuwe slang halen, dan heb je niet dat die oude over 2 jaar stuk gaat.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 mei 2016 @ 20:34:16 #45
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161970585
Waarom zou de oude stuk gaan?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161970597
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
Dit wordt lachen, popcorn in de aanslag, alles.

TS: het is een gesloten systeem; als je dat open maakt ergens (slangetje los, zuiger uit de klauw) en er komt lucht in moet je ontluchten, en dat is niet altijd even simpel.

Als je niet weet wat je doet; AFBLIJVEN.
TS denkt dat ie het weet. Hij negeerd juist de personen die er verstand van hebben. Gelukkig woont ie verder weg *O*
pi_161970801
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

TS denkt dat ie het weet. Hij negeerd juist de personen die er verstand van hebben. Gelukkig woont ie verder weg *O*
Ik vraag gewoon man, ik snap ook wel dat het een gesloten systeem is, dat lucht in je remmen een no-go is, en dat ontluchten een beetje een kutklusje is, ik zeg niet dat ik een expert ben, maar om nou te zeggen dat ik nergens verstand van heb is een beetje overdreven.

Het is een oude kutkar, die goedkoop in de belasting is, en ik studeer dus heb niet veel geld, ik leer liever wat klusjes te doen op deze wagen en bespaar er gelijk wat geld mee, dan dat ik alles maar laat doen door iemand en er niets van leer, plus dat ik dan ook eigenlijk geen geld heb voor de kar.

Bepaalde dingen kloot ik niet mee, en dat is wielinstelling, en alles in de motor op kleppen, bougies en olie na. Grotere dingen als de remcylinder en remvloeistof verversen doe ik ook liever niet zelf, de rest heb ik tot nu toe allemaal zelf gedaan, van het monteren van een trekhaak, tot schokbrekers + veren vervangen achter, ik leer gewoon spelendewijs terwijl ik bezig ben.

Als je daar een probleem mee hebt dan klik je maar weg. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 07-05-2016 00:56:07 (Kleine stijlcorrectie.) ]
  FOK!fotograaf vrijdag 6 mei 2016 @ 22:55:39 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161975528
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

TS denkt dat ie het weet. Hij negeerd juist de personen die er verstand van hebben. Gelukkig woont ie verder weg *O*
Want je wilt zeggen dat ik er geen verstand van heb? Ik ken zijn auto niet, maar zo'n beetje alles wat ik aan mijn eerste auto kon vervangen, heb ik wel in mijn handen gehad. Remvoeringen achter, remklauwen, koppakking, koppeling, distributieriem, accu, tellerhuis, draagarmen...

Goed, ik ben geen pro zoals jij, die alles met zijn ogen dicht doet en alleen aan de auto kan ruiken welk merk, type en uitvoering er staat, maar toch. Ik weet wat een werk het is om een koppakking te vervangen, ik weet wat je moet doen om steekassen te vervangen, ik weet hoe een koppeling eruit ziet en hoe zwaar een versnellingsbak is, om maar wat te noemen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161976655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Want je wilt zeggen dat ik er geen verstand van heb? Ik ken zijn auto niet, maar zo'n beetje alles wat ik aan mijn eerste auto kon vervangen, heb ik wel in mijn handen gehad. Remvoeringen achter, remklauwen, koppakking, koppeling, distributieriem, accu, tellerhuis, draagarmen...

Goed, ik ben geen pro zoals jij, die alles met zijn ogen dicht doet en alleen aan de auto kan ruiken welk merk, type en uitvoering er staat, maar toch. Ik weet wat een werk het is om een koppakking te vervangen, ik weet wat je moet doen om steekassen te vervangen, ik weet hoe een koppeling eruit ziet en hoe zwaar een versnellingsbak is, om maar wat te noemen.
Wat is het eerste woord van mijn eerste zin in je quote?
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 00:05:12 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161977686
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat is het eerste woord van mijn eerste zin in je quote?
Je tweede zin: "Hij negeert juist de personen die er verstand van hebben.", impliceert dat TS wel reageert op mensen die er geen verstand van hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')