Maar wat moet ik dan zeggen?
Oei dat wist ik niet, hebben jullie tips?
Ze zitten allebei op dezelfde school, maar zij zit 2 klassen hoger (hij is wel ouder dan haar, dat heeft ie via via gehoord.)
Nou reageer maar raak met leuke openingszinnen, hij zal jullie eeuwig dankbaar zijn!
Ik zou niet echt met een openingszin werken, ik zou haar gewoon om het een of ander onzinnigs aanspreken en een beetje gaan babellen.
quote:Zullen we meteen naar jou huis gaan of naar de mijne!?
Op woensdag 27 november 2002 16:30 schreef Haanibal het volgende:
hoe wil je je eitje morgenvroeg, gekookt of bevrucht?
(Tijdens het schrijven van dit gedachtenkronkeltje is het kwaad al geschied)
Misschien moet hij even afwachten totdat er iets gebeurd waar beiden mee te maken hebben. Dan heb je beiden een aanknopingspuntje
Of niet.
[Dit bericht is gewijzigd door deurmat op 27-11-2002 16:34]
quote:Werkt niet altijd
Op woensdag 27 november 2002 16:31 schreef Frenkie het volgende:
"Hoi"works all the time
Maar als dit niet werkt, werkt niets meer
quote:gewoon, wat jij ook graag zou willen horen; laat hem gewoon op jou oefenen
Op woensdag 27 november 2002 16:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:Maar wat moet ik dan zeggen?
quote:Heeft ze wel meteen door wat je wilt. Wel eerst voor haar gaan staan, aankijken, twijfelen en met een big smile en geforceerd spreken.
Op woensdag 27 november 2002 16:36 schreef Phrostbite het volgende:
Biertjuh?
- ik heb zo'n vermoeden dat jouw jurkje dezelfde kleur heeft als de bedekking van mijn kamer; kom je even mee om het te bekijken?
- ik ben mijn nummer kwijt, mag ik die van jou?
- mag ik iets in je mond fluisteren?
- zullen we verdwalen? ik weet de weg
- heb je een abonnement op mooier worden?
- Zullen we vrijen? "Nee. ik heb hoofdpijn." Ja, maar ik stop hem ook niet in je hoofd.
- (Fluisterend) Masturbeer je? - "Huh?" - WAT STUDEER JE?
- Ik heb geen openings zin.... maar jij hebt een opening en ik heb zin!
enz
quote:Of: `Neuken?`
Op woensdag 27 november 2002 16:44 schreef U-lerZzZ het volgende:
Hallo! Zullen we pizza gaan eten en vervolgens neuken???? Of lust je geen pizza?
Hij moet gewoon zeggen;
Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin.
Mazzel....
Ik heb nooit kunnen achterhalen hoeveel geld hij precies heeft uitgegeven aan koffie.
Kortom, als een jongen een meisje echt leuk vindt verzin je wel iets om haar aandacht te winnen.
Hij: "Zeg, mag ik je wat vragen?"
Zij: "Ja hoor"
Hij: "Nou, het zit zo: Ik ben bezig met een zelfstudie 'Hoe kom ik van mijn verlegenheid af' en nu zit ik bij hoofdstuk 6 'Iemand uitvragen'"
Zij: "Zozo"
Hij: (na wat gehakkel, gebloos en gedraai) "Zou je me willen helpen de cursus tot een goed eind te brengen, en met mij uitwillen?" (ondertussen heel zielig kijkend)
Zij: "Ja, tuurlijk"
Moet ze wel vrijgezel zijn natuurlijk, anders schiet het verder nog niet op
Ohja, wellicht handig als hij dit in de gang doet ofzo, in een overvolle kantine een blauwtje lopen lijkt me niet zo heel erg bevorderlijk voor die jongen.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 27-11-2002 17:22]
quote:Die gast:
Op woensdag 27 november 2002 16:55 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:
Een vriend van me heeft het gepresteerd om een half jaar lang elke pauze van onze vaste plek aan de ene kant van de aula naar de andere kant te lopen om daar koffie uit de automaat te halen, zodat hij op de terugweg het meisje dat hij leuk vond aan kon spreken zonder dat het leek dat hij speciaal voor haar de hele aula op en neer liep. Uiteindelijk klikte het en hadden ze bijna een jaar lang een gepassioneerde relatie.
Doet ie goed.
Maar ontopic: Tja, ik zou het eigenlijk niet weten. Ik ben zelf geen "openingszin-gebruiker". Er zo op aflopen en wat zeggen is toch niets voor mij. Ik moet iemand toevallig tegenkomen en dan een gesprek beginnen over (en nu komt het) dat ik ook zo'n schooltas had (of in die rinchting)
Misschien heb je iets aan dit verhaal: http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/spreken/
Zeker een tip voor iedereen met sociale angsten!!
quote:
Op woensdag 27 november 2002 16:56 schreef Elegy het volgende:Hij: "Zeg, mag ik je wat vragen?"
Zij: "Ja hoor"
Hij: "Nou, het zit zo: Ik ben bezig met een zelfstudie 'Hoe kom ik van mijn verlegenheid af' en nu zit ik bij hoofdstuk 6 'Iemand uitvragen'"
Zij: "Zozo"
Hij: (na wat gehakkel, gebloos en gedraai) "Zou je me willen helpen de cursus tot een goed eind te brengen, en met mij uitwillen?" (ondertussen heel zielig kijkend)
Zij: "Ja, tuurlijk"
quote:goh, dat zei nog niemand in deze draad
Op woensdag 27 november 2002 16:45 schreef Camel80 het volgende:
Het is heel simpel, en zeker in dit geval.Hij moet gewoon zeggen;
Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin.Mazzel....
quote:Vraag me niet of het werkt. Ik ben zelf namelijk ook zoals die jongen die wordt beschreven, ik durf nooit
Op woensdag 27 november 2002 17:02 schreef sizzler het volgende:[..]
.
Maar ik dacht, dit lijkt me wel redelijk origineel. Als het nou werkt, dan ga ik het ook eens proberen denk ik
Dan zal ze 90% zeker zeggen "ja hoor"
Goed dan zit je dus naast d'r en dan begin je een gesprek: Bijvoorbeeld welke les ze zometeen heeft. Leuk vak? Ja/nee? Waarom? Welke docent?
Hoppa. nieuw onderwerp: Welke docenten zijn aardig/niet aardig en waarom.
Vervolgens ga je wat te drinken kopen en vraag je of ze ook wat wil. En als de pauze voorbij is, dan ga je gewoon weer.
En als het nou een beetje leuk praten was, dan ga je toch gewoon bij de volgende gelegenheid weer bij d'r in de buurt zitten?
quote:Er kleeft hier echter één "maar" aan: Het zou goed kunnen dat ze met een paar vrindinnen zit. Dan is die stap net te groot. Wat dat betreft: "There is safety in numbers", dus zou in de gang wellicht een beter moment zijn om haar aan te spreken. Als het fout gaat, kan je er altijd nog snel vandoor gaan
Op woensdag 27 november 2002 17:50 schreef Undertaker2 het volgende:
Zorg dat je ziet waar ze is tijdens de pauze. Loop naar d'r toe en zeg: "Goed als ik hier kom zitten?"Dan zal ze 90% zeker zeggen "ja hoor"
Goed dan zit je dus naast d'r en dan begin je een gesprek: Bijvoorbeeld welke les ze zometeen heeft. Leuk vak? Ja/nee? Waarom? Welke docent?
Hoppa. nieuw onderwerp: Welke docenten zijn aardig/niet aardig en waarom.
Vervolgens ga je wat te drinken kopen en vraag je of ze ook wat wil. En als de pauze voorbij is, dan ga je gewoon weer.
En als het nou een beetje leuk praten was, dan ga je toch gewoon bij de volgende gelegenheid weer bij d'r in de buurt zitten?
Nouja, als ze dus met meer vriendinnen zit kan je ook in de buurt gaan zitten en met een half oor naar hun gesprek(ken) luisteren. Zodra er iets voorbij komt waar je ook iets over kan zeggen haak je in.
Dit is overigens wel veel lastiger, maar er is anders vast wel een moment te vinden waarbij ze zich niet in gezelschap bevindt en mijn eerdere reply van toepassing is.
quote:Maar dan zit je wel weer met het probleem dat het dan lijkt alsof je: betweterig overkomt/een bemoeial bent.
Op woensdag 27 november 2002 18:07 schreef Undertaker2 het volgende:
Ik had nog meer getypt, maar ik sloot het venster per ongelukNouja, als ze dus met meer vriendinnen zit kan je ook in de buurt gaan zitten en met een half oor naar hun gesprek(ken) luisteren. Zodra er iets voorbij komt waar je ook iets over kan zeggen haak je in.
Wel eens de "hou je met je eigen zaken bezig" blik gekregen? *koude rillingen...* brrr.
En daarnaast: Als hij erg verlegen is, zal hij dat denk ik ook niet zo snel doen
Ja, ik wel een positieveling hè?
quote:Of de "wie ben jij in godsnaam en uit welke dimensie ben je ingestraald om het woord aan mij te richten?" blik
Op woensdag 27 november 2002 18:25 schreef Elegy het volgende:
Wel eens de "hou je met je eigen zaken bezig" blik gekregen? *koude rillingen...* brrr.
quote:al dr vriendinnen uithoren zou ik zeggen...!? zou jij toch moeten weten als meisje
Op woensdag 27 november 2002 18:31 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Misschien weet iemand ook nog trucjes om erachter te komen of ze vrijgezel is....dat maakt de drempel naar contact alweer een stuk lager.
btw ik denk niet dat je in zo'n situatie een openingszin nodig hebt maar meer een paar vrienden die je langzaam koppelen..
voor op een feest zou ik gewoon zeggen: "openingszinnen vindt ik het saaiste deel van een relatie, dus zullen we die gewoon achter wege laten..?!" als je t een beetje charmant brengt geheid dat je een relatie hebt...
quote:
Op woensdag 27 november 2002 18:30 schreef kamagurka het volgende:[..]
Of de "wie ben jij in godsnaam en uit welke dimensie ben je ingestraald om het woord aan mij te richten?" blik
Jaja, fijne bezigheid dat versieren
Waar is de tijd dat je als man gewoon de begeerde dame mee kon slepen naar de bedsteeg, zodoende allerlei dingen met haar te doen?
Maar wacht, da's ook weer niet erg aardig
quote:Als het eens onderwerp "vriendjes" ter sprake komt, vragen hoe het met haar vriend gaat. Jij bent een meisje, wellicht weet je de timing wel beter dan ik
Misschien weet iemand ook nog trucjes om erachter te komen of ze vrijgezel is....dat maakt de drempel naar contact alweer een stuk lager.
Gewoon zeggen:
Hoi/Hee, zag je die twee meiden daarnet vechten? Zegt ze nee dan geef je een beknopte beschrijving van het gebeuren, neem afscheid en loop weg. Je hebt nu contact met haar gehad en je kunt haar nu iedere keer dat je haar ziet aanspreken. Zegt ze ja dan ga je niet inhoudelijk verder over het gevecht maar zeg dan dat je het toch wel vreemd vindt praat er nog even over en ga verder over een ander onderwerp.
quote:ik weet een heel goed trucje
vragen
quote:A: Hee, heb jij een vriend?
Op donderdag 28 november 2002 13:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik weet een heel goed trucje
vragen
quote:Meisje: Wil je neuken met mijn vriend
Op donderdag 28 november 2002 15:24 schreef EggsTC het volgende:
A : Heb je vriend?
B : Ja, hoezo?
A : Neuken?
"Zeg was jij nou dat meisje van dat dagboek?"
Het is altijd moeilijk, maar als je het nooit probeert lukt het ook nooit. Oefen met vreemden aanspreken, in de bus, de winkel, op straat... Zo kun je een beetje meer zelfvertrouwen kweken.
Willie - ook niet zo'n held
quote:grappige openingszinnen werken wel. Als je ze maar niet uit je hoofd geleerd hebt. en daarna ook nog wat te vertellen hebt.
Op vrijdag 29 november 2002 13:24 schreef williehewes het volgende:
Geinige openingszinnen zijn meestal te geforceerd om echt te werken. En als je na je geweldig grappige openingszin niets meer hebt om te zeggen werkt het ook niet.Het is altijd moeilijk, maar als je het nooit probeert lukt het ook nooit. Oefen met vreemden aanspreken, in de bus, de winkel, op straat... Zo kun je een beetje meer zelfvertrouwen kweken.
Willie - ook niet zo'n held
quote:Precies... een opening is slechts een aanzet. Het echte gesprek opzetten verder is veel lastiger. De opening is niet moeilijk, het gaat erom hoe je met de repsons omgaat.
Op vrijdag 29 november 2002 13:42 schreef Frenkie het volgende:
.....en daarna ook nog wat te vertellen hebt.
Btw: Op eigen risico!
quote:Zij: "Ohja, en wat deed ik daar dan
Op vrijdag 29 november 2002 14:57 schreef Hollie het volgende:
Hoi... Jij zult wel verschrikkelijk moe moeten zijn van alle dingen die je in mijn dromen gedaan hebt!Btw: Op eigen risico!
quote:wees inventief/assertief, speel in op de situatie..thats all i can say.
Op woensdag 27 november 2002 16:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
een goede vriend van mij is vrij verlegen.
Nu is hij dus verliefd op een meisje, en ja je voelt de bui al hangen, hij durft geen actie te ondernemen!
Nu heb ik tegen hem gezegd, gewoon naar haar toe stappen je hebt niks te verliezen.Maar wat moet ik dan zeggen?
Oei dat wist ik niet, hebben jullie tips?
Ze zitten allebei op dezelfde school, maar zij zit 2 klassen hoger (hij is wel ouder dan haar, dat heeft ie via via gehoord.)
Nou reageer maar raak met leuke openingszinnen, hij zal jullie eeuwig dankbaar zijn!
zoiets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |