Zal zo even kijken. Eerst naar de arts.quote:
Heeft niets met het ras te maken.quote:
Natuurlijk wel, Pittbulls, Rottweilers enz hebben de meeste doden op hun naam.quote:
quote:A 2009 report issued by DogsBite.org shows that 19 dog breeds contributed to 88 deaths in the 3-year period of 2006 to 2008. Pit bulls accounted for 59% followed by rottweilers with 14%.
Of the 88 fatal dog attacks recorded by DogsBite.org, pit bull type dogs were responsible for 59% (52). This is equivalent to a pit bull killing a U.S. citizen every 21 days during this 3-year period.
The data also shows that pit bulls commit the vast majority of off-property attacks that result in death. Only 18% (16) of the attacks occurred off owner property, yet pit bulls were responsible for 81% (13).
http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics.phpquote:During 1997 and 1998, at least 27 people died of dog bite attacks (18 in 1997 and 9 in 1998). At least 25 breeds of dogs were involved in 238 human dog bite related fatalities during the past 20 years. Pit bulls and rottweilers were involved in over half of these fatalities and from 1997 to 1998 were involved in 67%.
Dit is wel de essentie inderdaad. Alle honden bijten maar niet alle honden doden. Een vechthond is gefokt om zijn tegenstander te doden, zijn dus vaak loeisterk en stoppen pas wanneer hun "tegenstander" niet meer reageert (dood). Wanneer die dus in bijtmodus schiet en niet goed opgevoed/getraind is dan heb je een levensgevaarlijk probleem.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Pittbulls, Rottweilers enz hebben de meeste doden op hun naam.
En ja ik weet dat het lieve honden kunnen zijn, maar mocht er iets mis gaan dan kan een Rottweiler heel wat meer schade aanbrengen dan een dwergpincher.
Daarnaast heb je veel (ook grote rassen) honden die wel bijten, maar niet doden, veruit de meeste bijtincidenten met dodelijke afloop is van dit soort ''vechthonden''.
En dat zijn gewoon de feiten.
En niet alleen mensen, ik ken in mijn omgeving al 3 honden die dood zijn gebeten door dergelijke honden, de laatste was helaas afgelopen week.
En mijn ouders hond is ook aangevallen (en dat is het liefste en rustigste hondje die je kan vinden), heel zijn huid was losgescheurd van zijn rug, nu 5 jaar later heeft hij nog steeds rugproblemen.
Ik geloof dat de Jack Russell op nummer 1 staat wat betreft de meeste bijtincidenten, maar zelden heeft een Jack Russel iemand vermoord.
Ik wil mijn kinderen niet in de buurt hebben van dergelijke honden en ik ben ook heel blij dat hier in deze wijk dat soort honden verboden zijn.
Zielig voor zo'n dier toch. Laat het los in de natuur ofzo.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ons poedeltje (ja ik weet het) loopt ook los maar die komt direct als je d'r roept. Geen discussie; mocht ze dat een keer nalaten loopt ze twee weken aan de kortste lijn mogelijk en zet ze geen stap zonder dat ik (of iemand anders uit het gezin) dat toelaat. Volledig onderaan de hierarchie.
Ik ben opgegroeid met een schotse collie, enorm lief beest, slim en wij konden er alles mee doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:01 schreef Kaas- het volgende:
Ouders hebben meerdere Rottweilers gehad, ook op dit moment nog. Grootste kindervrienden die de kinderen in die buurt zich maar kunnen wensen. Hangen om hun nek en alles.
Maar het is wel waar dat niet iedereen ze kan opvoeden. Het is wel 'een hond voor gevorderden'.
Hetzelfde, dood, zo'n hersentumor overleeft geen hond.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met een schotse collie, enorm lief beest, slim en wij konden er alles mee doen.
Helaas kreeg ze een tumor in haar hoofd en wilde ze mijn broer aanvallen, mijn buurman kon er nog net tussen springen en is er met een bijtwond vanaf gekomen.
Hoe was het afgelopen wanneer het een Rottweiler of een Pittbull was geweest denk je?
Alleen dan de buurman ook waarschijnlijk, of mijn broer, in ieder geval was de schade aanzienlijker geweest.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hetzelfde, dood, zo'n hersentumor overleeft geen hond.
Duh. Als het een nijlpaard was geweest nog meer. Bij een parkiet iets minder.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Alleen dan de buurman ook waarschijnlijk, of mijn broer, in ieder geval was de schade aanzienlijker geweest.
En daarom hebben we (mensen in het algemeen) dus ook geen nijlpaarden in huis maar wel parkietjes.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Duh. Als het een nijlpaard was geweest nog meer. Bij een parkiet iets minder.
Je kan nog tien inkoppertjes geven, maar ze slaan niet echt ergens op. Een Rottweiler kan je prima in huis hebben.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
En daarom hebben we (mensen in het algemeen) dus ook geen nijlpaarden in huis maar wel parkietjes.
quote:Op maandag 2 mei 2016 08:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
In before 'het ligt niet aan de honden!!' Van erodome.
Heerlijk dat toontje van jou altijd.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:25 schreef Dven het volgende:
Heerlijk, die discussies tussen alle experts hier op FOK!
Wel een beetje jammer dat het nieuwsbestand zo leeg is dat tong nu zelfs dit begint te plaatsen.
Het heeft alleen een hoger risico...quote:Op maandag 2 mei 2016 09:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je kan nog tien inkoppertjes geven, maar ze slaan niet echt ergens op. Een Rottweiler kan je prima in huis hebben.
ok tongquote:Op maandag 2 mei 2016 09:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heerlijk dat toontje van jou altijd.
Verder is het Tong.
Zelf als kind gebeten door een loslopende kwijlerd.
Later hier op het hofje tegenover me een buurman met een loslopend kutkeffertje.
Weet niet eens hoe die liliputter-honden heten. Sprong altijd in m'n broekspijp. Toen ie me een keer in m'n enkel beet waar z'n even kleine baasje bij stond, moest ik tot tien tellen. Liet wel weten dat ik hem de volgende keer, als voetballer, een hijs zou verkopen.
Weer een nietszeggende hondenFOK!ker zijn kwijlende mond gesnoerd. Niet poepen in de zandbak hè ?quote:
Praatjes vullen geen gaatjes he tong, dat zou zeker jij nu toch wel moeten wetenquote:Op maandag 2 mei 2016 09:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weer een nietszeggende hondenFOK!ker zijn kwijlende mond gesnoerd. Niet poepen in de zandbak hè ?
quote:Op maandag 2 mei 2016 09:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hetzelfde, dood, zo'n hersentumor overleeft geen hond.
grootste kindervriendenquote:Op maandag 2 mei 2016 09:01 schreef Kaas- het volgende:
Ouders hebben meerdere Rottweilers gehad, ook op dit moment nog. Grootste kindervrienden die de kinderen in die buurt zich maar kunnen wensen. Hangen om hun nek en alles.
Maar het is wel waar dat niet iedereen ze kan opvoeden. Het is wel 'een hond voor gevorderden'.
Waarom hoor ik dan nooit dit soort dingen over een roedel jack russels? Of poedels? Of maltesers oid? Altijd rottweilers of pitbulls.quote:
Ik heb het niet over die honden in het algemeen he, maar specifiek over die honden die door m'n ouders zijn opgevoed.quote:
Iedere hond blijft een prooidier. Een slapende herdershond als lobbes lag bij mijn oma thuis. Hapte toe, uit de slaap gewekt.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dan nooit dit soort dingen over een roedel jack russels? Of poedels? Of maltesers oid? Altijd rottweilers of pitbulls.
Agressieve grafhonden zijn het.
Dan heb je het ook over ouders.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die honden in het algemeen he, maar specifiek over die honden die door m'n ouders zijn opgevoed.
Een prooidier, really?quote:Op maandag 2 mei 2016 12:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iedere hond blijft een prooidier. Een slapende herdershond als lobbes lag bij mijn oma thuis. Hapte toe, uit de slaap gewekt.
Je hebt gelijk, maar het ligt niet aan de honden, maar de opvoeding.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Pittbulls, Rottweilers enz hebben de meeste doden op hun naam.
En ja ik weet dat het lieve honden kunnen zijn, maar mocht er iets mis gaan dan kan een Rottweiler heel wat meer schade aanbrengen dan een dwergpincher.
Daarnaast heb je veel (ook grote rassen) honden die wel bijten, maar niet doden, veruit de meeste bijtincidenten met dodelijke afloop is van dit soort ''vechthonden''.
En dat zijn gewoon de feiten.
En niet alleen mensen, ik ken in mijn omgeving al 3 honden die dood zijn gebeten door dergelijke honden, de laatste was helaas afgelopen week.
En mijn ouders hond is ook aangevallen (en dat is het liefste en rustigste hondje die je kan vinden), heel zijn huid was losgescheurd van zijn rug, nu 5 jaar later heeft hij nog steeds rugproblemen.
Ik geloof dat de Jack Russell op nummer 1 staat wat betreft de meeste bijtincidenten, maar zelden heeft een Jack Russel iemand vermoord.
Ik wil mijn kinderen niet in de buurt hebben van dergelijke honden en ik ben ook heel blij dat hier in deze wijk dat soort honden verboden zijn.
Inderdaad! Ik zeg ook nergens dat het de schuld van de hond is, maar blijkbaar kunnen gewoonweg heel veel mensen dit soort honden niet aan en gaan er niet verantwoordelijk genoeg mee om.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar het ligt niet aan de honden, maar de opvoeding.
Dat is bij alle bijtincidenten het geval. Maar inderdaad is de anatomie van het gebit van dit soort honden zo ontwikkeld dat ze in staat zijn grote dieren te doden. En daarom is een beet van dit soort honden altijd erger dan van bijvoorbeeld een chihuahua. Hoewel dat ook kleine krengetjes kunnen zijn.
Honden kunnen opgevoed worden tot lieve makke vriendjes, maar het blijven honden.
Je laat kinderen niet alleen bij honden, en je voorkomt dat je honden bij kinderen kunnen komen, als je zelf de hond niet onder controle hebt.
Alle honden kunnen bijten, maar in het geval van sommige honden zijn de gevolgen nu eenmaal groter.
Gaat t, cesar?quote:Op maandag 2 mei 2016 09:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als je dat zielig vindt snap je niets van hoe een hond in een roedel staat.
Tja. Die hebben ook van jou een homo gemaakt.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die honden in het algemeen he, maar specifiek over die honden die door m'n ouders zijn opgevoed.
Goede opvoeding derhalve.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja. Die hebben ook van jou een homo gemaakt.
http://www.thebluedog.org(...)/welke-honden-bijtenquote:Agressie (en dus ook bijten) bij honden kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Een algemene uitspraak als dat een hond die eenmaal gebeten heeft nooit meer te vertrouwen is, is mede daarom zeker niet juist. Sterker nog, elke hond kan in een situatie gebracht worden waarin hij zal bijten! Alleen het moment dat een hond reageert door te bijten is per hond heel erg verschillend. We noemen dit de bijtdrempel. Sommige honden hebben een lage bijtdrempel en bijten dus relatief snel, andere hebben een hele hoge bijtdrempel. Bij een hond met een zeer hoge bijtdrempel moet er wel heel veel gebeuren wil hij bijten, maar onmogelijk is het nooit.
Helaas zijn er wel situaties waarin de kans op een volgend bijtincident groot is, wanneer de hond zijn eigenaar eenmaal gebeten heeft. Dit is vooral het geval wanneer er een probleem is in de realtie tussen de eigenaar en de hond. Een hond die in zijn beleving hoger in rang is dan zijn baas, heeft in zijn ogen het recht om zijn baas te corrigeren wanneer de baas iets doet dat hem niet bevalt. In zo'n geval is het probleem een onduidelijke of een omgekeerde rangorde.
Bij problemen in de relatie tussen hond en eigenaar betekent dat niet automatisch dat de hond gevaarlijk is geworden en dus wellicht moet inslapen. Het betekent veel eerder dat de baas van de hond moet leren hoe hij op een duidelijke en consequente manier met zijn hond moet omgaan! Soms is het vertrouwen tussen hond en baas echter zo geschaad dat herplaatsing van de hond in het belang van beide is. Ook wanneer de veiligheid van kinderen in het gezin in het geding is, kan herplaatsing van de hond een goede optie zijn. In veel andere gevallen kan het veranderen van de omgang tussen baas en hond gelukkig (verdere) problemen voorkomen!
quote:In de media komen bijtongevallen door een hond zogenaamd gevaarlijk ras vaker aan bod, dan een ongeval door een gewone huishond. De misverstanden rond ‘gevaarlijke’ rassen en het daaraan gepaarde onveiligheidsgevoel hebben eigenlijk weinig met de ‘honden’ te maken , ze hebben alles te maken met een sociaal en menselijk probleem .
Het gaat hier doorgaans om individuen die een hond van een bepaald type ( liefst gespierd en krachtig ) bezitten en de hond misbruiken om criminele activiteiten mee te plegen (mensen afdreigen, drugs dealen..) De hond wordt hier gebruikt als wapen en krijgt het embleem ‘ gevaarlijk ras’.
Dit fenomeen zorgt er voor dat sterke en gespierde honden, die goed functioneren als gezinshond… toch een soort brandmerk dragen ( ‘dat is zo een gevaarlijk ras’) en in sommige Europese landen verboden zijn om te bezitten, of in beslag worden genomen.
Daarnaast zijn er de honden die worden gefokt en gehouden voor illegale hondengevechten. Deze honden worden geselecteerd met de bedoeling om te doden. Honden die onvoldoende presteren of niet scherp genoeg zijn, worden ingezet voor de fok. Als pups van deze honden terecht komen in een gezin, kunnen er fatale ongevallen gebeuren.
Het grootste probleem met de ‘gevaarlijke rassen’ is dat je aan het uiterlijk van een hond ( fenotype) niet kan aflezen welke erfelijke aanleg deze hond met zich meedraagt.
Gezinnen die een pup aankopen van onbekende origine, een toevalsnestje van iemand (onbekend) kunnen zonder te weten een hond met een ernstige afwijking in huis halen. Koop dus steeds een hond aan met verstand, doe navraag naar afkomst en ga langs bij een erkende fokker.
Neemt niet weg dat jij nog steeds vals bent. Als je mijn hond was liet ik je castrerenquote:
Je hebt gelijk. Reacties uit de wilde weg. Nuanceren mensen.quote:Op maandag 2 mei 2016 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
''Verscheurd''
Een beet in zijn nek. Helaas dodelijk, maar kom op.
Whehe. Volgens mij zou je heel wat anders doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat jij nog steeds vals bent. Als je mijn hond was liet ik je castreren
Over nuanceren gesproken, is Ouder1 nog niet langsgekomen om de honden vrij te pleiten?quote:Op maandag 2 mei 2016 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Reacties uit de wilde weg. Nuanceren mensen.
quote:Op maandag 2 mei 2016 19:42 schreef Atak het volgende:
Die hond en zijn hondensoort moet je ter plekken afschieten. Gelijk zulke honden verbieden en actie ondernemen. Dit kan echt niet zo verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |