PSV was ook zwaar lucky tegen Willem II bijvoorbeeld, buitenspelgoals enzo. Geen enkel recht van spreken heb je.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:22 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Iedereen grapt wel, maar hij heeft wel een punt al overdrijft hij het wat. Iedereen zegt dat na 34 wedstrijden alle geluks en pechmomenten tegen elkaar af te strepen zijn maar Ajax staat dit seizoen wel heel vaak aan de goede zijde van de medaille.
Ja, misschien wel. Maar het is ook zulke grote onzin dat Ajax door de knvb of scheidsrechters kampioen zijn geworden. Ajax wint qua onderling resultaat van PSV en ook nog op doelsaldo. Dan ben je toch gewoon de terechte kampioen?quote:Op maandag 2 mei 2016 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is sowieso een onzincliché. Zie je inderdaad wel aan Ajax dit seizoen.
+1quote:Op maandag 2 mei 2016 00:42 schreef FL_Freak het volgende:
Als PSV kampioen wordt dan neem ik een UI naar keuze voor een jaar. Davy mag het bepalen.
Denk ook niet dat je kan spreken over een onterechte kampioen. Al is het dit seizoen wel een beetje om het even wie het wordt.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, misschien wel. Maar het is ook zulke grote onzin dat Ajax door de knvb of scheidsrechters kampioen zijn geworden. Ajax wint qua onderling resultaat van PSV en ook nog op doelsaldo. Dan ben je toch gewoon de terechte kampioen?
Ja, het is heel erg close tussen deze clubs dit seizoen.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je kan spreken over een onterechte kampioen. Al is het dit seizoen wel een beetje om het even wie het wordt.
dit inderdaad. Met 84 punten ben je gewoon kampioensmateriaal, zowel Ajax als PSV. Helaas is het dit keer Ajax die aan het langste eind trektquote:Op maandag 2 mei 2016 10:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je kan spreken over een onterechte kampioen. Al is het dit seizoen wel een beetje om het even wie het wordt.
Eindelijk, een normale beredenering.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
dit inderdaad. Met 84 punten ben je gewoon kampioensmateriaal, zowel Ajax als PSV. Helaas is het dit keer Ajax die aan het langste eind trekt
Toen Twente kampioen werd verdiende Ajax het weer wat meer.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
dit inderdaad. Met 84 punten ben je gewoon kampioensmateriaal, zowel Ajax als PSV. Helaas is het dit keer Ajax die aan het langste eind trekt
mwa ik gunde het twente wel NKufoquote:Op maandag 2 mei 2016 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen Twente kampioen werd verdiende Ajax het weer wat meer.
Shit happens
Dit. Al zie je hoe PSV telkens weer inzakt na de 1-0 (Vitesse thuis bijvoorbeeld), dat is gewoon lachwekkend.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:42 schreef Ajacied422 het volgende:
PSV's mentale labiliteit na ruime voorsprongen kost ze uiteindelijk de kop, als je het puur op basis van doelsaldo bekijkt.
Daar komt het wel op neer ja en dat ondanks de routine die er rondlooptquote:Op maandag 2 mei 2016 10:42 schreef Ajacied422 het volgende:
PSV's mentale labiliteit na ruime voorsprongen kost ze uiteindelijk de kop, als je het puur op basis van doelsaldo bekijkt.
De Graafschap twee maal, FC Twente, AZ, PEC Zwolle..quote:Op maandag 2 mei 2016 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja en dat ondanks de routine die er rondloopt
Ook dat is dubbel natuurlijk. Enerzijds heb je gelijk (als je inderdaad puur op doelsaldo kijkt) anderzijds heeft PSV natuurlijk ook tot verder in het seizoen op hoog niveau Europees gepresteerd. Ik weet dan ook niet of het labiliteit is, of toch een onbewuste 'spaarstand' waar sommige spelers dan inschieten. Dat het vooral de meer ervaren spelers waren die het in die wedstrijden lieten afweten (Guardado, de Jong, Bruma en toch ook Moreno) zegt wat dat betreft wel wat.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:42 schreef Ajacied422 het volgende:
We moeten ook niet vergeten dat PSV vorig seizoen zijn twee beste spelers heeft verkocht (Depay en Wijnaldum). Uiteraard hebben ze wel weer aardig ingekocht maar die twee kun je niet zomaar vervangen. Ajax had de mazzel dat er niemand wegging en ze dus door konden bouwen.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ook dat is dubbel natuurlijk. Enerzijds heb je gelijk (als je inderdaad puur op doelsaldo kijkt) anderzijds heeft PSV natuurlijk ook tot verder in het seizoen op hoog niveau Europees gepresteerd. Ik weet dan ook niet of het labiliteit is, of toch een onbewuste 'spaarstand' waar sommige spelers dan inschieten. Dat het vooral de meer ervaren spelers waren die het in die wedstrijden lieten afweten (Guardado, de Jong, Bruma en toch ook Moreno) zegt wat dat betreft wel wat.
Misschien dat PSV, als het wel vol gas was blijven geven in die wedstrijden, wel eerder in het seizoen opgebrand geweest en had het ze dan ook punten gekost ipv alleen tegengoals. Dat zijn dingen die je niet kunt inschatten.
Zoals hiervoor gezegd en door mij ook eerder, met 84 punten kun je niet stellen dat je echt iets hebt laten liggen. Als er 2 ploegen zo boven de rest uitsteken dan zijn het de kleine dingen die het verschil maken. En dan doel ik niet op een pingel meer of minder of een onterechte kaart, natuurlijk.
Ik blijf erbij dat PSV een selectie heeft die gewoon veel sterker is dan Ajax. Ik vind het ook opvallend dat in een seizoen waarin PSV de omschakeling maakt naar meer attractief voetbal en waarin Ajax juist grotendeels in de omschakeling speelt, het enorme gat van vorig jaar in één keer gedicht is. Dat zegt toch wel iets over de kracht van de speelstijl die PSV vorig jaar hanteerde. Hoe kut het soms ook is om naar te kijken.
Het is toch gewoon een wederkerend probleem, Baddertje. Alleen vorig jaar bleef het opvallend stabiel. Onder Advocaat en onder Rutten was het niet anders. Zeer boeiende materie.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ook dat is dubbel natuurlijk. Enerzijds heb je gelijk (als je inderdaad puur op doelsaldo kijkt) anderzijds heeft PSV natuurlijk ook tot verder in het seizoen op hoog niveau Europees gepresteerd. Ik weet dan ook niet of het labiliteit is, of toch een onbewuste 'spaarstand' waar sommige spelers dan inschieten. Dat het vooral de meer ervaren spelers waren die het in die wedstrijden lieten afweten (Guardado, de Jong, Bruma en toch ook Moreno) zegt wat dat betreft wel wat.
Misschien dat PSV, als het wel vol gas was blijven geven in die wedstrijden, wel eerder in het seizoen opgebrand geweest en had het ze dan ook punten gekost ipv alleen tegengoals. Dat zijn dingen die je niet kunt inschatten.
Zoals hiervoor gezegd en door mij ook eerder, met 84 punten kun je niet stellen dat je echt iets hebt laten liggen. Als er 2 ploegen zo boven de rest uitsteken dan zijn het de kleine dingen die het verschil maken. En dan doel ik niet op een pingel meer of minder of een onterechte kaart, natuurlijk.
Ik blijf erbij dat PSV een selectie heeft die gewoon veel sterker is dan Ajax. Ik vind het ook opvallend dat in een seizoen waarin PSV de omschakeling maakt naar meer attractief voetbal en waarin Ajax juist grotendeels in de omschakeling speelt, het enorme gat van vorig jaar in één keer gedicht is. Dat zegt toch wel iets over de kracht van de speelstijl die PSV vorig jaar hanteerde. Hoe kut het soms ook is om naar te kijken.
Pröpper is gewoon beter dan Wijnaldum voor het spel dat Cocu dit jaar wilde spelen. In de praktijk is er voor Depay eigenlijk geen vervanger geweest. Van Lestienne heb je per saldo waarschijnlijk meer 'last' gehad dan plezier.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:03 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
We moeten ook niet vergeten dat PSV vorig seizoen zijn twee beste spelers heeft verkocht (Depay en Wijnaldum). Uiteraard hebben ze wel weer aardig ingekocht maar die twee kun je niet zomaar vervangen. Ajax had de mazzel dat er niemand wegging en ze dus door konden bouwen.
Onder Rutten en Advocaat waren de problemen van een totaal andere orde.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een wederkerend probleem, Baddertje. Alleen vorig jaar bleef het opvallend stabiel. Onder Advocaat en onder Rutten was het niet anders. Zeer boeiende materie.
vorig seizoen werd er wat makkelijker gescoord denk ikquote:Op maandag 2 mei 2016 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een wederkerend probleem, Baddertje. Alleen vorig jaar bleef het opvallend stabiel. Onder Advocaat en onder Rutten was het niet anders. Zeer boeiende materie.
Propper heeft het idd goed gedaan, maar ik vond Wijnaldum met name zijn drive en power wel een hele sterke en stabiele schakel. Hij maakte ook nog eens 14 goals als middenvelder.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Pröpper is gewoon beter dan Wijnaldum voor het spel dat Cocu dit jaar wilde spelen. In de praktijk is er voor Depay eigenlijk geen vervanger geweest. Van Lestienne heb je per saldo waarschijnlijk meer 'last' gehad dan plezier.
Ook daar zat het probleem voor een groot deel gewoon mentaal buiten dat ze destijds een achterhoede hadden van vrij treurig niveau.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Onder Rutten en Advocaat waren de problemen van een totaal andere orde.
Pröpper heeft mij ook verrast maar je ziet dat zo'n Van Ginkel extra dynamiek en doelpunten heeft gebracht, als die vanaf begin seizoen had meegedaan had het er wellicht anders uitgezien.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:07 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Propper heeft het idd goed gedaan, maar ik vond Wijnaldum met name zijn drive en power wel een hele sterke en stabiele schakel. Hij maakte ook nog eens 14 goals als middenvelder.
Vorig jaar 92 goals, nu op 85 met nog 1 wedstrijd te gaan (en 31 tegen in beide seizoenen).quote:Op maandag 2 mei 2016 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig seizoen werd er wat makkelijker gescoord denk ik
laten we hopen dat het volgend jaar ook zo zal verlopen.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vorig jaar 92 goals, nu op 85 met nog 1 wedstrijd te gaan (en 31 tegen in beide seizoenen).
En PSV heeft dit jaar maar 4 punten minder dan vorig jaar als ze de laatste wedstrijd winnen. Met dit puntenaantal was PSV vorig jaar ook met grote afstand kampioen geworden.
PSV heeft het nauwelijks minder gedaan, Ajax gewoon beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |