abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2016 @ 23:31:29 #101
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_161861463
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:10 schreef Specularium het volgende:
Ik zie helemaal geen Free Palestina in dat stukje.
of Sylvana Simons.
graag op anoniem
  zondag 1 mei 2016 @ 23:37:35 #102
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161861670
Ik overweeg serieus een strategische stem op de PVV volgend jaar ... :{
pi_161861725
Sylvana Simons is nu ook tegen de 4 mei herdenking zolang er niet meer aandacht komt voor het slavernijverleden van blank Nederland. Tot die tijd denkt ze op 4 mei niet aan de soldaten die gesneuveld zijn voor onze vrijheid. De gesneuvelden hebben nog niet gereageerd op deze plotwending.
pi_161861964
Moet gewoon een Nationale dag komen van de haat/dodenverwensing.

Probleem opgelost, iedereen dood wensen, hoef je ook geen onderscheid te maken tussen iets kansloos als gelovigen/groeperingen 😐
  maandag 2 mei 2016 @ 10:01:04 #105
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_161865794
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:39 schreef DrDentz het volgende:
Sylvana Simons is nu ook tegen de 4 mei herdenking zolang er niet meer aandacht komt voor het slavernijverleden van blank Nederland. Tot die tijd denkt ze op 4 mei niet aan de soldaten die gesneuveld zijn voor onze vrijheid. De gesneuvelden hebben nog niet gereageerd op deze plotwending.
http://www.ketikotiamsterdam.nl/ er is een nationale herdenking voor slavernij....

Nou ja ergens ook boeiend wat zij doet. Herdenken kan je alleen doen voor je zelf en niet voor iemand anders.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 2 mei 2016 @ 10:03:36 #106
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161865845
quote:
9s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik overweeg serieus een strategische stem op de PVV volgend jaar ... :{
Tokkie :{w
pi_161866099
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Tokkie :{w
Oikofoob :{w
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161866178
Sowieso dat hypocriete kutvolk die helemaal schuimbekt bij Nederlands-Indië :r :r :r

Mede door de kolonieën hebben we nu welvaart _O_
pi_161866193
Op zich hebben ze wel goede punten.
  maandag 2 mei 2016 @ 10:26:09 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161866262
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:22 schreef SR4 het volgende:
Mede door de kolonieën hebben we nu welvaart _O_
Gezien de staat van Nederland na de tweede wereldoorlog is dat eigenlijk ook niet het geval. Na de tweede wereldoorlog hebben ze namelijk allemaal meer geld gekost dan opgebracht. Als je wil mierenneuken dan.
  maandag 2 mei 2016 @ 11:05:56 #111
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161867036
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gezien de staat van Nederland na de tweede wereldoorlog is dat eigenlijk ook niet het geval. Na de tweede wereldoorlog hebben ze namelijk allemaal meer geld gekost dan opgebracht. Als je wil mierenneuken dan.
En voor de oorlog was Nederland allesbehalve welvarend. We behoorden zelfs tot de achterhoede van Europa qua welvaart. Dat heeft eigenlijk geduurd totdat we gas gingen winnen in eigen bodem.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 2 mei 2016 @ 11:07:10 #112
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161867057
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:05 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En voor de oorlog was Nederland allesbehalve welvarend. We behoorden zelfs tot de achterhoede van Europa qua welvaart. Dat heeft eigenlijk geduurd totdat we gas gingen winnen in eigen bodem.
Te lang gewacht met de industrialisatie, steeds maar weer vol trots naar die Gouden Eeuw wijzen inderdaad, toen lagen zelfs de Belgen een straatlengte voor op ons.
pi_161867691
Het ironische hieraan is dat zulke acties als dit juist de haat en het racisme ten opzichte van allochtonen vergroot. Hetgeen wat aanhangers van deze achterlijke beweging niet realiseren.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:02:53 #114
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161868406
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:36 schreef 1var het volgende:
Het ironische hieraan is dat zulke acties als dit juist de haat en het racisme ten opzichte van allochtonen vergroot. Hetgeen wat aanhangers van deze achterlijke beweging niet realiseren.
Uitlokken en slachtoffertje spelen. Lijkt Wilders wel. :')
  maandag 2 mei 2016 @ 12:36:48 #115
235070 Scarface150993
On the road...
pi_161869146
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Voor hersenloze debielen met het IQ van een poffertje wel ja. Voor normale, rationele weldenkende mensen is het niets anders dan een hypocriet stuk uitvreten met gezwam van de bovenste plank.
Ik stopte met lezen toen ik je username zag

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:47 schreef SR4 het volgende:

[..]

Nee dat heeft ze niet.

4 mei is bedoeld als nationale herdenking waarbij de Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld vanaf 1940 worden herdacht. Onder andere de mensen die zijn gestorven zodat trutjes met te weinig aandacht zoals zij op deze manier kunnen compenseren voor het gebrek aan aandacht.

Het staat je vrij om iets anders te herdenken, al herdenk je je dode neonazistische cavia, of herdenk des noods niets, maar dit is aandachtstrekkerij.
Zit ook wat in. Vind het wel een raar argument dat je vrij bent om te herdenken wat je wilt. Makkelijk goedpraten, want het is alleen voor oorlogsgeweld van 1940.
pi_161869985
pi_161870488
Waar is deadprez bij dit soort gesprekken man, ik mis hem.
Zwart is een nare kleur.
pi_161872371
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ach, gouden eeuw.

Zonder die koloniën waren we niets en zonder ons waren de koloniën ook niets. Indonesië is nu één grote vuilstortplaats van islam en armoede, als het nog in Nederlands bezit was, was het tenminste welvarend.

Nederland _O_
pi_161873839
Ik word al enige tijd erg moe van dit geneuzel van al die mensen. Gario, Sylvana Simons, de Geenstijl malloten die alleen maar aan islam bashen doen en allemaal iedere scheet uitvergroten, de gutmenschen die alles kapot redeneren en menen ergens 'recht' op te hebben. En dan vandaag de dag een mevrouw die het weer mooi verpakt maar naar mijn mening een walgelijke boodschap verkondigt. Dat mag ze doen. Ik vind het erg treurig dat ze zoiets werkelijk zegt, maar ze mag het doen. We gaan er weer lekker met zijn allen over praten vanavond met Matthijs, Humberto, Jeroen, Rutger en ons plasje erover doen.

Voor de verandering heeft ThePostOnline wat zinnigs te zeggen, met eindelijk eens een scherpe column van Annabel Nanninga.

Ook deze vind ik wel raak:

"Op 4 mei herdenken we de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat je nu probleemloos dingen als #geen4meivoormij mag twitteren"

Tot zo ver mijn plasje. En nu dat kind Christa en alle #geen4meivoormij een lesje logisch redeneren geven.
pi_161879911
Maar nu wordt de dodenherdenking in de tokkie-hoek gedrukt net als het Sinterklaasfeest. Straks doen alleen de mensen van Nederland Mijn Vaderland daar nog aan op 4 mei, mensen met dit shirt:

Want Zwarte Piet is racistisch en 4 mei is hypocriet want het zijn nazi's die in Nederlands Indië terreur hebben gezaaid ofzo.
pi_161890972
Onzin
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:06:16 #122
407722 LeonardoFibonacci
0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 ..
pi_161891119
Ik heb altijd uit respect meegedaan aan Keti Koti op 30 juni. Dit jaar heb ik besloten om er niet meer aan mee te doen. Ik vind dat Keti Koti zijn waarde heeft verloren door de hypocrisie van de samenleving. Voor mij heeft Keti Koti geen zin wanneer we het opkomende fascisme en tattahaat in Nederland gewoon zijn gang laten gaan. Daarnaast vind ik dat de geschiedenis van mijn voorouders ook herdacht moet worden. Ik wil niet meedraaien in een samenleving waar het zwarte slavernij verleden belangrijker is dan de niet-zwarte slavernij geschiedenis, waar Noord-Afrika een zeer belangrijke rol in heeft gespeeld. Ik kan niet met een stalen gezicht de slachtoffers van slavernij herdenken wanneer wij elke maand witte mannen voor onze uitkering laten werken onder het mom van het niet kunnen vinden van een baan wegens zogenaamd racisme. Hoe kunnen wij het ermee eens zijn dat dit vreselijke verleden nooit meer mag gebeuren terwijl wij ondertussen op ons lauweren rusten en profiteren van de verzorgingsstaat? Ik doe niet meer mee aan Keti Koti. Ik denk dat het een veel mooier signaal is als wij een betere toekomst kunnen achterlaten voor de jongere generatie door het hedendaags fascisme te bestrijden en door te werken. Juist omdat wij moeten leren van het verleden en niet moeten vergeten.
#voormijgeenketikoti
pi_161892086
Ha, dus hier zit het links tuig dat Nederland langzaamaan kapot maakt.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:27:51 #124
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_161892106
Nu lees je in de krant verhalen van mensen die alles mee hebben gemaakt, het er nog steeds moeilijk mee hebben en dan wordt je door de kankerjeugd, want dat is het, zo de grond in getrapt. Echt triest.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:57:22 #125
99295 perezoso
blankjoekel
pi_161892559
Ik heb er nooit bij stil gestaan, niet omdat ik respectloos ben maar omdat ik gevoelloos ben voor het verleden waar ikzelf geen deel van uit heb gemaakt. Natuurlijk kan ik ook een theatraal traantje laten rollen bij de herdenking maar ik sta daarboven. :D

Ik kan overigens wel genieten van ww2 documentaires, het laat mij niet geheel koud.
pi_161893165
Christa is natuurlijk een domme trut, maar het is geen verwonderlijke reactie als je kijkt naar de inhoudelijke leegte waarmee de dodenherdenking wordt omkleed. Het moet allemaal apolitiek zijn en niemand voor het hoofd stoten. Tegelijkertijd is het officiële verhaal wel dat 'we' alle Nederlandse oorlogsdoden herdenken, zonder enig onderscheid te maken tussen de verzetsstrijder in WO2 en de oorlogsmisdadiger ten tijde van de politionele acties. Dat moet, anders heb je het Defensiepersoneel en de veteranen weer over de zeik. Je kunt het wat dat betreft ook moeilijk goed doen. Het is zogenaamd breed en apolitiek, tegelijkertijd maken we een politieke keuze waar veel mensen terecht moeite mee hebben.

Wat dat betreft is het wel waardeloos dat we eigenlijk helemaal geen helder nationaal verhaal over de dodenherdenking hebben. Daardoor produceert onze maatschappij kutjes zoals Christa die denken dat ze Nederland een gunst bewijzen door 'uit respect' 'mee te doen'. Wat betekent meedoen hier trouwens? Om 8 uur voor de tv zitten en eindelijk twee minuutjes je domme bek houden? Zou ze vaker moeten doen. In Groot-Brittannië werden dat soort vrouwen vroeger letterlijk gemuilkorfd. Dat is nu misschien wat extreem en sexistisch, maar het feit is dat we tegenwoordig geen correctiemechanismen voor domme kutten (m/v) hebben. Dus we kunnen wel boos zijn op Christa, maar we hebben haar zelf opgevoed. Nous sommes Christa.

Het punt is dat dit soort mensen geen enkele intrinsieke verplichting voelen om mee te doen, omdat die er ook niet is. Het is een puur individueel verhaal geworden. Van de mariniersofficier die de meest imperialistische schanddaden van Nederland herdenkt tot het jongetje dat een gedichtje over z'n NSB-opa schrijft, je mag het allemaal lekker zelf invullen. Dat is natuurlijk ook een vorm van (negatieve) vrijheid, maar dan kun je verwachten dat er ook mensen zijn die het hele gebeuren afwijzen.
pi_161914477
Het herdenken van een oorlog is dus eigenlijk niet meer hypocriet wanneer er geen oorlogen meer zijn?
  woensdag 4 mei 2016 @ 02:46:17 #128
433309 Impressme
Very funny
pi_161914508
Dan herdenken ze het toch lekker niet, als ze hun grote waffel maar houden om 20.00 uur.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_161915393
We gaan een oorlogje voeren over of er op 4 mei herdacht moet worden of niet. Bommen en granaten alles.
pi_161920408
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 02:36 schreef Captainp00face het volgende:
Het herdenken van een oorlog is dus eigenlijk niet meer hypocriet wanneer er geen oorlogen meer zijn?
Echt hè, nadenken blijkt nog niet zo makkelijk.

quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 02:46 schreef Impressme het volgende:
Dan herdenken ze het toch lekker niet, als ze hun grote waffel maar houden om 20.00 uur.
En dit idd.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:54:20 #131
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161920510
Ik herdenk iedereen. Elke dag. 4 mei is elke dag voor mij. O+
wooblabalurg
pi_161925383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:33 schreef Vasilevski het volgende:
Christa is natuurlijk een domme trut, maar het is geen verwonderlijke reactie als je kijkt naar de inhoudelijke leegte waarmee de dodenherdenking wordt omkleed. Het moet allemaal apolitiek zijn en niemand voor het hoofd stoten. Tegelijkertijd is het officiële verhaal wel dat 'we' alle Nederlandse oorlogsdoden herdenken, zonder enig onderscheid te maken tussen de verzetsstrijder in WO2 en de oorlogsmisdadiger ten tijde van de politionele acties. Dat moet, anders heb je het Defensiepersoneel en de veteranen weer over de zeik. Je kunt het wat dat betreft ook moeilijk goed doen. Het is zogenaamd breed en apolitiek, tegelijkertijd maken we een politieke keuze waar veel mensen terecht moeite mee hebben.

Wat dat betreft is het wel waardeloos dat we eigenlijk helemaal geen helder nationaal verhaal over de dodenherdenking hebben. Daardoor produceert onze maatschappij kutjes zoals Christa die denken dat ze Nederland een gunst bewijzen door 'uit respect' 'mee te doen'. Wat betekent meedoen hier trouwens? Om 8 uur voor de tv zitten en eindelijk twee minuutjes je domme bek houden? Zou ze vaker moeten doen. In Groot-Brittannië werden dat soort vrouwen vroeger letterlijk gemuilkorfd. Dat is nu misschien wat extreem en sexistisch, maar het feit is dat we tegenwoordig geen correctiemechanismen voor domme kutten (m/v) hebben. Dus we kunnen wel boos zijn op Christa, maar we hebben haar zelf opgevoed. Nous sommes Christa.

Het punt is dat dit soort mensen geen enkele intrinsieke verplichting voelen om mee te doen, omdat die er ook niet is. Het is een puur individueel verhaal geworden. Van de mariniersofficier die de meest imperialistische schanddaden van Nederland herdenkt tot het jongetje dat een gedichtje over z'n NSB-opa schrijft, je mag het allemaal lekker zelf invullen. Dat is natuurlijk ook een vorm van (negatieve) vrijheid, maar dan kun je verwachten dat er ook mensen zijn die het hele gebeuren afwijzen.
Vroeger had je ook mensen zoals Christa, alleen door gebrek aan social media hoorde je ze niet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161928372
quote:
Vroeger had je ook mensen zoals Christa, alleen door gebrek aan social media hoorde je ze niet.
Of werden ze op de brandstapel geflikkerd met die grote muil.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:17:42 #134
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161928511
Wauw. Dit is echt één van de meest trieste dingen/trends die ik ooit gezien heb.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161928817
Oké het is voorbij, tijd voor de zwartepietendiscussie.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:42:01 #136
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161929350
Even de vlag strijken, over een half uur is het zonsondergang.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')