abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161871314
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:00 schreef DaneV het volgende:
Terecht. Aanpakken die hap. Een industrie die geld verdient aan de ellende van andere mensen mag van mij tot op het bod uit worden gekleed. Civiel, strafrechtelijk, of met brandende fakkels voor het hoofdkantoor; alles beter dan niks doen.

En verslaving is geen keuze. Het is een val waar je in loopt. Vooral voor pubers/jongeren waarvan de hersenen nog niet volledig zijn ontwikkeld. En juist daar maakt de tabaksindustrie graag gebruik van.
Je kunt ook er voor kiezen om niet te gaan roken.
  maandag 2 mei 2016 @ 16:01:25 #27
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_161873753
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:20 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Je kunt ook er voor kiezen om niet te gaan roken.
Dat zeg ik... jongeren kunnen die keuze nog niet bewust maken zoals volwassenen dat kunnen.
pi_161874190
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:01 schreef DaneV het volgende:

[..]

Dat zeg ik... jongeren kunnen die keuze nog niet bewust maken zoals volwassenen dat kunnen.
Jawel. Ik heb er bewust voor gekozen om af en toe een sigaret te gaan roken. Ik ben na een maand weer gestopt, want ik had tijdens het feesten te veel gerookt en vond het toen niet meer lekker. Dus je eerste pakje is een bewuste keuze.
pi_161874751
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 01:59 schreef DarkMinded het volgende:
Volgens mij ging het erom dat de fabrikanten bewust stoffen toevoegen die het inhaleren makkelijker maken, de hoest reflex onderdrukken of bijvoorbeeld de opname van nicotine verbeteren.
De fabrikanten maken roken bewust meer verslavend dan pure tabak zonder additieven zou zijn.
Tenminste, dat is wat ik die advocate zon ongeveer hoorde zeggen op RTL.

In dat geval vind ik dat zij een punt heeft.
pi_161874882
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

In dat geval vind ik dat zij een punt heeft.
Dat vond ik ook, maar dit is maar een kant van het verhaal. Fabrikanten claimen namelijkl dat zij dit voor de smaak doen. Toen ik laatst eens een pakje lucky strike zonder toevoegingen gerookt heb moet ik toegeven dat dit best wel eens kan kloppen. Bweh, alsof je gedroogd gras rookt. Wat betreft die toegevoegde stoffen weet ik daarom niet goed wat ik ervan moet vinden.
pi_161875013
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, maar dit is maar een kant van het verhaal. Fabrikanten claimen namelijkl dat zij dit voor de smaak doen. Toen ik laatst eens een pakje lucky strike zonder toevoegingen gerookt heb moet ik toegeven dat dit best wel eens kan kloppen. Bweh, alsof je gedroogd gras rookt. Wat betreft die toegevoegde stoffen weet ik daarom niet goed wat ik ervan moet vinden.
Snap ik, dus wordt het hoogtijd dat het eens goed uitgezocht wordt. Al zal de tabakslobby logischerwijs (of het nu klopt of niet) blijven zeggen dat het zeg maar "smaaktoevoegingen" zijn, en de tegenpartij ziet de toevoegingen als "verslavend makend". Lastig denk ik.
pi_161875762
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef CafeRoker het volgende:

[..]
Toen ik laatst eens een pakje lucky strike zonder toevoegingen gerookt heb moet ik toegeven dat dit best wel eens kan kloppen. Bweh, alsof je gedroogd gras rookt.
Ik ben er ondertussen gewend aan geraakt en prefereer het boven andere sigaretten.

Niet meer of minder verslavend dan de 'normale' sigaretten, trouwens.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')