quote:Bron: AT5.
Op veel basisscholen in Amsterdam is Sinterklaas dit jaar niet welkom, meldt de Telegraaf. Het islamitische suikerfeest valt dit jaar op 5 december.
Het suikerfeest is de afsluiting van de ramadan. Veel scholen hebben het bezoek van de Sint vervroegd naar woensdag of dinsdag. Op die manier wordt voorkomen dat leerlingen die vrij vragen vanwege het suikerfeest, het bezoek van de Sint moeten missen.
"Wij houden rekening met iedereen en voor het Sinterklaasfeest heb ik graag alle kinderen op school," zegt directeur Gräber van de Dapperschool in Oost in de krant.
Tsja, en hoe ga je dat aan de kids uitleggen?
quote:Sint dient zich net als de rest van Nederland aan te passen aan een kleine, maar mondige, groep slecht-geintegreerde islamieten.
Op woensdag 27 november 2002 14:53 schreef static het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Dokter_Mo op 27-11-2002 14:57]
quote:Gewoon dat Sint zijn verblijfsvergunning op 5 december afloopt en hij daardoor door de IND het land wordt uitgezet en daarom voor 5 december nog even snel de school bezoekt.
Op woensdag 27 november 2002 14:53 schreef static het volgende:[..]
Bron: AT5.
Zullen die kleine allochtoontjes wel begrijpen.
quote:hahahaha
Op woensdag 27 november 2002 14:57 schreef Redman het volgende:[..]
Gewoon dat Sint zijn verblijfsvergunning op 5 december afloopt en hij daardoor door de IND het land wordt uitgezet en daarom voor 5 december nog even snel de school bezoekt.
Zullen die kleine allochtoontjes wel begrijpen.
quote:Nederland is Nederland, dit soort dingen kan ik echt niet begrijpen. Dat ze maar eens integreren in de Nederlandse samenleving verdomme!
Op woensdag 27 november 2002 14:56 schreef xf0rz het volgende:
Als het een islamitische school is, dan hebben ze gelijk...anders is het bull...
quote:Zelfs dan we leven nog wel in nederland. Als die islamieten suikerfeest willen vieren ala, mogen ze zelf weten. Maar ik vind niet dat de autochtone kinderen hiervoor de goede sint zouden moeten missen.
Op woensdag 27 november 2002 14:56 schreef xf0rz het volgende:
Als het een islamitische school is, dan hebben ze gelijk...anders is het bull...
quote:Kan zo een klein kind het nou schelen of het op 4 of op 5 december wordt gevierd.
Op woensdag 27 november 2002 14:53 schreef static het volgende:
Vind het al lovenswaardig dat de allochtonen bereid zijn het mee te vieren, en op 4 december kunnen ze allemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 27-11-2002 14:59]
quote:De schoolleiding heeft dit toch besloten, die kids toch niet?
Op woensdag 27 november 2002 14:58 schreef Dezz het volgende:[..]
Nederland is Nederland, dit soort dingen kan ik echt niet begrijpen. Dat ze maar eens integreren in de Nederlandse samenleving verdomme!
Ik zou ze laten kiezen tussen suikerfeest OF sinterklaas, niet allebij.
quote:Welke, de allochtonen of de autochtonen?
Op woensdag 27 november 2002 14:58 schreef Frollo het volgende:
Leuk voor de kindertjes toch, hebben ze 2x in een week feest.
quote:Artikeltje is ook een beetje incompleet. Stond van de week al in de krant.
Op woensdag 27 november 2002 14:59 schreef Atrimar het volgende:[..]
De schoolleiding heeft dit toch besloten, die kids toch niet?
Het gaat erom dat wanneer je het op 5 december viert er een hele hoop kinderen niet zijn (vanwege het suikerfeest) en dan staat Sint op een hoop scholen voor halfvolle of bijna lege klassen.
Heb er dan ook niet zo een probleem mee, met deze vervroeging.
"Ons huis-aan-huis blad: Sinterklaas valt dit jaar samen met het islamitische suikerfeest. De schoolleiding heeft daarom de Sinterklaasviering verschoven naar de 4e december, omdat veel allochtone kinderen er de 5e niet zullen zijn in verband met het afsluiten van de Ramadan. Sommige Nederlandse ouders dreigen nu hun kinderen uit protest de 4e thuis te houden.
Toen ik dat las dacht ik: goed van die ouders! Als we nu Sinterklaas al niet meer op 5 december mogen vieren, veel gekker moet het niet worden. Wie moet zich nu aan wie aanpassen? Laat ze dat suikerfeest maar verplaatsen. Vindt u niet? We leven hier wel in Nederland. Dat was mijn eerste reactie.
Dit is een openbare basisschool. Om precies te zijn: de school heeft twee locaties. Die bij ons op de hoek, waar ook mijn kinderen zitten, is wit, die aan de andere kant van het spoor heeft 75% allochtone kinderen, 70% is moslim. Moslims hebben een maand gevast, en vieren het einde van de Ramadan s ochtends in de moskee, en daar mogen ze officieel een paar uur vrij voor nemen. Dat is logisch, want de christelijke feestdagen zijn officiële vrije dagen, en dus wordt voor joden, moslims en hindoes selectief vrij gegeven. Scholen vieren Sinterklaas helemaal niet altijd op 5 december. Twee jaar terug was het 6 december, een woensdag kwam wat beter uit; dat vond niemand een bezwaar.
Dat moet u ook nog weten dat die islamitische kinderen en hun ouders het feest van de christelijke goedheiligman altijd zonder enige aarzeling mee willen vieren. Dan is het verplaatsen van dat feest naar 4 december, zodat ook de moslim kinderen mee kunnen doen toch eigenlijk integratie ten top? Dus bij nader inzien is mijn conclusie: die protesterende ouders hebben ongelijk, en Sinterklaas heeft gelijk.
Het is winst dat we tegenwoordig vrij durven praten over immigranten en de problemen die eromheen bestaan. Maar laten we wel normaal blijven doen, een beetje aardig als het kan, niet te rellerig, en vooral pragmatisch oplossingen zoeken. 70% moslims kan je niet wegdenken. Nogmaals: ik bespeurde bij mezelf, en bij mensen om me heen een eerste reactie, waar ik bij nader inzien niet achter sta. Dus voor het komend jaar is mijn rolmodel deze Sinterklaas, die zo wijs, en zo aardig en en zo pragmatisch was om zijn bezoek een dagje te vervroegen."
quote:Ja, maar dat geeft maar eens aan hoever we zijn doorgeschoten. Oh nee, straks zeggen ze dat we geen respect voor hun godsdienst hebben. En dan komt het grote d woord weer om de hoek.
Op woensdag 27 november 2002 14:59 schreef Atrimar het volgende:[..]
De schoolleiding heeft dit toch besloten, die kids toch niet?
quote:Ik vind het wel een aardig gebaar idd. Ik zie ook totaal niet in waarom dit zo'n voorbeeld zou moeten zijn van slechte integratie
Op woensdag 27 november 2002 15:01 schreef R@b het volgende:[..]
Artikeltje is ook een beetje incompleet. Stond van de week al in de krant.
Het gaat erom dat wanneer je het op 5 december viert er een hele hoop kinderen niet zijn (vanwege het suikerfeest) en dan staat Sint op een hoop scholen voor halfvolle of bijna lege klassen.
Heb er dan ook niet zo een probleem mee, met deze vervroeging.
Hallo! We zitten hier in NEDERLAND hoor, het zou precies andersom moeten zijn, suikerfeest verplaatst voor de sint ! wat is dit belachelijk zeg
[Dit bericht is gewijzigd door Blademaster op 27-11-2002 15:05]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |