Ik zou het niet weten, ik ben geen Turk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vraag aan jouw, op wie zou jij dan stemmen of anders gezegd, wat is het alternatief?
Hoezo blaat ik maar wat?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Laat ook maarjij weet echt niks over Turkije he, maar je wilt ook een mening hebben dus blaat je maar wat.
Ik ben in NL geboren en heb inderdaad gestemd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:41 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik ben geen Turk.
Vraagje aan jou, waarom zou jij gaan stemmen voor een president van een land waar je misschien 2 keer per jaar komt?
Waarom zouden mensen überhaupt kunnen stemmen voor een presidentsverkiezing terwijl deze mensen in Nederland zijn geboren?
Als ik zou kunnen stemmen voor de president van de VS zou ik het doen, ook al kom ik lang niet elk jaar in dat land.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:41 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik ben geen Turk.
Vraagje aan jou, waarom zou jij gaan stemmen voor een president van een land waar je misschien 2 keer per jaar komt?
Waarom zouden mensen überhaupt kunnen stemmen voor een presidentsverkiezing terwijl deze mensen in Nederland zijn geboren?
Omdat de media of journalistiek er niks mee te maken heeft dat er geen fatsoenlijk alternatief is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:44 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Hoezo blaat ik maar wat?
De feiten zijn dat Erdogan mensen/ journalisten op pakt die kritiek uiten. En daar heb ik idd een mening over. Wat de beste man allemaal voor goeds verder heeft gedaan zal best maar ik heb kritiek over dit feit.
En dat was het stemmen op Erdogan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:47 schreef xaban06 het volgende:
als ik de gelegenheid krijg om iets te betekenen dan maak ik daar gebruik van.
Welk land? Het land waarin je geboren bent of het land waar de verkiezingen gehouden worden?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik zou kunnen stemmen voor de president van de VS zou ik het doen, ook al kom ik lang niet elk jaar in dat land.
Of en zo ja waarom mensen kunnen stemmen in een land is iets wat dat land zelf moet regelen, daar hebben andere landen gelukkig niets over te zeggen.
Of jij mag stemmen in land X is een kwestie van land X en land X alleen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Welk land? Het land waarin je geboren bent of het land waar de verkiezingen gehouden worden?
Maar vind je het zelf niet een beetje raar? Jij draagt bij aan het presidentschap van iemand waar je zelf totaal niks mee te maken hebt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik ben in NL geboren en heb inderdaad gestemd.
Ik kan niet namens anderen spreken. Ik heb het beste met Turkije, als ik de gelegenheid krijg om iets te betekenen dan maak ik daar gebruik van.
Maar je kan niet stemmen voor het presidentschap van de VS.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik zou kunnen stemmen voor de president van de VS zou ik het doen, ook al kom ik lang niet elk jaar in dat land.
Of en zo ja waarom mensen kunnen stemmen in een land is iets wat dat land zelf moet regelen, daar hebben andere landen gelukkig niets over te zeggen.
Dus Turkije bepaald of Turkse Nederlanders mogen stemmen?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of jij mag stemmen in land X is een kwestie van land X en land X alleen.
Of dat het land is waar je geboren bent, waar je ouders vandaan komen of waar je toevallig geblinddoekt een dartpijltje in hebt weten te gooien op de landkaart is volstrekt irrelevant.
Als mijn ouders toevallig op vakantie in de VS waren geweest op het moment van mijn geboorte zou ik naast de Nederlandse nationaliteit de Amerikaanse nationaliteit hebben en zou ik daar mogen stemmen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:56 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Maar je kan niet stemmen voor het presidentschap van de VS.
En welk land regelt dat? Het land waar je geboren bent of het land waar de verkiezingen plaatsvinden?
Turkije bepaalt of Turken mogen stemmen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:58 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Dus Turkije bepaald of Turkse Nederlanders mogen stemmen?
Een beetje raar, misschien.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Maar vind je het zelf niet een beetje raar? Jij draagt bij aan het presidentschap van iemand waar je zelf totaal niks mee te maken hebt?
Jij beschuldigd mij dat ik niks weet van wat er in Turkije speelt, klopt. Maar in hoeverre ben je dan zelf op de hoogte wat er allemaal speelt. De hoofdlijnen zal je wel weten. Maar weet jij echt wat er op de binnenlanden speelt? Ben jij op de hoogte van alle problemen in dat land? Lijkt me niet
Was het dat maarquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:02 schreef Kansenjongere het volgende:
Net zoals het voor de Nederlandse verkiezingen ook niet relevant is of de Nederlandse stemgerechtigden ook nog andere nationaliteiten hebben.
Omdat het nogal kansloos is om mensen voor het stemmen de volstrekt oncontroleerbare vraag te stellen hoe Nederlands zij zich eigenlijk voelen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Was het dat maarWaarom zou iemand met een dubbel paspoort en zich meer Turk of Marokkaan voelt hier stemrecht moeten hebben.
Maar daar ga je weer......ALS. Als jij niet hier geboren was had je misschien nog in Turkije gewoond.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als mijn ouders toevallig op vakantie in de VS waren geweest op het moment van mijn geboorte zou ik naast de Nederlandse nationaliteit de Amerikaanse nationaliteit hebben en zou ik daar mogen stemmen.
Wie er de Amerikaanse nationaliteit krijgen en wie er in Amerika mogen stemmen is een zaak van de VS, niet van Nederland.
Zo hanteren andere landen weer andere criteria en ondanks de bemoeizucht van sommige mensen, kunnen die daar niets aan veranderen en dat is mijns inziens maar goed ook.
Er hoeft ook geen vraag gesteld te worden. je bent geboren in Nederland dus je hebt Nederlands stemrecht.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat het nogal kansloos is om mensen voor het stemmen de volstrekt oncontroleerbare vraag te stellen hoe Nederlands zij zich eigenlijk voelen.
Exact, zoals expats en geëmigreerden die hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden ook gewoon hun Nederlands stemrecht houden ook al komen ze er zelf wellicht nooit.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:14 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Er hoeft ook geen vraag gesteld te worden. je bent geboren in Nederland dus je hebt Nederlands stemrecht.
En niet omdat je Opa en oma toevallig 20 jaar in Turkije hebben gewoond voordat ze naar NL kwamen dat je mag mee bepalen wie er president wordt in Turkije waar je waarschijnlijk niet meer dan 3 keer per jaar komt.
Daarom zou het goed zijn om ze kleur te laten bekennen en voor slechts één paspoort te laten kiezen..quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat het nogal kansloos is om mensen voor het stemmen de volstrekt oncontroleerbare vraag te stellen hoe Nederlands zij zich eigenlijk voelen.
Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn om ze kleur te laten bekennen en voor slechts één paspoort te laten kiezen..
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je vervolgens de politiek in gaat, kun je er wellicht iets aan veranderen...
Klopt, en ook daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Exact, zoals expats en geëmigreerden die hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden ook gewoon hun Nederlands stemrecht houden ook al komen ze er zelf wellicht nooit.
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.
Maar hoe ver trek je dit door? Mogen de mensen uit de 17e generatie ook nog stemmen? Hebben zij ook nog een dubbel paspoort?
Wat een vergelijking.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.
Nederland gaat daar niet over en jij al helemaal niet.
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..
Tot zolang daar behoefte aan is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Wat een vergelijking.![]()
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Daar is heel wat meer voor nodig ja, maar met dat papiertje aangeven dat je je 100% Nederlander voelt en wil zijn zou al een stapje in de goede richting zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |