Dat gebeurt dus ook. Als je gepakt wordt met 50 km/u te hard, dan mag je je rijbewijs ter plekke inleveren.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:22 schreef Mystikvm het volgende:
Als je met zulke snelheden wordt gepakt, ook al is er niets mis gegaan, dan dien je gewoon je rijbewijs in te leveren.
Tja, we hebben er in Nederland nou eenmaal voor gekozen om mensen een eerlijk proces te gunnen, hoe verwerpelijk hun daden ook zijn. En bij een eerlijk proces hoort een advocaat die opkomt voor jouw belangen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 21:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik heb er weinig begrip voor als je als mens zo bent, die advocaat dan.
Hoe je dan met jezelf kan leven is mij een raadsel.
Liegen lijkt mij niet echt onderdeel van een "eerlijk" proces.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, we hebben er in Nederland nou eenmaal voor gekozen om mensen een eerlijk proces te gunnen, hoe verwerpelijk hun daden ook zijn. En bij een eerlijk proces hoort een advocaat die opkomt voor jouw belangen.
Ja, en dan stuur je de OvJ een brief met het verhaal dat je spijt hebt, zielig bent en je rijbewijs nodig hebt voor je werk en dan heb je 'm binnen 2 maanden weer terug (als het de eerste keer was).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus ook. Als je gepakt wordt met 50 km/u te hard, dan mag je je rijbewijs ter plekke inleveren.
Natuurlijk is het dat wel. Jij zegt dat ik iets strafbaars heb gedaan, ik zeg van niet. Bewijs maar dat jij gelijk hebt. Als je dat niet kunt win ik, want ik ga natuurlijk niet spontaan allerlei belastende dingen over mezelf zeggen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Liegen lijkt mij niet echt onderdeel van een "eerlijk" proces.
En in dit geval ook niet echt in zijn belang. Ik zou als rechter nu al zoiets hebben van; ok, dus je liegt even over 50km/u verschil in snelheid. Waar lieg je nog meer over? Zijn zwakbegaafdheid?
De standaard termijn is twee maanden en als je 'm inderdaad écht nodig hebt voor je werk, dan heb je een flink probleem. Stap jij maar eens naar je baas toe met de mededeling dat je vanaf morgen graag twee maanden verlof wilt, omdat je je werk niet meer kunt doen...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, en dan stuur je de OvJ een brief met het verhaal dat je spijt hebt, zielig bent en je rijbewijs nodig hebt voor je werk en dan heb je 'm binnen 2 maanden weer terug (als het de eerste keer was).
Oh, ik dacht dat standaard 4 maanden was.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:20 schreef k_man het volgende:
[..]
De standaard termijn is twee maanden en als je 'm inderdaad écht nodig hebt voor je werk, dan heb je een flink probleem. Stap jij maar eens naar je baas toe met de mededeling dat je vanaf morgen graag twee maanden verlof wilt, omdat je je werk niet meer kunt doen...
Dat vind ik idd ook. Het is om gek van te wporden...zoveel mensen die veel te hard rijden door het centrum van een stad/woonerf. Meestal gaat het goed, maar in dit geval ging het goed mis.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:53 schreef Baas_bas het volgende:
Daarom moet je in woonerven en 30 zones geen ene enkele kilometer harder rijden dan toegestaan is.
Op de snelweg doe je maar lekker waar je zelf zin in hebt daar komen toch geen kinderen opeens de straat op rennen achter een bal aan, maar 80 door een 30 zone, dan ben je gewoon gestoord.
Fijn prima, ik zat Saskia Belleman even te volgen vandaag. Hij had spijt en moest huilen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:42 schreef Physsic het volgende:
Het OM heeft 3 jaar gevangenisstraf geëist.
[ afbeelding ]
Meneer was na het ongeluk eerst nog even gaan blowen, dus hij had geen tijd om naar de politie te gaan. Druk, druk, druk.
hoe is dat wettelijk geregeld? Stel je hebt een vaste baan, maar raakt je rijbewijs kwijt...kan een werkgever je dan ontslaan?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:20 schreef k_man het volgende:
[..]
De standaard termijn is twee maanden en als je 'm inderdaad écht nodig hebt voor je werk, dan heb je een flink probleem. Stap jij maar eens naar je baas toe met de mededeling dat je vanaf morgen graag twee maanden verlof wilt, omdat je je werk niet meer kunt doen...
Ik zou ook huilen als het OM mij 3 jaar cel op wil leggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Fijn prima, ik zat Saskia Belleman even te volgen vandaag. Hij had spijt en moest huilen.
Drie jaar is best lang.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zou ook huilen als het OM mij 3 jaar cel op wil leggen.
Dat lijkt me wel godverdommequote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:07 schreef aloa het volgende:
[..]
hoe is dat wettelijk geregeld? Stel je hebt een vaste baan, maar raakt je rijbewijs kwijt...kan een werkgever je dan ontslaan?
Huilen, Wow.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Fijn prima, ik zat Saskia Belleman even te volgen vandaag. Hij had spijt en moest huilen.
Ligt er aan of je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Wellicht kun je in overleg (al dan niet onbetaald) verlof opnemen. Als je echt twee maanden niet kunt werken... ja, dan kan het goed dat je je baan kwijt raakt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:07 schreef aloa het volgende:
[..]
hoe is dat wettelijk geregeld? Stel je hebt een vaste baan, maar raakt je rijbewijs kwijt...kan een werkgever je dan ontslaan?
Het werd ook niet echt meegenomen in de straf eisquote:
Als je met 80 km per uur door een woonwijk scheurde waar je 30 mag, een kind geschept hebt en zonder te remmen bent doorgereden?quote:
Zo iemand wordt in principe dubbel zo hard gestraft (vergeleken met iemand die niet afhankelijk is van zijn rijbewijs om te werken).quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Ligt er aan of je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Wellicht kun je in overleg (al dan niet onbetaald) verlof opnemen. Als je echt twee maanden niet kunt werken... ja, dan kan het goed dat je je baan kwijt raakt.
Ja ik ben blij met de uitspraak. Ik zie straffen die hopeloos zijn in dit soort gevallen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je met 80 km per uur door een woonwijk scheurde waar je 30 mag, een kind geschept hebt en zonder te remmen bent doorgereden?
Dan is 3 jaar, waarvan 1 voorwaardelijk, lang?
Ja, heel zielig enzo..quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo iemand wordt in principe dubbel zo hard gestraft (vergeleken met iemand die niet afhankelijk is van zijn rijbewijs om te werken).
Prima, van iemand die z'n rijbewijs voor z'n werk nodig heeft mag dan ook verwacht worden dat hij niet als een halve gare gaat rondrijden met het risico mensen dood te rijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo iemand wordt in principe dubbel zo hard gestraft (vergeleken met iemand die niet afhankelijk is van zijn rijbewijs om te werken).
Zo iemand heeft vaak ook een grotere verantwoordelijkheid. Mensen die voor hun werk rijden, daar mag je wat meer inzicht van verwachten dan van iemand die alleen op zaterdag de boodschappen met de auto haalt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:18 schreef aloa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |