abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2002 @ 13:51:01 #1
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7020069
Vooral met zulk koud en helder weer als vandaag vliegen de vonken me om de oren (ok..ok...dat valt nou ook wel weer mee )

Maar ik krijg vaak schokjes als ik metalen voorwerpen vastpak/aanraak zoals auto's, waterkraan enz....
Nu draag ik geen wollen kleren of flees(?)spul en toch elke keer weer die schokjes

Wat o wat valt hier nou tegen te doen?

We're on an express elevator to hell, going down!
pi_7020081
Geen idee, derhalve schopje Lifestyle
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_7020091
Werk je vaak onder spanning?

pi_7020094
een geleidingsstrip aan je been plakken
onder
pi_7020108
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:51 schreef Draaitafeltje het volgende:
Vooral met zulk koud en helder weer als vandaag vliegen de vonken me om de oren (ok..ok...dat valt nou ook wel weer mee )

Maar ik krijg vaak schokjes als ik metalen voorwerpen vastpak/aanraak zoals auto's, waterkraan enz....
Nu draag ik geen wollen kleren of flees(?)spul en toch elke keer weer die schokjes

Je moet je eens goed ontladen/ontlasten, misschien dat dat helpt. .
Op ieder potje past een dekseltje, en dat ben ik!
pi_7020131
rubberenzolen onder je schoenen dragen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_7020140
Niks, ik heb hier al eens een topic over geopent (help ik sta onder stroom oid)..

Niets helpt.. maar misschien is een solli sturen naar de Nuon wel een aardig idee ;0

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  woensdag 27 november 2002 @ 13:55:00 #8
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7020168
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik draag normale herenschoenen , zit daar rubber onder of is het een andere stof?
pi_7020176
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
juist niet.... dan blijf je maar opladen
onder
pi_7020306
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:55 schreef Haanibal het volgende:
juist niet.... dan blijf je maar opladen
mijn idee ... kdenk dat je er kwa schoeisel niet zoveel aan kunt doen ... vooral geen wollen truien dragen denk ik
yankee charlie dinges
  woensdag 27 november 2002 @ 14:03:30 #11
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_7020366
Van die rubberen handschoenen aandoen als je iets vastpakt?

Ff serieus: http://www.school-for-champions.com/science/staticcont.htm

We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
pi_7020429
Ik denk inderdaad dat het aan je schoenen ligt.. Als je een paar andere hebt liggen (met ander zoolmateriaal) probeer die dan eens..
  woensdag 27 november 2002 @ 14:28:09 #13
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7020978
quote:

ik ken dat probleem,krijg ook over al schokjes van,van het aanrecht en zo en zelfs soms als ik mijn vriend of de kat aanraak krijg ik al een oplawaai,ik zou alleen niet weten wat er tegen te doen is ,tis idd erg irri
  woensdag 27 november 2002 @ 14:29:58 #14
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7021016
quote:
Op woensdag 27 november 2002 14:05 schreef TripleM het volgende:
Ik denk inderdaad dat het aan je schoenen ligt.. Als je een paar andere hebt liggen (met ander zoolmateriaal) probeer die dan eens..
ik heb altijd rubbere zolen dus daar ligt het niet aan,tis ook alleen swinters,zomers heb ik er haast geen last van
pi_7022145
Ik hoorde laatst van iemand een tip.
Hij beweerde dat als je een ijzerdraadje oid, door de zool van je schoen steekt, en dan zorgt dat ie de grond raakt en ook in contact staat met je voet (zweet geleid wel, dus sokken zijn geen probleem), dan zou het voorbij moeten zijn.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar misschien kun jij dat doen?

succes

woensdag 27 november 2002 @ 15:16:12 #16
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_7022223
In ieder geval geen spek zolen, die genereren echt veel static.

Maar een ander schoeisel proberen, en dan specifiek andere zolen kan absoluut helpen.

And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
  woensdag 27 november 2002 @ 15:16:15 #17
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7022225
quote:
Op woensdag 27 november 2002 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Hij beweerde dat als je een ijzerdraadje oid, door de zool van je schoen steekt, en dan zorgt dat ie de grond raakt en ook in contact staat met je voet (zweet geleid wel, dus sokken zijn geen probleem), dan zou het voorbij moeten zijn.

succes

leuke tip ,maar ik ga toch echt niet de hele dag op mijn schoenen lopen ,(zullen de benden buren leuk vinden) dus aan die tip hebben we weinig
  woensdag 27 november 2002 @ 18:52:37 #18
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_7026454
quote:
Op woensdag 27 november 2002 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:

succes

Heb de link van enkele posts geleden bezocht en daar stond dat je jezelf niet als 'uitgang' van de vonk moet gedragen. Dus bijvoorbeeld eerst een sleutel (of een klein metaal object) in je hand nemen en daarna het geaarde metalen object....werkt perfect
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 november 2002 @ 19:00:24 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7026602
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:53 schreef BarBaar het volgende:
Niks, ik heb hier al eens een topic over geopent (help ik sta onder stroom oid)..

Niets helpt.. maar misschien is een solli sturen naar de Nuon wel een aardig idee ;0

Neuh, Nuon is niet schokvrij...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 27 november 2002 @ 19:08:20 #20
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_7026762
Een geaard stalen object aanraken. Op mijn werk, in de electro, moeten wij ook eerst onszelf ontladen door een aardpunt aan te raken...
pi_7026800
Niet met Static omgaan kan ook helpen...

* BeeMan is nooit statisch geladen...

--edit-- ik ben vast wel eens statisch geladen, kheb er alleen nooit last van....

Now, some of you people are probably not very religious, and one could hardly blame you.
  donderdag 28 november 2002 @ 09:22:44 #22
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_7036215
Er zijn ook een sleutelhangers waarmee je jezelf kunt ontladen voor dat je iets vastpakt, maar ja of dat een optie is?
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
pi_7040647
quote:
Op donderdag 28 november 2002 09:22 schreef Sennaistop het volgende:
Er zijn ook een sleutelhangers waarmee je jezelf kunt ontladen voor dat je iets vastpakt, maar ja of dat een optie is?
Die heb ik, maar ik vind het veel te omslachtig om hem altijd te gebruiken. Ik weet trouwens zeker dat het aan je schoenzolen ligt.( Zelf uitgeprobeerd.)
  donderdag 28 november 2002 @ 20:23:34 #24
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7047404
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:54 schreef ibo het volgende:

[..]

Ik weet trouwens zeker dat het aan je schoenzolen ligt.( Zelf uitgeprobeerd.)

ik heb altijd rubbere zolen maar blijf staties
pi_7057256
niet sloffen... (manier van lopen)
pi_7057334
het kan met je schoenzolen te maken hebben, maar ook met de vloerbedekking in je huis!

of de vulling in je bankstel of meer van zulke dingen

gewoon alles ff onderzoeken!

Tip: pas op wie je zoent als je zo "gespannen" bent

beauty is in the eye of the beholder
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:55:05 #28
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7060554
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 12:10 schreef angelmamma het volgende:
het kan met je schoenzolen te maken hebben, maar ook met de vloerbedekking in je huis!
ik heb altijd rubbere zolen en mijn vloer is laminaat ,gelijd allebij zou ik zo zeggen ,maar ik blijf staties
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:57:46 #29
40915 Marchello.E
- soms een beetje geshuffeld -
pi_7060592
FREE ENERGY !!!!!

Statisch geladen?
Gewoon, met een Leydse Pot op stap gaan

sig-na-´tuur (de ~ (v.)) - aanwijzing voor geneeskracht of andere uitwerking van een plant, dierlijk orgaan enz., die men uit de uiterlijke vorm meent te kunnen aflezen.
pi_7065306
Als ik op Wolkies of op Ecco's loop heb ik nergens last van, maar op andere schoenen wel. Ook bijvoorbeeld heel erg als ik uit de auto stap en dan de deur dichtgooi.
  vrijdag 29 november 2002 @ 19:55:21 #31
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_7065367
Als je geen oplading wilt, moet je dus juist GEEN rubber zolen dragen, maar lederen zolen. Beter nog: geen schoenen of zelfs blote voeten. Als je dan ook zo'n antistatisch polsbandje erbij draagt, zal het probleem ook verminderen. Ook het dragen van synthetische kleding laadt je op. En dikke wollen truien (denk maar aan het geknetter als je ze uittrekt)... En iets vaker dan normaal de verwarming of iets anders dat geaard is aanraken helpt de spanningsopbouw te verbreken.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_7065380
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 14:55 schreef glossy het volgende:

[..]

ik heb altijd rubbere zolen en mijn vloer is laminaat ,gelijd allebij zou ik zo zeggen ,maar ik blijf staties

Rubber geleidt geen statische electriciteit. Plastic en metaal doen dit wel.

Door jouw rubber zool, ben je geïsoleerd van de vloer en kan de statische electriciteit die je opbouwt door bewegen enzo niet wegvloeien via de grond. Je kan dus mooi opladen, en je ontlaadt dus als je metaal raakt, of een ongeladen ander iets (ook via andere mensen ontlaad je...)

Als je nou zorgt voor andere (of dunnere) zolen, zal er wel steeds statische electriciteit wegvloeien... Kan je dus niet geladen raken, en zal je geen schokjes meer krijgen.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 november 2002 @ 19:58:02 #33
17893 Forno
pi_7065404
Geen wollen truien aantrekken, die laad zichzelf op door met je mauwen langs je lichaam te schuren.
  maandag 2 december 2002 @ 06:20:15 #34
40915 Marchello.E
- soms een beetje geshuffeld -
pi_7097144
quote:
All Energy Is Free

Here's the incredible truth. The entire universe is filled with mind boggling free energy everywhere, in the simplest of things. Simply scrape your feet on the carpet, and you will collect perhaps 2,000 "volts" on your body. At that time, hidden EM energy is flowing from every point in the universe to your body, and from your body back to every point in the universe. We know that all macroscopic matter is filled with stupendous amounts of electrical charge. So an incredible river of energy -- a great flux -- is driving every single thing, from the smallest to the largest. Opening a gate to extract trapped EM energy is simple. Just collect a bit of charge, or scrape your feet hard, or comb your hair briskly. All we have to do is not be stupid and close the gate once we've got it opened!

God has been most kind. We have nothing but free energy everywhere. All energy is furnished to us freely! It's our own blindness that has made us into energy source killers. All we have to do is open our eyes to the truth of nature's incredible energy bounty. We must just freely collect that bountiful fruit from Nature's tree, instead of chopping down the tree and killing it.

bron http://www.cheniere.org/techpapers/Final%20Secret%209%20Feb%201993/index.html
sig-na-´tuur (de ~ (v.)) - aanwijzing voor geneeskracht of andere uitwerking van een plant, dierlijk orgaan enz., die men uit de uiterlijke vorm meent te kunnen aflezen.
  maandag 2 december 2002 @ 10:01:26 #35
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7098054
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 19:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Rubber geleidt geen statische electriciteit. Plastic en metaal doen dit wel.

Door jouw rubber zool, ben je geïsoleerd van de vloer en kan de statische electriciteit die je opbouwt door bewegen enzo niet wegvloeien via de grond. Je kan dus mooi opladen, en je ontlaadt dus als je metaal raakt, of een ongeladen ander iets (ook via andere mensen ontlaad je...)

Als je nou zorgt voor andere (of dunnere) zolen, zal er wel steeds statische electriciteit wegvloeien... Kan je dus niet geladen raken, en zal je geen schokjes meer krijgen.

al loop ik op blote voeten of op slippers dan nog ben ik staties,en je zegt dat metaal ontlad waarom krijg ik dan steeds een op donder als ik de metale aanrachtblad aan raak?
  maandag 8 december 2003 @ 11:43:48 #36
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_15243389
Even mijn topic een jaarkick geven

Ik heb er nu met dit droge en koude (doch lekkere) weer mega veel last van. Al loop ik een paar meter, daarna loop ik weer flink te vonken (** KNETTER AUWWWWW ** )

Ik heb nu maar als oplossing een paperclip om mijn vinger geplakt en ik ontlaad me gewoon regelmatig. Als ik dit niet doe, gebeurt dit op een meer pijnlijke manier

pi_15243460
quote:
Op maandag 2 december 2002 10:01 schreef glossy het volgende:

[..]

al loop ik op blote voeten of op slippers dan nog ben ik staties,en je zegt dat metaal ontlad waarom krijg ik dan steeds een op donder als ik de metale aanrachtblad aan raak?

misschien dat het tafelblad geladen is
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_15243648
Tja, tot nu toe is dat ook echt de enige oplossing voor mij.

Er zijn van die objecten waarbij vaak een schok krijgt deze heel snel aan te raken, alleen even met je duim erover heen te strijken, zodat de lading weg is.

Ziet er een beetje debiel uit, maar werk prima bij voorwerpen. Bij mensen is het meestal moeilijker, dat kun je niet zomaar even duimen

pi_15243779
Ik ben soms ook nogal 'opgewonden'
Squid Pro Row
pi_15244047
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:57 schreef Citax het volgende:
Ik ben soms ook nogal 'opgewonden'
En liefhebber van Jack Skelleton!
pi_15244671
quote:
Bij de wasbeurt van je kleding véél wasverzachter gebruiken en minder wollen truien draaien. Zelf heb ik er ook last van en sindsdien ik veel meer wasverzachter bij de wasbeurten erbij pleur, heb ik er veel minder last van
pi_15244686
serieus: minder vet eten en afvallen
pi_15244725
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:37 schreef th0r het volgende:
serieus: minder vet eten en afvallen
En dit omdat???
pi_15260088
Ik zou eens kijken naar de luchtvochtigheid in huis.

Hoe droger, hoe makkelijker je statische lading opbouwt. Zeker in de winter met de verwarming aan wordt het makkelijk (te) droog in huis.

Planten zijn (als je ze genoeg water geeft) goede luchtbevochtigers, en je hebt ook van die verdampbakjes voor aan de radiator.

maandag 8 december 2003 @ 21:47:35 #45
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_15260203
* aan haar haar kan merken of we een elfstedentocht krijgen binnenkort

Hoe meer vorst hoe statischer mijn haar ....... onbehandelbaar en moet bijna zijdelings een deur door dan.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 8 december 2003 @ 22:50:00 #46
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_15262403
Kreeg ooit de tip om zo'n luchtreiniger MET ionisator in huis te zetten. Sindsdien nergens geen last meer van!
Pimp my Daf!
pi_15268509
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 19:58 schreef Forno het volgende:
Geen wollen truien aantrekken, die laad zichzelf op door met je mauwen langs je lichaam te schuren.
Fleece truien knetteren ook zo lekker
Fake it till you make it...
pi_15277773
Er zijn hier en daar al goeie tips gegeven die het proberen écht waard zijn. Inderdaad, geen rubberen zolen dragen. Geen wollen trui, dat helpt ook flink mee. Een grote veroorzaker is ook inderdaad de luchtvochtigheid. Hang van die bakjes aan de verwarming of zet een binnenshuis-fonteintje neer. Als je een bureaustoel gebruikt: zorg dat je antistatische wieltjes hebt. En nog beter (maar wel heel wat duurder) antistatische stof op de stoel. Tip voor de auto: als je uitstapt moet je het portier al vasthouden voordat je een voet op de grond zet. Pas als je staat het portier loslaten. Dit scheelt de helft aan de klappen die je krijgt. Ik spreek uit ervaring.
pi_15278036
Ik ben ook aak statisch geladen, maar heb het inmiddels herleid tot mijn schoenen. Die hebben (inderdaad...) dikke rubberen zolen.
Als ik er te veel last van heb trek ik gewoon andere schoenen aan.

Verder ontladen via een geleidend voorwerp, springt er geen vonk over (dat is de 'schok' die je krijgt).
En idd bij het uitstappen v/e auto, portier vastpakken en pas loslaten als je met beide voeten op de grond buiten de auto staat.

Het ontladen is inmiddels tot een vaste gewoonte geworden, ik vergeet soms zelfs dat ik andere schoenen aan heb.

woensdag 10 december 2003 @ 19:51:46 #50
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15311134
ik kan wel weer merken dat het koud is buiten want ik krijg weer van van alles een oplawaai ,wel irrie dat staties zijn
  donderdag 11 december 2003 @ 23:51:21 #51
75702 Lay_D_Indo
SELAMAT TAHUN BARU 2004!!!
pi_15345298
Hai,

Ik ken het probleem. Vorige winter heb ik drie paar nieuwe schoenen gekocht maar niets hielp.

Ook ben ik in het bezit van zo'n sleutelhanger die de schok op hoort te vangen. Dat helpt niet, het gaat er dwars doorheen.

Verder als ik uit de auto stap (met mijn voeten eerst op de grond) en ik raak de portier aan.. dan nog krijg ik een schok.

Ook draag ik geen wol of fleece etc.

Oftewel.. bij mij helpt er helaas niets

Greetz..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')