Precies. ![]()
Alleen vraag ik ut me af of wetenschap en spiritualiteit niet te combineren is... Al zal er dan wel een hele ommekeer moeten komen in ons manier van denken. Maar ja, das een kwestie van tijd. Net zoals er al zo vaak is gebeurt in onze geschiedenis...
Al om al, geesten kunnen best bestaan, al is ut (nog niet) te verklaren. Right?
quote:Naar mijn idee is liefde een gevoel dat wordt opgewekt door het lichaam met een bepaalde functie. Danwel een sociale dan wel een biologische functie. Dat weet ik niet. Hormonen zullen er mee te maken hebben en ik denk dat het ook wel meetbaar kan zijn. Goed, ik kan het niet bewijzen, maar dit is hoe ik erover denk. Neemt niet weg dat het gevoel van liefde een goed gevoel geeft, maar ik denk niet dat het iets spiritueels is.
Op dinsdag 21 januari 2003 22:03 schreef The_Shining het volgende:1. Hoe verklaar je liefde? Is dat puur hormonen, lust, de reden dat wij mensen bestaan - om voor te planten? Mijn edele delen zeggen nu "Ja!" mijn verstand zegt "dat is best plausibel" en mijn gevoel zegt "maar dat is de motor, niet de bestemming" Wat zegt jouw gevoel over de liefde?
quote:Daar sta ik zeker voor open. De wetenschap heeft niet alle antwoorden, maar dat betekent voor mij niet dat er dan of iets goddelijks of iets spiritueels is.
2. Waarom sta je niet open voor het idee dat de wetenschap pas in de kinderschoenen staat?
quote:Dit zijn volgens mij stukjes uit je verleden die opgeslagen zijn en die bij het aanmaken van bepaalde chemische verbindingen in je bewuste geheugen terechtkomen. Dit wordt, denk ik, veroorzaakt door zintuigelijke waarnemingen. Hoe het verder werkt moet je me echt niet vragen, maar het idee lijkt me net als bij een computer, alleen wel heel anders van opzet.
3. Mag ik je vragen wat herinneringen zijn?
quote:Als jullie je verder prima voelen met deze "extra" gevoelens is het natuurlijk geen enkel probleem. Voor mij is het net zoiets als geloven in een god. Kan ik ook niks mee. Voel me prima zonder dat soort dingen en snap niet hoe anderen zich daar zo mee bezig kunnen houden. Dat fascineert me wel. Maar misschien is dat mijn probleem.
misschien heb je hier wat aan en zet het je aan het denken, misschien ben je juist in je standpunt gesterkt... niemand is hier om je te overtuigen, dat kan je alleen voor jezelf doen.
Ok daar gaan we.......
Ik heb even het een en ander opgezocht aan symboliek....
Ik val even terug op de dromenuitleg omdat die heel ruim zijn in hun uitleg, ik zal zowel de hond, de duivel als de geit(ook al denk ik dat je deze zo kan afstrepen) neerzetten.
Je moet zelf maar zien of het betrekking heeft op jou....
Ik zet de verklaringen van de symboliek onderaan het bericht neer, ik laat ze in hun originele staat dus er zal redelijk wat uitleg tussen zitten wat niet van toepassing is voor jou, maarja voor de zekerheid zet ik het er toch bij(en dan hoef ik niet in de teksten te kloten
)
Goed wat ik denk...
Je word gewaarschuwd, alle tekenen wijzen erop dat er iets gaat gebeuren wat wat minder leuk is.
Watch your back, maar word niet paranoide...
Neem niet teveel risiko's de aankomende tijd, speel op zeker.
Probeer evt nog eens wat meer uit het gids-figuur te krijgen, vraag wie hij is, waar hij voor komt, wat er bedoeld word.
Het is irritant maar waar, echt duidelijk zijn ze vaak niet, ze spreken veel in symboliek, veel via dromen.
Probeer ook je dromen de eerste tijd eens goed in de gaten te houden, schrijf ze op bv...
Je bent NIET bezeten!!!!!!!
nouja ik hoor wel wat je hierover denkt, het is zo al een hele flinke lap tekst....
groetjes,
erodome
Een droom over een valse hond wijst op tegenstanders en ongeluk. Als een hond u vriendelijk gezind is wijst dat op de aanwezigheid van voordeel en vrienden. Dromen over een hond met goede eigenschappen geeft aan dat u geobsedeerd zult raken door grote rijkdom. Dromen dat een jachthond u achtervolgt wijst erop dat u voor verleiding zult bezwijken, waar u mogelijk aan onderdoor gaat. Dromen van kleine honden geeft aan dat uw gedachten en ideeën van een plezieriger karakter zullen zijn. Een droom waarin u door honden wordt gebeten voorspelt een woordenwisseling met een bekende. Magere en smoezelige honden wijzen op tegenvallende zaken en ziekte onder kinderen. Dromen over een voorstelling met honden geeft aan dat u vele en gevarieerde gunsten ten deel zullen vallen. Het horen van blaffende honden voorspelt negatief nieuws. Er volgen grote moeilijkheden. Honden die op vossen of andere dieren jagen wijzen op een ongewone alertheid op een breed terrein. Opgetutte honden als huisdier geven aan dat u van opzichtigheid houdt en dat de eigenaar van de honden zelfzuchtig is. Voor een jonge vrouw voorspelt deze droom dat zij iemand een warm hart toedraagt.
Wanneer u angst heeft bij het zien van een grote waakhond wijst dat erop dat u moeilijkheden zult ervaren om boven het gemiddelde uit te komen. Als een vrouw hiervan droomt, zal zij een wijze en beschaafde man huwen. Het gegrom van honden geeft aan dat u bent overgeleverd aan de willekeur van de mensen om u heen en dat het binnen het gezin niet voor de wind zal gaan. Het aanhoudende gejank van een hond voorspelt dood of een lang afscheid van vrienden. Vechtende honden voorspellen dat u het onderspit zult delven bij uw tegenstanders en dat u een depressief leven te wachten staat. Vredige honden en katten die elkaar plotseling aanvliegen met ontblote tanden voorspellen dat u tegenslagen binnen de liefde zult ervaren, tenzij u een eind aan het gevecht weet te maken. Als u droomt van een vriendelijke witte hond die op u afkomt, staat u een overwinning te wachten, zakelijk of in de liefde. Voor een vrouw betekent dit dat zij binnenkort zal huwen. Dromen over een hond met meerdere koppen geeft aan dat u teveel hooi op de vork zult nemen. Succes hangt altijd samen met de concentratie van energie. Iemand die ergens in wil slagen dient deze droom ter harte te nemen. Een droom over een hondsdolle hond geeft aan dat ondanks grote inspanningen het beoogde doel niet zal worden bereikt en dat er ziekte op de loer ligt. Als u wordt gebeten door een hondsdolle hond wijst dit erop dat een bekende op de rand staat van de afgrond en er onheil in de lucht hangt. Als u alleen op reis bent en u wordt door een hond achtervolgd, heeft u krachtige vrienden en boekt u succes. Als in een droom een hond een kat doodt in uw aanwezigheid, dan betekent dat dat er onverwachte voordelen te behalen zijn. Als een hond een slang doodt in uw aanwezigheid zal het geluk zich aan u openbaren.
Als boeren dromen over de duivel voorspelt dit een mislukte oogst en ziekte binnen het gezin. Sportieve mensen dienen deze droom te beschouwen als een waarschuwing om hun zaakjes goed voor te bereiden omdat zij tegenwerking mogen verwachten. Voor een geestelijke is deze droom het bewijs dat hij teveel hooi op de vork heeft genomen, en dat hij moet voorkomen dat hij God eert door andersdenkenden terecht te wijzen. Dromen over de duivel als een indrukwekkende en goed geklede verschijning die sieraden draagt, voorspelt dat nietsontziende personen u zullen benadelen door vleierij. Jonge vrouwen dienen na deze droom hun toevlucht bij vrienden te zoeken en vreemden te ontwijken, zeker als het getrouwde mannen betreft. Vrouwen met weinig karakter zullen door een vreemde worden beroofd van sieraden en geld. Wees voorzichtig met de manier waarop u in dromen omgaat met de duivel; zijn verschijning is altijd een voorbode van tegenslagen. Als u droomt door de duivel achterna te worden gezeten, zal u door valse vrienden worden een hak worden gezet. Een jonge vrouw zal haar beminde aan een rivale kwijtraken.
Als u droomt over geiten die zich in de buurt van een boerderij ophouden geeft dit aan dat de oogst rijk zal zijn en het weer goed. Als u ze elders aantreft zult u voorzichtig moeten zijn bij het doen van zaken als u hier winst bij wenst te behalen. Dromen over een jonge geit houdt in dat u niet te veel waarde zult hechten aan moraliteit of pleziertjes. U zult anderen verdriet aandoen. Als een vrouw droomt dat zij geitenmelk drinkt, zal zij een man om zijn vermogen huwen en daar achteraf nooit spijt van krijgen.
Als een ram u in uw droom op de hoorns neemt dient u er voor zorg te dragen dat uw tegenstanders geen lucht krijgen van uw geheimen of zakelijke plannen. Als een vrouw droomt dat zij een ram berijdt, betekent het dat zij zal worden aangesproken over haar slechte gedrag.
quote:Zoals ik al eerder gezegd heb, ga ik ervan uit dat de titel van dit forum "the truth is in here" erop duidt dat het ook om de waarheid achter ervaringen gaat, niet enkel de ervaringen zelf. Bovendien is die titel afgeleid van de X-files waarin het ALLEEN maar gaat om uiteindelijk dingen uit te zoeken en te bewijzen. Maar misschien zit ik er naast.
erg interessante topic tot nu toe, ik wilde graag op mike_another reageren. Het zijn ook wel erg moeilijke posts hoor, misschien past ie niet in het geheel (vanwege het sterke "anti" en bewijs!bewijs!) en zou het beter bij wetenschap staan, maar deze is dus voor jou mike,
quote:Dat hoeft ook helemaal niet, maar ik mag er toch wel naar vragen? Wat mij het meest boeit aan deze dingen is hoe de menselijke geest werkt, niet of de ervaringen echt zijn of niet, maar dat de mens zo in elkaar zit dat ze dingen graag willen geloven. Want ook al kunnen sommige dingen achteraf best waar blijken te zijn, op dit moment kun je dat gewoon nog niet zeker weten.
allereerst wil ik je zeggen dat deze post niet bedoeld is als "grote verklaring" "sterk en overtuigend bewijs", ik kan geen antwoord geven op je vragen en ik heb al helemaal geen aantoonbaar bewijs voor je. Evenmin wil ik voor Erodrome reageren, maar ik ben met dezelfde dingen bezig, vandaar.
quote:Jouw antwoord is ook herkenbaar, maar waar dat bekende argument altijd aan voorbij gaat is dat het bij bijna AL die verschijnselen (ook de voorbeelden in dit topic) het HELEMAAL niet om gevoel gaat, maar JUIST om waarnemingen: dingen horen, dingen zien, temperatuur verschillen voelen. Dat zijn allemaal middelen die uiteindelijk ten grondslag liggen aan elke wetenschap en elk experiment. Ook al heb je uiteindelijk een geavanceerd apparaat dat iets meet, je zult nog steeds het getalletje moeten lezen met je ogen of de foto van het heelal moeten bestuderen. Dat is dus nogal opportunistisch omspringen met wetenschap, als het met de overtuiging lijkt te stroken dan worden de waarnemingen als bewijs aangevoerd, maar als waarnemingen lijken te wijzen op dat iets niet bestaat dan zijn ze opeens niet geschikt om te gebruiken bij dergelijke verschijnselen. Als wetenschappelijke waarnemingen niet altijd betrouwbaar zijn, waarom persoonlijke waarnemingen dan wel? Het lijkt mij juist het tegenovergestelde. Als iemand beschrijft hoe dingen verplaatst zijn, of zomaar bewegen, of ergens krassen vindt die er niet horen te zijn, dan is hij -of je het nu leuk vindt of niet- emperische wetenschap aan het bedrijven.
Ik vind je post overigens erg herkenbaar, zo dacht ik ook ooit over een hoop onderwerpen die je nu noemt. En je hebt duidelijk moeite gedaan om die lappen tekst op te schrijven, ze zijn erg doordacht en volstrekt logisch. En daar zit het hem nou in, je probeert het "spirituele" wetenschappelijk te verklaren. En dat gaat niet. Empirische wetenschap gaat ervan uit dat "een situatie" met de resultaten/uitkomst reproduceerbaar zijn maw als de appel door de zwaartekracht valt zal hij bij herhaling ook vallen. Objectief en helder waargenomen door een aantal mannetjes in witte jasjes (of door een zeker mannetje die toen inzicht kreeg in de zwaartekracht).
Maar het spirituele is niet objectief, het is subjectief. Ik kan je niet laten voelen wat ik voel. En wil je dat dan wel? Ik denk dat je er helemaal knetter van zou worden...
Als je het gevoel tot bewijs verheft waarbij geen kritische vragen nodig zijn omdat het gevoel subjectief is, dan hebben de verklaringen van mensen met echte waanbeelden net zoveel waarde als die van mensen die sprituele ervaringen hebben. Ook al bestaat het spirituele, dat betekent nog steeds dat veel ervaringen WEL waanbeelden zijn, je zult dus elk geval kritisch moeten blijven bekijken.
quote:Je verheft een gevoel nu tot iets spritueels, terwijl als je het objectief bekijkt het heel simpel is, bepaalde (meetbare!) chemische processen worden opgewekt als je verliefd bent, die ervoor zorgen dat je behoefte/drang krijgt om bepaalde dingen te doen. Niets anders dan dat je behoefte hebt aan een sigaret als je lichaam verslaafd is aan nicotine, dat zou dan ook een onverklaar gevoel moeten zijn, maar je kunt een nicotineverslaving toch moeilijk een spirituele ervaring noemen? Op WIE je verliefd wordt is ingegeven door je genen, je wordt verliefd op mensen waarvan genetisch in de evolutie is gebleken dat het goed voor je soort is (dus goede genen-combinaties). Genen die ervoor zorgden dat je op "verkeerde" mensen verliefd werd die voor ongezond nageslacht zorgde zijn vanzelf uitgestorven. In de moderne tijd is die functie natuurlijk bijna nutteloos geworden, maar dat veranderd niets aan de evolutie tot nu toe.
1. Hoe verklaar je liefde? Is dat puur hormonen, lust, de reden dat wij mensen bestaan - om voor te planten? Mijn edele delen zeggen nu "Ja!" mijn verstand zegt "dat is best plausibel" en mijn gevoel zegt "maar dat is de motor, niet de bestemming" Wat zegt jouw gevoel over de liefde?
quote:Ik heb nooit beweerd dat ik daar niet voor opensta, maar het paranormale staat dan natuurlijk HELEMAAL in de kinderschoenen, sta je daar ook voor open?
2. Waarom sta je niet open voor het idee dat de wetenschap pas in de kinderschoenen staat? Computers zijn er pas een paar decennia...
quote:Technisch gezien kunnen we dat nog niet, maar de verklaring van dat verschijnsel is er wel al, aantoonbaar in doodgewone herhaalbare experimenten van chemische processen.
Dacht je dat er geen instrumenten komen die meer van deze realiteit zullen meten? Misschien ken je een bepaald experiment met honden. Het gaat zo: het schijnt dat honden via hun neus miljoenen verschillende geuren waarnemen. Hiermee ruiken ze aan iemand of die ziek is, en waar. Waarom zouden wij geen machine kunnen bouwen die dat ook kan meten? Omdat we daar nog niet klaar voor zijn.
quote:Je geeft prima aan dat de wetenschap openstaat voor nieuwe theorieen, maar dan moet het wel aannemelijk gemaakt worden met procesbeschrijvingen of experimenten. Mijn standpunt is dan ook dat wetenschap juist flexibel en openminded is en paranormale wetenschappen en religies niet. Het "paranormale" staat juist helemaal niet open voor nieuwe theorieen, geef toe dat er nauwelijks geluisterd wordt naar kritische vragen zoals die van mij als die inhouden dat het misschien NIET spritueel is. Ergens voor openstaan wil niet zeggen dat je elke redelijkheid maar moet laten varen en alles klakkeloos aan moet nemen, omdat je het gevoel van mensen moet respecteren?
Maar dat komt wel, hoort allemaal bij de natuurlijke evolutie (niet de evolutie theorie van Darwin overigens, die beschrijft alleen fysiek). Ik persoonlijk kan smullen van quantum wetenschappen, ik snap alleen de publicaties niet altijd hoor, zo intelligent ben ik helaas niet om me er mee bezig te houden. Maar ik begrijp wel dat er dan weer 1 of andere oude wet niet klopt haha
quote:Ik zou nooit durven beweren dat we alles weten, maar ik wil er alleen steeds op wijzen dat de argumenten opportunistisch gebruikt worden. Als er zo weinig bekend is van de hersens, waarom moet ik dan openstaan dat het allemaal spritueel kan blijken te zijn en jij niet dat die hersens inderdaad rare gevoelens/beelden blijken op te wekken? Van dat laatste is aangetoond dat dat in ieder geval KAN.
3. Je hebt het zo vaak over de werking van de hersens. Maar waar baseer je je eigenlijk op? Het kleine beetje informatie dat we tot nu toe ontcijferd hebben? De mensheid snapt zeeeeer weinig van de hersens, we zijn alleen zo arrogant te denken dat het kleine beetje kennis wat we er van hebben al heel erg veel is. Mag ik je vragen wat herinneringen zijn?
quote:Ik verzeker je dat ik niemand ergens van wil overtuigen, simpelweg omdat per definite iemand niet van een overtuiging af te brengen is via argumenten. Wat mij boeit is hoe mensen psychologisch functioneren. Het discussieren erover vind ik interessant en kan de ervaringen/verschijnselen nooit kwaad doen, hoogstens meer begrip voor elkaars standpunten opwekken, dat is toch winst?
Je doet trouwens wel erg veel moeite om je van het tegendeel te overtuigen he
Ook in de "spirituele" wereld(die van mensen dan) word hierover gepraat.
Zijn gidsen wel gidsen of is het je hogere zelf(je innerlijke stem) waarmee je contact hebt.
In princiepe heb je zelf alle antwoorden, alle antwoorden kan je in je vinden, maar dat is een heel stuk makkelijker gezegd als gedaan...
Zijn gidsen nu echt gidsen of maken je hersenen deze gidsen aan om het zo begrijpelijker te krijgen voor jezelf.
Hersenen doen wel meer rare dingen(neem mps bv....), dus mogelijk is het altijd...
Nu komen we toch weer bij ervaring, dit omdat het gewoonweg niet bewezen kan worden op dit moment in tijd.
Persoonlijk merk ik verschil tussen mijn innerlijke "stem" en mijn gidsen.
Ook is er eens een leuk testje geweest met spiertesten(spierreactie's, nei-therapie).
Ze hebben aan 10 mensen gevraagd zijn gidsen echt of is het je innerlijke stem.
Aan de hand van de spierreactie's moest daar een antwoord uit komen.
Maar helaas het antwoord was niet eenduidig, de helft van de proefpersonen gaf aan gidsen zijn echt(en staan dus los van onszelf), de andere helft gaf aan dat gidsen eigenlijk de innerlijke zelf zijn(en dus van onszelf komen, gecreeerd door ons).
Dus het zal nog wel een vraag blijven de eerste tijd.....
quote:Dat is een beetje valsspelen. Als je ervan uitgaat dat het ook vanuit jezelf kan komen, kun je dat wel spiritueel blijven noemen, maar dan kan het dus net zo goed gewoon door je hersens zelf verzonnen worden, zonder dat er een spirituele oorzaak achter zit. Bv doordat onbewust oude ervaringen naar boven komen, of door foutjes in de hersens die puur willekeurig iets doorgeven, wat dan niet meer waarde heeft dan het getal wat je met een dobbelsteen gooit.
Ook in de "spirituele" wereld(die van mensen dan) word hierover gepraat.
Zijn gidsen wel gidsen of is het je hogere zelf(je innerlijke stem) waarmee je contact hebt.
quote:Als iets nog niet bewezen kan worden, wil dat niet zeggen dat het bestaat "maar gewoon NOG niet bewezen kan worden", maar dan betekent dat het dus ook NIET kan bestaan.
Nu komen we toch weer bij ervaring, dit omdat het gewoonweg niet bewezen kan worden op dit moment in tijd.
Persoonlijk merk ik verschil tussen mijn innerlijke "stem" en mijn gidsen.
quote:Omdat spieren door de mensen zelf, of in ieder geval onbewust door de hersens bestuurd worden, zal dit natuurlijk nooit bewijs kunnen vormen.
Ook is er eens een leuk testje geweest met spiertesten(spierreactie's, nei-therapie).
Ze hebben aan 10 mensen gevraagd zijn gidsen echt of is het je innerlijke stem.
Aan de hand van de spierreactie's moest daar een antwoord uit komen.
Maar helaas het antwoord was niet eenduidig, de helft van de proefpersonen gaf aan gidsen zijn echt(en staan dus los van onszelf), de andere helft gaf aan dat gidsen eigenlijk de innerlijke zelf zijn(en dus van onszelf komen, gecreeerd door ons).
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 24-01-2003 16:48]
Ik heb vol intresse en een beetje wazige angst zitten lezen. Ik wil dolgraag mijn gids ontmoeten.
Ik vraag alleen wat af: ligt het niet aan de persoon zelf of je al contact hebt met je gids of niet? ( ik heb het dan over openheid van de persoon) Ik herinner me dat ik als klein jongetje geregeld adviezen kreeg, waar ik dan wel en dan niet wat mee deed. Ik werd in mijn waarde gelaten: dus als ik een advies in de wind sloeg, en alles ging fout, kreeg ik nieuw advies om me daar uit te redden ( ik haalde nogal wat uit vroeger). Soms heb ik ze zelfs ( uit woede) weg gestuurd. Maar wie stuurde ik dan weg? de hulpgids waarschijnlijk.
Ik heb het gevoel ( maar mischien heb ik het mis, want ik ben een echte leek in dit gebied) dat ik al vanaf kleins af aan contact heb met een gids ( al dan niet hulpgids). En zonder meditatie dus. Kan dat?
En nog, na al die jaren ( ik ben nu 28) krijg ik nog steeds adviezen, raad, dat soort dingen. Niet bij bewoordingen, maar gevoel ( voorgevoel, intuitie). Is dat mijn gids?
quote:Wat wil je dan? dat ik hier een spannend verhaaltje voor je ga neerzetten????
Op maandag 27 januari 2003 15:35 schreef zwaaibaai het volgende:
aplaus!!!!! goh wat een volwassen reactie. Als je niets zinnigs te vermelden hebt, blijf dan lekker weg
Dus of normaal mee discussieren en uitleggen waarom jij er niet in gelooft of wegblijven.
Sim-pel.
quote:Wat heeft de Katholieke Kerk en met name de inquisitie hun werk toch goed gedaan....
Op maandag 27 januari 2003 15:32 schreef valtwelmee het volgende:
Zijn er ook verder hier nog normale mensen?
Die gewoon net als mij down 2 earth zijn??
OF IS IEDEREEN HIER GETIKT!!
jE ZIET WAT JE WILT ZIEN!! als ik bijv. een donkere vlek zie denk ik niet dat dat een geest is maar gewoon ff een momentje dat ik suiker nodig heb ofzo!!
voor de mensen die in geesten geloven: BOEH!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 27-01-2003 23:16]
quote:Ja hoor dit kan, er zijn mensen die hun hele leven al in contact staan met hun gidsen, die alle moeite niet hoeven te doen omdat ze altijd open zijn blijven staan ervoor.
Op maandag 27 januari 2003 15:24 schreef zwaaibaai het volgende:
ik ben best wel newbie hier.Ik heb vol intresse en een beetje wazige angst zitten lezen. Ik wil dolgraag mijn gids ontmoeten.
Ik vraag alleen wat af: ligt het niet aan de persoon zelf of je al contact hebt met je gids of niet? ( ik heb het dan over openheid van de persoon) Ik herinner me dat ik als klein jongetje geregeld adviezen kreeg, waar ik dan wel en dan niet wat mee deed. Ik werd in mijn waarde gelaten: dus als ik een advies in de wind sloeg, en alles ging fout, kreeg ik nieuw advies om me daar uit te redden ( ik haalde nogal wat uit vroeger). Soms heb ik ze zelfs ( uit woede) weg gestuurd. Maar wie stuurde ik dan weg? de hulpgids waarschijnlijk.
Ik heb het gevoel ( maar mischien heb ik het mis, want ik ben een echte leek in dit gebied) dat ik al vanaf kleins af aan contact heb met een gids ( al dan niet hulpgids). En zonder meditatie dus. Kan dat?
En nog, na al die jaren ( ik ben nu 28) krijg ik nog steeds adviezen, raad, dat soort dingen. Niet bij bewoordingen, maar gevoel ( voorgevoel, intuitie). Is dat mijn gids?
Prachtig is dat!!!
quote:ook zonder daar bewust van te zijn?
Op maandag 27 januari 2003 19:12 schreef erodome het volgende:[..]
Ja hoor dit kan, er zijn mensen die hun hele leven al in contact staan met hun gidsen, die alle moeite niet hoeven te doen omdat ze altijd open zijn blijven staan ervoor.
Prachtig is dat!!!
quote:Ja hoor ook zonder je ervan bewust te zijn.
Op dinsdag 28 januari 2003 09:06 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
ook zonder daar bewust van te zijn?
Let maar eens heel erg goed op kinderen(vooral kleine kinderen), hun wereld is nog een heel stuk breder dan die van ons en wat ze doen doen ze onbewust, het is voor hun zo normaal als eten en drinken en ademen enzo..........
Ze staan er niet bij stil.........
quote:Dit is inderdaad zo. Het komt er op neer dat je direct uit je REM-slaap ontwaakt (je hersens). Hierdoor ben je nog enigszins verward omdat je half in droomtoestand bent, terwijl je lichaam nog verlamd is. Door de verwarring begin je je vaak ook angstig te voelen en kun je waanvoorstellingen krijgen. Na enkele seconden begint je lichaam ook enigszins te ontwaken en kun je weer bewegen.
Onlangs heb ik gehoord dat onderzoekers dat categoriseren als het een toestand is van je slaap. Je geest is wakker maar je lichaam nog niet...
Ik heb dit zelf overigens vaak na avondjes waarbij er veel alcohol genuttigd is.
quote:Enig idee wat die kat kan zijn? Misschien enige tijd geleden een kat overleden (van jezelf, of van familie/vrienden etc.)?
Nu begin ik zelf ook te denken....De laatste tijd zie ik regelmatig een kat in mijn ooghoek... draai ik me ernaartoe dan is het weer weg? Ik ben er echt van overtuigd dat het een kat is.... Is dit iets of niet? Ik zie het eigenlijk pas de laaste paar maanden....
Als er daadwerkelijk geesten bestaan die aantoonbaar zijn...en die dingen duidelijk maken en laten bewegen...
Waarom gebruiken dictators die dan niet??? Om bijv. de wereld over te nemen....
En waarom worden er geen geesten opgeroepen in Labaratoria??? Zijn de geesten bang voor publiciteit
En als er geesten bestaan weten ze dan ook alles? (Zojá fok them! ik ben niet bang! :p )
P.S. Voor de geestjes, Ik heb God aan mijn zijde tis maar dat juh ut weet Geestje op Fok
quote:Ook zonder god aan je zijde is er niets om bang voor te zijn, geesten zijn niets om bang van te zijn, het zijn zielen van overledenen.
Op woensdag 5 februari 2003 18:32 schreef NNathan het volgende:
Omdat MUUS zo graag een onoverzichtelijke topic wil met geen duidelijke vraagstelling moet ik dus hier posten
-- -- -- --Als er daadwerkelijk geesten bestaan die aantoonbaar zijn...en die dingen duidelijk maken en laten bewegen...
Waarom gebruiken dictators die dan niet??? Om bijv. de wereld over te nemen....*Geesten lenen zich daar niet voor, daarbij kunnen ze meestal niets in de stoffelijke wereld, dus echt veel zin heeft het niet.....
En waarom worden er geen geesten opgeroepen in Labaratoria??? Zijn de geesten bang voor publiciteit
*Geen idee waarom er geen geesten opgeroepen worden in labs.
En als er geesten bestaan weten ze dan ook alles? (Zojá fok them! ik ben niet bang! :p )
*Nee geesten weten niet alles, het zijn gewoon de zielen van overleden mensen die niet doorgegaan zijn.
Ze weten meer als een persoon(het is de ziel, niet het persoon), maar zijn niet alleswetend.Er is ook niets om bang voor te zijn............
P.S. Voor de geestjes, Ik heb God aan mijn zijde tis maar dat juh ut weet Geestje op Fok
moet je dan in je kleven iemand als Ivan de verschrikkelijke, politie-agent of ambtenaar zijn geweest of komt dat vanzelf?
quote:Geesten zijn altijd zielen van overledenen, er zijn wel ook andere entiteiten, maar dat zijn geen geesten.
Op woensdag 5 februari 2003 23:37 schreef Idols-fanaat het volgende:
Zijn het ALTIJD zielen van overledenen?
speadfreak, ik ga even kijken of ik daar wat documentatie over kan vinden, durf het niet zo uit mijn hoofd te zeggen.
Zelf heb ik een half jaar geleden dit huis gekocht. Het huis waar ik nu in woon. Een mooi huis van 18 jaar oud, voor een mooie prijs. Ik kon het krijgen voor 25.000 gulden minder dan de taxatiewaarde, mits ik de kat (Binkie) er ook bij zou nemen (serieus? Ja.)
De persoon waarvan ik dit huis kocht (laten we hem Jantje noemen) was een alleenstaande man van een jaar of 35-40... Jantje woonde hier vroeger met zijn vriendin, en toen zij wegging woonde hij hier alleen. Maar Jantje ging ook erg vaak naar de kroeg, en leerde daar wat mensen kennen. Deze mensen hebben een tijdje bij Jantje ingewoond, en onder deze mensen was ook een aantal mensen waar ik zelf enorme twijfels over heb. Waarom? Het zijn mensen die veel drugs gebruiken, en zich bezighouden met zaken als satanisme, geesten oproepen, en dat soort leip gedoe.
Ik weet niet wat er hier precies is gebeurd toen Jantje hier nog woonde, maar om wat voorbeelden te geven: Er waren deuren en lichtschakelaars kapotgetrapt, Jantje is één keer in zijn eigen huis in elkaar geslagen door zijn 'vrienden', en het is soms ineens heel koud hier, zelfs terwijl ik dit schrijf heb ik het gevoel dat ik bekeken word.
Toen Jantje dit huis net aan ons had verkocht (1 of 2 dagen na de overdracht), werd hij opgepakt omdat hij een geestelijke te lijf wilde gaan met een wandelstok...en is hiervoor een tijdje opgenomen geweest in Duin en Bosch in Castricum. Jantje was bezig met boeken over vragen die je niet kunt beantwoorden (zoals wat onze plaats is in het bestaan en dat soort dingen).
Oké, tot zover weinig aan de hand.
We gingen hier wonen, en het eerste dat gebeurde was dat ik alleen was in dit huis, en bezig met klussen, en dat ik heel sterk het gevoel had niet alleen te zijn.. Zo erg dat ik begon te roepen: "Ga weg, je hoort hier niet". Zonder dat ik ervaring had met dit soort dingen.
Het hielp blijkbaar wel, want daarna ben ik doorgegaan met klussen.
Een maand of 2, 3 later lagen mijn vriendin en ik in bed, en zij werd wakker uit een toestand van waken/slapen. Ze was bij haar volledige verstand, en hoorde in de badkamer de kraan van het fonteintje opengaan. Hard. De kraan stond zo'n 10 seconden lang voluit open, en werd toen weer dichtgedraaid, waarna ze een mannenstem hoorde lachen. Dit vertelde ze me de ochtend erna, en alles om de fontein was zeiknat.
Ik werd zelf een keer wakker uit diezelfde toestand van waken/slapen (voor het eerst dat ik dit meemaakte, best wel eng), en omdat ik diep slaap, werd ik niet helemaal wakker. Maar wakker genoeg om te horen dat iemand in mijn oor aan het fluisteren was, in een taal die ik niet ken, en op een manier die verontrustend is. Het leek wel een soort gebed ofzo... Maar daarna ben ik toch weer in slaap gevallen.
Ik besloot (zonder dat mijn vriendin het wist, omdat ze er niets van moet hebben) om een ouija-bord te maken. Zo gebeurd. www.witchboard.com, printscreen, paste in photoshop, print, klaar. Ik heb dit in mijn eentje gebruikt, zonder noemenswaardig resultaat. Het enige dat het bord wilde spellen was "BK". Ik ben wel iemand die een vrij grote bek heeft, en omdat ik het, na ongeveer twee uur, frustrerend vond, ben ik gaan provoceren (waarom weet ik nog steeds niet)... Later heb ik met een andere geest gesproken, maar dit was ook totaal niet vruchtbaar. Wél ben ik toen begonnen met lezen over dit onderwerp, in de hoop iets te weten te komen.
Nog wat verschijnselen...
Mobiele telefoons werken hier niet of nauwelijks...
Mijn vriendin zag s'nachts een klein meisje aan het voeteneind van ons bed staan...
De kat, Binkie, doet soms erg vreemd. Het is van zichzelf al een neurotisch beest (ze is heel bang voor mijn voeten, dus ik denk dat ze is geschopt), maar af en toe kijkt ze heel geinteresseerd naar plaatsen waar niets is, doorgaans het trapgat.
Ons eigen katje, Frummel, doet soms hetzelfde, maar in mindere mate.
Ik heb foto's gemaakt van die katten, kijkend naar het trapgat, met een camera op statief, met een lange ontsluitingstijd, maar hierop zie ik niets bijzonders.. Ik weet dat het anders moet, met speciale camera's, film en lenzen enzo, maar ja, net een huis gekocht...
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het me helemaal niet boeide, totdat ik in dit huis kwam wonen, en ik lijk nu dezelfde interesse te ontwikkelen voor dit soort verschijnselen als Jantje...
En het engst van alles is dat ik af en toe het gevoel heb dat ik mezelf niet ben... Soms ben ik bang dat het (wat het ook is) bezit van me neemt. Da's een level 5 haunting, posession. Ik hoop dat het weggaat, maar terwijl ik dit schrijf, weet ik dat het praktisch op mijn schoot zit.
Sinds ik hier woon ben ik veranderd. Mijn vriendin is af en toe bang voor me. Ik zit hier nu met een gebroken voet, omdat ik erg kwaad werd vorige week, heb ik de stoel een schop gegeven... pure agressie, en dit ben ik niet... Waarom maak ik ineens een website over een vloek? Ik weet het zelf niet...
Maar dit is mijn verhaal, en het is echt waar. Het is niet helemaal compleet, anders wordt het te lang.
Maar misschien is er iemand die dit leest, die er verstand van heeft, die wat adviezen kan geven. Ik vind het moeilijk om alles in te schatten.
Als jij zo iemand bent, mijn e-mail is gooi@eruit.nu
Normaal ben ik niet echt voor de kerk enzo (k vind ut eigenlijk maar onzin enzo) maar... misschien kan je een geestelijk om hulp vragen? Ik kan me een programma van een paar jaar gelede herinneren dat ze geestenlijke "spookhuizen" laten euh zegenen of zo iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |