abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7959181
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 13 januari 2003 22:14 schreef Roellio het volgende:
Als ik me echt heel goed concentreer en dan m'n ellebogen aan weerskanten van m'n lichaam uitsteek, en dan m'n vlakke handen heel rustig met de binnenkanten naar elkaar toe beweeg, kan ik mijn eigen energieveld voelen, dat is ook best apart.
Al heeft het geen ruk met geesten te maken.

--------------------------------------------------------------------------------

(Beetje late reactie maar ach... )
Dit valt dan weer onder Reiki (of genezen met je handjes)
Ja net zoals mr. Miyagi doet bij Daniel-san in Karate Kid als ie pijn heeft tijdens een toernooi)

Ut leuke hier van en geesten is dat tijdens dat reiki je gids(en) (meestal meerderen)je komen assisteren

En euh Wekkerklokkie... als je zegt "geesten bestaan niet" ben je wel HEEL ERG naief... alleen omdat jij het nog nooit gezien hebt is ut dus allemaal maar bullcrap? Nahja, iedereen mag geloven wat hij wil heh
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nee, dit valt niet onder reiki, dat kan alleen als je ingewijd bent........

Dit wat gezegd word is niets meer en minder dan je aura/energieveld dat om je heen is voelen.

Dit energieveld daar hoeft geen enkele discussie over gevoerd worden of het bestaat of niet, wetenschappelijk is al bewezen dat elk levend wezen(en zelf levenloze dingen) energie-velden om hun heen hebben.

Iedereen kan dit energieveld voelen, zien is een ander verhaal(ben er nog niet van overtuigd dat ieder dat kan leren).

Je kan je eigen energieveld voelen, maar ook die van een ander.

Leuke oefeningetjes zijn:
voor jezelf:
hou je handen zo ver mogenlijk van elkaar vandaan en beweeg ze langzaam naar elkaar toe, je zal merken dat naarmate je dichterbij komt er een soort van "druk" ontstaat tussen je handen.
Stop als je die druk begint te voelen en beweeg dan wat heen en weer met je handen, voel maar eens wat er is(en vertel dat hier ofzo.... ).

Voor met andere....
Begin een meter of 2 a 3 van elkaar vandaan, het ene persoon blijft stilstaan(zitten what ever), de ander beweegd langzaam naar de ene toe(met de handen vooruit).
Voel maar wanneer je veranderingen voelt.

lukt het ga dan verder bij elkaar weg staan en begin overnieuw....

als je dit kan(onder de knie hebt, iedereen kan dit) kan je echt aura's gaan voelen over het hele lichaam heen, dan kan je ook leren hoe bv klachten aanvoelen in het energieveld....

Dus je hoeft geen aura's(energieveld) te zien om ermee te kunnen werken..........

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7959533
Nah, mij is geleerd dat dat wel degelijk met Reiki te maken heeft (door een master reiki healer, of hoe dat dan ook heet... hoogste graad en kan ook les geven iig.)

Maar iig wel een leuk onderwerp (wel een beetje offtopic immiddels, niet?)

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_7959633
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 20:53 schreef neliz123 het volgende:
Nah, mij is geleerd dat dat wel degelijk met Reiki te maken heeft (door een master reiki healer, of hoe dat dan ook heet... hoogste graad en kan ook les geven iig.)

Maar iig wel een leuk onderwerp (wel een beetje offtopic immiddels, niet?)

Een energieveld heeft iedereen, niet iedereen heeft reiki.....

Reiki werkt wel met het energieveld dat is waar, maar er zijn zoveel manieren om met energievelden te werken(denk aan aura-healing bv).

Iemand met de 3de graad(hier in de westerse wereld dan, in japan hebben ze veel meer graden) in reiki is een reiki-master en mag les geven in reiki(als je dat wil).

Meestal is de 3de graad onderverdeeld in a en b, a is dan de 3de graad zonder het stukje waardoor je mag inwijden en les geven, b is de leraargraad, daar verkrijg je de mogenlijkheid om reiki door te geven.

Ik ben een master, heb dus alledrie de graden....
Ik mag dus les geven en inwijden, maar doe het niet(nog niet).

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7959740
Ahaaaaaa Maar euh, in japan hebben ze meer graden in reiki? Hoe zit dat dan??

Ow, heb jij trouwens ook zo'n droom gehad dat je een geschenk kreeg uit de hemel (of uit de lucht) en in de vorm van water/aarde/vuur ?

(euh, k ga nu stappuh... dus reageren kan ik morgen pas waar )

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_7960421
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 21:09 schreef neliz123 het volgende:
Ahaaaaaa Maar euh, in japan hebben ze meer graden in reiki? Hoe zit dat dan??

Ow, heb jij trouwens ook zo'n droom gehad dat je een geschenk kreeg uit de hemel (of uit de lucht) en in de vorm van water/aarde/vuur ?

(euh, k ga nu stappuh... dus reageren kan ik morgen pas waar )

Ok hoe zit het.....

Shoden is de eerste graad in japan, deze is onderverdeeld in Roku-to(6); Go-to(5); Yon-to(4) en San-to(3).

Dan komt Okuden(2), deze is verdeeld in: Okuden-Zenki(eerste helft) en Okuden-Koki(2de helft)

De mastergraad(zo zouden de jappanners het nooit noemen, voor hun is een master een verlicht persoon en een reiki-master is dat niet(kan natuurlijk wel, maar heeft niet met het reiki-master zijn van doen)) is:
Shinpiden(1), die gevolgd word door Shihan-Kaku en Shihan.

Het zijn in totaal 6 graden, beginnend bij de 6de graad, de 1ste graad is daar dus de hoogste(shinpiden en maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig mensen valt deze eer ten deel.

In de japanse traditie is het leren van de graden een bezigheid die je hele leven in beslag neemt, zo goed als niemand komt hoger dan Okuden.

Dit is dus waarom ik nog geen les geef en niet inwijd.
ik vind persoonlijk dat mijn kennisveld en mijn ervaring nog niet voldoende is om reiki echt door te geven.
Over een jaartje of 5 zal ik het nogeens bekijken, eerst wat meer kennis en ervaring opdoen.

Ik heb vele dromen, hele rare en hele duidelijke, maar nee ik heb geen geschenk gekregen uit den hemel in een droom.

Veel plezier met stappen, niets doen wat ik ook niet zou doen he

groetjes,
erodome

p.s.:
Ik kan je wel een boekentip geven over reiki waarin reiki echt tot in de puntjes word behandeld...
Dit is geen boek voor mensen die niet weten wat reiki is(geen reiki hebben, maar natuurlijk is ieder vrij om er anders over te denken), veel ervan is vrij praktijk gericht en het is zware kost.
Het boek is geschreven door 3 reiki-masters die ontzettend veel onderzoek naar reiki hebben gedaan(oa in japan)

Dit boek mag op dit moment de creme de la creme genoemd worden onder de reiki-boeken.

Het reiki kompendium; geschreven door: Walter Lubeck(met 2 puntjes op de u); Frank Arjava Petter; William Lee Rand.
isbn:90-76771-21-9

[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 17-01-2003 21:55]

pi_7962713
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 20:32 schreef erodome het volgende:
quote:

Nee, dit valt niet onder reiki, dat kan alleen als je ingewijd bent........

Valt het niet onder Reiki omdat hij niet ingewijd is ? Of valt het niet onder Reiki omdat het een verkeerde handeling is ?
fokschaap
pi_7964175
Enorome
quote:
In mijn geval ben ik niet de enige in huis die ze opmerkt, mijn zoontje merkt ze vele malen beter op als ik(maarja dat zou kinderlijke fantasie kunnen zijn natuurlijk, wat het niet minder echt voor hem maakt).
Mijn dochter van 2 wijst soms ook naar het plafond en zegt "kijk!", maar dat is natuurlijk geen bewijs dat ze een geest ziet, ze vindt het plafond dan gewoon mooi. Het is maar wat je wil geloven.
quote:
Zelfs mijn toch wel redelijk sceptische man voelt ze als ze echt contact willen maken.
Hij ziet ze niet(mijn man) en kan er niet mee comminuceren, maar hij voelt wel de aanwezigheid(het gevoel dat er echt iets aanwezig is) en vaak de temperatuursverschillen.
Het probleem dat ik heb met zulke verklaringen is dat als het echte temperatuurverschillen zouden zijn, het te meten zou moeten zijn met apparatuur, iets wat nog nooit aangetoond is, dus het is dan nog steeds mogelijk -en feitelijk waarschijnlijker- dat het een suggestie is. Als ik me nu 5 minuten ga concentreren op of ik een temepratuursverschil voel, dan lukt me dat ook, net als dat je naar spinnen op tv kijkt en opeens van alles voelt kriebelen.

Van gevoel dat er een aanwezigheid is, is in experimenten aangetoond dat je dat kan opwekken door bepaalde plekken in de hersens een beetje stroom/magnetisme door heen te sturen. Dus datzelfde gevoel (het ging erom om een alien-ontvoering gevoel te creeeren) kan in ieder geval OOK door je hersens zelf gegenereerd worden. Dus waarom zou je aannemen dat het ook echt geesten/aliens kunnen zijn zolang je geen hard bewijs daarvan hebt, dat is toch -hoewel mogelijk- hoogst onwaarschijnlijk?

quote:
Het is altijd goed om kritisch te blijven, om altijd bij elk contact weer je af te vragen, is dit mijn eigen geest of is het iets daarbuiten.....
Ik ben me er zeer bewust van dat je eigen geest(hersenen) hele rare dingen met je uit kan halen.
Ik moet zeggen dat ik het verfrissend vind dat iemand die er wel in gelooft, nog zo open en kritisch blijft, meestal ervaar ik het tegendeel op forums. Ik ben altijd de eerste om te zeggen dat ik nooit zal durven beweren dat er niets paranormaals bestaat, omdat je dat nooit 100%kan bewijzen. Het enige dat ik altijd fascinerend vind is dat veel mensen liever iets onvoorstelbaars geloven dan dat er een "normale" verklaring voor is, ZELFS als er aantoonbaar hetzelfde effect met normale verklaarbare experimenten bereikt kan worden
quote:
Het verschil ertussen is niet uit te leggen, je moet het gevoeld hebben wil je het weten, ik kan het niet onder woorden brengen.
Zodra je ervan uitgaat dat sommige verschijnselen alleen door hersens (want die vertellen jou wat je voelt) waargenomen kunnen worden, begeef je je op glad ijs, want dan heb je dus te maken met een "instrument" waarvan bewezen is dat het in ieder geval alles aan jou KAN tonen wat het maar wil, of het er nou is of niet. We dromen toch allemaal? Bovendien doen je hersens niets anders dan zelf bedenken wat jij ziet op basis van je zintuigen. Dat gebeurt elke seconde dat je leeft en bij alles wat je waarneemt, dus hersens vertellen al subjectief wat ze er ZELF van maken en niet wat er daadwerkelijk te zien is, zoals een camera dat objectief ziet.
quote:
Zelfs de politie maakt gebruik van paranormale mensen, ik weet dat er al vele zaken opgelost zijn dankzij de hulp van paranormaal begaafde mensen.
Dat bewijst dat er bij de politie ook mensen die er in geloven maar NIET dat het verschijnsel echt bestaat, dat is een simpel geval van statistieken: de gevallen waar niets van blijkt te kloppen komen niet in het nieuws, worden niet doorverteld op feestjes. Als iemand meemaakt dat hij een voorgevoel had dat er iets gebeurd was met iemand die hij kende en het komt uit dan zal diegene dat later aan anderen vertellen, maar als er niets gebeurd was, wordt niet verteld "wat denk je, ik had een voorgevoel en het klopte niet!" Zo onstaat een onjuist beeld, want door toeval zal 1 op de miljoen gevallen wel vreemde resultaten produceren.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 03:24:22 #183
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7966491
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Je ziet dus veel maar geen gids............

het beest hapt en gromt, zeg je, dat kan te maken hebben met een onderbewuste(of bewuste, dan weet je het) "angst" om verder te gaan.

Hmmmmmmmm even denken hoor.................

Probeer eens voor je begint te mediteren, dan word je wat rustiger in jezelf.
Als je nog nooit gemediteerd hebt.........
Op deze site staat een hele goede uitleg voor beginners(en ook voor gevorderde trouwens) http://www.goodfeeling.nl/default.htm .

Wat je ook kan doen is een paar minuten ademhalingsoefeningen doen vooraf...

Neem dan deze methode, die is heel erg snel....
je ademt in 4 tellen in(terwijl je de punt van je tong tegen je verhemelte houdt , vlakbij je tanden), diep in je buik ademhalen(naar onder je navel toe ademen.
Dan hou je je adem 7 tellen vast, knijp je keel niet dicht, hou je keel open(je tong mag weer gewoon).
Dan adem je langzaam in 8 tellen uit.

Dit herhaal je 4 keer achter elkaar.....

Daarna doe je nog even 4 tellen inademen, 2 tellen vasthouden, 4 tellen uitademen, 2 tellen vasthouden enz....

Doe dit in totaal een minuut of 5 en probeer dan die trap nogeens...

Probeer het je voor te stellen in wit licht, dus alle treden wit maken(van die verlichte treden, maak er maar wat moois van).

Vraag uitdrukkelijk om je hoofdgids.

Dit helpt misschien.........

Zie je toch dat beest weer, vraag hem dan eens wat hij daar doet, ga maar eens naar hem toe.
Er is niets om bang van te zijn, of om van te schrikken, jij bepaald wat er gebeurt.

Neem je tijd verder, dit soort dingen heeft oefening nodig.

Ben benieuwd of het hiermee wel lukt, laat je het even weten?

mag ik er muziek bij draaien? nee zeker?

deed ik vorihe keer trouwens niet.

probeer het eerste zonder muziek.

zonder muziek ga ik de trap opnen blijven de treden wit.

als ik dan de gids zie is het iemand in een wit gewaad met capouchon en daar in is het totaal zwart.
ik word omarmd door armen duie op die van elven lijken. ze zijn ook heel zacht en warm.
ik ga een deur door met de gids.
ik loop door een gang met blauwe gloed van water en aan weerskanten staan mechelse herder vastgeketend met een halsband van ijser aan de muur.
ze blaffen.
aan het einde van de gang is een stenen "troon met een geit er op die normaal zit als een mens.

hij praat redelijk normaal met me.
na een paa seconden belsuit ik weer weg tegaan.

ik zeghem gedag, bedank hem voor de moeite en ga weer.

als ik echter beneden ben en ik wil weer terug maar nu met muziek (Alizee, Moi lolita) en ik kom boven en ga naar binnen hapt de geit naar me en staat op om me aan te vallen.

ook heeft deze korte horens en rode vlammende ogen.
zoiets als

Ik heb wel eeeeens een film gezien waar de duivel een geit was en er ook zo uit ziet.

is dit nou slecht of niet?

en als ik gewoon met monitor aan, ogen open en muziek aan in me verbeelding de trap op ga zie ik dat beest weer. nu zie ik echter ook een hand voor me met een bruine monnikkenjurk met mouw er omheen.
die eb ik schijnbaar aan.
als ik bij het beest kom denk ik "OPTIEFEN" en het beest zijn keel word een beetje dichtgeknepen en weggeslingerd.
denk aan Star Wars met The Force en aan Black & White waar je die mannetjes rond kan gooien.

maar is het slecht dat ik die geit zie of niet.

als ik echter andere muziek draai en ik beeld het me in blijft hij wel eerst happen maar blijft gewoon zitten.

zou dit betekenen dat ik door een duivel bezeten ben ofzo? of ben ik gewoon Evil Minded?
ik hoop niet dat het iets slechts is.

pi_7969729
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 23:41 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Valt het niet onder Reiki omdat hij niet ingewijd is ? Of valt het niet onder Reiki omdat het een verkeerde handeling is ?

Reiki is een healingvorm/levenspad, waar over gesproken werd is de aura/energieveld om iedereen heen.

Dat staat los van reiki, iedereen heeft een energieveld om zich heen, reiki of geen reiki.

in dat energieveld kan je alle informatie over een persoon vinden, of hij ziek is of juist niet, of hij blij is of juist niet enz. enz.
Het energieveld reflecteerd alles in je.

Voor reiki moet je ingewijd worden, dat betekend dat je energiekanelen opgeschoont worden en je in contact gebracht word met de reiki-energie.

dan pas kan je reiki door gaan geven(je zal nooit meer zijn als een doorgeefkanaal).

Ooit zal er misschien een dag komen dat inwijdingen niet meer nodig zijn, maar op dit moment in tijd is de mens nog te ver weg van het oorspronkelijke en slippen de kanalen dicht naarmate je volwassen word.

ik kom er straks nog op terug moet nu weg....

pi_7969757
Wauw Erodome! Thnx zeg, ik ben er echt enorm in geintresseerd...

Ut stomme is dat ik dit als klein guppie (rond een jaar of 8-9) al wilde leren en mensen wilde beter maken. En wat wil nou. Ik ben echt helemaal weg van Japan... dus zodra ik er heen ga, gaat ik eens kijken of ik er daar wat van kan leren.

Maar euh, dat aura (en of geesten) kunnen zien. Is dat ook te leren? Of heb je dat gewoon?

En om ff op het topic van geesten te blijven:
Hebben jullie dat ook vaak, dat als je achter je pc zit of alleen in een kamer zit, dat je voelt dat iemand de kamer binnenkomt maar er is dan niemand en de deur gewoon dicht is of zo?

Speedfreakssj:

Ik denk niet dat je bezeten bent door de duivel (tenzij je je hoofd 360 graden kan laten draaien en tegen priesters roept "f*ck me, f*ck me!" )

zaterdag 18 januari 2003 @ 15:43:52 #186
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_7971385
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 13:28 schreef erodome het volgende:

Reiki is een healingvorm/levenspad, waar over gesproken werd is de aura/energieveld om iedereen heen.

Dat staat los van reiki, iedereen heeft een energieveld om zich heen, reiki of geen reiki.

in dat energieveld kan je alle informatie over een persoon vinden, of hij ziek is of juist niet, of hij blij is of juist niet enz. enz.
Het energieveld reflecteerd alles in je.

Voor reiki moet je ingewijd worden, dat betekend dat je energiekanelen opgeschoont worden en je in contact gebracht word met de reiki-energie.

dan pas kan je reiki door gaan geven(je zal nooit meer zijn als een doorgeefkanaal).

Ooit zal er misschien een dag komen dat inwijdingen niet meer nodig zijn, maar op dit moment in tijd is de mens nog te ver weg van het oorspronkelijke en slippen de kanalen dicht naarmate je volwassen word.

ik kom er straks nog op terug moet nu weg....

Interessant allemaal Erodome. Zo ben een tijdje geleden ook een meditatie cursus gaan volgen waarbij je met gidsen leert werken. Daarnaast ga ik volgende week met Reiki I beginnen. Leerzaam dat er iemand op dit forum is die al ervaring met deze dingen heeft. Dus keep de posts coming!
pi_7972273
quote:
Op zondag 29 december 2002 19:35 schreef Devilnl het volgende:
Maar ervaren lui. Probeer nou die online quija bord (quoija board)
www.witchboard.com
Wat is jouw ervaring?
pi_7975802
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 00:40 schreef mike_another het volgende:
Enorome
[..]

Mijn dochter van 2 wijst soms ook naar het plafond en zegt "kijk!", maar dat is natuurlijk geen bewijs dat ze een geest ziet, ze vindt het plafond dan gewoon mooi. Het is maar wat je wil geloven.

**Als je ooit meemaakt dat je kind meer ziet dan weet je dat daar een wereld van verschil inzit...
Niet alles wat hij ziet vind hij ook leuk, soms kan hij er echt zwaar in paniek van raken, dan hebben we het over een kind die krijsend van angst tegen muren op probeert te kruipen, die kan zeggen waar het is wat hij ziet, hoe het beweegt, hoe het eruit ziet enz. enz.
en dat alles zonder ook maar 1 vraag van mij...

[..]

Het probleem dat ik heb met zulke verklaringen is dat als het echte temperatuurverschillen zouden zijn, het te meten zou moeten zijn met apparatuur, iets wat nog nooit aangetoond is, dus het is dan nog steeds mogelijk -en feitelijk waarschijnlijker- dat het een suggestie is. Als ik me nu 5 minuten ga concentreren op of ik een temepratuursverschil voel, dan lukt me dat ook, net als dat je naar spinnen op tv kijkt en opeens van alles voelt kriebelen.

**Dat verklaart nog steeds niet hoe iemand zo vanuit het niets de temperatuur flink voelt dalen...

Van gevoel dat er een aanwezigheid is, is in experimenten aangetoond dat je dat kan opwekken door bepaalde plekken in de hersens een beetje stroom/magnetisme door heen te sturen. Dus datzelfde gevoel (het ging erom om een alien-ontvoering gevoel te creeeren) kan in ieder geval OOK door je hersens zelf gegenereerd worden. Dus waarom zou je aannemen dat het ook echt geesten/aliens kunnen zijn zolang je geen hard bewijs daarvan hebt, dat is toch -hoewel mogelijk- hoogst onwaarschijnlijk?

**Waarom zou je iets dat al zolang als de mensheid bestaat al door vele word beweerd, waar vele ervaring mee hebben als niet bestaand afdoen?
Overal over de hele wereld heen, in verschillende culturen, in verschillende achtergronden, zelfs landen(groepen) die amper contact hebben met de buitenwereld maken mensen dit mee.
Het komt allemaal schrikbarend overeen met elkaar(de ervaringen).

Hoeveel meer bewijs heb je op ten duur nodig?

[..]

Ik moet zeggen dat ik het verfrissend vind dat iemand die er wel in gelooft, nog zo open en kritisch blijft, meestal ervaar ik het tegendeel op forums. Ik ben altijd de eerste om te zeggen dat ik nooit zal durven beweren dat er niets paranormaals bestaat, omdat je dat nooit 100%kan bewijzen. Het enige dat ik altijd fascinerend vind is dat veel mensen liever iets onvoorstelbaars geloven dan dat er een "normale" verklaring voor is, ZELFS als er aantoonbaar hetzelfde effect met normale verklaarbare experimenten bereikt kan worden

**Kritisch blijven is heel belangerijk, wat je leert in spiritualiteit is dat je met beide beentjes op de grond moet blijven staan en dat je niet teveel met je hoofd in de wolken moet rondhangen.

Tja die expirimenten...
Het 1 sluit het ander niet uit....

[..]

Zodra je ervan uitgaat dat sommige verschijnselen alleen door hersens (want die vertellen jou wat je voelt) waargenomen kunnen worden, begeef je je op glad ijs, want dan heb je dus te maken met een "instrument" waarvan bewezen is dat het in ieder geval alles aan jou KAN tonen wat het maar wil, of het er nou is of niet. We dromen toch allemaal? Bovendien doen je hersens niets anders dan zelf bedenken wat jij ziet op basis van je zintuigen. Dat gebeurt elke seconde dat je leeft en bij alles wat je waarneemt, dus hersens vertellen al subjectief wat ze er ZELF van maken en niet wat er daadwerkelijk te zien is, zoals een camera dat objectief ziet.
[..]

Dat bewijst dat er bij de politie ook mensen die er in geloven maar NIET dat het verschijnsel echt bestaat, dat is een simpel geval van statistieken: de gevallen waar niets van blijkt te kloppen komen niet in het nieuws, worden niet doorverteld op feestjes. Als iemand meemaakt dat hij een voorgevoel had dat er iets gebeurd was met iemand die hij kende en het komt uit dan zal diegene dat later aan anderen vertellen, maar als er niets gebeurd was, wordt niet verteld "wat denk je, ik had een voorgevoel en het klopte niet!" Zo onstaat een onjuist beeld, want door toeval zal 1 op de miljoen gevallen wel vreemde resultaten produceren.

Ik heb het niet over gevallen die op tv te zien zijn(heb ik overigens nog nooit gezien dat de politie openlijk toegaf dat ze een zaak opgelost hebben dmv een paranormaal persoon).

Ik heb het hier over een dame die ik persoonlijk ken, die gaat zowiezo niet op tv, dat vind ze maar niks

Ik geloof dat zij al bij een 100 zaken geholpen heeft, de meeste met veel succes.

Maar natuurlijk gaat het weleens mis, zit iemand die paranormaal is er weleens naast.
Zo makkelijk is het allemaal niet, iedereen schijnt te denken dat iemand die paranormaal is alles weet, nou echt niet dus!!!

pi_7975964
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 03:24 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

mag ik er muziek bij draaien? nee zeker?

**je mag alles doen wat je zelf wilt, dus muziek mag.
Maar het beste is dan wel een beetje geschikte muziek, beetje zweverige muziek, geen gezongen woord erin...
Er zijn hele cd's met meditatie-muziek te krijgen.

deed ik vorihe keer trouwens niet.

probeer het eerste zonder muziek.

zonder muziek ga ik de trap opnen blijven de treden wit.

als ik dan de gids zie is het iemand in een wit gewaad met capouchon en daar in is het totaal zwart.
ik word omarmd door armen duie op die van elven lijken. ze zijn ook heel zacht en warm.
ik ga een deur door met de gids.
ik loop door een gang met blauwe gloed van water en aan weerskanten staan mechelse herder vastgeketend met een halsband van ijser aan de muur.
ze blaffen.
aan het einde van de gang is een stenen "troon met een geit er op die normaal zit als een mens.

hij praat redelijk normaal met me.
na een paa seconden belsuit ik weer weg tegaan.

ik zeghem gedag, bedank hem voor de moeite en ga weer.

als ik echter beneden ben en ik wil weer terug maar nu met muziek (Alizee, Moi lolita) en ik kom boven en ga naar binnen hapt de geit naar me en staat op om me aan te vallen.

ook heeft deze korte horens en rode vlammende ogen.
zoiets als

Ik heb wel eeeeens een film gezien waar de duivel een geit was en er ook zo uit ziet.

is dit nou slecht of niet?

en als ik gewoon met monitor aan, ogen open en muziek aan in me verbeelding de trap op ga zie ik dat beest weer. nu zie ik echter ook een hand voor me met een bruine monnikkenjurk met mouw er omheen.
die eb ik schijnbaar aan.
als ik bij het beest kom denk ik "OPTIEFEN" en het beest zijn keel word een beetje dichtgeknepen en weggeslingerd.
denk aan Star Wars met The Force en aan Black & White waar je die mannetjes rond kan gooien.

maar is het slecht dat ik die geit zie of niet.

als ik echter andere muziek draai en ik beeld het me in blijft hij wel eerst happen maar blijft gewoon zitten.

zou dit betekenen dat ik door een duivel bezeten ben ofzo? of ben ik gewoon Evil Minded?
ik hoop niet dat het iets slechts is.

Je bent niet evil minded hoor....
Ook is dit de duivel niet, die bestaat niet.........
De duivel die wij kennen uit de bijbel e.d. is een gehoornd figuur met het onderlijf van een geit.
Wie dit eigenlijk is.......
Dit is de gehoornde god, die komt uit de voor kerkse tijd, zie hem als de hoofdgod van toen, samen met de godin dan...

de kerk was hard bezig om iedereen te bekeren, dat ging niet heel erg goed, de mensen bleven vasthouden aan hun eigen geloof.

Om mensen die toch nog de gehoornde god eerde te kunnen aanpakken hebben ze van de gehoornde god de duivel gemaakt....

Net zoals ze de feestdagen van de "heidenen" hebben overgepakt en er eigen kerkelijke feestdagen op hebben gezet....

Nu is dit heel moeilijk om te beoordelen hier achter mijn compje vandaan, ik moet het doen met wat je geschreven hebt....

met je gids ben je al een heel eind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goed zo zeg!!!

Probeer dit eens....

Je gaat de trap op, naar je gids toe, omarm hem/haar maar en vraag daarna of je zijn/haar gezicht mag zien, en of hij/zij met je wil praten.

vraag dan aan je gids wat die deur inhoudt........

Deuren zijn belangerijk, meestal staan ze voor "deuren" in jezelf, in je eigen geest, je eigen emotie's.

Wat er achter die deuren zit is dus van jou, dat zit in jou hoofd, jij geeft er gestalte aan.

vertel me eens, wat voel je als je die hond en die geit ziet, wat gaat er dan door jou heen, wat denk jij ervan???

dinsdag 21 januari 2003 @ 01:06:09 #190
24184 speedfreakssj
pi_8019367
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent niet evil minded hoor....
De duivel die wij kennen uit de bijbel e.d. is een gehoornd figuur met het onderlijf van een geit.
Wie dit eigenlijk is.......
Dit is de gehoornde god, die komt uit de voor kerkse tijd, zie hem als de hoofdgod van toen, samen met de godin dan...

de kerk was hard bezig om iedereen te bekeren, dat ging niet heel erg goed, de mensen bleven vasthouden aan hun eigen geloof.

Om mensen die toch nog de gehoornde god eerde te kunnen aanpakken hebben ze van de gehoornde god de duivel gemaakt....

Net zoals ze de feestdagen van de "heidenen" hebben overgepakt en er eigen kerkelijke feestdagen op hebben gezet....

Nu is dit heel moeilijk om te beoordelen hier achter mijn compje vandaan, ik moet het doen met wat je geschreven hebt....

met je gids ben je al een heel eind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goed zo zeg!!!

Probeer dit eens....

Je gaat de trap op, naar je gids toe, omarm hem/haar maar en vraag daarna of je zijn/haar gezicht mag zien, en of hij/zij met je wil praten.

vraag dan aan je gids wat die deur inhoudt........

Deuren zijn belangerijk, meestal staan ze voor "deuren" in jezelf, in je eigen geest, je eigen emotie's.

Wat er achter die deuren zit is dus van jou, dat zit in jou hoofd, jij geeft er gestalte aan.

vertel me eens, wat voel je als je die hond en die geit ziet, wat gaat er dan door jou heen, wat denk jij ervan???

leuk dat ik dan al een heel eind ben.

maarre, dat vanm die hond, ik vind wel dat hij erg aggessief was en dat ik toch wel effe schrok en maar wat naar achteren ging en de eerste keer eik de trap weer afrende.
daarna, de 2e keer dat ik het deed was die persoon in die witte burka.
ik zag alleen geen gezicht. gewoon een leegte.

verder was die persoon op die troon gewoon een echte geit die wel normaal kon lopen alleen dan wel schuin.

zoals een geit die bokt maar dan zo loopt.
verder had hij een geitengebit en was hij ongeveer 1,65 lang. 40 cm breed en dan rond zeg maar bij de buik, net zoals een echte geit.
verder werd ik zeg maar afgeflamed.
toen ik uiteindelijk voor de 4e keer ging, zonder muziek en rustig. was die hond er weer. als gids dan.
die blafte en gromde weer.

ik had zelf een monnikenkleed aan met hoofdding en ik deed mijn hand dus naar voren maar dan met gestrekte onderarm.
pols recht omhoog en vingers recht.
ongeveer zoals dat mannetje op deze smiley.

dan handen ook zo recht maar dan mijn linkerhand op tepelhoogte.
ik had dus zo'n lange mouw er om heen.

een soort japanse kimono.
BRUIN als die van de monniken uit Robin Hood: PRince of Thieves.
ik deed dus mijn hand zo naar voren en concentreerde me op mijn hand en op de hond.
er vormde zich een paars/blauwe orb met EI vorm en dan doorschijnend.
de hond werd stil en werd rechtop getrokken met zoals als je een jong katje bij zijn nekvel grijpt.
hij word opgetild en rustig, doch krachtig naar de hoek naast de deur geworpen. daar blijft hij op zijn rug tegen de muur zitten en een beetje piepen.

ik doe de deur open die er uit ziet als een kasteel deur.

ongeveer 1,50 H X 1 B.
en dan bovenop die 1,50 nog een halve maan vorm.
in het midden is er een legwerk van glas in lood met gouden of koperen kozijntjes met de kleuren rood/roze, Lichtgroen, paars, oranje en blauw.
allemaal doorschijnend maar je kan NIET zien wat er achter de deur zit.
Ik doe rustig de klink naar beneden en hoor een klik. ik doe hem rustig open en hij piept maar een klein beetje.
daar zit dan die geit op de troon met de voorpoten op de armleuningen leunend en de achterpoten bij de knieën naar beneden.
net als een echt mens zeg maar.
die doet niks, tot dat ik in monnikenkleed bij hem kom en mijn hand net zo hou als bij die hond. hij begint te hissen als een adder en staat langzaam maar dreigend op.
ik zeg: Hom stop, ik wil U alleen maar gedag zeggen.
zegtie: Spreek niet tegen me simpele ziel. je bent hier om me teverwonden.
en dan valt hij aan en ren ik weer de deur uit.

daar beneden staat dan een persoon die dan op diegen op get geposte plaatje lijkt en die laat de geit tot bedaar komen en ik loop met die persoon wegterwijl hij zijn rechterhand op mijn rechterschouder legt.

Dit is wat uitgebreider dan eerst en misschien ietsje anders maa het is immer 3 dagen geleden dat ik het voor het laatst gedaan heb.
dez persoon is het.

de RECHTER persoon is het.

hier is die geit persoon.
eerste plaatje is hoe hij er uit ziet kwa lichaam en hoe hij zit en tweede plaatej is zijn gezicht maar dan wit en zonder vlammen.

Hier in zwart wit

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik VEEL TV keek en ook veel anime kijk. en ik heb The Shining gezien.

ik weet niet of dat goede informatie is maar ik zeghet maar effe. en Star Wars heb ik ook veel gezien.

edit: plaatjes werken nu WEL.
sorry voordie stomme hoer bij die geit maar dat zagik niet op google toen ik het kopieerde.

[Dit bericht is gewijzigd door speedfreakssj op 21-01-2003 18:03]

dinsdag 21 januari 2003 @ 01:11:39 #191
24184 speedfreakssj
pi_8019461
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 13:30 schreef neliz123 het volgende:
Wauw Erodome! Thnx zeg, ik ben er echt enorm in geintresseerd...

Ut stomme is dat ik dit als klein guppie (rond een jaar of 8-9) al wilde leren en mensen wilde beter maken. En wat wil nou. Ik ben echt helemaal weg van Japan... dus zodra ik er heen ga, gaat ik eens kijken of ik er daar wat van kan leren.

Maar euh, dat aura (en of geesten) kunnen zien. Is dat ook te leren? Of heb je dat gewoon?

En om ff op het topic van geesten te blijven:
Hebben jullie dat ook vaak, dat als je achter je pc zit of alleen in een kamer zit, dat je voelt dat iemand de kamer binnenkomt maar er is dan niemand en de deur gewoon dicht is of zo?

Speedfreakssj:

Ik denk niet dat je bezeten bent door de duivel (tenzij je je hoofd 360 graden kan laten draaien en tegen priesters roept "f*ck me, f*ck me!" )

Ik ben ook helemaal gek van Japan. maar dan meer omdat DAT het land is van Anime en mooie auto's en vrouwen.

verder kan ik mijn hoofd wel 360" draaien maar dan draait meestal mijn lichaam mee.

en ik heb ook wel eens het gevoel dat er iemand in de kamer is terwijl er gewoon NIEMAND te zien is.

om effe aan te schuiven bij mijn vorige post.

Ik had wel steesd een koud en huiverig gevoel tijdens het typen van dat bericht en met die plaatjes van die geit werd ik niet echt vrolijk.
Kheb gezicht op Devil Goat en toen kreeg ik die plaatjes.

verder had ik ook het idee dat die geit dan hier naast me stond te hissen en te krabben alleen heeftie me niet geraakt. of welm hij raakt me denk ik wel maar ik merk er niks van.

Ik denk toch dat ik bezeten ofzo ben.
[sub[en ik heb gheel vroeger eens dat bloody mary gedoe gedaan bij mijn oma voor de spiegel en er gebeurde niks maar ik heb er nu eik HEEL ERGVEEL spijt va want ik heb zo;n idee vanwat er kan gebeuren niks is van wat wel kan.[/sub]

pi_8022549
Erodome
quote:
Niet alles wat hij ziet vind hij ook leuk, soms kan hij er echt zwaar in paniek van raken, dan hebben we het over een kind die krijsend van angst tegen muren op probeert te kruipen, die kan zeggen waar het is wat hij ziet, hoe het beweegt, hoe het eruit ziet enz. enz.
en dat alles zonder ook maar 1 vraag van mij...
Kinderen hebben een ruime fantasie, er bestaat geen kind dat in het donker zijn kamer niet tot leven ziet komen, dat betekent nog niet dat het zo is. Het enige dat vaststaat, is dat kinderen dingen zien die omstanders niet zien, dat kan betekenen dat ze helderziend zijn, het kan ook betekenen dat hun hersens hen voor de gek houdt. Het is onmogelijk te bewijzen.
quote:
**Dat verklaart nog steeds niet hoe iemand zo vanuit het niets de temperatuur flink voelt dalen...
Zoals ik al zei, dat VOELT iemand, dat is nog nooit in een experiment aangetoond, dat iemand temperatuur VOELT dalen is ook op 10 andere manieren te verklaren, die allemaal via suggestie van de hersens op te wekken is. Het is kinderlijk simpel om een charismatisch iemand tegen 100 mensen in een zaal te laten beschrijven dat het kouder wordt, velen zullen dan ook getuigen dat het zo is, ondanks dat de verwarming hoger werd gezet. Dit zijn experimenten die al vaak zijn uitgevoerd.
quote:
**Waarom zou je iets dat al zolang als de mensheid bestaat al door vele word beweerd, waar vele ervaring mee hebben als niet bestaand afdoen?
Overal over de hele wereld heen, in verschillende culturen, in verschillende achtergronden, zelfs landen(groepen) die amper contact hebben met de buitenwereld maken mensen dit mee.
Het komt allemaal schrikbarend overeen met elkaar(de ervaringen).
Een paar eeuwen geleden was IEDEREEN er ook van overtuigd dat de aarde plat was en dat de bliksem door God gegooid werd. Het feit dat veel mensen iets geloven betekent niet dat het ook waar moet zijn, zolang er geen bewijs in de vorm van experimenten is. Er zijn nog veel meer mensen die in een God geloven dan in het paranormale, maar dat vindt jij blijkbaar ook geen bewijs dat hij bestaat, de meeste geloven sluiten het paranormale (bijgeloof) namelijk fel uit.

Ik ontken verder ook geen seconde dat 90% van de verklaringen oprecht zijn en ECHTE ervaringen zijn, maar zolang het ervaringen van enkele mensen zijn, zonder getuigen of hard bewijs, dan baseer je je op de waarnemeningen van hersens, en reageer 'ns op het feit dat iedereen in dromen ook door de hersens voorgelogen wordt? Het is feitelijk mogelijk dat wil ik alleen maar beweren.

Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat als zoveel mensen die ervaringen hebben het niet onafhankelijk aan te tonen is via metingen, we hebben het over bv temperatuurdalingen dus FEITELIJKE veranderingen in de omgeving, dat zou dan ooit wel eens ergens gemeten moeten kunnen worden, dit is nog NOOIT gelukt.

quote:
Hoeveel meer bewijs heb je op ten duur nodig?
Bewijs dat onafhankelijk is van individuele waarnemingen.
Als ik beweer dat ik mij onzichtbaar kan maken, dan geloof jij dat toch ook niet? Dan wil je dat toch eerst zien? Als ik dan zeg dat lukt alleen als niemand kijkt omdan ik me anders niet kan concenterern, dan lach je me toch uit
quote:
Ik heb het hier over een dame die ik persoonlijk ken, die gaat zowiezo niet op tv, dat vind ze maar niks
Ik geloof dat zij al bij een 100 zaken geholpen heeft, de meeste met veel succes.
Dat zegt natuurlijk niets, de "meeste van 100" hoeveel is dat , wat voor zaken waren dat? Hoe groot was de kans dat sommige door toeval goed geraden werden? Hoe zeker weet je dat ze de waarheid spreekt, mensen bedenken soms dingen zonder dat ze het zelf beseffen? Jij zal haar ongetwijfeld betrouwbaar vinden, maar jij baseert je nu op de verklaring van één persoon om iets onvoorstelbaars en wat nog nooit bewezen is te claimen. Als je geen vergelijking maakt met hoeveel door kansberekening zij er ongeveer goed zou moeten hebben is deze verklaring niet zinnig. Zij zelf kan daar geen objectieve uitspraak over doen.
quote:
Maar natuurlijk gaat het weleens mis, zit iemand die paranormaal is er weleens naast.
Zo makkelijk is het allemaal niet, iedereen schijnt te denken dat iemand die paranormaal is alles weet, nou echt niet dus!!!
Waarom is het oplossen van een paar zaken WEL bewijs dat er iets paranormaals bestaat, maar het falen in een paar zaken GEEN aanwijzing dat het misschien niet bestaat?
quote:
Jij kan net zo min bewijzen dat de duivel niet bestaat, als ik dat er geen geesten bestaan. Er zijn minstens zoveel verklaringen van mensen die beweren de duivel te hebben gezien als iets anders paranormaals, en om jou te citeren: **Waarom zou je iets dat al zolang als de mensheid bestaat al door vele word beweerd, waar vele ervaring mee hebben als niet bestaand afdoen?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_8023374
Hmmmm, zeer interessant

Ik (wil) geloof er ook wel in dta er meer is. Vooral in het huis waar ik nu woon, ik heb al meerdere malen gezegd tegen mijn ouders en broer, dat als ik alleen thuis ben of alleen in een kamer ben, dattik soms het gevoel heb dattik "niet alleen" ben. Ze lachen mij natuurlijk uit (vooral m'n broertje natuurlijk, m'n pa kan er nog over mee praten)

Maar ik heb dus vaak het gevoel dat er nog iemand of iets is in dat huis, nu hangen twee foto's van mensen die daar hebben gewoond.

Maar ik wil graag wat meer weten over het huis waar ik in woon, want ik "voel" toch echt vaak een soort "angst" alsik alleen thuis ben, weet iemand misshcien waar je "de geschiedenis" van huizen kan opzoeken/lezen ?

pi_8025677
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 01:11 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Ik ben ook helemaal gek van Japan. maar dan meer omdat DAT het land is van Anime en mooie auto's en vrouwen.

verder kan ik mijn hoofd wel 360" draaien maar dan draait meestal mijn lichaam mee.

en ik heb ook wel eens het gevoel dat er iemand in de kamer is terwijl er gewoon NIEMAND te zien is.

om effe aan te schuiven bij mijn vorige post.

Ik had wel steesd een koud en huiverig gevoel tijdens het typen van dat bericht en met die plaatjes van die geit werd ik niet echt vrolijk.
Kheb gezicht op Devil Goat en toen kreeg ik die plaatjes.

verder had ik ook het idee dat die geit dan hier naast me stond te hissen en te krabben alleen heeftie me niet geraakt. of welm hij raakt me denk ik wel maar ik merk er niks van.

Ik denk toch dat ik bezeten ofzo ben.
[sub[en ik heb gheel vroeger eens dat bloody mary gedoe gedaan bij mijn oma voor de spiegel en er gebeurde niks maar ik heb er nu eik HEEL ERGVEEL spijt va want ik heb zo;n idee vanwat er kan gebeuren niks is van wat wel kan.[/sub]

Oei, Bloody Mary... daar heb ik me een partij nachtmerries over gehad toen ik klein was... Alleen dacht ik dat m'n buurmeisje dat allemaal maar had verzonnen
Maar euh, als je ut echt denkt... ik heb er wel wat dingen over gelezen/gehoord. Een van de veel voorkomende dingen is geluid van gekrab en gekras in je buurt (bij bezeten mensen dus). Verder weet ik er ook nie meer zo veel er over...

Oh, als ik die trap op loop, kom ik altijd een vent in een witte... euh... cape tegen met een staf. Beetje euh... zeg maar zo'n cleric/priester achtig iemand. Vet vaag

pi_8025759
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 11:34 schreef Nyles het volgende:

Ik (wil) geloof er ook wel in dta er meer is. Vooral in het huis waar ik nu woon, ik heb al meerdere malen gezegd tegen mijn ouders en broer, dat als ik alleen thuis ben of alleen in een kamer ben, dattik soms het gevoel heb dattik "niet alleen" ben. Ze lachen mij natuurlijk uit (vooral m'n broertje natuurlijk, m'n pa kan er nog over mee praten)

Maar ik heb dus vaak het gevoel dat er nog iemand of iets is in dat huis, nu hangen twee foto's van mensen die daar hebben gewoond.

Maar ik wil graag wat meer weten over het huis waar ik in woon, want ik "voel" toch echt vaak een soort "angst" alsik alleen thuis ben, weet iemand misshcien waar je "de geschiedenis" van huizen kan opzoeken/lezen ?

Misschien moet je eens kontakt opnemen met James Randi. Die looft nogal wat centjes uit voor diegene die kan bewijzen dat er meer is.

http://www.randi.org/research/index.html

Misschien ook interessant voor anderen die zich hiermee bezig houden. Vanaf dat moment gelooft iedereen je en ben je nog miljonair ook !

fokschaap
  dinsdag 21 januari 2003 @ 18:07:17 #196
24184 speedfreakssj
pi_8031253
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:35 schreef neliz123 het volgende:

[..]

Oei, Bloody Mary... daar heb ik me een partij nachtmerries over gehad toen ik klein was... Alleen dacht ik dat m'n buurmeisje dat allemaal maar had verzonnen
Maar euh, als je ut echt denkt... ik heb er wel wat dingen over gelezen/gehoord. Een van de veel voorkomende dingen is geluid van gekrab en gekras in je buurt (bij bezeten mensen dus). Verder weet ik er ook nie meer zo veel er over...

Oh, als ik die trap op loop, kom ik altijd een vent in een witte... euh... cape tegen met een staf. Beetje euh... zeg maar zo'n cleric/priester achtig iemand. Vet vaag

Ik hoor wel gekrab enzo maar da;s vermoedelijk van de kat.
gekrijs hoor ik niet.
ik KAN het ook niet horen want mijn muziek staat nogal hardvolgens anderen.

Dat van Bloody Mary herb ik effe opgezocht en het schijnt dat als je het ritueel "GOED" doet dat ze dan in de spiegel verschijnt en dat je dan zsm het licht aan moet doen en rennen voor je leven omdat ze anders jouw helemaal openhaald als een gek geworden kat.

dinsdag 21 januari 2003 @ 18:08:14 #197
24184 speedfreakssj
pi_8031280
WEET je het eik als he bezeten bent?

Kan je het merken?

ik voel me namelijk heel normaal maar als ik al zulke beelden krijg als ik simpel de weg wil vragen........

pi_8032536
speedfreakssj,

Ik kom morgen ff terug op jou stukjes, wil even zien of ik het een en ander bij elkaar kan scharrelen aan info...
eventjes wat dingen nagaan.......

Maar maak je niet druk, je bent niet bezeten, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen..........

pi_8033438
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 18:08 schreef speedfreakssj het volgende:
WEET je het eik als he bezeten bent?

Kan je het merken?

ik voel me namelijk heel normaal maar als ik al zulke beelden krijg als ik simpel de weg wil vragen........

Ik denk dat je tenminste ook eens naar een psycholoog moet gaan. Mogelijk dat die hier ook ervaring mee hebben ?
fokschaap
pi_8036123
hoi lezers,

erg interessante topic tot nu toe, ik wilde graag op mike_another reageren. Het zijn ook wel erg moeilijke posts hoor, misschien past ie niet in het geheel (vanwege het sterke "anti" en bewijs!bewijs!) en zou het beter bij wetenschap staan, maar deze is dus voor jou mike,

<sorry mods voor het gigantische offtopic>
allereerst wil ik je zeggen dat deze post niet bedoeld is als "grote verklaring" "sterk en overtuigend bewijs", ik kan geen antwoord geven op je vragen en ik heb al helemaal geen aantoonbaar bewijs voor je. Evenmin wil ik voor Erodrome reageren, maar ik ben met dezelfde dingen bezig, vandaar.

Ik vind je post overigens erg herkenbaar, zo dacht ik ook ooit over een hoop onderwerpen die je nu noemt. En je hebt duidelijk moeite gedaan om die lappen tekst op te schrijven, ze zijn erg doordacht en volstrekt logisch. En daar zit het hem nou in, je probeert het "spirituele" wetenschappelijk te verklaren. En dat gaat niet. Empirische wetenschap gaat ervan uit dat "een situatie" met de resultaten/uitkomst reproduceerbaar zijn maw als de appel door de zwaartekracht valt zal hij bij herhaling ook vallen. Objectief en helder waargenomen door een aantal mannetjes in witte jasjes (of door een zeker mannetje die toen inzicht kreeg in de zwaartekracht).

Maar het spirituele is niet objectief, het is subjectief. Ik kan je niet laten voelen wat ik voel. En wil je dat dan wel? Ik denk dat je er helemaal knetter van zou worden...

Dus ga ik je nu een koekje van eigen deeg geven

1. Hoe verklaar je liefde? Is dat puur hormonen, lust, de reden dat wij mensen bestaan - om voor te planten? Mijn edele delen zeggen nu "Ja!" mijn verstand zegt "dat is best plausibel" en mijn gevoel zegt "maar dat is de motor, niet de bestemming" Wat zegt jouw gevoel over de liefde?

2. Waarom sta je niet open voor het idee dat de wetenschap pas in de kinderschoenen staat? Computers zijn er pas een paar decennia...
Dacht je dat er geen instrumenten komen die meer van deze realiteit zullen meten? Misschien ken je een bepaald experiment met honden. Het gaat zo: het schijnt dat honden via hun neus miljoenen verschillende geuren waarnemen. Hiermee ruiken ze aan iemand of die ziek is, en waar. Waarom zouden wij geen machine kunnen bouwen die dat ook kan meten? Omdat we daar nog niet klaar voor zijn. Maar dat komt wel, hoort allemaal bij de natuurlijke evolutie (niet de evolutie theorie van Darwin overigens, die beschrijft alleen fysiek). Ik persoonlijk kan smullen van quantum wetenschappen, ik snap alleen de publicaties niet altijd hoor, zo intelligent ben ik helaas niet om me er mee bezig te houden. Maar ik begrijp wel dat er dan weer 1 of andere oude wet niet klopt haha

3. Je hebt het zo vaak over de werking van de hersens. Maar waar baseer je je eigenlijk op? Het kleine beetje informatie dat we tot nu toe ontcijferd hebben? De mensheid snapt zeeeeer weinig van de hersens, we zijn alleen zo arrogant te denken dat het kleine beetje kennis wat we er van hebben al heel erg veel is. Mag ik je vragen wat herinneringen zijn?

Je doet trouwens wel erg veel moeite om je van het tegendeel te overtuigen he
ik hoop dat je in dit leven die ene procent waarin je openstaat voor het "spirituele" serieus zal nemen en onderzoeken met je kritische geest (je eigen woorden; je kan niet 100% beweren dat het niet bestaat) Maakt ook niet uit als dat niet gebeurt, als jij gelukkig bent is het een mooi leven daar gaat het om, uiteindelijk.

misschien heb je hier wat aan en zet het je aan het denken, misschien ben je juist in je standpunt gesterkt... niemand is hier om je te overtuigen, dat kan je alleen voor jezelf doen.

groetjes, Sander

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')