quote:Aan Mirage;
Op donderdag 19 december 2002 20:04 schreef Mirage het volgende:
een ziel is een ziel... een hogere zelf.. een .... soort energie..tijdens een leven hebben ze een omhulsel dat ze mannelijk of vrouwelijk maakt.
Als een geest/ ziel zich aan iemand presenteerd dan kiest het mééstal de vorm die voor de persoon met wie ze willen communiceren op dat moment het meest acceptabel is.
Soms is dat de vorm waarin ze als laatste op aarde waren
( als het familie was bijvoorbeeld ).
Soms als iemand anders.. ( als het geen fam is geweest bijv )Soms gewoon als " energie vorm ", mijn vraag....
wáárom kiezen ze hier soms voor.. ( dus het geval van een niet menselijke gedaante aan te nemen )
Ik lees je bijdragen met belangstelling.
Kun jij mij misschien aangeven of je hier ook bedoelt het
besturen van astrale lichamen door de ziel ?
Spiritisme met behulp van astrale entiteiten ?
quote:Doe normaal gek! Als je eenmaal een keer een connectie hebt gelegd met geesten dan ben je ermee belast. Net als Anemoon, die gaat jou zitten lokken om dat ook te doen... Het is maar de vraag wie hem/haar op die gedachten krijgt. Doe het dus maar niet, of wil je de komende 10 jaar met het licht aan slapen, omdat je anders heel de nacht lang gebonk in je huis hoort?
Op zondag 22 december 2002 18:17 schreef Mitchell het volgende:
haha thnxx voor de zeer duidelijke uitlegvan de week is probere denk ik
Afgelopen weekend was ik, samen met mn vriendin op een feestje van een huisgenoot van me.. Om een uurtje of 4 gingen we toch maar es slapen, en ik schrok tegen 5 uur ofzow wakker.. zat gelijk rechtop in mn bed, alleen omdat ik wat voelde.. Ik voelde een aanwezigheid in die kamer, alsof iemand even langs kwam, en hoi zei..
Da's niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak, begin dit jaar zat ik achter een computer (op een waterpas bureau) wat te typen. Tegen de muur had ik een glas cola staan.. Net toen ik ff opkeek voelde ik weer wat, en kwam dat glas cola naar mij toe (toch zo'n 20 centimeter).. Ik was eerst bang, maar toen voelde ik dat ik niets te vrezen had, een soort liefde..
Ik heb meer van dat soort dingen meegemaakt, en ondanks dat ik er af en toe beetje bang van wordt, wil ik er toch meer over weten.. Wie kan mij daarbij helpen/adviseren?
De hele dimensie zit vol met wat wij "geesten" noemen.
Net zo bijzonder als de boom in je tuintje achter je huis.....
quote:Dat zou op zich vrij bijzonder zijn hoor..
Op maandag 23 december 2002 21:27 schreef Anemoon het volgende:
Niks aan de hand toch.De hele dimensie zit vol met wat wij "geesten" noemen.
Net zo bijzonder als de boom in je tuintje achter je huis.....
Maar ik was best wel serieus..
Ik heb er hier toevallig een boek van liggen:
p.s. ik weet er bijna niets van af (ik lees alleen maar).
methoden:
statuvolence
suggestie/hypnose
Medium als hulp gebruiken (MM toepassen)
Geconcentreerd ademhalen
Ideale omstandigheden:
Volle maan, s'nachts, 's-winters, geen varkensvlees eten, geen alcohol,
wierook, bep. kristallen, olien, concentratie op ge-visualiseerde ziel/persoon.
En vooral:
WAARSCHUWING:
DE AANWEZIGHEID VAN SKEPTICI (SKEPSIS dus) BEMOEILIJKT HET OPWEKKEN VAN GEESTEN.
dit is geen grap: het staat er zo letterlijk in dat boek !
quote:Jah oke maar k wil eigenlijk ook wel is weten of dit nou allemaal echt waar is.
Op maandag 23 december 2002 21:07 schreef Pete het volgende:[..]
Doe normaal gek! Als je eenmaal een keer een connectie hebt gelegd met geesten dan ben je ermee belast. Net als Anemoon, die gaat jou zitten lokken om dat ook te doen... Het is maar de vraag wie hem/haar op die gedachten krijgt. Doe het dus maar niet, of wil je de komende 10 jaar met het licht aan slapen, omdat je anders heel de nacht lang gebonk in je huis hoort?
aan de ene kant allemaal heel leuk en spannend maar aan de andere kant wat jij zij !
quote:Gewoon niet bang zijn en er gebeurt je niks. Het zijn ironisch genoeg ook meestal die zogenaamde "skeptische mensen" die er zoveel waarde aan hechten dat ze nog bang worden ook, van deze flauwekul. Het zit tussen hun eigen oren.
Op maandag 23 december 2002 21:07 schreef Pete het volgende:[..]
Doe normaal gek! Als je eenmaal een keer een connectie hebt gelegd met geesten dan ben je ermee belast. Net als Anemoon, die gaat jou zitten lokken om dat ook te doen... Het is maar de vraag wie hem/haar op die gedachten krijgt. Doe het dus maar niet, of wil je de komende 10 jaar met het licht aan slapen, omdat je anders heel de nacht lang gebonk in je huis hoort?
Maargoed. laat maar zitten want je laat je alweer leiden door angst door die fijne negatieve overdreven post van zeker Pete.
quote:Dat ze je misschien gaan treiteren tot dat je helemaal paranoia of gek word?
Wat is het ergste wat er kan gebeuren dan
Ik weet het niet hoor ik doe maar een gokje...
quote:iet's wat ooit op CNN is geweest.
Op dinsdag 24 december 2002 09:46 schreef Zaluki het volgende:[..]
Dat ze je misschien gaan treiteren tot dat je helemaal paranoia of gek word?
Ik weet het niet hoor ik doe maar een gokje...
quote:Vandaar dat zelfs degene onder ons die het meest ervaren zijn, die zelf gave's hebben, degene die aan magie doen, die doden oproepen, dat hun allemaal glaasje draaien/ quiji-borden mijden als de pest.
Op maandag 23 december 2002 23:24 schreef Anemoon het volgende:[..]
Gewoon niet bang zijn en er gebeurt je niks. Het zijn ironisch genoeg ook meestal die zogenaamde "skeptische mensen" die er zoveel waarde aan hechten dat ze nog bang worden ook, van deze flauwekul. Het zit tussen hun eigen oren.
Maak er een lolletje van, want dat is het ook!Maargoed. laat maar zitten want je laat je alweer leiden door angst door die fijne negatieve overdreven post van zeker Pete.
Vandaar dat er hele ingewikkelde rituelen voor zijn, met beschermingsrituelen en al, allemaal omdat het om eigen angsten gaat??????
Denk je niet dat die luitjes dat niet zouden weten, hun werken er in sommige gevallen dagelijks mee.
Zouden hun dan niet lekker simpel glaasje gaan draaien, is een stuk makkelijker dan de andere methode's hoor.
Het IS gevaarlijk, je hebt een kans van 25% dat er wat fout gaat als je niet bang bent, ben je bang, pffffieeeeeeeeuwwwwwwwww daar gaat de kans dat wat fout gaat omhoog.
Het is een ongecontroleerde manier van geesten opwekken, je schopt ze wakker, dat gaan ze je zowiezo al niet in dank afnemen.
Je zegt niet behoorlijk gedag, gewoon eindigen, glaasje kapot gooien, bord verbranden, het helpt niet als je een beroerdling hebt!!!!!!!
Alles wat "normaal" is bij glaasje draaien/quiji-bord is alleen zo als je een "goeie" te pakken hebt, heb je een foute, je bent de lul.
Je hebt een geest of op die plek, of hij gaat met je mee.
Ook heb je niet alleen te maken met degene die je HOOPT op te roepen(want of je de goeie krijgt is ook maar de vraag), je hebt ook nog te maken met wat ze lifters noemen.
En die zijn zeldzaam(zacht uitgedrukt) aardig.
Lieve mensen geesten OPROEPEN(dus geen spontane verschijningen) is niet voor niets zo ingewikkeld.
Blijf van glaasje draaien en quiji-bord af, er is een reele kans dat het fout gaat.
En als het fout gaat, wie zal je dan helpen, wie zal je geloven?????
Je zal zien je kan 99 keer spelen, 99 keer gaat het goed, maar het gaat fout eens.
Je roept eens de verkeerde op, dat kan de eerste keer gebeuren, dat kan de 100ste keer gebeuren.
Als je niets weet van de omgang met entiteiten ga er dan niet mee lopen kloten.
Je gaat ook niet omdat je het grappig vind je remsysteem van je auto zelf uit elkaar halen en dan weer in elkaar zetten om dan eens flink hard te gaan rijden als je geen verstand hebt van waar je mee bezig bent.
Geen angst werkt voor 100% bij alles wat je NIET OPGEROEPEN hebt.
Knoop dit in je oren, er is geen angst nodig, behalve als je gaat kloten, jij veroorzaakt dan wat en jij bent degene die betaald als het fout gaat.
Anemoon veel plezier met je quiji-bord, ik bid tot ieder die wil luisteren dat je veilig blijft.
leuke post
zeker goed voor een eigen topic, aangezien het hier niet echt tot zijn recht komt.
is verplaatst naar: Semjase's links
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 26-12-2002 11:22]
Op woensdag 27 november 2002 14:16 schreef Big_M het volgende:
Glaasje draaien e.d. geloof ik niet echt in! wel geloof ik dat er mensen zijn die in de toekomst kunnen kijken, dit heb ik zelf meegemaakt....
Ook geloof ik dat er mensen zijn die met geesten kunnen werken zoals een aantal soorten van vodoo e.d. zoals het terugkrijgen van een meisje enzo
maar het glaasje draaien enzo is volgens mij gewoon een fabeltje onder de jeugd.....
Wat t maar waar, k heb t meegemaakt en ik kan je verzekeren als het je overkomt schijt je 7 kleuren.
Het glas ging bij ons ineens van de linkerkant van de tafel naar de rechterkant en ik weet zeker dat niemand die aan de tafel zat ook maar enige aanleiding heeft gehad dit te doen!
![]()
Je ziet trouwens wel een iemands gezicht of ie angst heeft of niet
quote:Hoe kijk jij ertegen aan dan ?
Op zondag 5 januari 2003 23:03 schreef sloopkogel het volgende:
Wat een zweverig gedoe allemaal......:r
Ik ben erg benieuwd.
Ik heb dat met die trap en die deur enzo effe geprobeerd maar als "hoofdgids" krijg ik steeds een zwart/bruine jakhals (vage hond met spitse be van ongeveer 13 cm en hoge rug die krom staat en het hele beest is zwaar en ruw behaard. verder lijkt zijn haar ook bliksemschichtachtig. vergelijkbaar met dat van Vash The Stampede van Trigun. het beest hapt en gromt.
doe ik wat fout ofzo?
verder zijn de trappen de ene keer grijs, rood, geel, wit, zwart, groenachtig en blauw.
alleen niet in deze volgorde.
de andere keer zijn ze weer ala het rad van furtuin.
ja, dit is serieus.
verder heb ik ook wel eens een kat gezien op de trap maar als ik dan nar beneden liep was die kat er niet meer.
ik had ook een TV met een eigen wil alleen was dat de printplaat.
Ik woon er al járen niet meer. Maar laatst toen ik er was ( ik logeerde er een paar dagen ) was het er toch echt nog steeds..
ALs klein meisje had ik de deur af en toe op een kiertje.. ik kon dan de trapopening zien... als ik dan iemand naar boven hoorde komen dan zag ik dus gelijk wie het was...
vaak was dit dus niemand...
lijkt mij maar niks.
aan de andere kant lijkt het me ook bnest interressant zo'n geest. een geode dan.
maar ik kan eik niet begrijpen hoe je paranoja kan worden alsje een keer een kwade geest tegenkomt.
ik heb er zelf geen ervarning mee dus ik weet het niet.
quote:Je ziet dus veel maar geen gids............
Op maandag 6 januari 2003 00:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Beste Erodome.Ik heb dat met die trap en die deur enzo effe geprobeerd maar als "hoofdgids" krijg ik steeds een zwart/bruine jakhals (vage hond met spitse be van ongeveer 13 cm en hoge rug die krom staat en het hele beest is zwaar en ruw behaard. verder lijkt zijn haar ook bliksemschichtachtig. vergelijkbaar met dat van Vash The Stampede van Trigun. het beest hapt en gromt.
doe ik wat fout ofzo?
verder zijn de trappen de ene keer grijs, rood, geel, wit, zwart, groenachtig en blauw.
alleen niet in deze volgorde.
de andere keer zijn ze weer ala het rad van furtuin.
ja, dit is serieus.
verder heb ik ook wel eens een kat gezien op de trap maar als ik dan nar beneden liep was die kat er niet meer.
ik had ook een TV met een eigen wil alleen was dat de printplaat.
het beest hapt en gromt, zeg je, dat kan te maken hebben met een onderbewuste(of bewuste, dan weet je het) "angst" om verder te gaan.
Hmmmmmmmm even denken hoor.................
Probeer eens voor je begint te mediteren, dan word je wat rustiger in jezelf.
Als je nog nooit gemediteerd hebt.........
Op deze site staat een hele goede uitleg voor beginners(en ook voor gevorderde trouwens) http://www.goodfeeling.nl/default.htm .
Wat je ook kan doen is een paar minuten ademhalingsoefeningen doen vooraf...
Neem dan deze methode, die is heel erg snel....
je ademt in 4 tellen in(terwijl je de punt van je tong tegen je verhemelte houdt , vlakbij je tanden), diep in je buik ademhalen(naar onder je navel toe ademen.
Dan hou je je adem 7 tellen vast, knijp je keel niet dicht, hou je keel open(je tong mag weer gewoon).
Dan adem je langzaam in 8 tellen uit.
Dit herhaal je 4 keer achter elkaar.....
Daarna doe je nog even 4 tellen inademen, 2 tellen vasthouden, 4 tellen uitademen, 2 tellen vasthouden enz....
Doe dit in totaal een minuut of 5 en probeer dan die trap nogeens...
Probeer het je voor te stellen in wit licht, dus alle treden wit maken(van die verlichte treden, maak er maar wat moois van).
Vraag uitdrukkelijk om je hoofdgids.
Dit helpt misschien.........
Zie je toch dat beest weer, vraag hem dan eens wat hij daar doet, ga maar eens naar hem toe.
Er is niets om bang van te zijn, of om van te schrikken, jij bepaald wat er gebeurt.
Neem je tijd verder, dit soort dingen heeft oefening nodig.
Ben benieuwd of het hiermee wel lukt, laat je het even weten?
quote:ASO
Op woensdag 27 november 2002 13:24 schreef Haanibal het volgende:
gelukkig niet..http://home.clara.net/sadler.home/balti/misc/ghost.swf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |