Dan is de signalering op persoon.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:49 schreef Sr69 het volgende:
Ja ik was het wel zelf. En ja voor eigen rechter gespeeld. En ja, niet slim. Maar nee, de politie deed niets aan een notoire oplichter die honderden voor ruim meer dan een miljoen oplichtte. Dus heb ik dat zelf gedaan, gewoon netjes mijn eigen spullen terug gehaald onder lichte dreiging van een pak slaag. En dan doet de politie wel wat. Dit land. Maar goed, dat is een andere discussie. Het is erg vervelend als je na je straf te hebben uitgediend en verder totaal geen risico vormend voor de samenleving met je kindertjes op pad bent en dat 'politie, volgen' bordje verschijnt. Dan zit je weer 10 minuten in spanning over waarmee je ze eventueel kunnen pakken. Je weet wel dat je goed zit, maar situatie is niet onder je eigen controle. Gewoon vervelend, vernederend zelfs.
Dit dus, als ze dat moeten doen voor elke Jan Lul die een keer een vechtpartij is begonnen of dronken achter het stuur is gestapt, dan kunnen ze elke tiende auto wel langs de kant zetten.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je je straf hebt uitgezeten dan zou de politie je niet elke keer aan de kant zetten voor een simpele bedreiging/beroving.
Of je vertelt iets niet, of de politie pest je voor niksPolitie heeft wel meer te doen dan de hele dag ex criminelen voor niks aan de kant te zetten.
Als je antecedenten hebt kun je een signalering krijgen en dan ben je de lul.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je je straf hebt uitgezeten dan zou de politie je niet elke keer aan de kant zetten voor een simpele bedreiging/beroving.
Of je vertelt iets niet, of de politie pest je voor niksPolitie heeft wel meer te doen dan de hele dag ex criminelen voor niks aan de kant te zetten.
De auto heeft er niet zo veel mee te maken.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De oplossing is eenvoudig. Zorg dat de auto's waarin je rijdt niet op jouw naam staan.
Als TS een wapen heeft gebruikt of onder invloed van drugs is het heel reëel dat ze graag een gesprekje aan willen gaan.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit dus, als ze dat moeten doen voor elke Jan Lul die een keer een vechtpartij is begonnen of dronken achter het stuur is gestapt, dan kunnen ze elke tiende auto wel langs de kant zetten.
Precies, maar dan is er dus wel wat meer aan de hand geweest dan zijn eigen spullen terughalen onder louter verbale dreiging.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:29 schreef SR4 het volgende:
[..]
Als TS een wapen heeft gebruikt of onder invloed van drugs is het heel reëel dat ze graag een gesprekje aan willen gaan.
Als TS jong is kan het ook een tactiek zijn om TS te laten weten dat ze hem in de gaten houden.
Dan nog is het twijfelachtig of deze aanpak van de politie wel mag.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies, maar dan is er dus wel wat meer aan de hand geweest dan zijn eigen spullen terughalen onder louter verbale dreiging.
TS moet juist geen auto kopen, dat is wat ik zeg. Hij moet zorgen dat hij in een auto rijdt die qua eigendom en administratief geen relatie met hem heeft. Wanneer bij een kentekencontrole zijn naam niet naar voren komt als eigenaar of bestuurder en er verder ook niets speciaals met die auto aan de hand is, kan de politie geen verband leggen tussen hem en die auto.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:28 schreef SR4 het volgende:
[..]
De auto heeft er niet zo veel mee te maken.
De signalering staat op de naam van TS, als hij een andere auto koopt krijgt de politie dezelfde melding. TS moet een brief sturen naar de politie met de vraag welke gegevens zij over hem hebben en eventueel vragen om deze aan te passen of te verwijderen.
TS kan ook bij iedere controle de dienstnummers van de agenten vragen en klachten tegen hen indienen, maar dat kost wel meer tijd.
Ja, dat kan ook, maar dan moet hij 5 jaar rondrijden in andermans auto.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
TS moet juist geen auto kopen, dat is wat ik zeg. Hij moet zorgen dat hij in een auto rijdt die qua eigendom en administratief geen relatie met hem heeft. Wanneer bij een kentekencontrole zijn naam niet naar voren komt als eigenaar of bestuurder en er verder ook niets speciaals met die auto aan de hand is, kan de politie geen verband leggen tussen hem en die auto.
Nou, dat is dus ook zoiets en eigenlijk direct onderdeel van de vraag. Als het alleen het kenteken is ben je als hypothetisch koper dus mooi de pineut. Ik zal eens kijken of iemand op het OM hier een antwoord op kan geven. Bedankt voor het meedenken!quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:32 schreef Bzzzzt het volgende:
Er zit niets anders op, dan een andere auto te kopen... Dan wordt het het probleem van de koper
Netjes 180 uur geschoffeld en vrij van verdere vervolging. Wel een voorwaardelijke gevangenisstraf met nog een proeftijd, daar zal het wellicht op vastzitten.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Denk je dat, of spreek je uit betrouwbare bron, ervaring, enz.?quote:Op woensdag 27 april 2016 16:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Jemig, jij bent echt serieus genaaidquote:Op woensdag 27 april 2016 21:13 schreef Sr69 het volgende:
Netjes 180 uur geschoffeld en vrij van verdere vervolging. Wel een voorwaardelijke gevangenisstraf met nog een proeftijd, daar zal het wellicht op vastzitten.
quote:Op woensdag 27 april 2016 22:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Jemig, jij bent echt serieus genaaid
Ik was serieus hoor, wat is er zo grappig aan?quote:
Ik vond het nogal voor de hand liggend, vandaar mijn reactiequote:Op woensdag 27 april 2016 22:16 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik was serieus hoor, wat is er zo grappig aan?
Signalering is op naam, en dan alle auto's die direct aan die naam gekoppeld zijn.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:43 schreef SR4 het volgende:
Ja, dat kan ook, maar dan moet hij 5 jaar rondrijden in andermans auto.
En iemand moet hem een auto willen uitlenen..
Daarom een brief sturen met het verzoek om alle over jou bekende informatie te verstrekken en proberen te signalering weg te halen. Is het beste. Of gewoon tegen iedere agent een klacht indienen.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:06 schreef dcadapter het volgende:
[..]
Signalering is op naam, en dan alle auto's die direct aan die naam gekoppeld zijn.
Zou idd gaan voor een auto op naam van vriendin, mits ze niet op jouw adres woont.
En inderdaad, als je gesignaleerd staat (zelfs wanneer dat onterecht is) word je om de haverklap staande gehouden.
Ze voeren handmatig je kenteken in en zien dan wat er mis is. Verlopen APK is een overtreding en dus een gesprekje. Dat je je aan de snelheid hield, rechts reed en de auto in orde was doet daar niets aan af. Jij had immers je zaken niet op orde.quote:Ken een vergelijkbaar geval.
Verder heb ik het vermoeden dat de politie tegenwoordig automatisch "at random" gegevens te zien krijgt van auto's die in hun buurt rijden, misschien zelfs allemaal. Reed kortgeleden in een gewone, nette auto maar met verlopen APK, totaal niet opvallend (zwarte Toyota Auris), rechterbaan op een dubbelbaans weg, en werd direct staande gehouden. Kon gelukkig aantonen dat ik een afspraak had voor herkeuring. Betekent in principe niets, maar kan me niet voorstellen dat ze toevallig m'n kenteken ingevoerd hebben voor een routine check.
Het ging me om het feit dat ik blijkbaar dusdanig opviel dat men me staande hield, in de minst opvallende auto die je je maar kan bedenken. Dat, en vergelijkbare situaties, doen me vermoeden dat ze al rijdend continu vrijwel alle kentekens in hun directe omgeving checken. Ik heb bewondering voor de toewijding van oom agent op de passagiersstoel als hij/zij tijdens complete ritten continu kentekentjes zit over te typen.quote:Op donderdag 28 april 2016 07:35 schreef SR4 het volgende:
Ze voeren handmatig je kenteken in en zien dan wat er mis is. Verlopen APK is een overtreding en dus een gesprekje. Dat je je aan de snelheid hield, rechts reed en de auto in orde was doet daar niets aan af. Jij had immers je zaken niet op orde.
Sommige auto's zijn uitgerust met ANPR (Automatische Nummerplaat Registratie ofzo) en die scannen inderdaad automatisch alle kentekens die voorbij komen, maar die zijn duur dus ze trekken ook handmatig na.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:54 schreef dcadapter het volgende:
[..]
Het ging me om het feit dat ik blijkbaar dusdanig opviel dat men me staande hield, in de minst opvallende auto die je je maar kan bedenken. Dat, en vergelijkbare situaties, doen me vermoeden dat ze al rijdend continu vrijwel alle kentekens in hun directe omgeving checken. Ik heb bewondering voor de toewijding van oom agent op de passagiersstoel als hij/zij tijdens complete ritten continu kentekentjes zit over te typen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |