Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.quote:Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.
De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.
Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.quote:Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.
Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Ja, alleen zou ik de oost-zone scheiden van de zuid-zone, ik denk dat dat voor beide partijen beter werkt. Dat is echter aan hen om te bepalen, niet aan ons. Wij mogen voor onszelf bepalen dat wij ons afsplitsen van de oost- en zuidzone op bepaalde vlakken (EMU, Schengenzone).quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien 1 EU maar opgedeeld in zones? Noord-West zone en Oost-Zuid zone?
Ja.quote:Onderlingen handels voordeeltjes bepalen maar geen onbeperkt personen verkeer maar aan voorwaarden?
Dan zouden mensen gedwongen moeten verhuizen. Liever gewoon geen valse concurrentie, dat is een van de gedachtes achter het opsplitsen.quote:Ook bij verplaatsing van fabrieken afdwingen dat aan een bepaald percentage aan vaste mensen mee verhuizen moet worden aangeboden?
Voor de politie een component (grensoverschrijdende misdaad), voor de douane vooral binnen het blok (buitenranden van de Unie voor Noord- en West-Europa), voor het leger samenwerken, voor big science samenwerken, voor uitwisseling van studenten samenwerken, voor duurzaamheid samenwerken etc.quote:Leger en politie wel centraal.
Dat is ook mijn stokpaardje.quote:Op maandag 25 april 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zie jij goed. Dat is een heel erg groot en wezenlijk verschil tussen het Rijnlandsmodel wat we hadden en het neoliberalisme wat sinds de jaren 80 haar opmars maakte en sinds de jaren 90 zeer duidelijk de Nederlandse politiek (centrumpartijen) in haar greep had. Het Rijnlandsmodel is zo effectief omdat alles goed geregeld is en iedereen kan doen waar hij goed in is en wat hij graag doet. Dat was onze competitieve edge die we hebben opgegeven terwijl we nooit zo goed zullen worden in dat waar de USA en de UK zo goed in zijn, simpelweg omdat het niet past bij wat onze volkeren willen. Wij willen niet al die nadelen die zij ook hebben ten faveure van die troeven.
Volgens mij bedoelt Plasterk daar dat de subsidies niet naar politieke partijen moeten gaan, omdat die met die subsidie (onder andere) reclame voor zichzelf maken.quote:Op maandag 25 april 2016 20:45 schreef D1990 het volgende:
Hoezo een goed punt van Plasterk? Dan kan er dus nooit meer een referendum door niet-gevestigde politieke partijen of niet-rijken georganiseerd worden. Want gaat nogal moeilijk om dat te financieren als je een modaal of lager dan modaal inkomen hebt.
Ja, Plasterk had het over subsidies voor politieke partijen, niet over subsidies.quote:Op maandag 25 april 2016 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Plasterk daar dat de subsidies niet naar politieke partijen moeten gaan, omdat die met die subsidie (onder andere) reclame voor zichzelf maken.
Dat is een zeer plausibele theorie.quote:Op maandag 25 april 2016 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn stokpaardje.
Ik denk wel eens dat het "echte" belang van globalisering de behoefte aan nog goedkopere werkkrachten is die elkaar ook nog eens verdringen om hun arbeid (noodgedwongen) nog goedkoper te leveren. Follow the money.
We zullen wel zien 3 Mei.quote:Op maandag 25 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
Voor Dutchko wel even van belang
BBC: Sunday Express wrong to say film claims MH17 was downed by Ukraine
Corporation accuses paper of ‘misrepresenting’ forthcoming documentary
Helaas, de BBC gaat niet berichten dat een Oekraïense straaljager MH17 neerschoot en blijft toch bij de algemeen geaccepteerde theorie van een BUK.
Iets om over na te denken.quote:Op maandag 25 april 2016 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn stokpaardje.
Ik denk wel eens dat het "echte" belang van globalisering de behoefte aan nog goedkopere werkkrachten is die elkaar ook nog eens verdringen om hun arbeid (noodgedwongen) nog goedkoper te leveren. Follow the money.
Dat is dan een fijne conclusie van deze reeks.quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets om over na te denken.
https://en.wikipedia.org/(...)ominal%29_per_capita
Kijk eens naar de plaatsen van de 4 landen die boven ons liggen.
Economisch gezien werkt het Rijnlandsmodel prima. Van Noorwegen kan je stellen dat ze de jackpot hebben gewonnen met olie en gas (maar wel goed geïnvesteerd!) maar dat geldt niet voor die andere landen.
Ja en nee. Er zal de komende jaren nog veel worden gediscussiëerd over de EU, dat is zeker. Hell, binnen een paar weken start het weer met het Brexit-referendum.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is dan een fijne conclusie van deze reeks.![]()
Maar we zijn klaar hier zo te zien? Tot 3 mei wellicht.
Dat word nog het meest spannende verhaal tot nu toe. Spannender dan de Griekenland crisis.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja en nee. Er zal de komende jaren nog veel worden gediscussiëerd over de EU, dat is zeker. Hell, binnen een paar weken start het weer met het Brexit-referendum.
Als er een ja komt voor de Brexit wel. Laten we het hopen, de landen die lid zijn van de EU hebben het heel erg hard nodig dat de boel op scherp wordt gezet! Enkel bij een hele hoge druk is er hoop dat er wat zelfreinigend vermogen ontstaat bij de EU en dat we anders de stekker uit de EU trekken. Wij kunnen niet met enkel de NWE landen de EU opheffen, wij kunnen wel zelf stoppen met de EU. België ook, al zal het dan wel nog tijdelijk moeten toestaan dat de resterende landen die lid zijn nog in België komen voor de EU maar dat zou dan X jaar later worden verplaatst naar een ander land, dat is niet echt een probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat word nog het meest spannende verhaal tot nu toe. Spannender dan de Griekenland crisis.
Ik ben niet genoeg op de hoogte om er uitspraken over te doen, maar het lijkt me met alle recente debacles het exit kamp een flink streepje voor heeft.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als er een ja komt voor de Brexit wel. Laten we het hopen, de landen die lid zijn van de EU hebben het heel erg hard nodig dat de boel op scherp wordt gezet! Enkel bij een hele hoge druk is er hoop dat er wat zelfreinigend vermogen ontstaat bij de EU en dat we anders de stekker uit de EU trekken.
Daar komt de bodem van de schatkist trouwens ook weer in zicht dus die laait binnenkort ook weer op.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat word nog het meest spannende verhaal tot nu toe. Spannender dan de Griekenland crisis.
Als dat nog voor het begin van het Brexit referendum gebeurt is het einde oefening.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt de bodem van de schatkist trouwens ook weer in zicht dus die laait binnenkort ook weer op.
Een streepje voor zou ik niet durven te stellen maar het heeft zeker een flinke duw in de rug gegeven, recent was 49% van de gepollde mensen voorstander van de Brexit waarbij je er rekening mee moet houden dat mensen bij zo'n poll de neiging hebben om sociaalwenselijk te antwoorden. Het feit dat de burgemeester van London - om welke reden(en) dan ook - een Brexit steunt helpt enorm, dat wij als het ware tegen de EU hebben gestemd (zo werd het o.a. door de BBC uitgelegd) is een steun in de rug en als het goed is dan zal Farage het hebben meegekregen dat de Nederlanadse regering weigert om gehoor te geven aan het advies van het volk, hij weet ook maar al te goed dat de EU al een paar dagen later kwam met een visumversoepeling voor Oekraïne en de belofte dat die er binnenkort ook komt voor de Turken. Of dat je dat een goede zaak vindt of niet (je bent niet direct lid van dezelfe politieke familie maar het is wel een stap op weg ernaar toe hoe zeer de EU dat ook ontkent), Farage zal het zeer terecht niet nalaten om de bevolking op dit soort dingen te wijzen en wij weten maar al te goed hoe verschrikkelijk mediageniek Farage is en hoe verbaal begaafd hij is, om dat te weten heb je geen IQ-test nodig.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben niet genoeg op de hoogte om er uitspraken over te doen, maar het lijkt me met alle recente debacles het exit kamp een flink streepje voor heeft.
De EU heeft dat nu uitgesteld door naar Americaans voorbeeld geld te drukken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt de bodem van de schatkist trouwens ook weer in zicht dus die laait binnenkort ook weer op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat kan je niet straffeloos doen, je stelt de problemen uit maar de omvang van de problemen neemt waarschijnlijk tevens toe en in de toekomst krijgen we de rekening gepresenteerd. Hopelijk hebben de Britten dit ook in de gaten. Een Brexit zou een geweldige steun in de rug van Europa zijn. Het doet de andere volkeren beseffen dat het daadwerkelijk een optie is om het lidmaatschap van de EU op te zeggen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-04-2016 19:39:14 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
De man die sneller typt dan zijn schaduw zit er ook wel eens naast.quote:
Ik ben wel benieuwd of bij een Brexit de UK uit elkaar valt, na Schotland schijnt ook Noord-Ierland Brussel te prefereren boven Londen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben niet genoeg op de hoogte om er uitspraken over te doen, maar het lijkt me met alle recente debacles het exit kamp een flink streepje voor heeft.
Het land raakt hoe dan ook verscheurd door dit hele feest. Arme mensen...quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of bij een Brexit de UK uit elkaar valt, na Schotland schijnt ook Noord-Ierland Brussel te prefereren boven Londen.
Is idd offtopic, maar je hebt wel gelijk. De tweedeling is al ontstaan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het land raakt hoe dan ook verscheurd door dit hele feest. Arme mensen...
Maar er is hier ook een apart topic voor.
Daarvoor gebruik ik spellingscontrole als ik officiële documenten typ.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De man die sneller typt dan zijn schaduw zit er ook wel eens naast.![]()
Jij typt die dingen gewoon in? Dat kan ook natuurlijk.
Even verbeterd voor je.quote:Op maandag 25 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
Voor Dutchko wel even van belang
BBC: Sunday Express wrong to say film claims MH17 was downed by Ukraine
Corporation accuses paper of ‘misrepresenting’ forthcoming documentary
Helaas, de BBC gaat niet berichten dat een Oekraïense straaljager MH17 neerschoot en blijft toch bij de algemeen geaccepteerde verkondigde theorie van een BUK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |