quote:Kan die gek een ban krijgen aub?
De echte vluchtelingen zie je op TV verhongeren, die hebben geen geld voor een trip naar het rijke westenDie volgevreten parasieten die hier in meerderheid de AZC bevolken zijn hier puur op economische gronden
quote:Stel er breekt oorlog in Nederland uit, een burger oorlog. In Belgie Duitsland Frankrijk Engeland worden Nederlanders vermoord. Je kan met een boot naar Amerika, India, Australie en Brazilie (willekeurige landen)
Op donderdag 28 november 2002 13:53 schreef logisch het volgende:[..]
Het is een FEIT dat asielzoekers altijd naar het Europese land met het soepelste asielbeleid gaan. Toen Nederland strengere regels opstelde waren de asielstromen binnen no time omgelegd naar bijvoorbeeld Zweden. Deze jongens zijn niet dom, die weten heel goed in welk land ze de beste kans maken. Doe in godsnaam niet zo vreselijk naïef. We leven niet in de Efteling.
Iedereen zou zo denken, van mij mogen ze, zouden jij en ik ook doen.
quote:]
Op donderdag 28 november 2002 13:26 schreef Spina1 het volgende:[..]
Blij zijn met wat je krijgt..
Je zit constant te zeiken over dingen die niet te veranderen zijn, omdat zoveel mensen uit jouw groep (nee, jij niet, maar wel veel voor jou), dat misschien een beetje verpest hebben.
Maar als jij uit zo'n verschrikkelijk land komt zal dit nog wel meevallen lijkt me, gewoon doorwerken, niet zo zeuren (waarden..) en dankbaar zijn.Als je later een verblijfsvergunning hebt komt dat integreren wel goed (al s je er zelf achter staat), d'r zijn weinig landen die mensen als jou zo vertroetelen, dus je keuze voor Nederland was iig heel slim.
1. Ik ben hardstikke dankbaar, ik probeer er alleen bij te horen.
2. Ik heb een verblijfsvergunning, maar toch komt het integreren niet goed.
3.Ik wil niet vertroeteld worden, ik wil mezelf kunnen zijn en gewaardeerd worden voor wie ik ben.
4.De keuze voor Nederland was geen bewuste.
quote:In de praktijk ging de meerderheid naar Engeland, zie '40-'45.
Op donderdag 28 november 2002 13:59 schreef Raynor het volgende:[..]
Stel er breekt oorlog in Nederland uit, een burger oorlog. In Belgie Duitsland Frankrijk Engeland worden Nederlanders vermoord. Je kan met een boot naar Amerika, India, Australie en Brazilie (willekeurige landen)
Je weet dat je in India de meeste kans hebt om je gezin te beschermen en dat je hier de meeste kans hebt om de baan te krijgen waarvoor je in Nederland 8 jaar hebt gestudeerd. In de 3 andere landen kom je aan en is de kans groot dat je weer buiten gezet word en uiteindelijk toch naar India word doorverwezen.Iedereen zou zo denken, van mij mogen ze, zouden jij en ik ook doen.
Dat land is namelijk het dichtsbijzijnde bevriende land. Een vluchteling uit Irak kan dus beter z'n heil zoeken in Turkije. Is een islamitisch land, vergemakkelijkt de integratie. Tevens wil ik die "arme" vluchtelingen de lange reis besparen.
P.S. Waarom gaan er zo weinig terug als de situatie in het thuisland verbetert zijn? Zou het komen door het sociale vangnet van Nederland waardoor je met niets doen en eventueel het verwekken van meer dan 10 nakomelingen, zonder ooit één klap werk uit te voeren, je zakken kan vullen? T'is maar een vraag....
quote:Meeste oorlogen/dictaturen gaan niet na een paar jaar over.
Waarom gaan er zo weinig terug als de situatie in het thuisland verbetert zijn?
quote:Dat je eerst met feiten komt (altans dat zeg je) vind ik goed. Al zijn het feiten die eigenlijk nergens op slaan omdat we nu in deze tijd leven dus terug kijken is niet echt nuttig, in dit geval tenminste.
Op donderdag 28 november 2002 14:08 schreef logisch het volgende:[..]
In de praktijk ging de meerderheid naar Engeland, zie '40-'45.
Dat land is namelijk het dichtsbijzijnde bevriende land. Een vluchteling uit Irak kan dus beter z'n heil zoeken in Turkije. Is een islamitisch land, vergemakkelijkt de integratie. Tevens wil ik die "arme" vluchtelingen de lange reis besparen.
P.S. Waarom gaan er zo weinig terug als de situatie in het thuisland verbetert zijn? Zou het komen door het sociale vangnet van Nederland waardoor je met niets doen en eventueel het verwekken van meer dan 10 nakomelingen, zonder ooit één klap werk uit te voeren, je zakken kan vullen? T'is maar een vraag....
Oh ik vind wel dat je nu alle vluchtelingen weer op 1 berg gooit, ik denk dat het gros gewoon terug wil maar dat nog niet kan omdat ze daar het geld niet voor hebben. De reis zal wel lukken maar eenmaal aangekomen zouden ze hun kleine huis in Nederland in moeten ruilen voor een tent (of erger) in hun oude thuisland.
Het is dus een gewone keuze die iedereen zou nemen.
Ik ben geen zielige vluchteling.. Ik ben gevlucht aan de hand van etnische zuiveringen, mijn ouders zijn voor mijn ogen vermoord en de situatie in mijn 'vaderland' is uitermate instabiel. In mijn dorp ben ik een man tegengekomen die mij weg kon krijgen. Met 25 mensen heeft hij ons, na een financiële bijdrage en het recht op al mijn bezittingen, op een schip geholpen. Dat schip is naar Rotterdam gevaren.
Dát was het uitgangspunt. In het azc heb ik vervolgens gewacht op mijn verblijfsvergunning. Die heb ik gekregen. Ik spreek na een cursus redelijk goed Nederlands en heb een baan, 40 uur in de week bij een productiebedrijf.
Ik woon samen met enkele mensen die ik in het azc heb leren kennen, een huis voor mezelf is nog te duur en eigenlijk niet eens beschikbaar. Ik heb me wel ingeschreven en sta op een wachtlijst voor een goedkope woning. Dat duurt een paar maanden, maar het begint te komen.
Naast mijn baan werk ik als vrijwilliger bij een project op middelbare scholen. Ik vertel mijn verhaal aan kinderen in de 3e en 4e klas voor maatschappijleer. Ik merk dat er veel vooroordelen zijn, maar het voelt goed dat ik die een beetje kan tegengaan op deze manier.
De directie van de school heeft me aangeraden te gaan sporten. Vroeger voetbalde ik altijd op straat, misschien dat ik dat maar eens moet proberen. Het lijkt me de manier om nieuwe mensen te leren kennen.
quote:Hoeft ook niet! Als jouw thuisland is gestabiliseerd mag je fijn naar huis. De Nederlandse staat betaalt zelfs je vliegreis! Je hoeft je niet aan te passen. Liever zien we dat je nu al terug gaat en gaat vechten voor de bevrijding van je thuisland. Met op je reet zitten verandert er niets in je vaderland, doe er eens wat aan!
Wat ik wél vreemd vind is dat, hoe ik ook mijn best doe (ik spreek inmiddels nederlands en heb werk), ik nog steeds niet echt geaccepteerd wordt door de bevolking...
Of vindt je het lekker om op de kosten van de Nederlandse staat "slachtoffertje" te spelen...?
quote:Je bent meer geintegreerd dan dat de autochtonen van je kunnen vragen (of iig kunnen we verder niets meer eisen), dat je niet geaccepteerd wordt door sommige mensen, is niet jouw fout, het beste is om die mensen te negeren.
Op donderdag 28 november 2002 14:18 schreef Dentist het volgende:
Mensen mensen, laten we bij het topic blijvenIk ben geen zielige vluchteling.. Ik ben gevlucht aan de hand van etnische zuiveringen, mijn ouders zijn voor mijn ogen vermoord en de situatie in mijn 'vaderland' is uitermate instabiel. In mijn dorp ben ik een man tegengekomen die mij weg kon krijgen. Met 25 mensen heeft hij ons, na een financiële bijdrage en het recht op al mijn bezittingen, op een schip geholpen. Dat schip is naar Rotterdam gevaren.
Dát was het uitgangspunt. In het azc heb ik vervolgens gewacht op mijn verblijfsvergunning. Die heb ik gekregen. Ik spreek na een cursus redelijk goed Nederlands en heb een baan, 40 uur in de week bij een productiebedrijf.
Ik woon samen met enkele mensen die ik in het azc heb leren kennen, een huis voor mezelf is nog te duur en eigenlijk niet eens beschikbaar. Ik heb me wel ingeschreven en sta op een wachtlijst voor een goedkope woning. Dat duurt een paar maanden, maar het begint te komen.
Naast mijn baan werk ik als vrijwilliger bij een project op middelbare scholen. Ik vertel mijn verhaal aan kinderen in de 3e en 4e klas voor maatschappijleer. Ik merk dat er veel vooroordelen zijn, maar het voelt goed dat ik die een beetje kan tegengaan op deze manier.
De directie van de school heeft me aangeraden te gaan sporten. Vroeger voetbalde ik altijd op straat, misschien dat ik dat maar eens moet proberen. Het lijkt me de manier om nieuwe mensen te leren kennen.
Met welke autochtone mensen heb je goed contact en hoe kijken de andere voetballers tegen je aan?
quote:Ik zit niet op mijn reet, ik werk 40 uur per week (+vrijwilligerswerk). Daarnaast heb ik niet het idee dat ik slachtoffertje speel. Ik kan alleen niet terug naar mijn thuisland, omdat ik daar vrijwel zeker vermoord zal worden of zal 'verdwijnen'. De Nederlandse regering is het met mij eens en heeft mij niet voor niets een verblijfsvergunning gegeven. Je zal het voorlopig met mij moeten doen, en ik ben bereid me aan te passen, maar wat ik ook doe, het is niet genoeg.
Op donderdag 28 november 2002 14:22 schreef logisch het volgende:[..]
Hoeft ook niet! Als jouw thuisland is gestabiliseerd mag je fijn naar huis. De Nederlandse staat betaalt zelfs je vliegreis! Je hoeft je niet aan te passen. Liever zien we dat je nu al terug gaat en gaat vechten voor de bevrijding van je thuisland. Met op je reet zitten verandert er niets in je vaderland, doe er eens wat aan!
Of vindt je het lekker om op de kosten van de Nederlandse staat "slachtoffertje" te spelen...?
quote:Ik ga ervan uit dat je dit serieus bedoelt, maar ik hoop dat je dat kunt ontkrachten.
Hoeft ook niet! Als jouw thuisland is gestabiliseerd mag je fijn naar huis. De Nederlandse staat betaalt zelfs je vliegreis! Je hoeft je niet aan te passen. Liever zien we dat je nu al terug gaat en gaat vechten voor de bevrijding van je thuisland. Met op je reet zitten verandert er niets in je vaderland, doe er eens wat aan!
"Je hoeft je niet aan te passen"?? Dus die integratie hoeft voor jouw niet? Dat ze de taal niet kennen? Dat ze die bak met appels buiten de winkel zien en denken van "Gevonden is gratis"??
En lui op je reet zitten? Volgens mij ben jij zo'n oerhollandse klager die vanuit zijn luie stoel klaagt over de criminaliteit en de wachtlijsten. Maar wacht, jij kan de wachtlijsten niet oplossen, maar een vluchteling die kan wel etnische zuiveringen stoppen.
quote:Ik denk dat je op dit moment genoeg hebt gedaan, je hebt je aangepast, je hebt een eerlijke baan, je spreekt Nederlands, je woont op jezelf. Zou het niet tijd worden om andere vrienden te zoeken. Het lijkt me nu dat de mensen waar je op dit moment mee omgaat je niet respecteren.
Op donderdag 28 november 2002 14:38 schreef Dentist het volgende:[..]
Ik zit niet op mijn reet, ik werk 40 uur per week (+vrijwilligerswerk). Daarnaast heb ik niet het idee dat ik slachtoffertje speel. Ik kan alleen niet terug naar mijn thuisland, omdat ik daar vrijwel zeker vermoord zal worden of zal 'verdwijnen'. De Nederlandse regering is het met mij eens en heeft mij niet voor niets een verblijfsvergunning gegeven. Je zal het voorlopig met mij moeten doen, en ik ben bereid me aan te passen, maar wat ik ook doe, het is niet genoeg.
quote:Ik wilde even duidelijk maken dat die verhalen van "ik wil weer naar huis" larie en apekool zijn. Anders hadden we hier niet zoveel asielzoekers gehad die 10 jaar na dato nog steeds niet terug zijn gegaan terwijl de situatie in het thuisland dat wel toelaat.
Op donderdag 28 november 2002 14:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ga ervan uit dat je dit serieus bedoelt, maar ik hoop dat je dat kunt ontkrachten.
"Je hoeft je niet aan te passen"?? Dus die integratie hoeft voor jouw niet? Dat ze de taal niet kennen? Dat ze die bak met appels buiten de winkel zien en denken van "Gevonden is gratis"??
En lui op je reet zitten? Volgens mij ben jij zo'n oerhollandse klager die vanuit zijn luie stoel klaagt over de criminaliteit en de wachtlijsten. Maar wacht, jij kan de wachtlijsten niet oplossen, maar een vluchteling die kan wel etnische zuiveringen stoppen.
Overigens asielzoekers die stelen dienen direct uitgezet worden.
quote:Dat is een bloedserieus antwoord. Als je wilt horen dat ik steel, zwartrijd, mensen bedreig, etc, dan ben je aan het verkeerde adres.
Op donderdag 28 november 2002 14:54 schreef logisch het volgende:[..]
Dat is geen serieus antwoord. Ben je misschien niet bereidt om gewoon antwoord te geven op een hele normale vraag?
quote:Niet iedereen is geschikt voor het verzet in de zin van fysieke strijd. Ik heb het idee dat ik mij vanuit de huidige positie nuttiger kan maken dan ik zou kunnen als ik terug zou gaan. Met de mensen waarmee ik gevlucht ben hebben we in Nederland een organisatie opgericht die geld inzamelt, waarmee we het verzet kunnen steunen.
P.S. Als je het zo vervelend vind dat je niet geaccepteerd wordt in dit land waarom ga je dan niet naar een ander land? Overigens, de vrijheidstrijders in je vaderland vergieten hun bloed terwijl jij je hier druk zit te maken om je inburgering en acceptatie. Misschien wordt het eens tijd je aan te sluiten bij het verzet?
Verder zou ik het gewoon fijn vinden om, zoals ieder mens, geaccepteerd te worden. Ik begrijp dat ik hier te gast ben, maar moet ik daarom maar alles lijdzaam toelaten? Ik heb veel gelezen over het integratieproces en het falen ervan. Mensen die geen Nederlands spreken, criminaliteit, etc. Dus ik heb geprobeerd dat oordeel te doorbreken en te voldoen aan het beeld. Maar de dingen die vereist zijn voor een succesvolle integratie, zijn kennelijk niet genoeg. En omdat ik niet kan raden wat mensen van me willen, wil ik het ze vragen.
Vergelijk het met iemand die niet met je praat omdat hij boos op je is, terwijl je hem juist probeert te vragen waarom hij boos op je is..
quote:Die nieuwe vrienden kan je vinden bij het verzet in het thuisland. Nederland is zo'n parel als jou gewoonweg niet waard. Jij bent veel beter op je plaats bij de strijders van Allah in jouw thuisland. Die begrijpen jou en die respecteren jou. Dus wat let je, stap op de boot, je weet immers de weg!
Op donderdag 28 november 2002 15:00 schreef Raynor het volgende:[..]
Ik denk dat je op dit moment genoeg hebt gedaan, je hebt je aangepast, je hebt een eerlijke baan, je spreekt Nederlands, je woont op jezelf. Zou het niet tijd worden om andere vrienden te zoeken. Het lijkt me nu dat de mensen waar je op dit moment mee omgaat je niet respecteren.
Op dit moment ben je bijna volledig aangepast aan Nederland, alleen je contacten nog. Als je nu nog geen vrienden kan krijgen op bijvoorbeeld werk/sport/uitgaan/etc, dan zou je erover moeten nadenken om nieuwe vrienden te zoeken. Nieuwe baan bijvoorbeeld, ik weet niet wat je nu doet maar er zijn op dit moment zeker wel een paar banen (denk aan supermarkten) waar je kan gaan werken en ook een opleiding kan volgen.
Er zullen altijd rotte appels zijn, het is aan jou om die eruit te plukken en weg te gooien (negeren dus)
Behouden vaart!
[Dit bericht is gewijzigd door logisch op 28-11-2002 20:50]
quote:Wat is jou probleem met mij? Spreek ik geen Nederlands? Heb ik geen werk? Gedraag ik mij niet netjes?
Op donderdag 28 november 2002 15:04 schreef logisch het volgende:[..]
Die nieuwe vrienden kan je vinden bij het verzet in het thuisland. Nederland is zo'n parel als jouw gewoonweg niet waard. Jij bent veel beter op je plaats bij de strijders van Allah in jouw thuisland. Die begrijpen jou en die respecteren jou. Dus wat let je, stap op de boot, je weet immers de weg!
Behouden vaart!
quote:In 10 jaar kun je een heel leven opbouwen + gezin + baan + vrienden + toekomst. Ik weet niet hoe oud de topicstarter is, maar na 10 jaar terug gaan, is echt niet meer 'terug'gaan.
Ik wilde even duidelijk maken dat die verhalen van "ik wil weer naar huis" larie en apekool zijn. Anders hadden we hier niet zoveel asielzoekers gehad die 10 jaar na dato nog steeds niet terug zijn gegaan terwijl de situatie in het thuisland dat wel toelaat.
quote:Als geen integratie wordt verwacht, dan is het dweilen met de kraan open. Dus is integratie nodig, maar na een x aantal jaar is teruggaan mensonwaardig in mijn ogen.
Overigens asielzoekers die stelen dienen direct uitgezet worden.
quote:Ik denk dat je hem in een hokje probeert te zetten, ik heb hem nog nooit gehoord over Allah (dat hij moslim is dus).
Jij bent veel beter op je plaats bij de strijders van Allah in jouw thuisland
Topic krijgt nog één kans.
quote:Goed lezen Sidekick!
Ook zorgt het ervoor dat ik veel rust probeer te zoeken in het moslim-geloof.
Voor de moderator:
Waar is mijn vragenlijstje gebleven? Ik probeer oprecht uit te zoeken waarom deze verdwaalde volgeling van de profeet Mohammed nog steeds niet geaccepteerd wordt in ons kleine kikkerlandje.
Of speel ik m'n rol te goed?
quote:Nee, ik ben tegen elke vorm van geweld, al kan ik wel, net als de gemiddelde Nederlander hoop ik, begrijpen waarom de WTC-aanslag is gepleegd.
Op donderdag 28 november 2002 15:13 schreef logisch het volgende:[..]
Sta je achter de WTC-aanslag of kan je er begrip voor opbrengen?
quote:Ik ga ervanuit dat de vrouw in de maatschappij een andere rol heeft dan een man. Als een vrouw een carriere wil nastreven heb ik daar geen problemen mee, het zal alleen niet mijn vrouw worden.
Hoe sta je tegenover emancipatie, mensenrechten, godsdienstvrijheid enz.
Mensenrechten dienen gewaarborgd te worden, altijd. Het schenden van deze rechten is de reden waarom ik ben gevlucht. Godsdienstvrijheid in goed, zolang iedereen maar met respect voor een ander omgaat. Het misbruiken van godsdienstvrijheid om dingen te mogen roepen, danwel dingen te mogen doen is iets waar ik niet achter sta.
quote:Nee.
Wel eens de Duivelsverzen gelezen?
quote:Wat individuele mensen met hun geloof doen is hun goed recht. Veel van deze zaken sta ik niet als zodanig achter, maar ik probeer ze te begrijpen vanuit hun persoon. Vanuit die positie kan ik begrip hebben, maar tegelijkertijd zeggen dat ik er niet achter sta.
Wat vindt je ervan dat jouw profeet Mohammed het huwelijk consumeerde met een 9-jarig meisje. Dat hij een Koptische slavin hield en dat Khomeiny sex met minderjarige goedkeurde? Vindt jij ook dat de Islam te vuur en te zwaard verbreid moet worden, zoals duidelijk vermeld in de Koran? Sta jij achter de bloedige veroveringsoorlogen die Mohammed voerde?
Ik vind de Islam een fantastische godsdienst, die veel mensen zou kunnen helpen. Ik begrijp echter dat er ook mensen zijn met een andere godsdienst. Het verleden heeft geleerd dat we maar beter kunnen proberen naast elkaar te leven ipv elkaar proberen te overtuigen van elkaars \'gelijk\'. Ik sta niet achter geweld, nooit.
quote:De uitvoering van de Sharia laat veel te wensen over. Zaken zoals stenigen zijn absoluut niet meer van deze tijd. Echter, dit is afhankelijk van de manier waarop deze uitgelegd wordt. In mijn ogen kan de traditionele Sharia ook op een humane manier gebruikt worden, waarbij rekening wordt gehouden met zowel de rechten van de mens als de tradities van de moslimcultuur. Wat ik trouwens hoor en lees van het strafrecht in Nederland, is ook niet alles.
Wat vindt je van de Sharia?Zo maar een stel willekeurige vragen...
[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 28-11-2002 21:14]
quote:Mijn probleem is dat jij je druk maakt om futiliteiten terwijl je lotgenoten thuis worden afgeslacht. Meneer blijft liever in Nederland en maakt af en toe een paar geeltjes over naar het verzet. Tevens loopt meneer te zeiken dat hij niet geaccepteerd wordt terwijl hij blij mag zijn dat Nederland hem asiel heeft verleend. Je verzetsmakkers hebben wel belangrijker dingen aan hun hoofd, maar daar schijn je niet echt wakker van te liggen...
Wat is jou probleem met mij? Spreek ik geen Nederlands? Heb ik geen werk? Gedraag ik mij niet netjes?
Aldus de problemen die ik met jou heb!
quote:Dus als ik het goed begrijp is jouw probleem met mij het feit dat ik mij afvraag hoe ik hier het best kan integreren ipv dat ik mij (volgens jou) niet genoeg bezighoud met de oorlog in mijn vaderland?
Op donderdag 28 november 2002 21:14 schreef logisch het volgende:[..]
Mijn probleem is dat jij je druk maakt om futiliteiten terwijl je lotgenoten thuis worden afgeslacht. Meneer blijft liever in Nederland en maakt af en toe een paar geeltjes over naar het verzet. Tevens loopt meneer te zeiken dat hij niet geaccepteerd wordt terwijl hij blij mag zijn dat Nederland hem asiel heeft verleend. Je verzetsmakkers hebben wel belangrijker dingen aan hun hoofd, maar daar schijn je niet echt wakker van te liggen...
Aldus de problemen die ik met jou heb!
"Wat individuele mensen met hun geloof doen is hun goed recht. Veel van deze zaken sta ik niet als zodanig achter, maar ik probeer ze te begrijpen vanuit hun persoon. Vanuit die positie kan ik begrip hebben, maar tegelijkertijd zeggen dat ik er niet achter sta."
Moet ik jou als moslim uitleggen dat het leven van Mohammed tot voorbeeld dient voor iedere moslim???? Verdiep je eens in je eigen godsdienst. We hebben het niet zomaar over een individu, we hebben het hier over de profeet van Allah, het voorbeeld voor iedere moslim!
--------------------------------------------------------------------------------
"Nee, ik ben tegen elke vorm van geweld, al kan ik wel, net als de gemiddelde Nederlander hoop ik, begrijpen waarom de WTC-aanslag is gepleegd."
Oh ja? Waarom is de aanslag dan gepleegd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |