abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7033146
quote:
Op woensdag 27 november 2002 22:09 schreef Dentist het volgende:
Ok, we zijn een tijd verder. Ik heb nu de nederlandse cursus afgerond en mag in Nederland blijven. YES!!!

Via het azc heb ik ook een baan geregeld. Ok, het is productiewerk wat ver onder mijn capaciteiten is, maar het is een begin.. Er werken meer mensen die ik al ken van mijn tijd in het azc, daar ga ik dan ook veel mee om.. Ik woon ook samen met ze, omdat alleen wonen in een huis nog te duur is. Ondanks alle mensen om me heen voel ik me soms nog best eenzaam.. Ik heb het idee dat het hele 'integreren' me nog niet goed afgaat, ondanks dat ik de taal spreek en werk heb..

Ik zou wel met meer autochtonen willen omgaan, maar om de een of andere reden gaat het niet. In de kranten lees ik over buitenlanders, azielzoekers en illegalen.. Ik begrijp dat zij voor een hoop vooroordelen zorgen, maar ik vraag me af waarom ik niet in staat ben die vooroordelen weg te nemen.

Als ik maar een kans kreeg, dan zou het wel lukken.. Maar hoe zou ik dat moeten aanpakken??

Hmmz, neem aan de je 40 uur in de week werkt? Je geeft te kennen nog eenzaam te zijn. Ik neem aan dat je nog behoorlijk wat vrije tijd over hebt. Ben je nog bezig met cursussen? Heb je daar het geld voor of werk je nu alleen en lees je kranten?

Kranten lezen is altijd goed, weet wat er speelt, maar tracht ook om in de maatschappij te gaan staan waar je graag deel van wenst uit te maken.

Hoe? Is er in het dorp of de stad waar je woont mogelijkheid tot bijvoorbeeld vrijwilligerswerk? Bijvoorbeeld in een bejaardentehuis? Of een tafeltje-dekje idee, of iets met kinderen? Of een clubje 'behoud van je buurt' ik noem maar wat? Heb je geprobeerd om daar binnen te komen? Was je gewenst of werd je vreemd aangekeken?

(btw. dit is een erg leuk topic )

I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
pi_7033721
quote:
Op woensdag 27 november 2002 23:37 schreef GRAZ het volgende:

[..]

Hmmz, neem aan de je 40 uur in de week werkt? Je geeft te kennen nog eenzaam te zijn. Ik neem aan dat je nog behoorlijk wat vrije tijd over hebt. Ben je nog bezig met cursussen? Heb je daar het geld voor of werk je nu alleen en lees je kranten?

Ik werk inderdaad 40 uur per week. Het is aardig geestdodend werk, daarom ben ik aan het solliciteren gegaan, maar mensen zitten nog niet op me te wachten, omdat ik geen goede papieren kan laten zien.. Kan ik ook naar school gaan? Ik heb aan de ene kant het gevoel als een klein kind bemoederd te worden, terwijl aan de andere kant volwassen dingen van me verwacht worden.. Waarom beseffen de mensen hier niet dat ik meer kan dan wat ik nu doe? Waarom vraagt niemand aan me wat ik eigenlijk wil, maar kom ik in voorgeprogrammeerde eenheidsworst-kanalen terecht?
quote:
Kranten lezen is altijd goed, weet wat er speelt, maar tracht ook om in de maatschappij te gaan staan waar je graag deel van wenst uit te maken.
Ik heb het idee dat ik in de maatschappij sta, maar dat iedereen met een grote bocht om me heen loopt.. Ik zou zo graag eens de dialoog aangaan met autochtonen, maar ik krijg er de kans niet voor.. Niemand lijkt het te interesseren en als ik mensen aanspreek voel ik argwanende gevoelens...
quote:
Hoe? Is er in het dorp of de stad waar je woont mogelijkheid tot bijvoorbeeld vrijwilligerswerk? Bijvoorbeeld in een bejaardentehuis? Of een tafeltje-dekje idee, of iets met kinderen? Of een clubje 'behoud van je buurt' ik noem maar wat? Heb je geprobeerd om daar binnen te komen? Was je gewenst of werd je vreemd aangekeken?
Ik heb het niet geprobeerd (40 uur werken in een fabriek vergt momenteel veel energie van me), maar bij elke vorm van contact buiten mensen van het azc voelde ik me niet echt gewenst... Eerder als een last (wat moet ie van me?) of een gevaar.. Wat doe ik toch fout?? Wel geïntegreerd, maar niet geaccepteerd.. Er moet toch een ingang zijn?

Waarom verteld ook niemand wat hij van me wil? Moet ik maar raden ofzo? Raar volkje, die Nederlanders...

pi_7034597
quote:
Op donderdag 28 november 2002 00:13 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik werk inderdaad 40 uur per week. Het is aardig geestdodend werk, daarom ben ik aan het solliciteren gegaan, maar mensen zitten nog niet op me te wachten, omdat ik geen goede papieren kan laten zien.. Kan ik ook naar school gaan? Ik heb aan de ene kant het gevoel als een klein kind bemoederd te worden, terwijl aan de andere kant volwassen dingen van me verwacht worden.. Waarom beseffen de mensen hier niet dat ik meer kan dan wat ik nu doe? Waarom vraagt niemand aan me wat ik eigenlijk wil, maar kom ik in voorgeprogrammeerde eenheidsworst-kanalen terecht?
[..]

Het moet idd van twee kanten komen, maar die ene kant ben jij en aangezien die andere kant niet altijd even gemakkelijk over de brug komt (of helemaal niet) moet jij toch het initiatief tonen en je niet laten meeslepen in een negatieve spiraal. Dat kost heel veel energie, maar uiteindelijk bereik je iets. Ook al kan dat even duren.
quote:
Ik heb het idee dat ik in de maatschappij sta, maar dat iedereen met een grote bocht om me heen loopt.. Ik zou zo graag eens de dialoog aangaan met autochtonen, maar ik krijg er de kans niet voor.. Niemand lijkt het te interesseren en als ik mensen aanspreek voel ik argwanende gevoelens...
[..]
Probeer hier dan doorheen te prikken, hoe makkelijk dat ook klinkt en hoe moeilijk het in de werkelijkheid ook is. Ik denk dat je uiteindelijk resultaat boekt, al is het misschien maar mondjesmaat.
quote:
Ik heb het niet geprobeerd (40 uur werken in een fabriek vergt momenteel veel energie van me), maar bij elke vorm van contact buiten mensen van het azc voelde ik me niet echt gewenst... Eerder als een last (wat moet ie van me?) of een gevaar.. Wat doe ik toch fout?? Wel geïntegreerd, maar niet geaccepteerd.. Er moet toch een ingang zijn?
Wat voor soort contact heb je dan, noem eens wat voorbeelden. Ik krijg het gevoel dat je het aan het opgeven bent. Iets wat ik me wel voor kan stellen, maar wat je niet verder zal helpen.

Verder denk ik dat je een avond in de week - hoe veel energie je ook kwijt bent aan je werk - zou kunnen vrijmaken om te proberen om ergens een ingang te krijgen binnen de zgn. autochtone wereld. En ik denk dat je dat het beste kan doen door jezelf in te zetten voor de maatschappij dmv wat vrijwilligerswerk. In het begin moeilijk, misschien levert het wel helemaal niet het gewenste resultaat op, maar je moet jezelf ervoor hoeden om de hoop op te geven. Zodra je dat doet blijft er hier namelijk niets voor je over.

quote:
Waarom verteld ook niemand wat hij van me wil? Moet ik maar raden ofzo? Raar volkje, die Nederlanders...
Wat wil je dan dat ze je vertellen?
I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
pi_7035005
quote:
Op donderdag 28 november 2002 01:23 schreef GRAZ het volgende:

[..]

Het moet idd van twee kanten komen, maar die ene kant ben jij en aangezien die andere kant niet altijd even gemakkelijk over de brug komt (of helemaal niet) moet jij toch het initiatief tonen en je niet laten meeslepen in een negatieve spiraal. Dat kost heel veel energie, maar uiteindelijk bereik je iets. Ook al kan dat even duren.

Meer initiatief, ik zal het proberen...Ik blijf het moeilijk vinden, iedereen heeft een mening, maar als puntje bij paaltje komt, hoef je bij niemand aan te kloppen.
quote:
Probeer hier dan doorheen te prikken, hoe makkelijk dat ook klinkt en hoe moeilijk het in de werkelijkheid ook is. Ik denk dat je uiteindelijk resultaat boekt, al is het misschien maar mondjesmaat.
[..]

Wat voor soort contact heb je dan, noem eens wat voorbeelden. Ik krijg het gevoel dat je het aan het opgeven bent. Iets wat ik me wel voor kan stellen, maar wat je niet verder zal helpen.

Het contact verloopt stroef. Bijvoorbeeld in de winkel.. Mensen benaderen me als 'anders', alsof ik een vis op het droge ben. Het makkelijkst is nog het contact met kinderen, die zijn tenminste niet zo bevooroordeeld. Veel ouders daarentegen...

Ik heb het idee dat mensen het me kwalijk nemen dat ik met de mensen van het azc omga, een praatje met ze maak en bij ze op bezoek ga, terwijl ze niet beseffen dat ze zelf totaal niet open staan voor communicatie buiten hun groep. Het lijkt echt wij - zij, en als ik de kranten mag geloven, snap ik de autochtone bevolking nog ook wel een beetje.. Maar waarom is men zo cynisch, zo kil geworden? Ik hoef helemaal niks anders dan een beetje geaccepteerd worden, normaal contact hebben met mensen en mijn leven leiden.

quote:
Verder denk ik dat je een avond in de week - hoe veel energie je ook kwijt bent aan je werk - zou kunnen vrijmaken om te proberen om ergens een ingang te krijgen binnen de zgn. autochtone wereld. En ik denk dat je dat het beste kan doen door jezelf in te zetten voor de maatschappij dmv wat vrijwilligerswerk. In het begin moeilijk, misschien levert het wel helemaal niet het gewenste resultaat op, maar je moet jezelf ervoor hoeden om de hoop op te geven. Zodra je dat doet blijft er hier namelijk niets voor je over.
Dat begrijp ik, maar het is moeilijk. Integratie stopt bij acceptatie, maar dat laatste komt maar niet.. Om mij heen geven mensen de moed op, ik kan het ze niet kwalijk nemen.. Wat sommigen hebben meegemaakt...
quote:
Wat wil je dan dat ze je vertellen?
Wat ik in hemelsnaam moet doen om hier geaccepteerd te worden en aangezien te worden voor een volwaardig persoon (ipv het kleine hulpeloze kind wat ik nu ben voor velen).
  donderdag 28 november 2002 @ 02:28:45 #30
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7035062
Ik wil wel ff voor de beeldvorming vooropstellen dat het typetje wat de topicstarter speelt geen voorbeeld is van 'de gemiddelde asielzoeker', we willen natuurlijk niet generaliseren.

pi_7035188
quote:
Op donderdag 28 november 2002 02:28 schreef Spina1 het volgende:
Ik wil wel ff voor de beeldvorming vooropstellen dat het typetje wat de topicstarter speelt geen voorbeeld is van 'de gemiddelde asielzoeker', we willen natuurlijk niet generaliseren.

Ik ben misschien niet de asielzoeker die je zou willen zien, maar helaas voor jou ben ik wie ik ben. Vind je het moeilijk om door je oordeel van een hele groep heen mij te helpen?

D

donderdag 28 november 2002 @ 03:53:29 #32
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7035373
quote:
Op donderdag 28 november 2002 02:54 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik ben misschien niet de asielzoeker die je zou willen zien, maar helaas voor jou ben ik wie ik ben. Vind je het moeilijk om door je oordeel van een hele groep heen mij te helpen?

D

Naar een droomwereld kijken kan heel leuk zijn, maar als het over belangrijke dingen gaat zie ik de zaken liever realistisch.

Je posts zullen best wel oprecht zijn, maar ik krijg de laatste tijd na de 'hoe leuk zijn marokkanen' en 'ze willen ons zwartmaken' campagnes, een beetje een vieze smaak in m'n mond (en ja, nu generaliseer ik natuurlijk ontzettend, maar ik gooi alle buitenlanders maar ff op een hoop, wel zo makkelijk) van deze zogenaamde 'goedbedoelde' initiatieven om te laten zien hoe blij we mogen zijn met allerlei verrijkkingen van onze cultuur.

Maar natuurlijk wil ik je helpen, stel je vragen gerust, en als ik antwoord weet zal ik het niet laten om dat ook te geven.

pi_7038573
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:50 schreef F1908 het volgende:
Ga om te beginnen de Nederlandse taal leren en leer wat normen en waarden zijn
Vertel: welke "Normen en Waarden" bedoel je?
Kun jij mij uitleggen wat dat is?
  donderdag 28 november 2002 @ 12:47:51 #34
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7039237
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:09 schreef mahamed het volgende:

[..]

Vertel: welke "Normen en Waarden" bedoel je?
Kun jij mij uitleggen wat dat is?

Normen zijn regels in Nederland waaraan je jezelf dient te houden (dus bijv. niet zwartrijden in de trein), en waarden zijn ongeschreven 'regels' waarvan men het prettig vindt dat je je daaraan houdt (opstaan voor oma's in de bus).

Maar dit wist je natuurlijk wel, het getuigt ook niet van goede waarden om jezelf dommer voor te doen tegenover iemand anders en zo diegene probeert te ridiculiseren.

pi_7039604
quote:
Op donderdag 28 november 2002 03:53 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Naar een droomwereld kijken kan heel leuk zijn, maar als het over belangrijke dingen gaat zie ik de zaken liever realistisch.

Wat is hier niet realistisch aan? Niet elke asielzoeker is hetzelfde. Ik vertel hier een verhaal, mijn verhaal. Dat kan anders zijn dan het verhaal van 1000 anderen.
quote:
Je posts zullen best wel oprecht zijn, maar ik krijg de laatste tijd na de 'hoe leuk zijn marokkanen' en 'ze willen ons zwartmaken' campagnes, een beetje een vieze smaak in m'n mond (en ja, nu generaliseer ik natuurlijk ontzettend, maar ik gooi alle buitenlanders maar ff op een hoop, wel zo makkelijk) van deze zogenaamde 'goedbedoelde' initiatieven om te laten zien hoe blij we mogen zijn met allerlei verrijkkingen van onze cultuur.

Maar natuurlijk wil ik je helpen, stel je vragen gerust, en als ik antwoord weet zal ik het niet laten om dat ook te geven.

ok, ik wil graag weten wat jij wilt dat ik nu doe. Ik spreek Nederlands, heb een baan voor 40 uur in de week, maar ben toch niet geïntegreerd zoals ik dat zou willen (om eerder genoemde redenen). Ik wil graag weten hoe ik dat zou kunnen bewerkstelligen...
pi_7039982
quote:
Op donderdag 28 november 2002 02:18 schreef Dentist het volgende:

[..]

Meer initiatief, ik zal het proberen...Ik blijf het moeilijk vinden, iedereen heeft een mening, maar als puntje bij paaltje komt, hoef je bij niemand aan te kloppen.
[..]

Dat is erg zwartgallig. Het lijkt mij niet mogelijk dat je bij werkelijk niemand aan kunt kloppen

Hoe gaat het met het initiatief?

quote:
Het contact verloopt stroef. Bijvoorbeeld in de winkel.. Mensen benaderen me als 'anders', alsof ik een vis op het droge ben. Het makkelijkst is nog het contact met kinderen, die zijn tenminste niet zo bevooroordeeld. Veel ouders daarentegen...
Sja, besef ook dat de Nederlandse cultuur anders is dan jouw cultuur. Nederlandse cultuur is toch vrij stijf als het om omgang met vreemden gaat (of dat nou autochtonen of allochtonen zijn). Het is een onderdeel van datgene waardoor jij dat gevoel krijgt.

Ik merk wel dat jij net zo generaliseert als diegene waarvan jij vindt dat ze je geen kans geven. Houd daar mee op.

quote:
Ik heb het idee dat mensen het me kwalijk nemen dat ik met de mensen van het azc omga, een praatje met ze maak en bij ze op bezoek ga, terwijl ze niet beseffen dat ze zelf totaal niet open staan voor communicatie buiten hun groep. Het lijkt echt wij - zij, en als ik de kranten mag geloven, snap ik de autochtone bevolking nog ook wel een beetje.. Maar waarom is men zo cynisch, zo kil geworden? Ik hoef helemaal niks anders dan een beetje geaccepteerd worden, normaal contact hebben met mensen en mijn leven leiden.
[..]
Sja, ik ga in herhaling vallen en daar heb ik geen zin in.
quote:
Dat begrijp ik, maar het is moeilijk. Integratie stopt bij acceptatie, maar dat laatste komt maar niet.. Om mij heen geven mensen de moed op, ik kan het ze niet kwalijk nemen.. Wat sommigen hebben meegemaakt...
[..]
Dat is waar en eigenlijk is het ook heel oneerlijk. Juist omdat je al zo ontzettend veel hebt meegemaakt. Maar toch sta je er alleen voor. Acceptatie komt op den duur misschien wel weer, maar is nu in mindere mate aanwezig. Je kunt jezelf blijven afvragen waarom, maar dat verbetert je situatie niet. Je zult zelf actie moeten ondernemen.
quote:
Wat ik in hemelsnaam moet doen om hier geaccepteerd te worden en aangezien te worden voor een volwaardig persoon (ipv het kleine hulpeloze kind wat ik nu ben voor velen).
Energie in je zaak blijven stoppen. Het is niet anders.
pi_7040018
quote:
Op woensdag 27 november 2002 22:13 schreef Dentist het volgende:
Nee, dat vind ik niet vreemd. Wat ik wél vreemd vind is dat, hoe ik ook mijn best doe (ik spreek inmiddels nederlands en heb werk), ik nog steeds niet echt geaccepteerd wordt door de bevolking...
Ik denk dat dat komt omdat er ergens ooit lang geleden iets is mis gegaan, ik heb me er verder niet in verdiept dus kan ik niet direct zeggen wat. Maar ik denk dat het niet over kan gaan door veranderingen in de politiek. Wat ik nu zie is dat veel rechtse partijen asielzoekers als jij uit het land willen zetten, ze kunnen jou verplichten om te gaan. Daarbij steunen ze de mensen die tegen buitenlanders zijn en de mensen die buitenlanders als dieven zien. De linksen partijen daarin tegen kunnen die mensen niet verplichten om jullie aardig te vinden.
Het is dus op dit moment een probleem wat niet in een korte termijn opgelost kan worden, zeker niet nu mensen als pimfortyun en partijen als LN en de LPF kiezers trekken.
Ik denk dat dit probleem vast wel opgelost zal worden, maar dat het nog generaties gaat duren voordat het zover is, zolang de politiek daar niet mee begint zal de bevolking ook niet volgen.
(gruwlijk overdreven voorbeeld:) Hoelang duurde het voordat ontdekt werd hoe vuur ontstaat en hoe je het goed en effectief kan gebruiken, nu je dat weet is het normaal, misschien is dat over een X aantal jaren ook zo met buitenlanders als jij....
  donderdag 28 november 2002 @ 13:26:55 #38
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7040133
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:02 schreef Dentist het volgende:

ok, ik wil graag weten wat jij wilt dat ik nu doe. Ik spreek Nederlands, heb een baan voor 40 uur in de week, maar ben toch niet geïntegreerd zoals ik dat zou willen (om eerder genoemde redenen). Ik wil graag weten hoe ik dat zou kunnen bewerkstelligen...

Blij zijn met wat je krijgt..
Je zit constant te zeiken over dingen die niet te veranderen zijn, omdat zoveel mensen uit jouw groep (nee, jij niet, maar wel veel voor jou), dat misschien een beetje verpest hebben.
Maar als jij uit zo'n verschrikkelijk land komt zal dit nog wel meevallen lijkt me, gewoon doorwerken, niet zo zeuren (waarden..) en dankbaar zijn.

Als je later een verblijfsvergunning hebt komt dat integreren wel goed (al s je er zelf achter staat), d'r zijn weinig landen die mensen als jou zo vertroetelen, dus je keuze voor Nederland was iig heel slim.

pi_7040252
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:22 schreef Dentist het volgende:
Goed, ik ben gevlucht uit een willekeurige brandhaard in de wereld.. Mijn ouders zijn vermoord en met mijn laatste geld kan ik via een schimmige organisatie met een vrachtschip meevaren naar rotterdam. Daar aangekomen meld ik mij netjes bij de politie en vraag asiel aan. Hangende het onderzoek kom ik in een AZC te zitten, maar vanf het begin is het duidelijk dat er is een goede kans dat ik uiteindelijk de A-status zal krijgen.

Ik ben psychisch in orde, maar heb wel een trauma overgehouden aan de moord op mijn ouders. Deel van dit trauma zorgt ervoor dat ik moeilijk contact maak met 'vreemden', uit angst. Ook zorgt het ervoor dat ik veel rust probeer te zoeken in het moslim-geloof. Toch ben ik bereid over mijn angst heen te stappen. Ik wil graag integreren, maar ik weet niet hoe.. Ik heb geen geld, spreek nog geen Nederlands (alleen mijn native taal en gebroken engels) en heb nog geen werk. Verder ben ik volledig blanco wat betreft Nederlanders en de Nederlandse cultuur.

Ik vraag om hulp, ik wil graag verder met mijn leven in Nederland.. Wat moet ik doen?

(en nu graag een serieus inhoudelijk antwoord, zonder ondertonen, suggestieve zaken, of andere nonsens.. bedankt)

Lekker asiel gaan vragen in een islamitisch land. Waarom die lange boottocht maken als er verschillende islamitische paradijzen op een dagafstand varen liggen?

P.S. Alleen rijke vluchtelingen hebben geld voor zo'n boottocht. Als je dan toch komt, neem dan lekker de benenwagen, komt een stuk geloofwaardiger over.

Vergeet je paspoort niet!

pi_7040348
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:47 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Normen zijn regels in Nederland waaraan je jezelf dient te houden (dus bijv. niet zwartrijden in de trein), en waarden zijn ongeschreven 'regels' waarvan men het prettig vindt dat je je daaraan houdt (opstaan voor oma's in de bus).

Maar dit wist je natuurlijk wel, het getuigt ook niet van goede waarden om jezelf dommer voor te doen tegenover iemand anders en zo diegene probeert te ridiculiseren.

Grappig dat zo ongeveer alle Nederlanders vinden dat de buitenlanders die naar Nederland komen zich moeten aanpassen naar de normen en waarden van ons land. Maar hoe zit het met de Nederlanders zelf? Ik vind zelf dat het grootste deel van de Nederlandse jeugd bijvoorbeeld, de huidige normen en waarden zelf helemaal vergeet (bron: ik bekijk mezelf zeer kritisch). Hoe kan je nu andere gaan bekritiseren terwijl het gros van je "eigen soort" (nu we toch groepen mensen lomp op 1 hoop gooien) het zelf ook fout doet.
Trouwens ik vind eigenlijk dat een norm in Nederland is dat we mensen nemen zoals ze zijn, als iemand zich zover wil aanpassen om in de Nederlandse cultuur te wonen, dan is het minste wat wij kunnen doen als Nederlanders, hem steunen en adviseren
pi_7040408
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:32 schreef logisch het volgende:
P.S. Alleen rijke vluchtelingen hebben geld voor zo'n boottocht. Als je dan toch komt, neem dan lekker de benenwagen, komt een stuk geloofwaardiger over.

Vergeet je paspoort niet!

Pure onzin, die mensen die overkomen uit die landen om met de boot naar Nederland te komen geven ALLES op en verkopen ALLES om die bootreis van enkele 10.000de euros te kunnen betalen. Als ze echt zo rijk zijn zoals jij ze nu bestempeld dan zouden ze allang eerder hebben kunnen vluchten en een nieuw bestaan in bijvoorbeeld Amerika kunnen beginnen.
pi_7040445
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:38 schreef Raynor het volgende:

[..]

Grappig dat zo ongeveer alle Nederlanders vinden dat de buitenlanders die naar Nederland komen zich moeten aanpassen naar de normen en waarden van ons land. Maar hoe zit het met de Nederlanders zelf? Ik vind zelf dat het grootste deel van de Nederlandse jeugd bijvoorbeeld, de huidige normen en waarden zelf helemaal vergeet (bron: ik bekijk mezelf zeer kritisch). Hoe kan je nu andere gaan bekritiseren terwijl het gros van je "eigen soort" (nu we toch groepen mensen lomp op 1 hoop gooien) het zelf ook fout doet.
Trouwens ik vind eigenlijk dat een norm in Nederland is dat we mensen nemen zoals ze zijn, als iemand zich zover wil aanpassen om in de Nederlandse cultuur te wonen, dan is het minste wat wij kunnen doen als Nederlanders, hem steunen en adviseren

"steunen en adviseren"

Ofwel de geest van de jaren '70 waart nog steeds rond. Die slappe houding tegenover immigranten is juist de reden dat dit land is afgegleden naar een absoluut dieptepunt.

pi_7040472
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:26 schreef Spina1 het volgende:
Maar als jij uit zo'n verschrikkelijk land komt zal dit nog wel meevallen lijkt me, gewoon doorwerken, niet zo zeuren (waarden..) en dankbaar zijn.
Eigenlijk zouden dit soort mensen zelf zo n vervaring mee moeten maken, kijken of ze dan nogsteeds zo onmenselijk reageren.
Trouwens ik denk dat de keuze "Nederland" niet bij de vluchteling zelf ligt. "Boot naar het westen", ik denk dat dat voor de gemiddelde vluchteling genoeg reden is om mee te gaan, of ze in Nederland Frankrijk of Belgie uitkomen maakt ze weinig uit. Dat de mensen in die landen ze dan zo lomp behandelen vind ik onmenselijk.
pi_7040528
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:43 schreef logisch het volgende:

[..]

"steunen en adviseren"

Ofwel de geest van de jaren '70 waart nog steeds rond. Die slappe houding tegenover immigranten is juist de reden dat dit land is afgegleden naar een absoluut dieptepunt.

Ik vind mijn huis toch wel mooi, heb een leuke baan, veel vrienden, genoeg geld om 2 keer per jaar op vakantie te gaan en elke week minstens 1 avond in de week flink uit te gaan. Ik vind de huidige politiek verontrustend maar zoals de LPF bewezen heeft is het maar tijdelijk, misschien komt er nu wat beters uit.
Ik vind het dieptepunt best wel meevallen.

Ben blij dat je een dak boven je hoofd hebt, dat je eten, een baan, vrienden en geen oorlog hebt. Dat mensen je hier niet willen vermoorden omdat je denkt dat er een God bestaat. (voorbeeld, wat je religie is maakt niet uit, dat is niet belangrijk voor dit vb)

donderdag 28 november 2002 @ 13:48:54 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7040541
quote:
Alleen rijke vluchtelingen hebben geld voor zo'n boottocht
Grappig hoe sommige mensen dan denken dat het economische gelukzoekers zijn, terwijl ze (wanneer ze rijk zijn) hier helemaal niet hoeven te komen voor het geld... (misschien politiek vluchteling?)

Advies aan topicstarter:
Meer geaccepteerd worden lukt bijna niet hier, de samenleving is gewoon individueler en de sociale controle is ver te zoeken, misschien dat dat in je geboorteland normaal is (of zoals sommige beweren achterlijke cultuur).

Concentreer je vooralsnog op je werk, probeer op te klimmen. Zo te horen heb je nu geen puf om hobbys te ontplooien of andere activiteiten.
Probeer wanneer je wel energie hebt te leren dmv avondschool, cursus, oid. Kennis is belangrijk in NL. Wanneer je een betere baan hebt met veel vrije tijd, dan heb je veel meer mogelijkheden om sociaal te integreren dmv (sport)verenigingen.

Maar schuif niet alle Nederlanders op 1 hoopje. Blijf proberen de juiste mensen te benaderen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_7040542
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:41 schreef Raynor het volgende:

[..]

Pure onzin, die mensen die overkomen uit die landen om met de boot naar Nederland te komen geven ALLES op en verkopen ALLES om die bootreis van enkele 10.000de euros te kunnen betalen. Als ze echt zo rijk zijn zoals jij ze nu bestempeld dan zouden ze allang eerder hebben kunnen vluchten en een nieuw bestaan in bijvoorbeeld Amerika kunnen beginnen.

Echte vluchtelingen kunnen geen tienduizenden Euro's ophoesten. De echte vluchtelingen zie je op TV verhongeren, die hebben geen geld voor een trip naar het rijke westen. Die volgevreten parasieten die hier in meerderheid de AZC bevolken zijn hier puur op economische gronden. Waarom reizen ze altijd naar het rijkste land met het soepelste asielbeleid? Antwoord: omdat het gelukszoekers zijn...
  donderdag 28 november 2002 @ 13:51:19 #47
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7040579
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:45 schreef Raynor het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden dit soort mensen zelf zo n vervaring mee moeten maken, kijken of ze dan nogsteeds zo onmenselijk reageren.
Trouwens ik denk dat de keuze "Nederland" niet bij de vluchteling zelf ligt. "Boot naar het westen", ik denk dat dat voor de gemiddelde vluchteling genoeg reden is om mee te gaan, of ze in Nederland Frankrijk of Belgie uitkomen maakt ze weinig uit. Dat de mensen in die landen ze dan zo lomp behandelen vind ik onmenselijk.

Bullshit, vluchtelingen kiezen voor een land wat hun het beste uitkomt..
Wat verklaart anders die duizenden asielzoekers in Frankrijk die allemaal proberen naar Engeland te komen (omdat ze daar meteen als illegaal een huis krijgen).

En wij behandelen ze niet lomp, wij doen er genoeg voor (te veel zelfs af en toe), het probleem ligt juist bij hun, zij (niet allemaal) integreren alleen als het echt moet, en die instelling moet dus bij hun veranderen, niet bij ons. WIj geven ze alle kansen om te integreren, meer is er niet nodig, kijk naar de joden in het begin van deze eeuw, dat ging ook allemaal prima. Waarom? Omdat zij dat zelf ook wilden. Zelfde verhaal gaat op voor de Molukkers en Chinezen.. Nederland is een tolerant land, dat mensen zoals jij daar anders over denken oke, maar realistisch is het niet.

donderdag 28 november 2002 @ 13:52:13 #48
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7040595
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:48 schreef logisch het volgende:

[..]

Echte vluchtelingen kunnen geen tienduizenden Euro's ophoesten. De echte vluchtelingen zie je op TV verhongeren, die hebben geen geld voor een trip naar het rijke westen. Die volgevreten parasieten die hier in meerderheid de AZC bevolken zijn hier puur op economische gronden. Waarom reizen ze altijd naar het rijkste land met het soepelste asielbeleid? Antwoord: omdat het gelukszoekers zijn...

Mijn Stelling: Elke asielzoeker in Nederland is een economische vluchteling, tenzij ze uit Belgie, Duitsland of Engeland komen (als daar oorlog of verdrukking mocht zijn).
pi_7040617
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:45 schreef Raynor het volgende:

[..]

Het is een FEIT dat asielzoekers altijd naar het Europese land met het soepelste asielbeleid gaan. Toen Nederland strengere regels opstelde waren de asielstromen binnen no time omgelegd naar bijvoorbeeld Zweden. Deze jongens zijn niet dom, die weten heel goed in welk land ze de beste kans maken. Doe in godsnaam niet zo vreselijk naïef. We leven niet in de Efteling.
pi_7040670
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:48 schreef logisch het volgende:

[..]

Ik denk dat je even een verkeerd beeld hebt van de vluchtelingen die er zijn op de wereld.
Ik denk dat je nu even de 3de wereldlandse vluchtelingen en die uit bijvoorbeeld de streek bij israel en turkije door elkaar haalt.
quote:
Die volgevreten parasieten

Vind ik enigsinds racistisch en offtopic....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')