abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161799202
Jongens Jongens en meisjes als ik die vergeten ben.
Het lijkt me handig dat de meeste mensen hier eerst uitzoeken wat "Autisme" nou precies is.
Om even simpel neer te zetten voor de discussie wat het ongeveer is dan kan je het omvatten met de volgende zin.
Autisme is het anders waarnemen van de wereld dit kan op verschillende manieren DUS niet alleen in de omgang met mensen.
Het kan zo iets simpels zijn zoals kou als iets prettigs ervaren terwijl andere mensen dat niet vinden en je eigen lichaam ook niet maar ja je hersenen zeggen nu eenmaal dat je het prettig vind.
Dit is een extreem achterlijk voorbeeld maar het is een vorm van waarnemen.

Dus de originele vraag die gesteld werd moeten mensen met autisme met elkaar daten?

Nou nee want als een persoon met autisme iets anders waarneemt maar wel goed of gemiddeld is in de omgang met mensen dan kan die toch alles doen met mensen wat andere zonder autisme ook kunnen?
Mensen denken vaak dat alle vormen van autisme komt met een gebrek aan empathy of simpel weg niet weten hoe ze met mensen om moeten gaan en daarom niet in een relatie kunnen.
Dus daarom zeg ik NEE tegen de vraag van deze topic.
En als laatst, als de stelling alle mensen met autisme kunnen niet met mensen omgaan waar is (wat het niet is).
Waarom zouden ze dan bij elkaar gezet moeten worden?
Dan BOTSEN ZE DUBBEL ZO VAAK wat exponentieel toeneemt omdat ze beide niet snappen wat het probleem is maar wel in de gaten hebben dat er een probleem is.
rustigdaten.nl
pi_161799490
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

No offense (ik vind de rest van je posts in dit topic erg goed), maar wat je hier zegt klopt niet.
Mede door deze moeilijkheden plegen autisten geloof ik zelfs vaker zelfmoord dan mensen die schizofreen zijn (zelfmoord is bij autisten zelfs een belangrijkere doodsoorzaak dan dingen zoals kanker en (bijvoorbeeld) verkeersongevallen en hierdoor leven ze gemiddeld een stuk minder lang (denk gemiddeld meer dan 10 jaar korter voor normaal tot hoogbegaafde autisten t.o.v. mensen zonder ASS)).
Je hebt wel gelijk. Ik bedoelde het eigenlijk meer als een soort van oppepper waar je kracht uit kan halen. Zo van: als je deze moeilijkheden hebt kunnen verdragen, dan ben je een sterk persoon en lukt het je wel een manier te vinden om geluk en harmonie in het leven te vinden. Het zijn voor mij persoonlijk motiverende gedachten. Maar het is uiteraard beeldspraak en daar had ik geen rekening mee gehouden. :@
pi_161799921
Denk de labels weg.

Als je zelf autist bent, kom je wellicht andere autisten tegen waarmee je het goed kan vinden maar ook autisten waarmee je totaal niks wilt. En er zijn ook niet-autisten waarbij je je toch veilig en vertrouwd kan voelen, net zoals er mensen zonder autisme zijn die je het liefst uit de weg gaat.

Andersom kunnen niet-autisten toch vriendschappen aangaan met autisten en zelfs relaties. Dat kan uiteraard gepaard gaan met miscommunicatie omdat de belevingswerelden verschillen, maar per situatie is het verschillend hoe daarmee omgegaan wordt.

Als je een autistische man bent, kan ik me voorstellen dat je stapelgek wordt van een vrouw die continu klaagt dat je haar niet genoeg laat blijken dat je van haar houdt en met niet-concrete wensen en eisen komt. Maar er zijn ook niet-autistische vrouwen die begrijpen en accepteren dat dit soort dingen niet jouw sterkste kanten zijn en ze kunnen toch oppikken dat jij om haar geeft.

Ik wil de realiteit niet bagetalliseren. Natuurlijk gaat het meestal gepaard met veel moeilijkheden. Maar als het moeilijk is, betekent het niet persé dat het onmogelijk is.
pi_161800650
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk. Ik bedoelde het eigenlijk meer als een soort van oppepper waar je kracht uit kan halen. Zo van: als je deze moeilijkheden hebt kunnen verdragen, dan ben je een sterk persoon en lukt het je wel een manier te vinden om geluk en harmonie in het leven te vinden. Het zijn voor mij persoonlijk motiverende gedachten. Maar het is uiteraard beeldspraak en daar had ik geen rekening mee gehouden. :@
Ik snap het :)

Was ook meer als een soort nuancering van die laatste zin bedoeld. Voor de rest ben je spot-on en probeer je zo redelijk mogelijk te blijven, ondanks je eigen makkes en dat verdient m.i. alleen maar respect ^O^
pi_161802743
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik snap het :)

Was ook meer als een soort nuancering van die laatste zin bedoeld. Voor de rest ben je spot-on en probeer je zo redelijk mogelijk te blijven, ondanks je eigen makkes en dat verdient m.i. alleen maar respect ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 16:57:24 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161802801
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:41 schreef Pulzzar het volgende:
Denk de labels weg.

Als je zelf autist bent, kom je wellicht andere autisten tegen waarmee je het goed kan vinden maar ook autisten waarmee je totaal niks wilt. En er zijn ook niet-autisten waarbij je je toch veilig en vertrouwd kan voelen, net zoals er mensen zonder autisme zijn die je het liefst uit de weg gaat.

Andersom kunnen niet-autisten toch vriendschappen aangaan met autisten en zelfs relaties. Dat kan uiteraard gepaard gaan met miscommunicatie omdat de belevingswerelden verschillen, maar per situatie is het verschillend hoe daarmee omgegaan wordt.

Als je een autistische man bent, kan ik me voorstellen dat je stapelgek wordt van een vrouw die continu klaagt dat je haar niet genoeg laat blijken dat je van haar houdt en met niet-concrete wensen en eisen komt. Maar er zijn ook niet-autistische vrouwen die begrijpen en accepteren dat dit soort dingen niet jouw sterkste kanten zijn en ze kunnen toch oppikken dat jij om haar geeft.

Ik wil de realiteit niet bagetalliseren. Natuurlijk gaat het meestal gepaard met veel moeilijkheden. Maar als het moeilijk is, betekent het niet persé dat het onmogelijk is.
Zo veel waarheid in één post _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')