abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161787743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:00 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ja.
shake hands! :)
...
pi_161787802
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:03 schreef sacha het volgende:

[..]

shake hands! :)
:W
1 + 1 = blauw
pi_161789065
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:02 schreef Kamina het volgende:
Autisten slurpen energie, zijn egocentrisch en hebben allemaal een handleiding.

Je moet er maar zin in hebben.
Oei. Die stelling is nogal zwartwit. Het autismespectrum is heel breed en mensen die ASS hebben zijn allemaal verschillend. Ik snap wel dat je er zo tegenaan kijkt. Iemand waar ik goed bevriend mee ben, heeft een dochter met PDD-NOS waar ze het heel erg mee te stellen heeft. Het is heel zwaar om zo'n dochter op te voeden en in dat kader kan ik mij vinden in wat jij zegt.

Mijn moeder heeft waarschijnlijk ook PDD-NOS. Slurpt ze energie? Ja. Heeft ze een handleiding? Ja. Is ze egocentrisch? Nee!!!

Mijn moeder heeft mij helemaal alleen opgevoed en haar eigen behoeften opzij gezet voor mij. Ik ben borderliner en heb helaas ook een groot beroep op haar gedaan. Het was heel zwaar voor haar maar ze heeft mij NOOIT laten vallen. Ze is ondanks haar PDD-NOS de liefste moeder.

Er worden wel vaker op FOK! nogal stellige uitspraken gemaakt. Maar pas ermee op, want niks is zwartwit!
pi_161789232
waarom heb ik nou toch de neiging een liedje van Frank Boeijen op te zetten _O-
...
pi_161790753
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:45 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Oei. Die stelling is nogal zwartwit. Het autismespectrum is heel breed en mensen die ASS hebben zijn allemaal verschillend. Ik snap wel dat je er zo tegenaan kijkt. Iemand waar ik goed bevriend mee ben, heeft een dochter met PDD-NOS waar ze het heel erg mee te stellen heeft. Het is heel zwaar om zo'n dochter op te voeden en in dat kader kan ik mij vinden in wat jij zegt.

Mijn moeder heeft waarschijnlijk ook PDD-NOS. Slurpt ze energie? Ja. Heeft ze een handleiding? Ja. Is ze egocentrisch? Nee!!!

Mijn moeder heeft mij helemaal alleen opgevoed en haar eigen behoeften opzij gezet voor mij. Ik ben borderliner en heb helaas ook een groot beroep op haar gedaan. Het was heel zwaar voor haar maar ze heeft mij NOOIT laten vallen. Ze is ondanks haar PDD-NOS de liefste moeder.

Er worden wel vaker op FOK! nogal stellige uitspraken gemaakt. Maar pas ermee op, want niks is zwartwit!
Er is natuurlijk wel een verschil tussen moeder liefde en een partner die je zelf uit kiest....
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 00:29:13 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161792018
quote:

[..]

Zo zwartwit is het inderdaad ook helemaal niet. Wie zegt dat niet-autisten geen energie slurpen trouwens? En geen handleiding hebben? Met andere woorden, niet-autisten zijn allemaal hetzelfde? Is dat waarom die dan geen handleiding hebben? Ook saai :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161792191
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo zwartwit is het inderdaad ook helemaal niet. Wie zegt dat niet-autisten geen energie slurpen trouwens? En geen handleiding hebben? Met andere woorden, niet-autisten zijn allemaal hetzelfde? Is dat waarom die dan geen handleiding hebben? Ook saai :P
Als 2 mensen vanaf de bodem al heel erg op elkaar lijken, dan hebben ze voor elkaar sowieso geen dikke handleiding nodig :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:47:47 #83
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161792236
quote:

[..]

Borderline is ook zwart-wit denken. Zo verdenk jij je moeder het ene moment van autisme, en plots is ze een PDD-NOSser.
1 + 1 = blauw
pi_161792263
Ik date met een persoon omdat ik denk/hoop dat ze bij mij past.
Ieder persoon heeft leuke en minder leuke kanten waar je beide aan kunt werken zodat dit een mooi passend geheel wordt, waar beide mensen gelukkig mee zijn.

Een autist is misschien niet altijd even makkelijk, maar andersom geldt dit natuurlijk ook.
Wat voor jou logisch is kan voor mij juist onlogisch zijn en we doen dingen zoals we doen, niet omdat we niet willen maar omdat dit voor ons het beste werkt. En als iemand dit zwaar vindt, is diegene dan niet gewoon een enorme zeur? Want waarom kan ik wel een ander accepteren zoals diegene is, maar komt een NT'er gelijk met commentaar?

Als je geen zeur bent, en oprecht bent, dan kan je prima met een autist samen leven. En als een autist gek op je is, dan is dat oprecht gemeend.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_161792397
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik date met een persoon omdat ik denk/hoop dat ze bij mij past.
Ieder persoon heeft leuke en minder leuke kanten waar je beide aan kunt werken zodat dit een mooi passend geheel wordt, waar beide mensen gelukkig mee zijn.
^O^
quote:
Een autist is misschien niet altijd even makkelijk, maar andersom geldt dit natuurlijk ook.
Wat voor jou logisch is kan voor mij juist onlogisch zijn en we doen dingen zoals we doen, niet omdat we niet willen maar omdat dit voor ons het beste werkt. En als iemand dit zwaar vindt, is diegene dan niet gewoon een enorme zeur? Want waarom kan ik wel een ander accepteren zoals diegene is, maar komt een NT'er gelijk met commentaar?

Als je geen zeur bent, en oprecht bent, dan kan je prima met een autist samen leven. En als een autist gek op je is, dan is dat oprecht gemeend.
Wederom ^O^
  vrijdag 29 april 2016 @ 01:20:18 #86
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161792541
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

^O^

[..]

Wederom ^O^
Ben jij niet een single autist?
1 + 1 = blauw
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 01:57:57 #87
284411 crew  heywoodu
pi_161792664
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:20 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ben jij niet een single autist?
Dat heeft met de hele discussie natuurlijk niks te maken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_161792806
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:47 schreef Kamina het volgende:

[..]

Borderline is ook zwart-wit denken. Zo verdenk jij je moeder het ene moment van autisme, en plots is ze een PDD-NOSser.
Weer zo'n stellige uitspraak :N

PDD-NOS valt binnen het autisme-spectrum, dus ik heb het over hetzelfde. Ik ging er wel vanuit dat dat werd begrepen.
pi_161792810
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:51 schreef Aiciu het volgende:
Want waarom kan ik wel een ander accepteren zoals diegene is, maar komt een NT'er gelijk met commentaar?
Inderdaad. Over gebrek aan empathie gesproken.

Of je nou wel of geen label hebt, je blijft gewoon een unieke persoonlijkheid zoals iedereen uniek is.

Maar helaas werkt het zo in de wereld: als je al een heel klein beetje niet mee kan doen, word je meteen beschouwd als outcast. En veel volwassenen schijnen niet te beseffen dat dat nogal pijnlijk is.

Maar... no pain no gain! De moeilijkheden die je hebt meegemaakt, maken je alleen maar sterker! ^O^
pi_161792908
Wat is NTer.
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:05:25 #91
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161793177
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heeft met de hele discussie natuurlijk niks te maken.
In dit geval wijst het op bias.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:19:27 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161793263
waarom zouden autisten elkaar moeten begrijpen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 08:45:21 #93
284411 crew  heywoodu
pi_161793456
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:51 schreef Chai het volgende:
Wat is NTer.
Neuro-typical als ik me niet vergis, ofwel een "niet-autist" in deze context :)
pi_161793542
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Neuro-typical als ik me niet vergis, ofwel een "niet-autist" in deze context :)
Iets van die strekking vermoedde ik al idd, bedankt.
pi_161794674
quote:
4s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen moeder liefde en een partner die je zelf uit kiest....
Ik moet je daarin wel gelijk geven. Mijn moeder is idd nogal egocentrisch en vooral anderen hebben daar last van. Ik probeer haar erop te attenderen dat ze het voortaan beter wat anders kan doen of haar uit te leggen waarom mensen zich zo gedragen en wat 'normaal gedrag' is hoe ze daarop hoort te reageren. Maar dat begrijpt ze niet. Ze slaat dan helemaal dicht en lijkt dan ook erg gefrustreerd en geirriteerd.
pi_161795204
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 04:30 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

De moeilijkheden die je hebt meegemaakt, maken je alleen maar sterker! ^O^
No offense (ik vind de rest van je posts in dit topic erg goed), maar wat je hier zegt klopt niet.
Mede door deze moeilijkheden plegen autisten geloof ik zelfs vaker zelfmoord dan mensen die schizofreen zijn (zelfmoord is bij autisten zelfs een belangrijkere doodsoorzaak dan dingen zoals kanker en (bijvoorbeeld) verkeersongevallen en hierdoor leven ze gemiddeld een stuk minder lang (denk gemiddeld meer dan 10 jaar korter voor normaal tot hoogbegaafde autisten t.o.v. mensen zonder ASS)).
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:15:13 #97
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161795466
Oneens. Het probleem met een relatie met een mede autist is dat het flink kan botsen. Je zal allebei maar niet kunnen afwijken van wat je gewend bent (bv de ene is gewend aan kampeervakanties en de ander aan hotelvakanties) of je dagelijkse routines botsen. Ook kan je elkaars autistische trekken versterken.

Wat ik gemerkt heb is dat juist een niet-austis als relatiemateriaal beter is omdat je dan bv ook 'gedwongen' wordt om eens uit je comfort zone te komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_161795518
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 04:30 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Inderdaad. Over gebrek aan empathie gesproken.

Of je nou wel of geen label hebt, je blijft gewoon een unieke persoonlijkheid zoals iedereen uniek is.

Maar helaas werkt het zo in de wereld: als je al een heel klein beetje niet mee kan doen, word je meteen beschouwd als outcast. En veel volwassenen schijnen niet te beseffen dat dat nogal pijnlijk is.

Maar... no pain no gain! De moeilijkheden die je hebt meegemaakt, maken je alleen maar sterker! ^O^
Dat is een verschrikkelijke dooddoener die niet klopt. Veel mensen gaan juist kapot aan de moeilijkheden de zij meemaken.
pi_161795600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is een verschrikkelijke dooddoener die niet klopt. Veel mensen gaan juist kapot aan de moeilijkheden de zij meemaken.
Hij zit (veel) dichter bij de waarheid dan jij hem nu crediteert (behalve dan het zinnetje dat ik al eerder had aangekaart).
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:16:19 #100
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_161798022
Ik kan me niet voorstellen een relatie met een andere autist te hebben, zou er kriegel van worden.
Maar misschien dat hier bij mij iets te negatieve ervaringen uit het verleden spreken.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')