abonnement Unibet Coolblue
pi_161800768
Ik denk dat nog een verknipte afspraak me meer ellende oplevert dan die pillen kunnen voorkomen. En er is niks veranderd in de tussentijd. Ik ben niet opeens als een wonderkind wakker geworden wat het wel kan.
pi_161800873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef Fripsel het volgende:
Ik denk dat nog een verknipte afspraak me meer ellende oplevert dan die pillen kunnen voorkomen. En er is niks veranderd in de tussentijd. Ik ben niet opeens als een wonderkind wakker geworden wat het wel kan.
Kee, duidelijk.
Maar ga je dan wel snel naar je nieuwe huisarts?
Veel sterkte lieverd, bij deze maar een virtuele dikke knuf en zelfs nog een kusje er bij.
Ik leef met je mee en ik weet zeker dat anderen dat ook doen.
pi_161800970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kee, duidelijk.
Maar ga je dan wel snel naar je nieuwe huisarts?
Veel sterkte lieverd, bij deze maar een virtuele dikke knuf en zelfs nog een kusje er bij.
Ik leef met je mee en ik weet zeker dat anderen dat ook doen.
Ja. Ik wil echt even de omgeving af gaan bellen en uitleggen dat ik heel bang ben en daardoor ga hyperventileren enzo, en dat ik zelf echt heel erg denk dat die angst weg genomen kan worden door een dokter die me gewoon een keertje duidelijk wil vertellen hoe of wat. Want dat is het gewoon. Ik word echt al sinds m'n 10ende van het kastje naar de muur gestuurd. En niemand kan er ooit iets aan doen. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, en iemand die me op waarde schat en het fatsoen heeft om me uit te leggen wat mijn opties zijn ipv er een uit kiezen en de rest bij me weg te houden. M'n huisarts kent me niet eens langer dan dat dit met de paniekaanvalleb nu duurt. :')
pi_161801344
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja. Ik wil echt even de omgeving af gaan bellen en uitleggen dat ik heel bang ben en daardoor ga hyperventileren enzo, en dat ik zelf echt heel erg denk dat die angst weg genomen kan worden door een dokter die me gewoon een keertje duidelijk wil vertellen hoe of wat. Want dat is het gewoon. Ik word echt al sinds m'n 10ende van het kastje naar de muur gestuurd. En niemand kan er ooit iets aan doen. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, en iemand die me op waarde schat en het fatsoen heeft om me uit te leggen wat mijn opties zijn ipv er een uit kiezen en de rest bij me weg te houden. M'n huisarts kent me niet eens langer dan dat dit met de paniekaanvalleb nu duurt. :')
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk wel dat ik je snap.
Iedere keer kastje/muur is vreselijk, daar heb ik wel ervaring mee. Ook jarenlang.
Duidelijkheid is het belangrijkste wat je kunt hebben.
Zelf had ik op een gegeven moment zoiets van: Het kan me niet schelen wat mij mankeert, als ik maar weet WAT.

Ik hoop van harte dat jij een huisarts kunt vinden met meer begrip en geduld, je huidige is meer een geldbeluste slappe vaatdoek heb ik het idee.

En als laatste: Er zijn echt wel mensen die jou op waarde schatten hoor!
En volgens mij ben je goud waard. :*
pi_161802023
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja maar het ding is dus dat ik zo op ben omdat ik m'n emoties niet gekanaliseerd krijg. En op het moment dat ik echt kortsluiting heb, heb je heel veel geduld nodig. Maar ik weet wel dat als je de tijd neemt om met me te praten dat ik echt wel een slimme nadenkende meid ben. Maar ik heb handjes nodig om uit die angst te komen. En een dokter situatie is voor mij een hele grote angsttrigger. Dus 9 van de 10 keer ga ik alleen maar huilen en hyperventileren en als je dan nog als huisarts tegen me gaat zeggen "dat ik eens even rustig moet doen" dan klap ik of echt helemaal dicht tot het niveau ik shake tril heb m'n eigen bewegingen niet meer onder controle of ik word boos. En dan ben ik maar een tenger ding at the moment dus verder dan als een zeikwijf m'n boosheid eruit gooien kom ik niet. Maar het enige wat mijn huisarts dus doet is of me afpoeieren met smoesjes omdat ze geen tijd heeft om alle opties uit te zoeken bespreken, of ze word boos op me omdat ik niet meer uit m'n woorden kom/daarom m'n vriend me laat helpen (en dat negeert ze bij bijv. zo'n belafspraak). D'r twee favoriete zinnen zijn: jij bent mijn patient dus ik moet met jou een goed gesprek kunnen voeren en ik heb het te druk. En daar komt het dan dus ook op neer als ik daar ga zitten. Ze heeft geen tijd om even een veiligere omgeving te creëeren dan "hier heb je pillen en kom maar terug als je rustig bent". Eh ja daar heb ik dus juist eh.. Die hulp voor nodig.

Nee zie geen reden om te gaan. ;(
Wat een kuthuisarts zeg! Dat ze het überhaupt in haar hoofd haalt om boos te worden op een patiënt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161802400
Zelf heb ik toch de strijdbijl maar opgegraven en heb ik de gemeente terug gebeld over het feit dat ze geen dossiers opvragen van de bestaande indicatie.
En ook met de reden dat mij beloofd was dat ik terug zou worden gebeld door de coördinator wat uiteraard niet gebeurd is.

Ik had eerder al hier getypt dat K (zo noem ik vanaf hier de dochter van mijn vriendin, da's makkelijker) een indicatie via Accare had en dat zij geen moeite zouden hebben met het dossier opsturen naar ons.
Nou, ik heb dus de gemeente gebeld en in 1e instantie waren er helemaal geen terugbelafspraken te vinden EN ze vonden mij maar een beetje raar omdat de coördinator sowieso nooit terug belt.
Ja, daar was ik al achter, beloof het dan niet stelletje lamlullen.

Heb ze ook weer laten weten dat Accare gewoon dossiers overdraagt als daar om gevraagd wordt en toestemming is voor verleend.
Maar daar hadden ze niks mee te maken, want een geldige indicatie wordt afgegeven door het CIZ.

Prima, bel ik die wel even met de vraag of de gemeente ooit een verzoek tot overdragen van het dossier heeft gedaan.
En wat denk je? K is daar helemaal niet bekend. Alles is, zoals ik al wist, dus allemaal via Accare gegaan. En daar ligt het dossier dus ook.

Waarom zijn ze godvergeten achteloos over belangrijke dingen? Ik begrijp dat echt niet, je kan toch niet ongeïnteresseerd je bemoeien met het leven van een ander?

Schijnt dat ik volgende week nog terug gebeld ga worden door de gemeente en dan zal ik ze zeker weten zeggen dat ze compleet uit hun nek lullen en hun werk niet doen.
Je wordt als burger kalm gehouden met kutsmoesjes terwijl de verantwoordelijke alleen maar de verantwoordelijkheid verlegt ipv die te nemen.
Stelletje incompetente lijers zijn het, het ergste is dat dat soort lui de baas mogen spelen.
Gadverdamme.
pi_161802503
Ik ben niet gegaan en kan volgens de assistent gewoon een herhaalrecept krijgen, interessant..
pi_161802678
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:40 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben niet gegaan en kan volgens de assistent gewoon een herhaalrecept krijgen, interessant..
Da's mooi maar houdt je nog steeds niet tegen om een begripvolle arts te zoeken. ;)

Ik ga zelf ook maar het gesprek met de huisarts aan denk ik, huidige pijnmedicatie is echt onvoldoende.
Hopelijk is een dosisverhoging mogelijk, lijkt mij wel prettig om minder pijn te hebben.
Ben zelfs vergeten hoe het voelt om minder pijn te hebben dus denk wel dat ik een geldige reden heb om dat te vragen. :)
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:03:26 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161802932
Vannelle, er was toch iemand van de gemeente bij jullie voor de herindicatie? Hoezo zegt de gemeente dan dat je stiefdochter niet bij ze bekend is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_161803064
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Vannelle, er was toch iemand van de gemeente bij jullie voor de herindicatie? Hoezo zegt de gemeente dan dat je stiefdochter niet bij ze bekend is?
Ik heb zelf Accare genoemd als instantie die de indicatie heeft afgegeven maar volgens de gemeente hebben ze daar niks mee te maken.
Het CIZ is daar volgens hun verantwoordelijk voor maar die blijken K helemaal niet te kennen.
En ja, er is iemand van de gemeente langs geweest en de indicatie blijft ook staan maar de manier waarop alles gaat is gewoon om te janken.
Het gaat om belangrijke dingen en ze gooien er gewoon met de pet naar. Het boeit hun blijkbaar niet.
Nou, mij wel.
Volgende gesprek (als ze me eindelijk eens terug bellen) zal dan ook heel gezellig worden.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:10:02 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161803104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik heb zelf Accare genoemd als instantie die de indicatie heeft afgegeven maar volgens de gemeente hebben ze daar niks mee te maken.
Het CIZ is daar volgens hun verantwoordelijk voor maar die blijken K helemaal niet te kennen.
En ja, er is iemand van de gemeente langs geweest en de indicatie blijft ook staan maar de manier waarop alles gaat is gewoon om te janken.
Het gaat om belangrijke dingen en ze gooien er gewoon met de pet naar. Het boeit hun blijkbaar niet.
Nou, mij wel.
Volgende gesprek (als ze me eindelijk eens terug bellen) zal dan ook heel gezellig worden.
Op de site van Accare lees ik dat iedereen voor 2016 een herindicatie moet krijgen via de betreffende gemeente. Dus dat klopt wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161803224
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Op de site van Accare lees ik dat iedereen voor 2016 een herindicatie moet krijgen via de betreffende gemeente. Dus dat klopt wel.
Dat geloof ik ook wel maar waarom zegt de gemeente dan dat ze niks met Accare te maken hebben en wel met CIZ die zelf van niks weet?
Waarom vragen ze geen bestaande dossiers op maar leggen zelf een nieuw dossier aan terwijl die fouten kan bevatten of er dingen vergeten zijn te noemen?
En waarom bellen ze niet terug terwijl dat wel beloofd is?
Het zijn gewoon prutsers, jammer dat we er van afhankelijk zijn.
Als ik vroeger mijn werk zo had gedaan was ik al lang ontslagen geweest.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:19:06 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161803293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel maar waarom zegt de gemeente dan dat ze niks met Accare te maken hebben en wel met CIZ die zelf van niks weet?
Waarom vragen ze geen bestaande dossiers op maar leggen zelf een nieuw dossier aan terwijl die fouten kan bevatten of er dingen vergeten zijn te noemen?
En waarom bellen ze niet terug terwijl dat wel beloofd is?
Het zijn gewoon prutsers, jammer dat we er van afhankelijk zijn.
Als ik vroeger mijn werk zo had gedaan was ik al lang ontslagen geweest.
Je moet bij de MO-zaak zijn, die zijn door de gemeente ingehuurd om dit te regelen. En zo te lezen op hun site doen ze dat middels gesprekken en niet op basis van bestaande dossiers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161803343
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet bij de MO-zaak zijn, die zijn door de gemeente ingehuurd om dit te regelen. En zo te lezen op hun site doen ze dat middels gesprekken en niet op basis van bestaande dossiers.
Weet ik, maar als ik die bel (gister gedaan) blijkt het een callcentrum te zijn zonder inhoudelijke kennis die je doorverwijzen naar de gemeente.
En die schuift de boel ook weer af of negeert gemaakte afspraken. Ben hier nog niet klaar mee.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:24:14 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161803389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Weet ik, maar als ik die bel (gister gedaan) blijkt het een callcentrum te zijn zonder inhoudelijke kennis die je doorverwijzen naar de gemeente.
En die schuift de boel ook weer af of negeert gemaakte afspraken. Ben hier nog niet klaar mee.
Maar wie doet nou zijn werk niet goed? Je bent boos over dat dossier dat bij Accare ligt en niet wordt opgevraagd. Maar als die MO-toestand daar nou gewoon niet mee werkt, maak je het dan niet zelf te ingewikkeld?
The love you take is equal to the love you make.
pi_161803583
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar wie doet nou zijn werk niet goed? Je bent boos over dat dossier dat bij Accare ligt en niet wordt opgevraagd. Maar als die MO-toestand daar nou gewoon niet mee werkt, maak je het dan niet zelf te ingewikkeld?
Ik ben niet boos, ik wil alleen duidelijkheid.
In de telefoongesprekken die ik hier over heb gehad ben ik uiteraard altijd correct gebleven maar het stoort mij dat er geen duidelijkheid, ze weten het zelf niet eens terwijl ze wél op basis van privédingen een beslissing moeten maken die echt belangrijk is.
En dat terwijl ze zeggen dat ze geen dossiers opvragen ivm privacy.
Die privacy is al geschonden omdat je tijdens zo'n gesprek echt met de billen bloot moet.
Je hebt uiteraard de keuze om niet mee te werken maar de consequentie is dan dat er geen indicatie komt en je het zelf lekker uit mag gaan zoeken.
Terwijl het zo veel makkelijker is om na toestemming bestaande dossiers op te vragen.
Maar zelf weten ze niet eens bij wie!

En dat moet belangrijke beslissingen nemen......
pi_161803683
Én het feit dat ze me naar CIZ verwijzen en als ik die bel dan blijkt K daar helemaal niet bekend te zijn.
Het zijn gewoon een stel prutsers zonder inhoudelijke kennis.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:40:36 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161803709
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, ik wil alleen duidelijkheid.
In de telefoongesprekken die ik hier over heb gehad ben ik uiteraard altijd correct gebleven maar het stoort mij dat er geen duidelijkheid, ze weten het zelf niet eens terwijl ze wél op basis van privédingen een beslissing moeten maken die echt belangrijk is.
En dat terwijl ze zeggen dat ze geen dossiers opvragen ivm privacy.
Die privacy is al geschonden omdat je tijdens zo'n gesprek echt met de billen bloot moet.
Je hebt uiteraard de keuze om niet mee te werken maar de consequentie is dan dat er geen indicatie komt en je het zelf lekker uit mag gaan zoeken.
Terwijl het zo veel makkelijker is om na toestemming bestaande dossiers op te vragen.
Maar zelf weten ze niet eens bij wie!

En dat moet belangrijke beslissingen nemen......
Tja, ik ga er vooralsnog nog steeds vanuit dat de MO-zaak dat bewust niet doet, die dossiers opvragen/ gebruiken.

Heb je geen informatie gekregen over de procedure, van die MO-persoon? En een contactpersoon plus telefoonnummer/e-mailadres?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:41:39 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161803726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:39 schreef vannelle het volgende:
Én het feit dat ze me naar CIZ verwijzen en als ik die bel dan blijkt K daar helemaal niet bekend te zijn.
Het zijn gewoon een stel prutsers zonder inhoudelijke kennis.
Als je de gemeente belt, toch? Je moet bij die MO-zaak zijn, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161803815
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je de gemeente belt, toch? Je moet bij die MO-zaak zijn, volgens mij.
Die heb ik ook gebeld gister maar blijkt een callcentrum te zijn die alleen maar afspraken maakt.
Zij vertelden mij dat ik de gemeente hier over moest bellen en dat heb ik ook gedaan.
Na niet terug gebeld te worden ondanks dat ik dat beloofd heb gekregen heb ik zelf gebeld en weer wisten ze in 1e instantie van niks.
Na wat zoeken moest ik volgens hun dus CIZ bellen maar die hebben dan totaal geen dossier over K omdat het in handen was van Accare. Waar de gemeente vervolgens weer niets mee doet.

Kastje/muur.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:48:18 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161803842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die heb ik ook gebeld gister maar blijkt een callcentrum te zijn die alleen maar afspraken maakt.
Zij vertelden mij dat ik de gemeente hier over moest bellen en dat heb ik ook gedaan.
Na niet terug gebeld te worden ondanks dat ik dat beloofd heb gekregen heb ik zelf gebeld en weer wisten ze in 1e instantie van niks.
Na wat zoeken moest ik volgens hun dus CIZ bellen maar die hebben dan totaal geen dossier over K omdat het in handen was van Accare. Waar de gemeente vervolgens weer niets mee doet.

Kastje/muur.
Vraag naar je contactpersoon bij de MO-zaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161804050
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vraag naar je contactpersoon bij de MO-zaak.
Ik wacht tot woensdag om ze de tijd te geven om hier op terug te komen.
Heb tijdens het bezoek die persoon (die het in mijn ogen keurig deed dus daar geen klachten over) ook hierover aangesproken en zelf vond ze het ook best wel raar.
Maar goed, kan het haar niet kwalijk nemen, ze is niet de beleidsmaker en het werk dat ze doet deed ze eigenlijk prima.
En als bonus voor mij was het ook nog eens eyecandy, je hebt gelijk. Ik moet haar nog een keer bellen. ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:05:44 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161804164
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik wacht tot woensdag om ze de tijd te geven om hier op terug te komen.
Heb tijdens het bezoek die persoon (die het in mijn ogen keurig deed dus daar geen klachten over) ook hierover aangesproken en zelf vond ze het ook best wel raar.
Maar goed, kan het haar niet kwalijk nemen, ze is niet de beleidsmaker en het werk dat ze doet deed ze eigenlijk prima.
En als bonus voor mij was het ook nog eens eyecandy, je hebt gelijk. Ik moet haar nog een keer bellen. ;)
Het is er allemaal niet simpeler op geworden, hè. Ik vrees dat de mensen die het moeten uitvoeren soms niet eens snappen hoe de lijnen lopen.

Heb je ook contacten met het wijkteam?
The love you take is equal to the love you make.
pi_161804256
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is er allemaal niet simpeler op geworden, hè. Ik vrees dat de mensen die het moeten uitvoeren soms niet eens snappen hoe de lijnen lopen.

Heb je ook contacten met het wijkteam?
Ik weet wel heel zeker dat die mensen het niet snappen. Helaas.
En wat ik zelf niet snap: Wat bedoel je met het wijkteam? Dat ken ik niet.
pi_161804447
En ik wil nog even zeggen dat ik jouw inbreng erg waardeer ook al ben ik kritisch. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')